نتایج نظر سنجی: رضایت 99 درصد کاربران از گوشی iPhone 3GS (بررسی نقاط قوت و ضعف)

نمایش خبر

تاریخ : 1388/5/28
برچسب‌ها : رضایت مشتری ، نظر سنجی ، AT&T ، Apple iPhone 3GS ، Palm Pre ، اپل Apple ، پالم Palm

واحد خبر mobile.ir : آیا از داشتن گوشی خود خوشحالید؟ و از آن مهمتر، آیا از آن راضی هستید؟ مهم نیست که چه میزان تبلیغات پر زرق و برق برای مدل گوشی شما انجام شده. این هم مهم نیست که گوشی شما قادر به انجام چه کارهای خارق العاده ای برای شماست. آنچه اهمیت دارد اینست که شما به عنوان مشتری از گوشی خود رضایت داشته باشید. نظرسنجی جدیدی که توسط ChangeWave Research و RBC Capital در مورد میزان رضایت مشتریان انجام شده نشان می دهد که 99 درصد کاربران گوشی iPhone 3GS اپل از گوشی خود "راضی" هستند. از این میان 82 درصد کاربران از گوشی خود "بسیار راضی" هستند. در مقایسه با سطح رضایت عمومی 87 درصدی کاربران گوشی Pre کمپانی پالم و نرخ 45 درصدی کاربران "بسیار راضی" این گوشی واضح است که گوشی آیفون هنوز هم در ایالات متحده حکمران بلا منازع است. نکته جالب آنست که با وجود آنکه کاربران بیشترین رأی عدم رضایت را به شبکه AT&T داده اند اما تقریباً تک تک کاربران گوشی iPhone 3GS از این گوشی راضی بوده اند.

iphone-palm-pre-satisfaction

نمودارهای زیر بطور دقیقتری نشان می دهد که کاربران به کدام یک از ویژگی های گوشی خود علاقه داشته و کدام یک را دوست ندارند. بیشترین میزان علاقه کاربران گوشی iPhone 3GS مربوط به واسط کاربر لمسی و سهولت استفاده از سیستم عامل این گوشی بوده است. همانطور که انتظار می رفت بیشترین نارضایتی نیز از شبکه AT&T و طول عمر کم باطری این گوشی است. به نظر می رسد حتی شبکه غیر قابل اطمینان AT&T نیز برای کم کردن علاقه مردم به استفاده از گوشی iPhone 3GS کفایت نمی کند.

Apple iPhone 3GS Likes

Apple iPhone 3GS Dislikes

در مورد گوشی Palm Pre، کاربران بیش از هر چیز به واسط صفحه نمایش لمسی و قابلیت های چند-وظیفه ای (Multi-Tasking) این گوشی علاقه نشان داده اند. متأسفانه عمر کوتاه باطری گوشی Palm Pre و نبود برنامه های طرف سوم (Third Party Apps) باعث شده تا این گوشی نتواند بیش از 45 درصد کاربران را از خود "بسیار راضی" نگاه دارد. با این وجود نرخ رضایت از گوشی Palm Pre "بالاترین نرخ رضایت ثبت شده در نظر سنجی های قبلی ما در مورد پالم و به استثنای کمپانی RIM (با میزان 45 درصد) و اپل (با میزان 82 درصد) بالاتر از کلیه تولیدکنندگان دیگر است."

Palm Pre Likes

Palm Pre Dislikes

و اما نتیجه اخلاقی این نظر سنجی:هر چند گوشی Palm Pre یکی از راضی کننده ترین گوشی های هوشمند امسال است و این گوشی را می توان موفقیت خارق العاده ای برای کمپانی پالم به حساب آورد، اما پالم باید تلاش بسیار بیشتری انجام دهد تا بتواند از گوشی آیفون کمپانی اپل پیشی بگیرد.

منبع : IntoMobile


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا