افتتاح باغ علم کودک در همکاری شرکت ال‌جی با شهرداری تهران

نمایش خبر

تاریخ : 1396/10/14        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : ایران Iran ، ال جی LG

واحد خبر mobile.ir : صبح امروز پنجشنبه 14 دی 1396 در مراسمی در محل باغ کتاب تهران، شرکت ال‌جی همکاری تازه‌ای را برای تجهیز مرکز مخصوص کودکان (LG Kids Science Hall) با بخش فرهنگی شهرداری تهران آغاز نمود. پروژه باغ علم کودک با همکاری LG و الگوبرداری از مراکز علمی مشابه در دو شهر سئول و بوسان کره‌ جنوبی ساخته شده و به گفته سازندگان آن افق تازه‌ای را در مراکزی علمی و تفریحی درون کشور خواهد گشود. این مراسم با حضور مدیرعامل شرکت ال‌جی در ایران، سفیر کشور کره‌جنوبی، مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران، سفیر کشور کره‌ جنوبی و سفیر برند ال‌جی در ایران همراه با جمعی از خبرنگاران رسانه‌های مختلف برگزار گردید و در طی آن بخش‌های مختلف این مرکز به نمایش عموم گذاشته شد.

LG Kids Science Hall Opening Ceremony Report

آغازگر مراسم معرفی این مرکز، Deuk Soo Ahn مدیرعامل شرکت ال‌جی الکترونیکس در ایران بود که در ابتدای سخنان خود ضمن خوش‌آمد گوئی به حضار به ارائه خلاصه‌ای از برنامه LG Kids Science Hall پرداخت؛ به گفته Ahn این مرکز در سال 1987 برای نشان دادن اهمیت دانش و تحصیلات برای دانش‌آموزان افتتاح و تبدیل به پارک علمی برای نوجوانانی شد که می‌توانستند در آن بازی کرده و علم بیاموزند. «این مجموعه برای تشویق دانش‌آموزان به فعالیت در سرگرمی‌های هیجان‌انگیز در کنار یادگیری نحوه کار علم طراحی شده است و به آنها یاد می‌دهد که علم چگونه زندگی ما را بهتر کرده و ما چگونه می‌توانیم از علم برای حفاظت از محیط زیست استفاده کنیم.» مدیر عامل ال‌جی در ایران ادامه داد : «بسیار خوشحالم که باغ علم کودک تهران به عنوان اولین باغ علمی کودک ال‌جی در خارج از کشور کره افتتاح می‌شود. این کار ارزش زیادی برای ما دارد، ما مطمئن هستیم که بسیاری از کودکان ایرانی، دنیای هیجان‌انگیز علم را کشف کرده و این باغ را با رویای دانشمند یا مهندس شدن ترک می‌کنند: کسانی که کارهای بزرگی برای دنیای ما انجام خواهند داد. ال‌جی با افتخار از این رویاها حمایت می‌کند.»

LG Kids Science Hall Opening Ceremony Report

مدیرعامل ال‌جی در پایان سخنان خود با اشاره به تلاش این مجموعه برای ایجاد فرصت برابر برای همه کودکان جهت بازدید از باغ علم کودکان از اختصاص یک روز در هفته برای بازدید رایگان کودکان، به خصوص کودکانی که تحت حمایت NGOها هستند، خبر داد.

Seung Ho Kim سفیر کشور کره جنوبی در ایران دومین سخنران این مراسم بود. Kim سخنان خود را با اشاره به نیاز به موتورهای محرکه برای به جریان افتادن همه چیز در جهان آغاز کرد و این سوال را مطرح نمود که موتور محرکه علم چه چیزی می‌تواند باشد؟ Kim یک پاسخ محتمل به این سوال را آموزش و پرورش دانست اما پاسخ واقعی و موتور محرک علم را رویا و تصورات انسان‌ها قلمداد نمود. سفیر کره در ایران پرورش رویاها و تصورات را جزء توانائی‌های کودکان دانسته و ابراز امیدواری کرد که کودکانی که در این مرکز علمی به بازی و کسب علم می‌پردازند در صورت داشتن یک رویا بتوانند از آن به عنوان موتوری برای حرکت و پیشرفت در علم استفاده کنند.

LG Kids Science Hall Opening Ceremony Report

Kim در پایان سخنان خود افزود : من کاملا مطمئن هستم که آن کودکان ایرانی که در این مرکز بازی و فعالیت کنند می‌‌توانند به صورت طبیعی و داوطلبانه رویاپردازی خود را گسترش دهند و این رویا و تصور کودکان برای پیشرفت کشور بسیار مفید خواهد بود.

نیکی کریمی سفیر شرکت ال‌جی در ایران سخنران دیگری بود که پشت تریبون قرار گرفت. کریمی ضمن ابراز خوشنودی و حمایت از ساخت چنین مرکزی برای کودکان، نسبت به تداوم و حفظ این مرکز و حضور دائم کودکان در آن ابزار امیدواری کرد.

LG Kids Science Hall Opening Ceremony Report

نیکی کریمی با تقدیر از فعالیت‌های فرهنگی شرکت ال‌جی از احساس مسئولیت عمومی در جهت قدم برداشتن در راه حفظ فرهنگ، ادب و تمدن کشور به خصوص برای کودکان سخن گفت.

مجید حسینی مدیرعامل باغ کتاب تهران در ادامه این مراسم از همکاری چهار مجموعه برای به ثمر نشستن پروژه باغ علم کودک تهران یاد کرد که شامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران، شرکت سرمایه‌گذاری شهر تهران، موسسه نشر شهر و شرکت ال‌جی می‌شوند. حسینی در ادامه سخنان خود توضیحاتی در مورد علت و هدف ساخت مجموعه باغ کتاب تهران ارائه نمود که از آن جمله می‌توان به ارتباط زیرساخت توسعه کشور به مسئله کتاب و ارتقاء سرانه مطالعه در ایران اشاره کرد. به گفته مدیرعامل باغ کتاب تهران ما در حال حاضر در «رنکینگ مطالعه و آموزش در جهان بین 47 کشور [در جایگاه] 39 هستیم» و هر روز هم این جایگاه در حال تنزل است. از همین رو ترتیب اولیه این مجموعه که ساخت یک کتاب‌فروشی با وسعت 40 هزار متر مربع بود به 12 هزار متر مربع فضای ارائه کتاب تبدیل شده و در بقیه قسمت‌ها، مجموعه‌هائی جداگانه‌ای در نظر گرفته شد که با کمک آنها کودکان با علم و کتاب درگیر شده و به این دو مقوله علاقه‌مند شوند.

LG Kids Science Hall Opening Ceremony Report

استراتژی انجام این هدف به گفته مدیرعامل باغ کتاب تهران مرتبط کردن علم از طریق فضای مجازی، تالارهای علم کاربردی و فعالیت‌های ترکیبی با بازی‌ها بوده است و در طی آن این مجموعه به سه قسمت شامل بخش 2 تا 8 سال، بخش 8 تا 12 سال و دیگری 12 سال به بالا تقسیم شده که متناسب با استاندارد جهانی در این مورد است. همکاری با ال‌جی در این پروژه در بخش 8 تا 12 سال با سرمایه‌گذاری 2 میلیون دلاری (و 4 میلیون دلار سرمایه‌گذاری داخلی) انجام شده، اجرای بخش 12 سال به بالا به دانشگاه تهران و شرکت مرساد محول شده و در نهایت قسمت 2 تا 8 سال نیز توسط مجموعه‌های آلمانی انجام می‌شود که با تکمیل شدن این سه بخش، این مجموعه به بزرگ‌ترین مرکز علمی (Science Center) در خاورمیانه برای آموزش کودکان از طریق بازی و علم تبدیل خواهد شد. حسینی در انتها به فاز بعدی این پروژه که در حال حاضر در مرحله سرمایه‌گذاری قرار دارد اشاره کرد که در آن با اختصاص فضائی به بزرگی 6 هزار متر، امکان اتصال همه این تجربه‌ها علمی و آموزشی به مسئله شغل فراهم می‌شود.

در نهایت در ادامه مراسم معرفی باغ علم کودک تهران، صورتجلسه تحویل و اتمام این پروژه توسط علیرضا جعفری مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران و Deuk Soo Ahn مدیرعامل شرکت ال‌جی الکترونیکس در ایران امضا شد.

LG Kids Science Hall Opening Ceremony Report

در انتهای این مراسم امکان بازدید از قسمت‌های مختلف باغ علم کودک ال‌جی برای حضار و خبرنگاران فراهم شد.

LG Kids Science Hall Opening Ceremony Report

 

LG Kids Science Hall Opening Ceremony Report

 

LG Kids Science Hall Opening Ceremony Report

 

LG Kids Science Hall Opening Ceremony Report



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا