گزارش مالی مایکروسافت از فصل منتهی به مارس 2019- سه‌ماهه‌ای قدرتمند برای ویندوز

نمایش خبر

تاریخ : 1398/2/8        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : گزارش مالی Financial Report ، آمار Statistics ، مایکروسافت Microsoft

واحد خبر mobile.ir : کمپانی مایکروسافت در روز چهارشنبه 24 آوریل سال جاری میلادی (4 اردیبهشت 1398) گزارش مالی خود را از سه‌ماهه منتهی به مارس 2019 (منطبق بر سه‌ماهه سوم سال مالی 2019 این شرکت) منتشر کرد. بر اساس این گزارش، درآمد مایکروسافت در این بازه زمانی با 14 درصد افزایش به 30.6 میلیارد دلار رسیده است. سود عملیاتی شرکت نیز 10.3 میلیارد دلار اعلام شده که 25 درصد رشد را نشان می‌دهد. همچنین سود خالص این کمپانی بر اساس اصول پذیرفته‌شده حسابداری (یا GAAP) بالغ بر 8.8 میلیارد دلار بوده و از 19 درصد افزایش حکایت دارد. مایکروسافت در این گزارش عایدی هر سهم را 1.14 دلار اعلام کرده که در این بخش هم رشد 20 درصدی را شاهد بوده است.

Microsoft Q3 2019 Financial Results

ساتیا نادلا مدیر عامل مایکروسافت می‌گوید: «سازمان‌های پیشرو در تمام صنایع و ابعاد، به کلاد مایکروسافت اطمینان دارند. ما نوآوری‌های خود را در زمینه کلاد و edge شتاب می‌بخشیم تا مشتریان‌مان بتوانند به طور فزاینده‌ای قابلیت دیجیتال مورد نیاز برای رقابت و رشد را ایجاد نمایند.»

در همین راستا، ایمی هود (Amy Hood)، معاون اجرایی ارشد و مدیر مالی مایکروسافت نیز تقاضا برای سرویس‌های کلاد را یکی از عوامل مهم افزایش سالانه 41 درصدی درآمد بخش کلاد تجاری عنوان کرده و بر این باور است که با مدیریت پیوسته و با ثبات در تیم فروش، شرکا و سرمایه‌گذاری‌های راهبردی و هدفمند، رشد درآمد و سود عملیاتی مایکروسافت همچنان ادامه خواهد یافت.

Microsoft Q3 2019 Financial Results

Amy Hood معاون اجرایی ارشد و مدیر مالی مایکروسافت

نگاهی کلی به گزارش مایکروسافت نشان می‌دهد که این شرکت در هر سه بخش اصلی خود افزایش درآمد را تجربه کرده است. بر اساس این گزارش، بخش «فرآیندهای کسب‌وکار و productivity» با 14 درصد افزایش سالانه (15 درصد رشد با فرض ثابت بودن نرخ ارز)، 10.2 میلیارد دلار درآمد را برای مایکروسافت به ارمغان آورده است. همچنین، مایکروسافت در بخش «کلاد هوشمند» به 9.7 میلیارد دلار درآمد دست یافته است که رشد سالانه 22 درصدی و افزایش 24 درصدی را با فرض ثابت بودن نرخ ارز نشان می‌دهد. در نهایت، بخش «رایانش شخصی‌تر یا More Personal Computing» شامل ویندوز، بازی و کنسول‌های ایکس‌باکس، تبلیغات موتور جست‌وجو و کامپیوترهای Surface هم یکی از سودآورترین بخش‌های شرکت بوده که درآمد آن با افزایش سالانه 8 درصدی، در این سه‌ماهه به 10.7 میلیارد دلار رسیده است.

جزئیات عملکرد هر یک از بخش‌های مایکروسافت به شرح زیر است:

فرآیندهای کسب‌وکار و Productivity

درآمد محصولات آفیس تجاری و سرویس‌های کلاد مرتبط با آن 12 درصد افزایش سالانه داشته که عمدتا به سبب رشد درآمد آفیس 365 تجاری بوده که نسبت به زمان مشابه سال گذشته 30 درصد بیشتر شده است. درآمد مایکروسافت از محصولات غیر تجاری یا به اصطلاح Consumer آفیس و سرویس‌های کلاد مربوط به آن هم 8 درصد رشد سالانه و 10 درصد افزایش با فرض ثابت بودن نرخ ارز را ثبت کرده است که یکی از عوامل آن را می‌توان افزایش تعداد مشترکان سرویس Consumer آفیس 365 به 34.2 میلیون نفر دانست. همچنین، از افزایش درآمد سالانه 27 درصدی LinkedIn نیز نمی‌توان غافل بود که افزایش 24 درصدی سطح دلبستگی و وفاداری، حاصل از نشست‌های این پلت‌فرم را نشان می‌دهد.

Microsoft Q3 2019 Financial Results

درآمد مایکروسافت از محصولات Dynamics شامل اپلیکیشن‌های نرم‌افزاری برنامه‌ریزی منابع انسانی (ERP) و مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) و سرویس‌های کلاد مربوطه نیز همچون دیگر محصولات این شرکت، نسبت به زمان مشابه سال پیش با 13 درصد افزایش روبه‌رو شده که بخش اصلی آن به سبب رشد 43 درصدی درآمد Dynamics 365 بوده است. نکته جالب آن که برای نخستین بار، بیش از 50 درصد درآمدهای بخش Dynamics حاصل سرویس‌های کلاد بوده است.

کلاد هوشمند

مطابق اعلام مایکروسافت، محصولات سرور و سرویس‌های کلاد مرتبط با آنها هم به لطف افزایش 73 درصدی درآمد Azure، رشد 27 درصدی را تجربه کرده است. به علاوه، سرویس‌های سازمانی یا Enterprise Services هم شاهد افزایش درآمد 4 درصدی بوده است.

رایانش شخصی‌تر (More Personal Computing)

آمار منتشرشده نشان می‌دهد که درآمد مایکروسافت در تمام بخش‌هایی که به طور مستقیم با مصرف‌کننده مرتبط است، رشد سالانه چشمگیری داشته است. بر این اساس، درآمد حاصل از فروش ویندوز‌های ارائه‌شده به شرکت‌های مادر (Windows OEM)، برابر با 9 درصد افزایش را نشان می‌دهد. مایکروسافت برآورد کرده بود که کاهش ارائه پردازنده از سوی اینتل، باعث کاهش عرضه کامپیوترهای خانگی و تجاری، دست کم تا ژوئن 2019، شود. اما اینتل زودتر از زمان مورد انتظار این روند را اصلاح کرد و موجب شد درآمد مایکروسافت از فروش ویندوز به شرکت‌های مادر فراتر از انتظار این شرکت باشد.

Microsoft Surface Pro 6

Microsoft Surface Pro 6

همچنین درآمد حاصل از محصولات تجاری و سرویس‌های کلاد ویندوز در سه‌ماهه گذشته، 18 درصد رشد را ثبت کرده است. در همین حال، درآمد بخش کامپیوترهای Surface و بازی نیز به ترتیب نمایانگر 21 و 5 درصد افزایش است. به گفته مایکروسافت، دلیل اصلی افزایش درآمد بخش بازی به سرویس‌ها و نرم‌افزار ایکس‌باکس مربوط بوده که 12 درصد رشد را تجربه کرده است. به علاوه، درآمد مایکروسافت از طریق تبلیغات مرتبط با جست‌وجو (بدون در نظر گرفتن هزینه‌های خرید ترافیک) نیز شاهد 12 درصد رشد سالانه بوده است.  

منبع : Microsoft


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا