معرفی جدیدترین تبلت شیائومی با نام Mi Pad 3

نمایش خبر

تاریخ : 1396/1/18        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : تبلت Tablet ، اندروید Android ، Xiaomi Mi Pad 3 ، شیائومی Xiaomi

واحد خبر mobile.ir : شیائومی در روز چهارشنبه 5 آوریل 2017 (16 فروردین 1396)، به دور از هیاهوی خبری، جدیدترین تبلت‌ اندرویدی خود را با نام Mi Pad 3 در وب‌سایت این شرکت معرفی کرد. این شرکت چینی نخستین نمونه تبلت خود را با نام 7.9 Mi Pad با بدنه پلاستیکی در سال 2014 وارد بازار کرده بود و سال بعد تبلت دیگری با نام Mi Pad 2 را با بدنه فلزی، مجهز به چیپ‌ست اینتل و امکان اجرای دو پلتفرم اندروید و ویندوز 10 عرضه نموده بود.

به گفته کارشناسان، محصول جدید را نمی‌توان بروزرسانی عمده‌ای به حساب آورد بلکه باید این تبلت را عرضه دوباره مدل قبلی با برخی تغییرات جزئی تلقی کرد.

introducing xiaomi mi pad 3

چرا که این تبلت از نظر ظاهری مشابه Mi Pad 2 است و تنها بعضی از مشخصات سخت‌افزاری آن بهبود یافته است. از جمله قابلیت‌های ارتقاءیافته در تبلت جدید شیائومی می‌توان به افزایش ظرفیت باتری و افزایش وضوح دوربین اصلی اشاره کرد. از نظر مشخصات ظاهری، Mi Pad 3 عملا مشابه Mi Pad 2 است. بدنه این تبلت تمام‌فلزی است و در ابعاد 6.95×132.6×200.4 میلی‌متر طراحی شده است. وزن آن، احتمالا به دلیل بزرگ‌تر شدن باتری، حدود 6 گرم بیشتر از Mi Pad 2 و معادل 328 گرم است. این تبلت در حال حاضر تنها با رنگ طلایی (Champagne Gold) عرضه شده است.

introducing xiaomi mi pad 3

Mi Pad 3 نیز همانند دو نمونه قبلی مجهز به نمایشگر ال‌سی‌دی 7.9 اینچی با رزولوشن 2048×1536 پیکسل است که تراکم پیکسلی 326 پیکسل بر اینچ را به کاربر ارائه می‌کند. شیائومی به Mi Pad 3 دو قابلیت جدید افزوده است؛ یکی وضعیت سیاه و سفید نمایشگر (black and white mode) برای خواندن کتاب‌های الکترونیکی و دیگری حالت محافظت از چشم (eye protection mode) که با فعال کردن آن، میزان نور آبی ساطع‌شده از صفحه‌نمایش کاهش می‌یابد و از آسیب دیدن چشم جلوگیری می‌شود.

introducing xiaomi mi pad 3

عملیات پردازش در Mi Pad 3 از طریق چیپ‌ست پردازشی شش هسته‌ای MediaTek MT8176 با معماری 28 نانومتری انجام می‌شود. این چیپ‌ست شامل دو هسته پردازشی 2.15 گیگاهرتزی-- منطبق بر معماری پردازنده‌های Cortex A72-- و چهار هسته پردازشی 1.7 گیگاهرتزی منطبق بر معماری پردازنده‌های A53 Cortex است. پردازنده گرافیکی تبلت جدید شیائومی نیز IMG PowerVR GX6250 است.

چیپ‌ست پردازشی نخستین تبلت شیائومی Nvidia Tegra K1 با چهار هسته پردازشی و واحد پردازش گرافیکی آن، ULP GeForce Kepler بود که کارایی بالایی بخصوص در زمینه بازی داشت. این شرکت در Mi Pad 2 از چیپ‌ست چهار هسته‌ای Intel Atom X5-Z8500 در کنار واحد پردازش گرافیکی Intel HD Graphics بهره گرفته بود. همان طور که گفته شد، شیائومی در مدل جدید تبلت خود از چیپ‌ست‌های مدیاتک بهره گرفته است. به این ترتیب، با حذف چیپ‌ست اینتل در این محصول جدید و عدم سازگاری با معماری x86 Intel پشتیبانی از سیستم‌عامل ویندوز امکان‌پذیر نخواهد بود. این تغییرات پی‌در‌پی نشان می‌دهد که شیائومی ظاهرا در انتخاب تولیدکننده‌ای مشخص برای چیپ‌ست‌های خود با تردید مواجه است.

ظرفیت RAM در تبلت جدید در مقایسه با مدل‌های قبلی دو برابر شده است. Mi Pad 3 مجهز به چهار گیگابایت RAM از نوع LPDDR3 و 64 گیگابایت حافظه داخلی از نوع eMMC 5.0 است که به دلیل وجود نداشتن اسلات کارت حافظه microSD، قابلیت افزایش ندارد. البته این امر عجیب به نظر می‌رسد، چرا که اولین نمونه Mi Pad مجهز به کارت حافظه میکرو اس‌دی بود.

شیائومی مشخصات دوربین را نیز در محصول جدید خود ارتقا داده است. دوربین اصلی این تبلت دارای وضوح تصویر 13 مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/2.2 بوده و دوربین جلوی آن نیز 5 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.0 است. دوربین این تبلت می‌تواند با وضوح 1080p فیلم‌برداری کند و از فیلم‌برداری با وضوح HD نیز پشتیبانی می‌کند. البته با توجه به این که امروزه اکثر کاربران از گوشی‌های هوشمند برای گرفتن عکس استفاده می‌کنند، به نظر می‌رسد ارتقای دوربین، چندان کاربردی نخواهد بود.

introducing xiaomi mi pad 3

از دیگر قابلیت‌های ارتقاءیافته Mi Pad 3 در مقایسه با Mi Pad 2، ظرفیت باتری این تبلت است که برابر با 6600 میلی‌آمپر ساعت است. این باتری به گفته شرکت سازنده قابلیت اجرای برنامه‌های چندرسانه‌ای تا 12 ساعت را داراست و می‌تواند به مدت 867 ساعت در وضعیت آماده‌باش (standby) دوام داشته باشد. به علاوه، این باتری از قابلیت شارژ سریع از طریق پورت USB Type-C برخوردار است.

تبلت جدید شیائومی همانند دو مدل قبلی از سیم‌کارت پشتیبانی نمی‌کند. Mi Pad 3 به نسخه 6.0 اندروید (موسوم به Marshmallow) مجهز بوده و ساختار منوی آن بر اساس رابط کاربری اختصاصی شیائومی یعنی MIUI8 شکل گرفته است.

در کنار این موارد، محصول جدید شیائومی از گزینه‌های ارتباطی وای-فای با استاندارد 802.11ac، بلوتوث نسخه 4.0، بلوتوث HID و فناوری ارتباط مستقیم (Wi-Fi Direct) برخوردار است.

در خصوص عرضه جهانی این محصول هنوز اطلاعات دقیقی در دسترس نیست اما کاربران ساکن چین می‌توانند این تبلت را از روز 6 آوریل با قیمت 1499 یوان چین معادل حدود 220 دلار تهیه کنند. به گفته کارشناسان قیمت محصول جدید شیائومی نیز به مانند دیگر تولیدات این کمپانی از نسبت «قیمت به عملکرد» (price-performance ratio) مطلوبی برخوردار است و خرید آن در مجموع به صرفه تلقی می‌شود.

introducing xiaomi mi pad 3

خریداران این محصول می‌توانند از طریق وب‌سایت شرکت سازنده یا وب‌سایت‌های JD.com و suning.cn برای خرید این تبلت اقدام کنند. البته از آنجا که مدل پیشین تبلت‌های شیائومی در برخی کشورها همچون بازارهای هند عرضه نشده‌اند، به نظر می‌رسد تبلت جدید نیز در آینده نزدیک در این کشورها در دسترس نخواهد بود. اما به احتمال بسیار پس از آغاز عرضه این تبلت در چین، فروش جهانی آن نیز در سایر کشورها آغاز خواهد شد.  

منبع : Xiaomi


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا