معرفی خدمات جدید و گزارش دستاوردهای ایرانسل به مناسبت دهه فجر

نمایش خبر

تاریخ : 1395/11/20        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : ایرانسل Irancell ، ایران Iran

واحد خبر mobile.ir : شرکت ایرانسل در مراسمی که ظهر امروز در محل دفتر این شرکت در تهران برگزار شد به معرفی جدیدترین دستاوردهای این اپراتور در زمینه‌های مختلف پرداخت. در این مراسم که با حضور وزیر ارتباطات و مدیران شرکت ایرانسل همراه با خبرنگاران رسانه‌های جمعی برگزار شد گزارش‌های مختلفی در زمینه‌های عمدتا مرتبط با شبکه‌های نسل چهارم تلفن همراه و نقش این اپراتور در حوزه‌های مرتبط با این فناوری ارائه شد. تعداد مشترکان اینترنت پر سرعت، آمار تفکیکی ترابرد و وضعیت اپراتورهای مجازی از جمله نکاتی بود که علیرضا قلمبر دزفولی – مدیرعامل ایرانسل -- در این مراسم به توضیح وضعیت آنها در شبکه ایرانسل پرداخت.

irancell new projects and services report

قلمبر دزفولی در ابتدای این مراسم ضمن خوش‌آمد گویی به حضار گزارش خدمات و دستاوردهای جدید ایرانسل را آغاز نمود. به گفته مدیرعامل ایرانسل پس از صدور مجوز پروانه نسل 3 و 4 تلفن همراه در سوم شهریور ماه 1393 این اپراتور موفق شده تا به امروز 10,123 نود نسل سوم و 7,890 نود نسل چهارم را راه‌اندازی کرده و 28.3 میلیون گوشی 3G و 7.2‌ میلیون گوشی 4G را تحت پوشش خود قرار دهد. در ابتدای شهریور ماه سال 1394 با دریافت پروانه TD-LTE این اپراتور موفق شده تا به امروز 1,987 نود TDD مرتبط با این فناوری را در 132 شهر و مرکز استان کشور راه‌اندازی کند و در نهایت 150 شهر مختلف را زیر پوشش شبکه نسل 4.5 این اپراتور قرار دهد.

irancell new projects and services report

به گفته مدیر عامل ایرانسل از ابتدای ارائه اینترنت پهن باند در مهر ماه 1393 میزان دیتای روزانه همراه کشور 30 برابر شده که سرانه این میزان برای مشترکین ایرانسل 5 برابر بوده است. کاهش تأخیر در شبکه نیز تا 20 برابر بوده و مشترکان موبایل تا 100 برابر شاهد افزایش سرعت بوده‌اند.

irancell new projects and services report

ایرانسل به گفته دزفولی اینک 27 میلیون مشترک دیتا را در اختیار دارد و تعداد گوشی‌های 4G فعال در این شبکه نیز با رقم 7.2 میلیون عدد اینک 5 برابر افزایش یافته است.

irancell new projects and services report

طبق آمار ارائه شده توسط مدیرعامل ایرانسل، این شرکت در طی یک سال گذشته علاوه بر افزایش 47 درصدی در کاربران 3G، در کاربران LTE نیز به رشد فوق‌العاده 514 درصدی دست یافته و حتی کاربران 2G این اپراتور نیز اینک 16 درصد افزایش پیدا کرده‌اند.

irancell new projects and services report

وضعیت اپراتورهای مجازی یا MVNOها یکی دیگر از حوزه‌های مهم صحبت‌های مدیرعامل ایرانسل بود که در طی آن به انجام مذاکره با 22 متقاضی این طرح و بررسی طرح‌های تجاری آنها اشاره شد؛ امری که در نهایت به عقد قرارداد با دو شرکت نگین ارتباطات آوا و همراه هوشمند آینده منجر شده است. مدیرعامل ایرانسل تأکید کرد که این اپراتور در آینده نیز به بررسی دیگر متقاضیان این طرح و افزایش تعداد قراردادها در این زمینه خواهد پرداخت.

irancell new projects and services report

نقش ایرانسل به گفته مدیرعامل این شرکت در توسعه زیرساخت‌های پرداخت همراه نیز برجسته بوده و تعداد تراکنش‌ها از سال 94 به این سو با رشد 19.4 درصدی همراه بوده و از لحاظ ارزش تراکنش‌ها نیز در فاصله سال‌های 93 تا 94 با رشد 12.2 درصدی و از سال 94 تا 95 با رشد 60.1 درصدی همراه بوده است.

irancell new projects and services report

یکی دیگر گزارش‌های ارائه شده در این جلسه به آمار نتایج ترابردهای صورت پذیرفته در شبکه ایرانسل اختصاص داد. به گفته قلمبر دزفولی از ابتدای اجرای طرح ترابرد تا به امروز 66,667 درخواست خروج از همراه اول به سمت ایرانسل انجام شده که این عدد در سمت معکوس یعنی درخواست‌های خرج از ایرانسل به سمت همراه اول 23,223 مورد بوده است. از تعداد درخواست‌های خروج از همراه اول تنها 25,569 مورد یعنی 38 درصد از تقاضاها با موفقیت همراه بوده حال آنکه در ایرانسل 18,845 مورد یعنی 81 درصد موفقیت در خروج ثبت شده است.

irancell new projects and services report

ارائه برخی آمارهای متنوع دیگر در زمینه تأمین زیرساخت‌ ارتباطی پروژه‌های ملی نظیر هوشمندسازی صنعت برق پایان بخش سخنان دزفولی در این مراسم بود.

irancell new projects and services report

 

در این مراسم پروژه‌های ایرانسل در فاز دوم شبکه ملی اطلاعات، تلویزیون تعاملی ایرانسل (IPTV-VOD-OTT)، بیست‌هزارمین node پهن‌باند، نخستین شبکه استاندارد اینترنت اشیا (NB-IoT)، فاز تجاری پروتکل IPv6، فاز تجاری سامانه پرداخت همراه (NFC) و خدمات رایانش ابری ایرانسل (Cloud) به بهره‌برداری رسیدند.

همچنین نخستین مودم نسل 4.5 اینترنت همراه با حداکثر سرعت 300 مگابیت بر ثانیه رونمایی شد و اپراتورهای مجازی طرف قرارداد با ایرانسل معرفی شدند. به علاوه سامانه حمایت از محتوای داخلی، سامانه پرداخت از حساب کاربری و سامانه احراز هویت نیز از جمله خدمات ایرانسل بودند که با هدف توسعه کسب و کار دیجیتال معرفی شدند.



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا