پیش‌بینی TrendForce از بازار هدست‌های واقعیت مجازی در سال 2019

نمایش خبر

تاریخ : 1397/9/23        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : واقعیت افزوده Augmented Reality ، واقعیت مجازی Virtual Reality ، آمار Statistics ، ترندفورس TrendForce ، اچ تی سی HTC ، سونی Sony

واحد خبر mobile.ir : موسسه تحقیقاتی ترندفورس در روز دوشنبه 10 دسامبر سال جاری میلادی (19 آذر 1397) گزارشی را از وضعیت عرضه دستگاه‌های واقعیت مجازی در سال‌ 2018 و پیش‌بینی خود را از میزان عرضه این محصولات در سال میلادی آینده منتشر کرد. بر اساس این گزارش، انتظار می‌رود میزان عرضه محصولات VR تا پایان سال 2018 به 4.65 میلیون واحد و در سال 2019 با رشد 29 درصدی به 6 میلیون دستگاه برسد. بر اساس بررسی‌های صورت‌گرفته این موسسه، استراتژی Oculus برای کاهش قیمت‌ هدست‌هایش در عرضه Oculus Quest در ابتدای سال جاری میلادی موفقیت‌آمیز بوده و سبب افزایش میزان فروش دستگاه‌های این شرکت شده است.

TrendTorce Global VR Device Shipment Report 2018 2019

هدست واقعیت مجازی سونی PlayStation VR

تحلیلگران ترندفورس پیش‌بینی کرده‌اند که با توجه به این که محصولات سری جدید شرکت سونی هنوز ارائه نشده‌اند، این کمپانی 2.2 میلیون واحد پلی‌استیشن VR به بازار عرضه نماید. همچنین، به نظر می‌رسد عرضه هدست‌های واقعیت مجازی اچ‌تی‌سی به 800 هزار واحد خواهد رسید. Oculus شاهد بیشترین رشد میزان عرضه در میان سه سازنده برتر هدست‌های واقعیت مجازی بوده است، به طوری که با هدست‌های Oculus Rift ،Oculus Go و Oculus Quest مجموع عرضه این کمپانی به 1.7 میلیون واحد رسیده است.

جیسون تسای (Jason Tsai)، یکی از تحلیلگران ترندفورس، بر این باور است که Oculus Quest محصول اصلی کمپانی Oculus است، با این حال فیس‌بوک به ارائه کاربری‌های بیشتر برای دستگاه‌های واقعیت مجازی مستقل (standalone) ادامه خواهد داد. فیس‌بوک به جای آن که به دنبال سودآوری بیشتر از سخت‌افزارهای VR باشد، روی ارتقاء پلتفرم و سرویس‌های محتوای خود تمرکز کرده است. از این رو شرکت Oculus، به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های فیس‌بوک، توانسته است برای افزایش نفوذ خود در بازار، قیمت‌های جذابی را برای دستگاه‌های واقعیت مجازی مستقل در نظر بگیرد. به این ترتیب، می‌توان نتیجه گرفت که این کمپانی با حفظ استراتژی قیمت‌گذاری خود، در روند ارائه Oculus Rift با قیمت پایین در آینده، همچنان شانس زیادی دارد.

TrendTorce Global VR Device Shipment Report 2018 2019

عرضه جهانی دستگاه‌های واقعیت مجازی برحسب برند در سال‌های 2018 و 2019

تحلیلگران ترندفورس در ادامه خاطرنشان کرده‌اند که رقبای Oculus اولویت‌های دیگری دارند. سونی به تمرکز روی بازار واقعیت افزوده مبتنی بر کنسول ادامه خواهد داد و به توسعه نسل بعدی PlayStation خواهد پرداخت. اچ‌تی‌سی هم موقعیت خود را در بازار محصولات با کارایی بالا و دارای تجربه کاربری فوق‌العاده حفظ خواهد کرد. این شرکت تایوانی می‌تواند برای مقابله با فشار ناشی از شدت گرفتن رقابت، محصولات خود را با پیشنهادات ویژه به بازار ارائه کند، با این حال افزایش عرضه هدف اصلی اچ‌تی‌سی نخواهد بود.

با نگاه به بازار واقعیت مجازی در سال 2018 به خوبی مشاهده خواهیم کرد که سونی، Oculus و اچ‌تی‌سی هر یک اهداف و برنامه‌های خاص خود را در بازار داشته‌اند که سبب کاهش فشار رقابتی آن‌ها در برابر یکدیگر شده است. با این حال، ادامه راهبرد تهاجمی Oculus برای افزایش سهم بازار و معرفی نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌های بیشتر در زمینه واقعیت مجازی، به احتمال زیاد در آینده نزدیک سبب افزایش رقابت جهانی در بازار محصولات VR خواهد شد.  

منبع : TrendForce


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا