آیفون 8 و آیفون X در لیست پر جست‌وجوترین عبارات سال 2017

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1396/9/23        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : آمار Statistics ، گوگل Google ، Apple iPhone 10 (X) ، Apple iPhone 8

واحد خبر mobile.ir : غول دنیای جست‌وجو امسال هم مانند گذشته، لیستی از محبوب‌ترین و پرکاربرترین عبارت‌های جست‌وجو شده در موتور گوگل را با عنوان "امسال در آینه جست‌وجو" یا "The Year in Search" در بلاگ خود منتشر کرده است. در این لیست طبق معمول کلمه "iPhone" در جایگاه بسیار بالایی دیده می‌شود و به صورت ویژه کلمه iPhone 8 در جایگاه دوم لیست پر جست‌وجوترین عبارت‌های گوگل در تمامی زمینه‌ها قرار دارد. iPhone X نیز در لیست جهانی عبارت‌های جست‌وجو در جایگاه سوم قرار دارد. در صدر این لیست گردباد ویرانگر آمریکا یعنی Hurricane Irma جای دارد که سال گذشته ویرانی‌های فراوانی را در ایالات متحده ایجاد کرد و طبیعتا حجم بزرگی از جست‌وجوها به این عبارت و موارد مرتبط با آن تعلق پیدا کرده است.

Apple iPhone 8 and iPhone 8 Plus

اپل آیفون 8 و آیفون 8 پلاس

سال 2017 برای اپل و طرفداران این برند سال بزرگ و تعیین‌کننده‌ای در سرنوشت این شرکت به حساب می‌آید؛ اپل به مناسبت دهمین سالگرد تولید آیفون، اسمارت‌فون مخصوصی به نام آیفون X را معرفی و به بازار عرضه کرد و برای اولین بار با حضور آیفون 8 و آیفون 8 پلاس، سه گوشی موبایل را به صورت همزمان ارائه نمود. البته تأخیر اپل در ارائه آیفون X به بازار منجر به کاهش سود اپل و ارتقاء جایگاه گوشی‌هائی اندرویدی در سه‌ماهه منتهی به اکتبر 2017 شد. بالاتر بودن جایگاه آیفون 8 نسبت به آیفون 10 در لیست جست‌وجوی گوگل در سال 2017 بیش از همه چیز به شایعاتی باز می‌گردد که قبل از ارائه آیفون X در بازار وجود داشت که این گوشی را با نام آیفون 8 معرفی می‌کردند و گوشی‌هائی که اینک با نام آیفون 8 و آیفون 8 پلاس در بازار حضور داشتند نیز طبق این شایعات و خبرها به ترتیب با عنوان آیفون 7s و آیفون 7s پلاس شناخته می‌شدند. بدین‌ترتیب قبل از آنکه نام آیفون X در چند روز مانده به ارائه رسمی این گوشی بر سر زبان‌ها بیفتد، حجم بزرگی از جست‌وجوهای مرتبط با این گوشی با نام آیفون 8 انجام می‌شد.

Apple iPhone X

اپل آیفون 10

گوگل علاوه بر ارائه لیست عمومی تمامی سرچ‌های برتر این سایت، کلمات برتر جست‌وجوها را بر مبنای دسته‌بندی‌های مختلف نیز ارائه کرده است که در لیست Consumer Tech یا کالای فناوری مصرفی نیز طبیعتا به ترتیب آیفون 8 و آیفون X در صدر قرار گرفته‌اند. رده سوم در این بخش به کنسول بازی Nintendo Switch تعلق دارد و در جایگاه چهارم و پنجم نیز به ترتیب به Samsung Galaxy S8 و کنسول بازی مایکروسافت Xbox One X بر می‌خوریم. لیست کامل ترم‌های جست‌وجوی گوگل براساس موضوع را می‌توانید از این قسمت مشاهده کنید.

Google Year in Search 2017 Survey

روند تغییر کلمه جست‌وجوی How از سال 2004 تا به امروز

یکی دیگر از نکات جالب مورد اشاره گوگل در این میان به تغییر شیوه سرچ و استفاده از سر واژه "چگونه" یا "How" در جست‌وجوی کاربران است کلمه "How" طبق برآورد گوگل در سال جاری حداقل 10 بار بیشتر از سال گذشته در کلمات جست‌وجوی کاربران ظاهر شده است و گوگل استفاده از این سر واژه را امری مثبت و نشانه‌ای از تغییر رویه و نشانه‌ای از اشتیاق کاربران برای فهم تجربه‌های تازه، کمک به یکدیگر و در نهایت پیش‌برد هرچه بیشتر اجتماع تلقی کرده است. جست‌وجوی جملاتی مثل چگونه می‌توان آتش‌نشان شد؟ چگونه می‌توان به پلیس پیوست؟ در شبکه‌های اجتماعی فعال بود و دیگر انواع فعالیت‌های اجتماعی نیز از سوی گوگل نشانه‌های مثبت دیگری در این زمینه محسوب شده‌‌اند.  

منبع : Google