معرفی Mi Max 2 – میان‌رده جدید شیائومی با باتری قدرتمند 5,300 میلی‌آمپر ساعتی

نمایش خبر

تاریخ : 1396/3/7        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، Xiaomi Mi Max 2 ، شیائومی Xiaomi

واحد خبر mobile.ir : اواسط آوریل 2017 بود که شرکت شیائومی از پرچمدار قوی خود یعنی Mi 6 پرده برداشت. حال پس از گذشت بیش از یک ماه، طی مراسمی که در روز پنجشنبه 25 می 2017 (4 خرداد 1396) در پکن برگزار شد، این کمپانی چینی از جدیدترین گوشی هوشمند خود با نام Mi Max 2 رونمایی کرد. لی جان (Lei Jun)، مدیر عامل شیائومی، شخصا در مراسم حضور داشت و Mi Max 2 را به حضار معرفی نمود. این اسمارت‌فون، نسخه دوم گوشی Mi Max است که شیائومی آن را دقیقا یک سال قبل به بازار عرضه نمود و طبق ادعای شرکت، بیش از 3 میلیون دستگاه از آن به فروش رسیده است. باید منتظر ماند و دید آیا Mi Max 2 نیز می‌تواند به چنین موفقیتی دست یابد.

Introducing Xiaomi Mi Max 2

از کلمه Max (کوتاه‌شده Maximum) مشخص است که این گوشی باید از جهات مختلف بزرگ باشد. یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های این گوشی، اندازه بزرگ آن است. Mi Max 2 در ابعاد 7.6×88.7×174.1 میلی‌متر طراحی شده و حدود 211 گرم وزن دارد. شیائومی صفحه نمایش بزرگی را به قطر 6.44 اینچ با حاشیه‌ پیرامونی کم در چپ و راست در نظر گرفته که در بدنه‌ای از فلز یک‌تکه با لبه‌های گرد قرار گرفته است. فناوری نمایشگر دستگاه، ال‌سی‌دی از نوع IPS بوده و رزولوشنی برابر با 1080×1920 پیکسل دارد که با توجه به قطر 6.44 اینچی نمایشگر، تراکم پیکسلی 342ppi را به دست می‌دهد.

Introducing Xiaomi Mi Max 2

یکی دیگر از ویژگی‌های این گوشی – که با نام Max سنخیت دارد – وجود باتری قدرتمندی با ظرفیت 5,300 میلی‌آمپر ساعت است. طبق ادعای شیائومی، این باتری به راحتی تا دو روز دوام می‌آورد. همچنین این کمپانی مدعی شده که در صورت شارژ 100 درصدی، باتری این اسمارت‌فون تا 18 ساعت پخش ویدئو و یا 57 ساعت مکالمه را پاسخگوست. این باتری ظاهرا غیرقابل جداسازی بوده و به فناوری شارژ سریع (Quick Charge 3.0) مجهز است، که به گفته شیائومی، با یک ساعت شارژ می‌توان ذخیره باتری را از 0 به 68 درصد رساند. به اعتقاد برخی کارشناسان، ظرفیت بالای باتری در Mi Max 2، اصلی‌ترین معیار تعیین کننده در فروش این اسمارت‌فون محسوب می‌شود.

Introducing Xiaomi Mi Max 2

شیائومی در ساخت Mi Max 2 از تراشه اسنپ‌دراگون 625 (محصول کوالکام) استفاده کرده است. پردازنده‌های این چیپ‌ست 8 هسته‌ای منطبق بر معماری پردازنده‌های Cortex-A53 بوده و حداکثر سرعت کلاک آنها 2 گیگاهرتز است. درست است که این تراشه در مقایسه با اسنپ‌دراگون‌های 650 و 652 – که در ورژن اولیه Mi Max به کار رفته بودند – از حیث توان پردازشی ضعیف‌تر است، اما از لحاظ راندمان و بهینه بودن مصرف انرژی، به مراتب از تراشه‌های مذکور بالاتر است. حافظه RAM این دیوایس 4 گیگابایت و حافظه داخلی آن – بسته به نوع مدل – 64 یا 128 گیگابایتی است که با توجه به پشتیبانی از کارت حافظه می‌توان آن را تا 128 گیگابایت دیگر نیز ارتقا داد.

Introducing Xiaomi Mi Max 2

در پشت گوشی، دوربین 12 مگاپیکسلی با سنسور IMX386 سونی به چشم می‌خورد که اندازه پیکسل‌های آن 1.25 میکرون است. از امکانات این دوربین می‌توان به فلش دوگانه ال‌ای‌دی و فوکوس خودکار تشخیص فاز اشاره کرد. دوربین جلو نیز 5 مگاپیکسلی بوده و با برخورداری از لنز زاویه باز 85 درجه، برای گرفتن سلفی ایده‌آل به نظر می‌رسد.

Introducing Xiaomi Mi Max 2

Mi Max 2 از نظر صوتی نیز تجهیزات مناسبی دارد. این گوشی به 2 اسپیکر استریو – یکی در جلو و دیگری در پایین دیوایس – مجهز است. گفته می‌شود زمانی که گوشی را به شکل افقی (یا landscape) قرار دهیم، اسپیکرها به طور هوشمند از مونو به استریو تغییر حالت می‌دهند.

Introducing Xiaomi Mi Max 2

سیستم عامل این گوشی نسخه 7.1.1 اندروید نوقا بوده و ساختار منویی آن بر اساس پوسته اختصاصی شیائومی – یعنی MIUI 8 – شکل گرفته است. یکی از امکانات این پوسته "حالت یک دستی" (one-handed mode) است که با توجه به صفحه بزرگ Mi Max 2 به‌راحتی امکان کار کردن با یک دست را برای کاربر فراهم می‌کند (چیزی شبیه به قابلیت reachability در آیفون‌های صفحه‌بزرگ). از دیگر امکانات Mi Max 2 می‌توان درگاه USB Type-C، فرستنده مادون قرمز و اسکنر اثر انگشت در پشت دستگاه را نام برد.

اسمارت‌فون Mi Max 2 از قرار معلوم فعلا فقط در رنگ طلایی تولید می‌شود. این گوشی – که طبق برخی شایعات قرار بود بیش از یک ماه پیش معرفی شود – از 1 ژوئن (11 خرداد) وارد بازار چین خواهد شد. قیمت Mi Max 2 در مدل‌های 64 و 128 گیگابایتی به ترتیب برابر با 1,699 و 1,999 یوان چین اعلام شده که با نرخ تبدیل کنونی ارز حدودا 245 و 290 دلار خواهد بود.

Introducing Xiaomi Mi Max 2

در سال 2016، رقبایی چون هواوی، Oppo و Vivo با قیمت‌های رقابتی و کانال‌های قدرتمند فروش آفلاین خود، شیائومی را به چالش کشیده و رتبه نخست فروش اسمارت‌فون در چین را از این کمپانی پس گرفتند. اما لی جان متعهد شده تا با گسترش تجارت آفلاین، شیائومی را به جایگاه سابق برگردانده و از سوی دیگر با ادامه اکوسیستم "دیوایس هوشمند"، مشارکت مشتریان و به تبع آن درآمدزایی شرکت را افزایش دهد. عملکرد کمپانی شیائومی در چین در سال‌های اخیر با اپل مقایسه شده، ولی بد نیست بدانیم، مدیر‌عامل شیائومی اخیرا این کمپانی را به کمپانی خرده‌فروشی Costco در آمریکا تشبیه کرده است.  


به روزرسانی - قیمت شیائومی می مکس 2 در بازار ایران

گوشی شیائومی Mi Max 2 به بازار ایران راه یافته.

شما می توانید با مراجعه به صفحه فروشندگان و قیمت گوشی شیائومی Mi Max 2 از قیمت عرضه این گوشی در فروشگاه های گوناگون مطلع شوید.

منبع : Xiaomi


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا