پتنت سامسونگ برای فلیپ‌کاور مجهز به نمایشگر e-ink

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1395/11/1        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : حق اختراع Patent ، kipris ، مالکیت معنوی Intellectual Property ، سامسونگ Samsung

واحد خبر mobile.ir : سامسونگ پتنت جدیدی را در زمینه فلیپ‌کاور (Flip Cover) مجهز به نمایشگر e-ink به ثبت رسانده است. اگر این پتنت اجرایی شود، اولین پوشش تاشوی گوشی هوشمند خواهد بود که مجهز به نمایشگر جوهر الکترونیکی است. در این کاور همانند نمونه‌های پیشین، شکافی برای دیدن مواردی نظیر اعلان‌ها (notification)، زمان/تاریخ، تماس‌ها و پیام‌های ورودی و مواردی از این دست تعبیه شده است. البته سامسونگ پیش از این پوشش تاشویی با پنل جلویی کاملا شفاف نیز به بازار عرضه کرده بود که در آن نمایشگر همواره قابل رویت بود. این کمپانی کره‌ای سال گذشته میلادی، قاب محافظ S-View Flip را برای گلکسی اس7 اج معرفی کرده بود که کاربران از طریق آن می‌توانستند بدون نیاز به ‌باز کردن پوشش قاب به‌تماس‌ها پاسخ دهند.

samsung flip-cover with e-ink display patent

ویژگی مشخص فلیپ‌کاور جدید، نمایشگر e-ink آن است که برای نمایش اعلان‌ها و دیگر اطلاعات مرتبط به کار می‌رود. این نمایشگر کم‌مصرف امکان خواندن اطلاعات با مصرف کم باتری را فراهم می‌سازد. نمایشگرهای مجهز به e-ink برخلاف صفحه‌نمایش‌های معمول، از خود نور ندارند بلکه بازتاب‌دهنده نور محیط اطراف هستند.

این فلیپ‌کاور جدید به کاربران امکان تعامل آسان با پوشش را می‌دهد. این نخستین بار است که یک پوشش تاشو به صورت on board به نمایشگر ثانویه مجهز شده است و می‌توان آن را یکی از مهم‌ترین نوآوری‌های فناورانه سامسونگ قلمداد کرد.

تصاویر منتشرشده این پتنت، قابی را با پوشش تاشو آشکار می‌کند که محتویات نمایشگر اصلی را نشان می‌دهد. پنجره‌ای کمی بزرگ‌تر در پایین آن وجود دارد که محل قرارگیری نمایشگر جوهر الکترونیکی (e-ink) است. به این ترتیب می‌توان محتویات گوشی را بدون مصرف زیاد باتری مشاهده کرد. به نظر می‌رسد که سامسونگ دکمه‌ای روی صفحه قرار خواهد داد که از طریق آن بتوان صفحه‌نمایش اصلی را از داخل پنجره کوچک‌تر خاموش کرد.

samsung flip-cover with e-ink display patent

سامسونگ درخواست این پتنت را سال گذشته ثبت کرده است. اما هنوز نمی‌توان با اطمینان از زمان عرضه این کاور به بازار سخن گفت. با این حال علی‌رغم اینکه پتنت فوق به تازگی در سرویس اطلاع‌رسانی حقوق مالکیت معنوی کشور کره جنوبی منتشر شده است، می‌توان حدس زد که سامسونگ تا اواخر امسال و شاید همزمان با عرضه گلکسی نوت 8، این فلیپ‌کاور را نیز به بازار عرضه کند.

البته چنانکه برخی منابع خبری اشاره کرده‌اند، سامسونگ معمولا با عرضه گوشی‌های هوشمند پرچمدار خود، لوازم جانبی جدیدی را نیز عرضه می‌کند. از این رو می‌توان انتظار داشت که همزمان با ارائه گلکسی اس8 در ماه‌های آینده این فلیپ‌کاور مجهز به نمایشگر e-ink عرضه شود.  

منبع : KIPRIS