معرفی رسمی شیائومی Mi 5X – اسمارت‌فونی در رده میانی با دو دوربین

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1396/5/5        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، Xiaomi Mi 5X ، شیائومی Xiaomi

واحد خبر mobile.ir : شرکت شیائومی روز گذشته به صورت رسمی از جدیدترین اسمارت‌فون رده میانی خود با نام Mi 5X رونمایی کرد؛ این اسمارت‌فون جدید را می‌توان نسخه با امکانات کمتر Mi 6 که چندی پیش با مشخصاتی در سطح برترین پرچمداران بازار همچون پروسسور Snapdragon 835، حافظه رم 6 گیگابایتی و حافظه داخلی 64 یا 128 گیگابایتی رونمایی شده بود، دانست. یک ویژگی برجسته همیشگی گوشی‌های شیائومی ارزش بسیار بالا با توجه به مشخصات سخت‌افزاری و قیمت دستگاه است که این بار نیز در 5X تکرار شده و با نیم‌‌نگاهی به قیمت در نظر گرفته شده برای این مدل می‌توان انتظار فروش بالایی را برای آن داشت. شیائومی علاوه بر این اسمارت‌فون از یک اسپیکر هوشمند جدید به نام Mi Ai نیز همزمان رونمایی کرد.

Introducing Xiaomi Mi 5X

جدا از شباهت غیر قابل انکار Mi 5X به پرچمدار فعلی برندی که یک سیب گاز زده در لوگوی آن است، از طراحی این مدل می‌توان به نیکی یاد کرد؛ بدنه‌ فلزی با ضخامت تنها 7.3 میلی‌متر که صفحه‌نمایش بزرگ 5.5 اینچی با حاشیه‌های جانبی حداقلی را در خود جای داده برای رده میانی بازار گزینه‌هایی فراتر از حد انتظار اغلب خریداران خواهند بود؛ دوربین‌های دوگانه در بخش پشتی با طراحی آشنا و خطوط آنتنی که بازهم یادآور همان برند اولیه است به جذابیت این مدل بیش از پیش افزوده‌‌اند. طول عرض این مدل 155.4 و 75.8 میلی‌متر بوده و 165 گرم وزن دارد.

Introducing Xiaomi Mi 5X

صفحه‌نمایش 5.5 اینچی گوشی از فناوری ساخت LTPS بهره می‌برد و با رزولوشن 1920×1080 پیکسل به تراکم 403ppi دست پیدا می‌کند. میزان روشنایی این صفحه‌نمایش به گفته شرکت سازنده به 450nits می‌رسد و نسبت کنتراست آن نیز 1000:1 خواهد بود. زیر صفحه‌نمایش دکمه‌‌های جداگانه اندرویدی به چشم می‌خورند و حاشیه پیرامون بخش رویی دستگاه نیز در نسخه‌های طلایی و صورتی به رنگ سفید و در نسخه مشکی به رنگ مشکی طراحی شده است.

Introducing Xiaomi Mi 5X

جذابیت بزرگ Mi 5X بی‌شک در دوربین‌های بخش پشتی این مدل نهفته است؛ در این بخش از دو دوربین 12 مگاپیکسلی واید و تله استفاده شده که دقیقا همانند دوربین‌های دوگانه Mi 6 به نظر می‌رسند. فاصله کانونی دوربین واید این مجموعه 26 میلی‌متر و دوربین تله در آن 50 میلی‌متر است. ترکیب این دوربین‌ها در اینجا نیز به 2 برابر زوم اپتیکال و امکان محو یا اصطلاحا blur کردن پس زمینه در تصاویر منجر شده و از این لحاظ مشابه تجربه آیفون 7 پلاس عمل می‌‌کنند. دوربین واید در این مجموعه دارای گشودگی دیافراگم f/2.2 بوده و ابعاد پیکسل‌های آن 1.25 میکرون است. در حالی که در دوربین تله دیافراگم لنز، حداکثر تا f/2.6 گشوده شده و اندازه پیکسل نیز به 1 میکرون می‌رسد. سیستم فوکوس در این مجموعه از نوع پر سرعت تشخیص فاز است و فیلم‌برداری نیز با وضوح 1080p صورت می‌پذیرد. دوربین سلفی در Mi 5X دارای وضوح 5 مگاپیکسلی‌ست.

Introducing Xiaomi Mi 5X

در بخش پردازشی دستگاه از چیپ‌ست 14 نانومتری کوالکام Snapdragon 625 حاوی 8 هسته 2 گیگاهرتزی ARM A53 استفاده شده که نوید دوام بالایی را در بحث مصرف انرژی می‌دهد. پردازش گرافیک این مجموعه بر عهده Adreno 506 بوده و 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقا دارد. اسلات حافظه جانبی این مدل نیز تا 128 گیگابایت امکان ارتقا دارد.

سنسور اثر انگشت چون همیشه در پشت دستگاه و در بخش بالایی قرار دارد و پورت اتصالات سیمی نیز از نوع USB Type-C است. ظرفیت باتری گوشی 3,080mAh بوده که برای رده میانی بازار ظرفیت نسبتا مناسبی به حساب می‌آید. شرکت سازنده به فناوری شارژ سریع خاصی در مورد این گوشی اشاره نکرده اما شارژر آن دارای توان 10 واتی (5 ولت و 2 آمپر) است. البته ذکر این نکته با اهمیت خواهد بود که چیپ‌ست Snapdragon 625 این مدل از فناوری شارژ سریع Quick Charge 3.0 کوالکام پشتیبانی می‌کند و شاید در آینده با تهیه شارژر به صورت جداگانه بتوان از این ویژگی بهره‌مند شد.

سیستم‌عامل گوشی نسخه 7.1 اندروید نوقاست و رابط کاربری دستگاه نیز براساس جدیدترین نسخه MIUI 9 که روز گذشته معرفی شد شکل گرفته است. سه نکته جدید در این رابط کاربری شامل امکان تشخیص هوشمند المان‌های حاضر در عکس (Image Search)، دستیار هوشمند دیجیتالی (Smart Assistant) و ارائه پیشنهادهایی مرتبط با برنامه فعلی کاربر (Smart app Launcher) می‌شود.

Introducing Xiaomi Mi 5X

شیائومی Mi 5X قرار است در سه رنگ مشکی، طلایی و رز-گلد با قیمت 1,499 یوان (با نرخ فعلی تبدیل ارز نزدیک به 222 دلار آمریکا) در روز اول آگوست (10 مرداد 1396) به بازار چین عرضه شود و هنوز در مورد امکان ارائه و قیمت آن در بازارهای دیگر اظهارنظر رسمی از سوی شیائومی صورت نگرفته است.

جدا از Mi 5X، همانطور که اشاره شد، شرکت شیائومی یک اسپیکر هوشمند به نام Mi AI را نیز همزمان به معرض نمایش گذاشته است؛ Mi AI را می‌توان پاسخ شیائومی به اسپیکرهای هوشمند متعدد دیگر برندها همچون Google Home و Amazon Echo نامید و مثل دیگر رقبا این اسپیکر نیز می‌تواند موسیقی پخش کند و به سوالات کاربران پاسخ بدهد.

Introducing Xiaomi Mi AI

در ساختار Mi AI از شش میکروفون مختلف برای شناسایی صدا از هر جهت استفاده شده و طبیعتا یک دستیار هوشمند دیجیتالی نیز درون آن وجود دارد. با کمک AI‌ می‌توان دیگر ابزارهای هوشمند خانگی شیائومی نظیر Mi TV، Mi Box، روبات جاروبرقی Mi و چندین و چند مورد دیگر را کنترل نمود و همچون دیگر رقبای این کلاس از اپلیکیشن‌های جانبی نیز می‌توان برای کنترل آن بهره برد. قیمت در نظر گرفته شده توسط شیائومی برای این اسپیکر 299 یوان نزدیک به 44 دلار آمریکا است که نسبت به دیگر نمونه‌های مشابه قیمتی بسیار مناسب به حساب می‌آید.  


به روزرسانی - قیمت شیائومی می 5 ایکس در بازار ایران

گوشی شیائومی Mi 5X به بازار ایران راه یافته.

شما می توانید با مراجعه به صفحه فروشندگان و قیمت گوشی شیائومی Mi 5X از قیمت عرضه این گوشی در فروشگاه های گوناگون مطلع شوید.

منبع : Xiaomi