معرفی گوشی هوشمند بلک‌بری DTEK60

نمایش خبر

تاریخ : 1395/8/11        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، آلکاتل ، امنیت Security ، BlackBerry DTEK60 ، بلک بری BlackBerry

واحد خبر mobile.ir : کمپانی بلک‌بری در تاریخ 25 اکتبر 2016 (4 آبان 1395) از عرضه جدیدترین گوشی خود موسوم به DTEK60 خبر داد.

این گوشی هوشمند که به گفته بلک‌بری نمونه جدیدی از امن‌ترین گوشی‌های مبتنی بر اندروید است، دومین محصول از سری DTEK به شمار می‌رود. سخت‌افزار DTEK60 در راستای سیاست‌های تازه این کمپانی کانادایی همچون مدل پیشین توسط کمپانی TCL صاحب امتیاز برند آلکاتل ساخته شده است.

عرضه این محصول جدید در حالی صورت می‌گیرد که بلک‌بری مدل DTEK50 را حدود دو ماه پیش به بازار عرضه کرده بود.

introducing blackberry dtek60

طراحی گوشی ‌هوشمند DTEK60 -- همانند DTEK50-- مشابه گوشی همچنان ارائه نشده TCL 950 است و در عین حال شباهت زیادی به اسمارت‌فون Idol 4S محصول شرکت آلکاتل نیز دارد. از مهم‌ترین ویژگی‌های این اسمارت‌فون می‌توان به صفحه‌نمایش بزرگ‌تر نسبت به مدل قبلی، وضوح تصویر بالا، حسگر اثر انگشت، باتری بادوام، دوربین اصلی 21 مگاپیکسلی و کلید قابل برنامه‌ریزی در کناره گوشی اشاره کرد.

محصول جدید بلک‌بری در قیاس با DTEK50 ضخامت کمتری دارد و برخی مشخصات آن ارتقا یافته است. شاسی و فریم پیرامونی این گوشی‌ از جنس فلز بوده و بخش پشت و جلوی آن به طور کامل با لایه‌ای از جنس شیشه پوشانده شده است؛ ضمن آن که از صفحه‌کلید هوشمند نیز برخوردار است.

صفحه‌نمایش لمسی خازنی 5.5 اینچی این گوشی دارای وضوح QHD یا 2560×1440 پیکسل است که قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ را داراست. این صفحه‌نمایش از شیشه مقاوم به خش ساخته شده است و با استفاده از پوشش چربی‌گریز (oleophobic coating) از به جا ماندن لکه و اثر انگشت جلوگیری می‌کند.

DTEK60 اولین گوشی بلک‌بری است که از فناوری حسگر اثر انگشت بهره می‌برد. حسگر اثر انگشت این گوشی در پشت دستگاه قرار دارد و با استفاده از آن می‌توان قفل گوشی را باز کرد، به اپ Password Keeper دست یافت و خریدها را از طریق گوشی انجام داد. این حسگر با سامانه پرداخت موبایلیAndroid Pay نیز سازگار است و می‌تواند تا 5 اثر انگشت را به صورت کامل رمزنگاری‌ و ثبت کند.

introducing blackberry dtek60

این گوشی هوشمند مجهز به چیپ‌ست پردازشی Qualcomm Snapdragon 820 مشتمل بر 2 هسته پردازشی 2.15 گیگاهرتزی kryo و 2 هسته پردازشی 1.6 گیگاهرتزی kryo است و از واحد پردازش گرافیکیAdreno 530 بهره می‌برد.

وجود 4 گیگابایت رم در کنار حافظه داخلی 32 گیگابایتی نیز یکی دیگر از ویژگی‌های این اسمارت‌فون است که مطابق اعلام بلک‌بری قابلیت ارتقا تا 2 ترابایت را (به صورت اسمی) به وسیله اسلات microSD خواهد داشت. به این ترتیب فضای کافی برای ثبت فیلم، ضبط صدا، ذخیره فایل و موسیقی و ... به راحتی وجود خواهد داشت.

دوربین اصلی این گوشی 21 مگاپیکسل و مجهز به قابلیت فوکوس خودکار تشخیص فاز (Phase Detection Auto Focus)، دیافراگم لنز با گشودگی f/2.0 و دو فلش LED با توناژ رنگی متفاوت است و برای فوکوس سریع، گرفتن عکس‌هایی با دقت بالا و جلوگیری از تاری عکس‌ها در نور کم مناسب است. به‌علاوه، با کمک این دوربین می‌توان با وضوح 4K و با سرعت 30 فریم در ثانیه فیلم‌برداری کرد.دوربین جلوی گوشی نیز 8 مگاپیکسل است و می‌تواند با وضوح 1080p و سرعت 30 فریم در ثانیه فیلم‌برداری نماید.

ظرفیت باتری این گوشی 3000mAh است و با تکیه بر فناوری Quick Charge 3.0 از قابلیت شارژ مجدد با سرعت بالا از طریق پورت USB Type-C پشتیبانی می‌کند. به گفته بلک‌بری، این باتری بادوام انرژی لازم را برای انجام کارهای متنوع از طریق گوشی تا 24 ساعت تأمین می‌کند.

این گوشی هوشمند مجهز به اندروید 6 موسوم به مارشملو (Marshmallow) است که بلک‌بری با همکاری گوگل برای بروزرسانی آن به نسخه جدید اندروید یعنی نوقا (Nougat) برنامه‌ریزی‌هایی انجام داده‌ است.

وجود برخی برنا‌مه‌های اختصاصی بلک‌بری مانند BlackBerry Hub (برای یکپارچه‌سازی، دسته‌بندی و مدیریت پیام‌های دریافتی از اپ‌های مختلف ارتباطی) و Calendar (برای برنامه‌ریزی دقیق و زمان‌بندی) از قابلیت‌های نرم‌افزاری محصول جدید بلک‌بری محسوب می‌شود.

این کمپانی کانادایی در محصول جدید خود، دکمه‌ای قابل برنامه‌ریزی موسوم به Convenience Key تعبیه کرده است که برای دسترسی سریع به اپ‌های پرکاربرد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

introducing blackberry dtek60

ویژگی مشخص محصولات بلک‌بری تأکید این کمپانی بر امنیت است. اپلیکیشن DTEK موجود در اسمارت‌فون DTEK60 علاوه بر بررسی سیستم‌عامل، به کاربران برای کنترل برنامه‌های کاربردی و انجام تنظیمات امنیتی و حریم شخصی کمک می‌کند. این خصوصیت در کنار bootloader امن و انتشار سریع بروزرسانی پچ‌های امنیتی به ضریب اطمینان گوشی می‌افزاید. مضاف بر این تکنیک اختصاصی بلک‌بری در زمینه Hardware Root of Trust امکان ردیابی و احراز هویت را در این گوشی جدید فراهم می‌سازد.

از دیگر ویژگی‌های امنیتی DTEK60 می‌توان به دارا بودن استاندارد FIPS 140-2 برای رمزنگاری داده‌ها و جلوگیری از ربوده‌ شدن اطلاعات شخصی اشاره کرد. در زمینه امنیت سازمانی نیز این گوشی با پلتفرم‌های Android for Work و Google Play for Work سازگار است. گوشی هوشمند DTEK60 از مجموعه اپلیکیشن‌های مدیریت موبیلیتی سازمانی (EMM) مانند WatchDox برای به‌اشتراک‌گذاری امن فایل‌ها، Good Work برای ایمیل‌های تجاری و ابزارهای همکاری، BBM Protected برای ارسال پیام‌های رمزنگاری‌شده و ... پشتیبانی می‌کند.

برنامه‌های فروش بلک‌بری در خصوص DTEK60 مشابه با روند فروشDTEK50 است. به این ترتیب که کاربران عادی نیز در صورت تمایل می‌توانند برای خرید این گوشی هوشمند اقدام کنند، اما بازار هدف اصلی این گوشی نهادهای دولتی و کسب و کارهایی است که DTEK60 را برای کارکنان خود خریداری می‌کنند.

مدل قفل‌گشایی‌شده (unlock) این اسمارت‌فون به قیمت 499 دلار عرضه شده و در حال حاضر از طریق وب‌سایت رسمی این کمپانی در ایالات متحده آمریکا، کانادا و برخی کشورهای اروپایی مانند بریتانیا، آلمان، فرانسه، اسپانیا، ایتالیا و هلند به فروش می‌رسد. مطابق اعلام بلک‌بری فروش این گوشی در دیگر کشورها نیز طی هفته‌های آینده آغاز خواهد شد.

introducing blackberry dtek60

به‌علاوه، بلک‌بری برای کاربرانی که تا تاریخ 8 نوامبر (18 آبان) در کشورهای مذکور نسبت به خرید DTEK60 اقدام کنند امکاناتی مانند شارژر سریع را به طور رایگان در نظر گرفته است.

ساخت و عرضه DTEK60، گامی دیگر در مسیر نوین بلک‌بری است. شرکتی که مدتی است خود را از یک تولیدکننده صِرف سخت‌افزاری به شرکتی موثر بدل کرده است؛ به صورتی که به دیگر سازندگان مجوز می‌دهد تا از برند این شرکت برای تولید محصولات خود استفاده کنند. این شرکت اعلام کرده که در مشخصات فنی و نیز طراحی گوشی ‌هوشمند DTEK60 نقش اساسی داشته است. این در حالی است که محصولات آینده‌ این کمپانی به صورت کامل توسط تولیدکنندگان دیگر و تحت مجوز بلک‌بری تولید خواهند شد. 


به روزرسانی - قیمت بلک بری DTEK60 در بازار ایران

گوشی بلک بری DTEK60 به بازار ایران راه یافته.

شما می توانید با مراجعه به صفحه فروشندگان و قیمت گوشی بلک بری DTEK60 از قیمت عرضه این گوشی در فروشگاه های گوناگون مطلع شوید.



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا