معرفی Mi Mix 2S؛ پرچمدار جدید شرکت شیائومی

نمایش خبر

تاریخ : 1397/1/7        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، چین China ، Xiaomi Mi Mix 2s ، شیائومی Xiaomi

واحد خبر mobile.ir : شرکت چینی شیائومی صبح امروز 27 مارچ 2018 (7 فروردین 1397) از جدیدترین اسمارت‌فون پرچمدار خود یعنی Mi Mix 2S رونمائی کرد که از آن به عنوان آپدیتی بر Mi Mix 2 یاد می‌شود که اواخر تابستان سال گذشته معرفی شد. طراحی بخش روئی دستگاه برخلاف شایعاتی که پیش از این منتشر شده بود تغییر خاصی نسبت به Mi Mix 2 نداشته اما دوربین‌های دوگانه بخش‌ پشتی و طراحی این قسمت،‌ ظاهری مشابه آیفون X را به این مدل بخشیده است. می‌میکس 2S از لحاظ دوربین اصلی با پیشرفت قابل ملاحظه‌ای روبرو شده و DxOMark امتیازی مشابه آیفون 10 را از لحاظ عکاسی به این دوربین اختصاص داده است. این گوشی همچنین یکی از اولین اسمارت‌فون‌های مجهز به پروسسور Snapdragon 845 به حساب می‌آید.

Introducing Xiaomi Mi Mix 2S

طراحی ظاهری : جنس مشابه تغییر بخش پشتی

شرکت شیائومی را می‌تواند اولین برند تولیدکننده اسمارت‌فون دانست که سال 2016 با معرفی Mi Mix، ایده اسمارت‌فون‌های دارای صفحه‌نمایش‌های فول اسکرین را از حرف به مرحله اجرا درآورد. Mi Mix با حاشیه‌های اندک در زیر صفحه‌نمایش و حذف تقریبی حاشیه در بالا،‌ توجه بسیاری را به خود جلب کرده و پس از آن بود که تقریبا تمامی برندهای فعال در این صنعت به ساخت دیوایس‌هائی از این دست روی آوردند. Mi Mix 2 به عنوان آپدیتی بر Mi Mix، تابستان گذشته با صفحه‌نمایش کوچک‌تر 5.99 اینچی و نسبت تصویر 18:9 ارائه شد که طراحی آن نسبت به گذشته با تغییر خاصی روبرو نشده اما حاشیه بخش پائینی صفحه‌نمایش آن کاملا کاهش پیدا کرد.

Introducing Xiaomi Mi Mix 2S

شیائومی می Mix 2

برخلاف اکثر دیگر گوشی‌های اندرویدی سال جدید که کپی‌برداری مشهودی را از آیفون 10 انجام داده‌اند، در Mi Mix 2S از بریدگی یا notch بالای صفحه‌نمایش،‌ خبری نیست و ظاهر منحصر به فرد این گوشی حداقل در بخش روئی حفظ شده است. این ماجرا البته در پشت گوشی ادامه پیدا نکرده و با استفاده از دوربین‌های دوگانه برای اولین بار در این رده و انتقال لنزهای عمودی دوربین به کناره سمت چپ،‌ شکل گوشی کاملا به آیفون X نزدیک شده است.

Introducing Xiaomi Mi Mix 2S

فریم آلومینیومی و جنس سرامیکی بخش پشتی در این مدل تغییری نکرده، از درجه IP (حفاظت در برابر گرد و خاک یا آب) در آن خبری نیست و همچنین جک 3.5 میلی‌متری هدست نیز در آن حذف شده است. ابعاد دستگاه 8.1×74.9×150.86 میلی‌متر است که نسبت به Mi Mix 2 در طول و عرض با کاهش چنددهم میلی‌متری روبرو شده اما ضخامت آن 0.4 میلی‌متر بیشتر شده است. می میکس 2 اس، 189 گرم وزن دارد که 4 گرم سنگین‌تر از Mi Mix 2‌ است.

صفحه‌نمایش : حفظ ابعاد و فناوری ساخت

مثل سال گذشته،‌ شیائومی امسال نیز از یک صفحه‌نمایش 5.99 اینچی 18:9 با وضوح 2,160×1,080 پیکسل یا فول اچ‌دی پلاس استفاده کرده که لبه‌های آن نیم‌دایره یا 2.5D است. کنتراست 1500:1 و فشردگی 403ppi از جمله دیگر مشخصات اعلام شده برای این صفحه‌نمایش است. حاشیه‌های جانبی و بالائی صفحه کاملا ناچیز و ناپیداست اما در پائین به حاشیه نسبتا بزرگی بر می‌خوریم که لنز دوربین دوم نیز در آن قرار دارد. این صفحه‌نمایش ظاهرا با تغییر خاصی نسبت به Mi Mix 2 روبرو نشده است.

Introducing Xiaomi Mi Mix 2S

دوربین‌های اصلی : افزوده شدن دوربین دوگانه

مهم‌ترین تغییر ایجاد شده در Mi 2S بی‌شک به دوربین‌های دوگانه آن در بخش پشتی تعلق دارد؛ این دوربین‌های دوگانه که برای اولین بار در خانواده میکس شیائومی ظاهر شده‌اند شامل دو واحد 12 مگاپیکسلی هستند که به صورت عمودی در زیر یکدیگر قرار گرفته‌اند و. دوربین اصلی این مجموعه دارای سنسور Sony IMX363 با اندازه پیکسل 1.4 میکرون است که نسبت به می‌میکس 2 با اندازه پیکسل 1.25 میکرون، کاملا بزرگ‌تر شده و روی کاغذ عملکرد بهتری در محیط‌های با نور کمتر دارد. گشودگی دیافراگم این لنز f/1.8 بوده و لرزه‌گیر اپتیکال 4 جهته نیز برای آن در نظر گرفته شده است. دوربین تله دوم فاصله کانونی بزرگ‌تری داشته و علاوه بر دو برابر زوم اپتیکال، امکان محو کردن پس‌زمینه را نیز ارائه می‌کند. گشودگی دیافراگم این دوربین f/2.4 است.

Introducing Xiaomi Mi Mix 2S

فناوری فوکوس این مجموعه از نوع dual Pixel است که در آن دو فتودیود به ازای هر پیکسل در نظر گرفته شده که نور تابیده شده به سنسور را محاسبه می‌کنند. کیفیت تصاویر برداشت شده توسط این دوربین ظاهرا در سطح بالائی قرار دارد چرا که وب‌سایت مرجع DxOMark امتیاز 101 را برای عکاسی این دوربین در نظر گرفته که مشابه امتیاز عکاسی آیفون X به حساب می‌آید. این وب‌سایت در مورد نکات مثبت این دوربین به اتوفوکوس سریع و دقیق، White balance صحیح، نویز اندک، جزئیات مناسب در شات‌های گرفته شده با زوم کوتاه و افکت بوکه در تصاویر پرتره اشاره کرده و در زمینه نکات منفی نیز محدود بودن dynamic range، کاهش جزئیات در نور کم و نویز رنگی روی لبه‌های سوژه‌ها (color fringing) بر شمرده شده است.

Introducing Xiaomi Mi Mix 2S

حداکثر وضوح فیلم‌برداری این مجموعه 4K با 30 فریم در ثانیه بوده و اسلوموشن 240 فریم در ثانیه‌ای با هر دو وضوح 720p و 1080p برای آن در نظر گرفته شده است. دوربین سلفی این مجموعه که در زیر صفحه‌نمایش و حاشیه پائینی قرار دارد مثل گذشته 5 مگاپیکسلی بدون فوکوس خودکار است که از فیلم‌برداری 1080p پشتیبانی کرده و با پشتیبانی از هوش مصنوعی، امکان محو کردن پس‌زمینه را در تصاویر سلفی فراهم می‌کنند.

پروسسور پردازشی : Snapdragon 845

Mi Mix 2 در سپتامبر سال گذشته با Snapdragon 835 ارائه شد و Mi Mix 2S نیز طبیعتا با جدیدترین و پیشرفته‌ترین پروسسور حال حاضر بازار یعنی Snapdragon 845 معرفی شده است. پردازش گرافیکی در این پروسسور با Adreno 630 با فرکانس 710 مگاهرتز انجام می‌شود که در این زمینه نیز تغییر بزرگی نسبت به گذشته دیده می‌شود. حافظه رم در نسخه عادی این مدل 6 گیگابایت بوده و نسخه ویژه آن نیز با 8 گیگابایت رم ارائه می‌شود. نسخه عادی گوشی با حافظه 64 یا 128 گیگابایتی با 6 گیگابایت رم ارائه می‌شود و نسخه ویزه نیز از رم 8 گیگابایتی و حافظه 256 گیگابایتی بهره می‌برد. البته از اسلات حافظه در این دو مدل خبری نیست. نوع حافظه داخلی گوشی از نوع UFS بوده و حافظه رم نیز از فناوری LPDDR4x بهره می‌برد.

باتری : بدون تغییر با شارژ بی‌سیم سریع

ظرفیت 3,400mAh باتری حاضر در Mi Mix 2S تغییری نسبت به گذشته نداشته و شارژ سریع از طریق USB-C و فناوری Quick Charge 3.0 نیز مثل گذشته در آن دیده می‌شود. این مدل از شارژ بی‌سیم برپایه فناوری Qi نیز پشتیبانی می‌کند که امکان انتقال توان 7.5 واتی را از این طریق دارد.

Introducing Xiaomi Mi Mix 2S

سیستم‌عامل : آخرین نسخه Oreo‌

Mi Mix 2S با نسخه 8.1 اندروید Oreo که در حال حاضر آخرین نسخه این سیستم‌عامل به حساب می‌آید عرضه شده و رابط کاربری آن نیز براساس MIUI 9.5 شکل گرفته است.

ارتباطات : در خور یک پرچمدار

طبق انتظار از یک پرچمدار پیشرفته گزینه‌های ارتباطی پیشرفته‌ای نظیر بلوتوث نسخه 5، وای‌فای ac دوباند با پشتیبانی از MU-MIMO، اتصال NFC، مودم LTE X20 با سرعت 1.2Gbps در دانلود و مسیریاب‌های معمول ماهواره‌ای در این مدل حضور دارند. پورت USB-C این مدل البته همچون گذشته از استاندارد سرعت USB 2.0‌ بهره می‌برد و برخلاف پرچمداران بزرگ هم‌رده، هنوز از USB 3.0 در آن خبری نیست.

قیمت، زمان حضور در بازار

Introducing Xiaomi Mi Mix 2S

Mi Mix 2S قرار است در دو رنگ سفید و مشکی با قیمت 3,299‌ یوان چین (معادل 525 دلار آمریکا) برای نسخه پایه با رم 6 گیگابایتی و حافظه 64GB ارائه شود و نسخه 6GB/128GB آن نیز 3,599 یوان (573 دلار آمریکا) قیمت خواهد داشت. در نهایت بالاترین چینش این گوشی با رم 8 گیگابایتی و حافظه داخلی 256 گیگابایتی نیز 3,999 یوان (634 دلار آمریکا) قیمت دارد. ظاهرا نسخه ویژه 8GB/256GB این گوشی با شارژ وایرلس درون جعبه ارائه می‌شود. ارائه این مدل به بازار به ابتدای ماه آینده میلادی یعنی آوریل 2018 موکول شده که از طریق فروشگاه‌های آنلاین و آفلاین این شرکت انجام می‌شود. 

منبع : Xiaomi


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا