عرضه سامسونگ Z3 مجهز به سیستم عامل Tizen در هند

نمایش خبر

تاریخ : 1394/7/24        نویسنده: سپیده مکارمی
برچسب‌ها : تایزن Tizen ، samsung z3 ، گوشی هوشمند Smartphone ، سیستم عامل Operating System ، هند India ، سامسونگ Samsung

واحد خبر mobile.ir :  مدل‌های Z و Z1 اولین گوشی‌های هوشمند مجهز به سیستم‌عامل Tizen – -- بود که در اوایل سال جاری میلادی عرضه شد. سیستم‌عامل تایزن محصولی از بنیاد تایزن است که در آن شرکت‌های سامسونگ، اینتل، هواوی، فوجیتسو، NEC، پاناسونیک، KT Corporation، Sprint ،SK Telecom ،Orange ،NTT DoCoMo و Vodafone نقش دارند با وجود جدید بودن این سیستم عامل Z1 با استقبال خوبی مواجه شد که مهم‌ترین دلایل آن قیمت پایین و معتبر بودن برند شرکت سازنده بیان شده است. چندی پیش عرضه Z3 --دومین گوشی مجهز به Tizen-- نیز آغاز شد و مشابه Z1، هند اولین کشوری است که Z3 در آن عرضه می‌شود.

introducing samsung z3

هرچند Z3 نیز مانند Z1 جزء گوشی‌های ارزان قیمت سامسونگ محسوب می‌شود اما بخش سخت‌افزار آن نسبت به مدل قبلی به میزان قابل توجهی ارتقا یافته است. علاوه بر این، طراحی بهتر آن در اولین نگاه به چشم می‌آید. قسمت جلویی Z3 مشابه Z1 است اما در قسمت پشت آن در کناره‌ها انحنایی در دو طرف وجود دارد که مشابه قسمت پشتی Galaxy Note5 است. این طراحی علاوه بر این که در دست گرفتن دستگاه را آسان‌تر می‌کند همراه با کناره‌های فلزی گوشی ظاهر زیباتر و مدرن‌تری را به آن می‌بخشد.

نمایشگر این گوشی 5 اینچی با فناوری ساخت Super AMOLED و با وضوح HD یا 1280x720 پیکسل است. ابعاد آن نیز 141.6x70x7.9 میلی‌متر و وزن آن 137 گرم محاسبه شده است. دوربین اصلی و جلوی این گوشی به ترتیب 8 و 5 مگاپیکسلی وضوح داشته و گشودگی دهانه لنز هردو f/2.2 است. همچنین در کنار دوربین اصلی یک فلش LED قرار دارد. حافظه داخلی Z3 برابر 8 گیگابایت در نظر گرفته شده است که البته می‌توان به وسیله کارت حافظه microSD این میزان را تا سقف 128 گیگابایت افزایش داد. چیپ‌ست پردازشی آن نیز از نوع Spreadtrum S7730S حاوی 4 هسته‌ای 1.3 گیگاهرتزی ARM A7 است که با RAM یک گیگابایتی همراه شده است. باتری Z3 دارای ظرفیت2600 میلی‌آمپرساعتی است و علاوه بر آن تکنولوژی Ultra Power Saving Mode سامسونگ در هنگام نیاز با غیر فعال کردن اعمال غیر ضروری تا میزان زیادی موجب صرفه جویی در مصرف شارژ خواهد شد. گفته می‌شود با استفاده از این امکان به اندازه‌ای از میزان مصرف شارژ کاسته می‌شود که حتی با شارژ 10 درصد می‌توان گوشی را تا 33 ساعت درحالت standby باقی نگه داشت. علاوه بر این Ultra Data Saving Mode --که برای اولین بار در Galaxy J2 به کار گرفته شد-- با فشرده‌سازی ترافیک ورودی و خروجی مصرف data را تا 40 درصد کاهش می‌دهد.

introducing samsung z3

Samsung Z3 از آخرین نسخه سیستم‌عامل Tizenیعنی Tizen 2.4 بهره می‌برد که همراه این مدل معرفی شده است. همچنین بخش ارتباطات این گوشی شامل 3G، Bluetooth4.0، پورت اتصالات Micro-USB، مسیریاب GPS و اتصال Wi-Fi 802.11 b/g/n می‌شود. گفتنی است سامسونگ برای افزودن چند بازی به Z3 با Gameloft و Rovio همکاری کرده است. برنامه My Galaxy (که از طریق Google Play و Tizen Store در اختیار کاربران دستگاه‌های سامسونگ قرار دارد) به همراه برنامه Mix Radio روی این گوشی حضور دارند که هر دو به صورت رایگان با محتوایی متناسب با منطقه هند ارائه شده‌اند.

به گفته H.C. Hong -- مدیرعامل و ریاست Samsung India Electronics-- «عرضه Samsung Z3 تاکید مجددی بر اهمیت هند به عنوان مرکز کلیدی ابداع و توسعه سیستم عامل Tizen دارد [چرا که] هند نخستین کشوری در لانچ جهانی Z3 به حساب می‌آید ما با مشاهده محبوبیت Samsung Z1 به عنوان اولین گوشی هوشمند مجهز به Tizen که در عرض 6 ماه پس از عرضه آن در اوایل امسال بیش از 1 میلیون فروش داشت، تشویق شدیم.»

introducing samsung z3

Samsung Z3 برابر 8490 روپیه (نزدیک به 130 دلار آمریکا) قیمت گذاری شده است و در ماه جاری از طریق فروشگاه‌های معمول خرده فروشی‌ها و همچنین از طریق فروشگاه آنلاین Snapdeal در سه رنگ طلایی، مشکی و نقره‌ای به فروش می‌رسد. به گفته منابع محتلف با توجه به امکانات سخت‌افزاری این گوشی دو سیم کارته، قیمت نسبتا ارزانی برای آن در نظر گرفته شده است. البته پشتیبانی نکردن از 4G LTE نکته منفی این گوشی محسوب می‌شود.

فعلا نمی‌توان در مورد جایگاه سیستم عامل Tizen در آینده خبر داد اما مسلما این جایگاه تا حد زیادی به سرعت پیشرفت آن بستگی خواهد داشت. برخی منابع عرضه Z3 در اروپا را پیش‌بینی کرده‌اند اما سامسونگ در این رابطه هنوز سخنی نگفته است. می‌توان گفت در صورت استقبال مشتریان هندی از این دستگاه ممکن است شاهد عرضه Z3 در سایر نقاط دنیا نیز باشیم. 

منبع : Samsung


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا