پایان انحصار - توافقنامه ارتقاء پروانه شرکت ایرانسل به نسل سوم و بالاتر امضاء شد

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1393/5/13
برچسب‌ها : ایرانسل Irancell ، ایران Iran ، نسل سوم 3G

واحد خبر mobile.ir : پس از مدت‌ها انتظار، انحصار ارائه خدمات نسل سوم (3G) که در ایران در اختیار رایتل بود شکست و شرکت ایرانسل نیز رسماً آماده حضور در این میدان گردید.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، صبح روز دوشنبه 13 مرداد 1393 مراسم اعطای مجوز عرضه خدمات نسل سوم و بالاتر به اپراتور دوم (ایرانسل) برگزار گردید.

در این مراسم دکتر عمیدیان -- رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی -- ضمن تأکید بر اجرایی کردن مصوبه 186 این سازمان گفت: «  بر اساس الحاقیه سازمان تنظیم مقررات، فرکانس‌های مورد نیاز تامین شده و ایرانسل می تواند نسبت به راه اندازی پایلوت نسل سه و بالاتر اقدام کند.»

عمیدیان با اشاره به اینکه بعد از امضاء توافق نامه، بر اساس پیوست، ایرانسل طرح پایلوت را عملیاتی کرده است، افزود: « بعد از ارزیابی فنی و مالی، یکم شهریورماه ، همزمان با هفته دولت، اجازه ارتقاء سرویس را به ایرانسل خواهیم داد.»

Irancell 3G Licence Agreement

طبق گفته معاون وزیر ارتباطات تاکنون 30 جلسه با شرکت خدماتی ایرانسل برای این ارتقا تشکیل شده و 40 جلسه نیز درون رگولاتوری برای بخش‌های مالی، فنی و نظارت برگزار شده است.

عمیدیان بر انجام تعهدات مالی توسط شرکت ایرانسل برای اجازه ارتقاء توسط سازمان تنظیم مقررات تاکید کرد و گفت: حرف اول برای اجازه و ارتقاء، امضاء تعهدات مالی است.

وی تحقق ماده 46 برنامه پنجم توسعه، برای استفاده از موبایل باند پهن به عنوان پیشران اولیه توسعه خدمات را ضروری برشمرد و ایجاد فعالیت اپراتورهای مجازی، افزایش نوآوری در خدمات و بومی سازی آنها، پاسخگویی به نیازهای جدید جامعه و ایجاد تحرک در بازار فناوری اطلاعات را از اهداف تحقق مصوبه 186 دانست.

رئیس سازمان تنظیم مقررات حفظ شرایط رقابتی به ویژه برای اپراتور سوم و وایمکس و همچنین حمایت از تولید داخلی در حوزه تولید محتوا را نیز ضروری دانست.

دزفولی -- مدیرعامل شرکت ایرانسل -- نیز در مراسم امضای موافقت‌نامه ارتقاء پروانه این شرکت به نسلهای بالاتر با تبریک این روز به دولت تدبیر و امید بهره‌مندی تمام مردم از امکانات را از مزایای نسل 3 دانست و اظهار داشت: « امیدواریم این فتح بابی بر توسعه زیرساختهای ارتباطی کشور شود.»

Irancell 3G Licence Agreement

بدین ترتیب به نظر می‌رسد همراه اول فعلاً یک گام در ارائه خدمات نسل 3 نسبت به ایرانسل عقب مانده است. البته بنا به گفته رئیس سازمان تنظیم مقررات تاکنون این سازمان و شرکت همراه اول سه جلسه کاری با یکدیگر داشته‌اند و  سازمان تنظیم مقررات نیازمند برگزاری نشست‌های متعدد، با شرکت همراه اول است تا بتواند بند بند پیوست‌ها را با این شرکت، آنالیز نماید.