ایسوس Zenfone Max Shot و Max Plus M2 اولین تجربه با Snapdragon SiP 1

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1397/12/25        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، سیستم روی پکیج SiP ، ایسوس Asus

واحد خبر mobile.ir : شرکت کوالکام در زمستان سال گذشته در یک گزارش خبری از شروع همکاری خود با شرکت صنعتی تحقیقاتی Universa Scientific Industrial یا USI خبر داد که هدف از آن مونتاژ و نصب ماژول‌های نیمه‌هادی در تأسیساتی در شهر سائوپائولوی برزیل اعلام شد. در این تأسیسات به گفته کوالکام، ماژول‌ها و قطعات اسمارت‌فون و دستگاه‌های اینترنت اشیاء، طراحی و ساخته می‌شوند. یک سال پس از آن تاریخ ظاهرا اولین ثمره این همکاری در قالب دو گوشی هوشمند ایسوس زن‌فون Max Shot و زن‌فون Max Plus M2 متبلور شده که اولین گوشی‌های هوشمند دارای پروسسورهای جدید SiP یا System-in-Package ساخته شده در واحد برزیل کوالکام محسوب می‌شوند.

Introducing Asus Zenfone Max Shot and Zenfone Max Plus

پیش از آنکه به مشخصات این دو گوشی اشاره کنیم نخست بهتر است با راه‌کار پردازشی جدید کوالکام موسوم به Snapdragon SiP 1 اندکی آشنا شویم. تفاوت اصلی پروسسورهای سیستم در یک پکیچ یا SiP جدید به نحوه مدیریت فضا و چگونگی قرارگیری قطعات در آنها در مقایسه با راه‌کار فعلی یعنی system on a chip یا SoCها وابسته است؛ در SiPها به جای پراکنده‌گی قطعات، تمامی قسمت‌های مهم از جمله هسته‌های پردازشی، گرافیک، بخش مدیریت انرژی، آنتن‌های ارتباطی، قطعات سخت‌افزاری تحلیل صدا و تصویر همگی در یک پکیج کامل و سربسته در اختیار سازندگان قرار گرفته و بدین‌ترتیب نه‌تنها می‌توان فضای بیشتری را در داخل گوشی‌های هوشمند برای ارتقاء قطعات دیگر (به خصوص باتری) در اختیار داشت بلکه با آسان‌تر کردن فرایندهای ساخت و مهندسی، در هزینه‌های کلی ساخت نیز صرفه‌جوبی بزرگی صورت می‌پذیرد.

Introducing Asus Zenfone Max Shot and Zenfone Max Plus

کوالکام در حال حاضر پکیج‌های جدید SiP را تنها در کشور برزیل تولید می‌کند و نمونه‌ای که در دو اسمارت‌فون‌ فعلی ایسوس با نام SiP 1 به کار گرفته شده، اولین نمونه در این رده به حساب می‌آید؛ این پروسسور 14 نانومتری که از 8 هسته ARM A53 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز بهره می‌برد در مقام مقایسه، شباهت کاملی با Snapdragon 450 داشته و پردازش گرافیک در آن نیز با Adreno 506 انجام می‌شود. به گفته ایسوس، ساختار این پروسسور جدید در کاهش مصرف باتری این دو گوشی نیز تأثیرگذار بوده است. حافظه داخلی مدل Max Shot در دو نسخه 32 و 64 گیگابایتی ارائه شده که به ترتیب 3 یا 4 گیگابایت رم در آنها دیده می‌شود. در Max Plus اما تنها یک نسخه حافظه ارائه شده است که شامل 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی می‌شود. هر دو مدل جدید ایسوس دارای اسلات حافظه microSD مجزایی هستند که از این طریق می‌توان حافظه داخلی آنها را ارتقاء بخشید.

Introducing Asus Zenfone Max Shot and Zenfone Max Plus

زن‌فون Max Shot وMax Plus در نگاه اول تفاوت چندانی حداقل از لحاظ ظاهری با یکدیگر نداشته و هر دو به یک صفحه‌نمایش 6.26 اینچی فول اچ‌دی پلاس (1080×2280 پیکسل در نسبت 19:9) با فناوری ساخت IPS‌ مجهز شده‌اند که در بالای آنها یک ناچ نچندان بزرگ دیده می‌شود.

Introducing Asus Zenfone Max Shot and Zenfone Max Plus

دوربین‌های بخش پشتی تفاوت اصلی این دو مدل را تشکیل می‌‌دهند؛ در Max Shot از یک دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی ساخت سونی همراه با لنزی با گشودگی f/1.8 استفاده شده است و یک دوربین 8 مگاپیکسلی واید با میدان دید 120 درجه‌ای و یک دوربین 5 مگاپیکسلی تعیین عمق دیگر نیز دوربین اصلی را در برداشت تصاویری با کیفیت یاری می‌دهند.

Introducing Asus Zenfone Max Shot and Zenfone Max Plus

اوضاع در Max Plus اندکی متفاوت است و در حالی‌که دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی f/1.8 ظاهرا تفاوتی نسبت به گذشته نداشته اما دوربین واید از این بخش حذف شده و تنها یک دوربین 5 مگاپیکسلی تعیین عمق در این قسمت دیده می‌شود. در بخش جلوئی هر دو گوشی و در محوطه ناچ از یک دوربین 8 مگاپیکسلی سلفی استفاده شده است.

Introducing Asus Zenfone Max Shot and Zenfone Max Plus

ایسوس برای هر دو گوشی از یک باتری حجیم 4 هزار میلی آمپر ساعتی بهره گرفته که به گفته این شرکت تا 40 ساعت برای مکالمه 3G، تا 16 ساعت برای نمایش ویدئو و تا 21 ساعت برای مرور وب با وای‌فای دوام خواهد داشت و زمان Stand-by آن نیز در هر دو مدل 30 روز اعلام شده است. از شارژ سریع Quick Charge کوالکام برای این باتری ظاهرا خبری نیست اما شارژر 10 واتی همراه گوشی گونه‌ای از شارژ پر سرعت را از طریق پورت microUSB ارائه می‌کند.

Introducing Asus Zenfone Max Shot and Zenfone Max Plus

زن‌فون Max Shot و Max Plus ظاهرا با نسخه استوک و اصلی اندروید 8.1 بدون تغییرات نرم‌افزاری ارائه شده که احتمالا در آینده به اندروید 9 پای ارتقاء پیدا خواهند کرد. قیمت پایه Max Shot وMax Plus که هر دو با رنگ‌های خاکستری، ‌آبی، قرمز و مشکی ارائه می‌شوند به ترتیب برابر با 1,349 رئال برزیل (367 دلار آمریکا) و 1,299 رئال برزیل (341 دلار) بوده و از 14 مارچ (23 اسفند 97) در بازار برزیل عرضه شده‌اند.  

منبع : Asus