MWC 2018: معرفی تبلت‌های Huawei MediaPad M5

نمایش خبر

تاریخ : 1396/12/7        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : کنگره جهانی موبایل Mobile World Congress (MWC) ، تبلت Tablet ، اندروید Android ، Huawei MediaPad M5 8 ، Huawei MediaPad M5 10 ، هواوی Huawei

واحد خبر mobile.ir : کمپانی هواوی در روز یک‌شنبه 25 فوریه سال جاری میلادی (6 اسفند 1396) در جریان نمایشگاه MWC 2018 در بارسلون اسپانیا سه تبلت‌ جدید از سری MediaPad M را معرفی کرد. هواوی برای این تبلت‌ها که با نام‌های MediaPad M5 و MediaPad M5 Pro عرضه می‌شوند، دو اندازه صفحه‌نمایش 8.4 اینچی و 10.8 اینچی در نظر گرفته است. مطابق آمار منتشرشده توسط موسسه تحقیقاتی IDC، هواوی در سه‌ماهه پایانی 2017 چهارمین تولیدکننده برتر تبلت در جهان بوده است. با وجود رکودی که چندی است در بازار تبلت‌ها دیده می‌شود، هواوی مشخصات قابل توجهی برای محصولات جدید خود در نظر گرفته که در صورت تداوم می‌تواند نویدبخش روزهای روشنی برای دنیای تبلت‌ها باشد.

Introducing Huawei MediaPad M5 Tablets

عمده مشخصات فنی تبلت‌های جدید هواوی مشابه یکدیگر است و تنها در اندازه صفحه‌نمایش، ظرفیت باتری و همچنین میزان حافظه داخلی متفاوت هستند. گفتنی است که هواوی برای تبلت با صفحه‌نمایش 10.8 اینچی یک نسخه ساده و یک مدل Pro در نظر گرفته است. اندازه صفحه‌نمایش این نمونه قابل مقایسه با iPad Pro 10.5 است، با این تفاوت که اپل قابلیت‌هایی همچون ProMotion برای تبلت‌های جدید خود در نظر گرفته است که امکان افزایش نرخ به‌روزرسانی صفحه‌نمایش را تا 120 هرتز برای کاربر ایجاد می‌کند؛ این در حالی است که هواوی در نمایشگر تبلت‌های جدید خود قابلیت خاصی را به کار نگرفته است.

این تبلت‌ها دارای بدنه فلزی یکپارچه هستند که دارای لبه‌های محکمی برای محافظت از صفحه‌نمایش است. مطابق اعلام هواوی، تبلت‌های سری MediaPad M5 نخستین تبلت‌هایی هستند که شیشه نمایشگر آنها در کناره‌ها به صورت نیم‌دایره یا به اصطلاح 2.5D ساخته شده است که سبب خوش‌دستی بیشتر آنها خواهد شد.

Introducing Huawei MediaPad M5 Tablets

تبلت کوچک‌تر در ابعاد 212.6x124.8x7.3 میلی‌متر طراحی شده و حدود 316 گرم وزن دارد. تبلت 10.8 اینچی با وزن تقریبی 498 گرم دارای ابعاد 258.7x171.8x7.3 میلی‌متر است. وضوح صفحه‌نمایش IPS در هر دو نمونه 2560x1600 پیکسل است و هواوی ظاهرا برای بهبود رنگ‌های صفحه‌نمایش از آنچه Enhanced ClariVu می‌نامد استفاده کرده است.

تبلت‌های جدید هواوی با رنگ‌های خاکستری (Space Gray) و طلایی (Champagne Gold) عرضه خواهند شد و این کمپانی پشتیبانی از LTE را به صورت اختیاری برای هر سه نسخه در نظر گرفته است.

Introducing Huawei MediaPad M5 Tablets

هر سه تبلت هواوی مجهز به چیپ‌ست پردازشی 16 نانومتری Kirin 960 با هشت هسته پردازشی در کنار 4 گیگابایت رَم و دو نسخه حافظه داخلی 32، 64 گیگابایتی هستند که مطابق اعلام برخی منابع، از طریق کارت SD حداکثر تا 256 گیگابایت قابل افزایش خواهد بود. گفتنی است که هواوی برای نسخه Pro تنها یک گزینه حافظه داخلی 64 گیگابایتی در نظر گرفته است. هواوی پردازنده Kirin 960 را حدود یک سال و نیم پیش معرفی کرده است که در اسمارت‌فون‌هایی همچون P10 و P10 Plus و همچنین گوشی‌های هوشمند Mate 9 و Mate 9 Pro شاهد آن بودیم. با توجه به معرفی چیپ‌ست 10 نانومتری Kirin 970، به نظر می‌رسد هواوی می‌توانست برای عملیات پردازش در تبلت‌های جدید خود از این تراشه استفاده کند.

دوربین جلوی این تبلت‌ها 8 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2 و فوکوس ثابت است. دوربین اصلی نیز در هر سه نمونه 13 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار و گشودگی دیافراگم f/2.2 است که هیچ یک مجهز به فلش نیستند.

این تبلت‌ها مجهز به جک هدفون نیستند. هواوی برای نمونه 10.8 اینچی، 4 اسپیکر استریو و برای تبلت 8.4 اینچی دو اسپیکر استریو در نظر گرفته است که دارای گواهی‌نامه صوتی Harman Kardon هستند. این اسپیکرها از صدای با وضوح بالا یا Hi-Res و همچنین الگوریتم صوتی انحصاری هواوی با نام Huawei Histen برای صدای سه‌بعدی پشتیبانی می‌کنند.

Introducing Huawei MediaPad M5 Tablets

ظرفیت اسمی باتری در نمونه با صفحه‌نمایش کوچک‌تر 5,100 میلی‌آمپر ساعت و در تبلت بزرگ‌تر 7,500 میلی‌آمپر ساعت است و با کمک شارژر 18 واتی (9 ولت و 2 آمپر) امکان شارژ سریع آنها از طریق درگاه USB-C فراهم خواهد شد. هواوی مدعی است با استفاده از شارژ سریع می‌توان تبلت 8.4 اینچی را در مدتی کمتر از 2 ساعت و تبلت 10.8 اینچی را در زمانی کوتاه‌تر از 3 ساعت به طور کامل شارژ نمود. همچنین فناوری هوشمند صرفه‌جویی در مصرف انرژی (Smart Power-Saving) برای این تبلت‌ها در نظر گرفته شده که امکان کار طولانی‌تر با آنها را فراهم می‌سازد.

تبلت‌های جدید هواوی از شبکه‌های WCDMA ،LTE TDD ،LTE FDD و GSM پشتیبانی می‌کنند که البته این پشتیبانی به صورت دلخواه و اصطلاحا Optional بوده و طبیعتا نمونه‌های مجهز به این قابلیت از قیمت بالاتری برخوردارند. این تبلت‌ها از وای‌فای ac با فرکانس‌های 2.4 و 5 گیگاهرتز و همچنین سیستم‌های مسیریابی GLONASS ،GPS و BDS بهره می‌برند.

سیستم‌عامل این تبلت‌ها اندروید 8.0 اوریو است و ساختار منوی آن بر اساس نسخه 8.0 رابط کاربری اختصاصی هواوی یعنی EMUI شکل گرفته است. محصولات جدید هواوی مجهز به حسگرهای معمول همچون شتاب‌سنج، حسگر نور محیطی، ژیروسکوپ، حسگر اثر هال و همچنین حسگر اثر انگشت هستند.

همان طور که ‌پیش‌تر اشاره شد، هواوی نسخه‌ای از این تبلت را با نام MediaPad M5 Pro معرفی کرده است. این نسخه از نظر مشخصات طراحی و فنی کاملا مشابه مدل 10.8 اینچی است، با این تفاوت که مجهز به قلم M-Pen است که توانایی شناسایی 4096 سطح فشار مختلف را داراست. با کمک دکمه‌های روی این قلم می‌توان کلیدهای میان‌بری برای گرفتن اسکرین‌شات، حذف تصویر یا راه‌اندازی یک اپ تعریف کرد.

Introducing Huawei MediaPad M5 Tablets

هر دو نسخه 10.8 اینچی این تبلت‌ها مجهز به صفحه‌کلیدی هستند که به صورت انتخابی از طریق پین اتصال یا pogo pin می‌تواند به آنها متصل شود. وجود این صفحه‌کلید این دو تبلت را به دستگاه‌های هیبریدی کارآمدی تبدیل می‌کند.

Introducing Huawei MediaPad M5 Tablets

به نظر می‌رسد، عرضه این تبلت‌ها در ماه مارس و در ایالات متحده آمریکا، اروپا، چین، منطقه آسیا-اقیانوسیه و خاورمیانه آغاز خواهد شد. هواوی قیمت‌ محصولات خود را به طور دقیق اعلام نکرده است اما گزارش منابع خبری حاکی از آن است که قیمت نمونه 8.4 اینچی از حدود 350 یورو، نسخه 10.8 اینچی ساده از حدود 400 یورو و مدل Pro از حدود 500 یورو آغاز می‌شود و بر اساس ظرفیت‌های مختلف حافظه داخلی افزایش خواهد یافت. گفتنی است که صفحه‌کلید نسخه‌های 10.8 اینچیبه صورت جداگانه به فروش می‌رسد. 

منبع : Huawei


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا