معرفی Galaxy A6 و +A6 - جدیدترین میان‌رده‌های سری Galaxy A

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1397/2/14        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، اکسینوس Exynos ، Samsung Galaxy A6 2018 ، Samsung Galaxy A6+ 2018 ، سامسونگ Samsung

واحد خبر mobile.ir : طی هفته‌های اخیر تصاویر و خبرهای زیادی از گوشی‌های جدید سامسونگ به بیرون درز کرد. این دو گوشی میان‌رده – که Galaxy A6 و Galaxy A6+ نام دارند – هفته گذشته در وب‌سایت اندونزیایی سامسونگ معرفی شدند. در روز چهارشنبه 2 می 2018 (12 اردیبهشت 1397) سامسونگ رسما این دو اسمارت‌فون را در وب‌سایت خبری خود معرفی نمود. جون هو پارک (Junho Park)، معاون برنامه‌ریزی محصولات جهانی سامسونگ در بخش موبایل، در این رابطه می‌گوید: «در سامسونگ ما متعهدیم که ضمن ارائه بهترین تجربه کاربری اسمارت‌فون به مصرف‌کنندگان‌مان، نیازهای کاربردی آنها را هم برطرف کنیم.» طراحی زیبا، در کنار دوربین‌های پیشرفته، دو موردی‌ست که سامسونگ بیش از سایر موارد روی آنها مانور می‌دهد. البته همانطور که از نامگذاری پیداست، A6+ یک سروگردن بالاتر از A6 قرار دارد.

Introducing Samsung Galaxy A6 and Galaxy A6 Plus

Galaxy A6 در ابعاد 7.7×70.8×149.9 میلی‌متر تولید شده و ابعاد Galaxy A6+ برابر با 7.9×75.7×160.2 اعلام شده است. بدنه فلزی یک‌تکه در هر دو دیوایس نشان از مقاومت و دوام بالای آنها داشته و خمیدگی‌های ملایم در گوشه‌ها و لبه‌های بدنه علاوه بر افزودن به زیبایی ظاهری، در دست گرفتن اسمارت‌فون‌ها را نیز آسان‌تر می‌کند (به ویژه این که حسگر اثر انگشت هم به پشت دستگاه‌ها منتقل شده است). سامسونگ تصمیم گرفته در این دو اسمارت‌فون میان‌رده از نمایشگر تمام‌صفحه معروفش موسوم به Infinity Display با نسبت تصویر 18.5:9 استفاده کند؛ با این تفاوت که در A6 نمایشگری 5.6 اینچی با رزولوشن اچ‌دی پلاس (720×1480 پیکسل) به کار رفته، اما در A6+ قطر نمایشگر به 6 اینچ و رزولوشن آن به فول اچ‌دی پلاس (1080×2220 پیکسل) ارتقا یافته است.

Introducing Samsung Galaxy A6 and Galaxy A6 Plus

A6 از یک چیپ‌ست 8 هسته‌ای با حداکثر سرعت کلاک 1.6 گیگاهرتز بهره می‌برد، اما تراشه 8 هسته‌ای A6+ قوی‌تر بوده و حداکثر سرعت کلاک آن به 1.8 گیگاهرتز می‌رسد. سامسونگ هنوز نام چیپ‌ست‌ها را اعلام نکرده، اما احتمال می‌رود در ساخت A6 از تراشه Exynos 7870 و در ساخت A6+ از چیپ‌ست اسنپ‌دراگون 450 استفاده کرده باشد. 3 یا 4 گیگابایت RAM و 32 یا 64 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی در هر دو گوشی پیش‌بینی شده که با توجه به پشتیبانی از کارت حافظه می‌توان آن را تا 256 گیگابایت دیگر ارتقا داد.

Introducing Samsung Galaxy A6 and Galaxy A6 Plus

یک دوربین 16 مگاپیکسلی – مجهز به فوکوس خودکار – در پشت A6 دیده می‌شود. با توجه به گشودگی دیافراگم f/1.7، انتظار می‌رود کاربر برای عکاسی در محیط‌های کم‌نور با مشکل خاصی مواجه نشود. دوربین جلوی دستگاه نیز 16 مگاپیکسلی است. گشودگی دیافراگم f/1.9، بدون فوکوس خودکار و وجود فلش LED قابل تنظیم در جلوی دستگاه، زمینه را برای گرفتن یک سلفی باکیفیت فراهم کرده‌اند.

سیستم دوربین در A6+ به مراتب پیشرفته‌تر است. در پشت دستگاه یک دوربین دوگانه به چشم می‌خورد. علاوه بر همان دوربین 16 مگاپیکسلی – که در پشت A6 به کار رفته بود – یک دوربین 5 مگاپیکسلی بدون فوکوس خودکار با گشودگی دیافراگم f/1.9 نیز دیده می‌شود. با استفاده از قابلیتی که سامسونگ آن را حالت Live Focus می‌نامد، کاربر می‌تواند قبل و حتی بعد از برداشت تصویر، عمق میدان و افکت بوکه را کنترل کند. به گفته شرکت سازنده، برای تاری پس‌زمینه، الگوهای متنوعی در قالب شکل‌های گوناگون (از جمله قلب، ستاره و ...) در نظر گرفته شده است. تمام امکاناتی که برای دوربین جلوی A6 ذکر شد، در اینجا هم برقرار است، با این تفاوت که دوربین جلوی A6+ رزولوشنی برابر با 24 مگاپیکسل دارد که برای یک گوشی میان‌رده، فراتر از انتظار است.

Introducing Samsung Galaxy A6 and Galaxy A6 Plus

با توجه به تجهیز اسپیکرهای هر دو اسمارت‌فون به تکنولوژی Dolby Atmos، کاربر این امکان را دارد که حالت دالبی را فعال کرده و از صدایی فراگیر لذت ببرد. البته این قابلیت فقط با استفاده از هدفون پشتیبانی می‌شود. ظرفیت باتری A6 برابر با 3,000 میلی‌آمپر ساعت بوده و A6+ از باتری قوی‌تری با ظرفیت 3,500 میلی‌آمپر ساعت بهره می‌برد. از امکانات ارتباطی این دو گوشی می‌توان به شبکه ارتباطی LTE Cat.6، وای-فای 802.11 a/b/g/n، احتمالا پورت microUSB Type-B و بلوتوث نسخه 4.2 اشاره کرد. هر سه سامانه ناوبری GPS، Glonass و BeiDou در این گوشی‌ها پشتیبانی می‌شوند، اما پوشش سامانه BeiDou در برخی مناطق امکان‌پذیر نخواهد بود. وجود NFC نیز به کشوری بستگی دارد که این گوشی‌ها به آن وارد می‌شود، لذا نمی‌توان در همه جا برای پرداخت از سامانه Samsung Pay استفاده کرد. حتی اگر گوشی کاربر هم از NFC پشتیبانی کند، پرداخت از طریق Samsung Pay منوط به آن است که کارت بانکی وی در این سامانه پشتیبانی شود.

A6 و A6+ هر دو به اندروید اوریو مجهز بوده و امکانات نرم‌افزاری مفیدی را در اختیار کاربر قرار می‌دهند. از جمله این امکانات می‌توان به قابلیت مالتی‌تسکینگ App Pair اشاره کرد که به موجب آن، صفحه نمایش به دو قسمت تقسیم شده و کاربر می‌تواند همزمان روی دو اپلیکیشن کار کرده و در وقت خود صرفه‌جویی نماید. همچنین در A6+ شاهد قابلیت نمایشگر همیشه روشن (Always On Display) هستیم که به کاربر اجازه می‌دهد بدون نیاز به روشن کردن نمایشگر، اطلاعات مورد نیاز را در یک نگاه مشاهده کرده و به این ترتیب در وقت و باتری صرفه‌جویی کند. دستیار صوتی سامسونگ با نام Bixby در این دو گوشی حضور داشته و هر سه ویژگی کلیدی آن – یعنی Vision، Home و Reminder – فعال است. ناگفته نماند، امکان آنلاک کردن گوشی با تشخیص چهره یا همان Face Recognition نیز در فهرست امکانات هر دو اسمارت‌فون دیده می‌شود.

Introducing Samsung Galaxy A6 and Galaxy A6 Plus

اسمارت‌فون‌های Galaxy A6 و Galaxy A6+ در چهار رنگ مشکی، طلایی، آبی و نیلی کم‌رنگ (Lavender) به تولید می‌رسند. این دو گوشی از اوایل ماه می در بازارهای منتخب اروپا، آسیا و آمریکای لاتین عرضه شده و پس از مدتی به شکل جهانی در بازارهای کره جنوبی، آفریقا و چین نیز وارد می‌شوند. قیمت این دو دیوایس هنوز از سوی سامسونگ اعلام نشده است.  


به روزرسانی - قیمت سامسونگ گلکسی A6 2018 و سامسونگ گلکسی A6 پلاس 2018 در بازار ایران

گوشی سامسونگ Galaxy A6 2018 به بازار ایران راه یافته.

گوشی سامسونگ Galaxy A6+ 2018 نیز در بازار ایران موجود است.

شما می توانید با مراجعه به صفحات فروشندگان و قیمت گوشی سامسونگ Galaxy A6 2018 و فروشندگان و قیمت گوشی سامسونگ Galaxy A6+ 2018 از قیمت عرضه این گوشی ها در فروشگاه های گوناگون مطلع شوید.

منبع : Samsung