معرفی Liquid Jade Primo - پرچمدار ویندوزی Acer

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1394/10/18
برچسب‌ها : liquid jade primo ، ویندوز 10 Windows 10 ، ویندوز موبایل Windows Mobile ، ایسر Acer

واحد خبر mobile.ir :  اگر نمی‌توانید هیچ یک از مدل‌های آیفون یا دیوایس‌های اندرویدی را به عنوان گوشی قبول کنید، برای انتخاب اسمارت‌فون موردنظر خود از بین موارد باقیمانده شدیدا با محدودیت مواجه خواهید شد. هرچند که گزینه‌های باقیمانده -- نظیر گوشی‌های مجهز به ویندوز -- هم نوعی گزینه محسوب شده و اخیرا کمپانی Acer نیز به جمع تولیدکنندگان گوشی‌های مجهز به ویندوز اضافه شده تا مایکروسافت در این زمینه تنها نماند. این شرکت تایوانی در روز دوشنبه 4 ژانویه 2016 (14 دی 1394) در جریان نمایشگاه تجهیزات الکترونیکی مصرفی (CES) -- که در لاس‌وگاس آمریکا برگزار می‌شود -- از پرچمدار جدید خود با نام Liquid Jade Primo رونمایی کرد.

introducing acer liquid jade primo

این گوشی، جدیدترین مدل از سری دیوایس‌های Liquid Jade است که این بار به جای اندروید، با پلتفرم ویندوز 10 تولید می‌شود. معرفی گوشی‌های جدید در نمایشگاه CES چندان متعارف نبوده و نام‌های مطرح در بازار اسمارت‌فون ترجیح می‌دهند محصولات جدید خود را در رویداد MWC یا "کنگره جهانی موبایل" -- که از 22 تا 25 فوریه 2016 (3 تا 6 اسفند 1394) در بارسلونای اسپانیا برگزار می‌شود -- معرفی نمایند. اما CES نیز فرصت خوبی است تا دیوایس‌های خاص‌تر در معرض دید قرار گیرند. LG با همین منطق در سال گذشته اسمارت‌فون G Flex2 را در CES 2015 معرفی کرد و Acer نیز با همین انگیزه اقدام به رونمایی از Liquid Jade Primo در CES 2016 نموده است.

طراحی بدنه این گوشی تا حد زیادی مشابه مدل‌های اندرویدیِ سری Liquid Jade است، از جمله اسپیکر دایره‌ای که در قسمت پایینی پشت دستگاه قرار گرفته و با لنز دایره شکل دوربین در بالا -- که کمی از سطح دستگاه بیرون زده -- تقارنی نسبی برقرار می‌کند. ظاهر دستگاه، وجود بدنه‌ای فلزی را به ذهن متبادر می‌کند ولی این تنها ظاهر بوده و جنس واقعی آن از پلاستیک سبک و نازک تشکیل شده است. البته به عقیده برخی کارشناسان، وزن کم این گوشی احساس در دست گرفتن یک پرچمدار را به کاربر منتقل نمی‌کند.

introducing acer liquid jade primo

قاب پشتی گوشی به شکل منحنی طراحی شده و علی‌رغم اینکه ظاهری عادی دارد، از لحاظ ارگونومیک سودمند بوده و در دست گرفتن دستگاه را راحت‌تر می‌کند. درست برعکس برخی تولیدات سایر شرکت‌ها که با وجود داشتن ظاهری زیبا و چشمگیر، در دست گرفتن و کار کردن با آنها برای همه کاربران چندان آسان به نظر نمی‌رسد.

introducing acer liquid jade primo

صفحه نمایش Liquid Jade Primo با تکنولوژی AMOLED ساخته شده و با پوشش Corning Gorilla Glass محافظت می‌شود. قطر صفحه معادل 5.5 اینچ عنوان شده که با در نظر گرفتن وضوح Full HD نمایشگر (1080×1920 پیکسل)، شاهد تراکم پیکسلی 401 ppi خواهیم بود. صفحه نمایش در لبه‌ها دارای شیب ملایمی است که در اصطلاح صفحه 2.5 بعدی نامیده می‌شود. گفتنی است، این انحنای اندک در لبه‌ها موجب می‌شود که بین پشت خمیده دستگاه و جلوی آن (که در صورت نبود صفحه 2.5 بعدی، کاملا تخت می‌شد) پیوستگی بیشتری به وجود آمده و نهایتا دستگاه زیباتر شود.

introducing acer liquid jade primo

گوشی Liquid Jade Primo به چیپ‌ست اسنپ‌دراگون 808، محصول شرکت کوالکام مجهز است. این تراشه 6 هسته‌ای، متشکل از 2 هسته پردازشی 1.82 گیگاهرتزی، منطبق بر معماری پردازنده‌های Cortex-A57 و 4 هسته پردازشی 1.44 گیگاهرتزی، منطبق بر معماری پردازنده‌های Cortex-A53 بوده و از واحد پردازش گرافیکی Adreno 418 بهره می‌برد. حافظه RAM دستگاه 3 گیگابایت و حافظه داخلی آن 32 گیگابایت است که با توجه به پشتیبانی از کارت حافظه می‌توان آن را تا 128 گیگابایت ارتقا داد.

qualcomm snapdragon chipset

دوربین اصلی دستگاه رزولوشنی برابر با 21 مگاپیکسل داشته، از امکاناتی نظیر فوکوس خودکار و فلاش دوگانه LED برخوردار بوده و می‌تواند با وضوح (4K (2160p و با سرعت 30 فریم در ثانیه فیلم‌برداری کند. وضوح دوربین ثانویه دستگاه نیز 8 مگاپیکسل ذکر شده و می‌تواند سلفی‌هایی با زاویه باز (حداکثر 84 درجه) بگیرد. گفتنی است دیافراگم لنز هر دو دوربین دارای گشودگی f/2.2 است که تصویربرداری در محیط‌های کم‌نور را تا حدودی تسهیل می‌کند. هرچند اعداد و ارقام نمی‌توانند کیفیت واقعی یک دوربین را نشان دهند، ولی با مقایسه دوربین‌های این گوشی با دوربین‌های پرچمدارهای مایکروسافت (Lumia 950 و 950 XL  که دوربین اصلی و ثانویه آنها به ترتیب وضوحی معادل 20 و 5 مگاپیکسل دارند) می‌توان تا حدودی از شرایط نزدیک مابین ایسر Liquid Jade Primo و همتایان مایکروسافتی آن حداقل در زمینه وضوح دوربین‌ها سخن گفت.

introducing acer liquid jade primo

همانطور که ذکر شد، اسمارت‌فون Liquid Jade Primo با سیستم عامل ویندوز 10 نسخه موبایل تولید شده و از تمامی امکانات آن بهره‌مند است. به عنوان مثال به موجب قابلیت امنیتی BitLocker -- که همانند نسخه‌های قبلی ویندوز در ویندوز 10 نیز به چشم می‌خورد -- تمام داده‌های ذخیره شده در Liquid Jade Primo رمزنگاری می‌شوند. هم‌چنین این اسمارت‌فون به لطف مشخصات بالای خود، همانند Lumia 950 و 950 XL از یکی از جالب‌ترین امکانات ویندوز 10 به نام Continuum نیز برخوردار است. با استفاده از قابلیت Continuum می‌توان گوشی را به یک رایانه رومیزی تبدیل کرد؛ به این ترتیب که گوشی با استفاده از یک داک مخصوص به یک نمایشگر وصل شده و پس از اتصال موس و کی‌بورد به همان داک، گوشی نقش یک کامپیوتر را ایفا خواهد کرد. هم‌چنین کمپانی Acer با پیروی از مایکروسافت، تصمیم گرفته به جای درگاه micro-USB از پورت جدید USB Type-C در این گوشی استفاده کند. ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست که یکی دیگر از محصولات Acer در نمایشگاه CES 2016، سری جدید مانیتورهای H7 است که از دو پورت USB معمولی و یک پورت USB Type-C برخوردار بوده و می‌توانید به راحتی گوشی مجهز به ویندوز 10 را (بدون نیاز به اتصال به داک) به آن متصل کرده و تجربه کار با PC را پیاده‌سازی نمایید.

introducing acer liquid jade primo

Acer Jade Primo بدون در نظر گرفتن برخی تفاوت‌ها همچون صفحه‌نمایش 5.2 اینچی QHD و یکی دو مورد دیگر (از جمله نبود شارژ وایرلس)، در سایز موارد تا حد زیادی به مایکروسافت Lumia 950 شباهت دارد. در تصاویر منتشر شده از این گوشی، بدنه فقط با رنگ مشکی دیده می‌شود. به نظر می‌رسد اسمارت‌فون Acer Liquid Jade Primo گزینه مناسبی برای علاقه‌مندان به ویندوز 10 باشد. از قیمت و زمان عرضه این محصول در بازارهای آمریکا هنوز صحبتی به میان نیامده و انتظار می‌رود در سه ماهه دوم سال جاری میلادی به آمریکا راه یابد، ولی این گوشی از ماه فوریه 2016 و با قیمت پایه 569 یورو (معادل 620 دلار) در اروپا، خاورمیانه و آفریقا (موسوم به منطقه EMEA) وارد بازار خواهد شد.