نشست خبری شرکت هماتلکام نماینده رسمی محصولات لنوو و موتورولا

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1395/5/18
برچسب‌ها : هماتلکام ، موتورولا Motorola ، لنوو Lenovo

واحد خبر mobile.ir : صبح امروز در مراسمی در هتل اسپیناس تهران، شرکت هماتلکام نماینده رسمی محصولات موبایلی لنوو و موتوورلا ضمن اعلام حضور خود در این بازار از کالاهای جدید ارائه شده از سوی این شرکت به بازار پرده برداشت. در این مراسم که با حضور جمعی از خبرنگاران رسانه‌های مختلف برگزار شد علی فرد شاهین، عضو هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت هماتلکام همراه با پروانه طاهری معاونت فروش و بازاریابی، شهرزاد احتشامی مدیر مارکتینگ و هومن سیاری مدیرخدمات پس از فروش این شرکت به ارائه توضیحات و پاسخ به سوالات حاضران پرداختند. در ابتدای این مراسم شهرزاد احتشامی ضمن خیر مقدم به حضار و تبریک روز خبرنگار این جلسه را نخستین جلسه خبری هماتلکام عنوان کرده و در زمینه ارتباطی سازنده با رسانه‌ها ابزار امیدواری کرد.

homa telecom official lenovo and motorola agent launched new products in iran

علی فرد شاهین و مدیر عامل هماتلکام سخنران اول این مراسم بود که در ابتدای سخنان خود به سابقه این شرکت و تأسیس آن در سال 1382 اشاره کرد و از این برند به عنوان نامی شناخته شده در ارگان‌های دولتی یاد کرد. این شرکت که تامین کننده تجهیزات ارتباط دیجیتال برای ارگان‌های مختلف از جمله بانک‌ها بوده است، طی یک تحقیق دو ساله، تصمیم به ورود به بازار گوشی‌های هوشمند را گرفته است. به گفته مدیرعامل هماتلکام روزانه نزدیک به 32 هزار گوشی موبایل در ایران مبادله می‌شود و در مجموعه بازاری 10 میلیونی پیرامون گوشی موبایل در ایران وجود دارد که از این میزان بیش از 90 درصد به صورت قاچاق تأمین می‌شود. شاهین در ادامه ابراز امیدواری کرد که با عملیاتی شدن طرح رجیستری این مشکل قاچاق مرتفع شود.

homa telecom official lenovo and motorola agent launched new products in iran

شرکت هماتلکام به گفته مدیرعامل این برند با تکیه بر دفاتر شرکت در چین، اروپا و امارات، طی تحقیقاتی در بازار برند لنوو را برای حضور در بازار اسمارت‌فون انتخاب کرده و وارد مذاکره مستقیم با این برند شد که این مذاکرات با انتقال مالکیت برند موتورولا به شرکت لنوو همزمان صورت پذیرفت.

homa telecom official lenovo and motorola agent launched new products in iran

به گفته مدیرعامل هماتلکام، ارتباط با لنوو به صورت مستقیم با Headquarter این برند انجام شده و در این میان واسطه‌ای وجود ندارد. وجود بیش از 2 هزار حق اختراع (Patent) ارزشمند موتورولا از نگاه علی فرد شاهین مهم‌ترین علت خرید موتورولا توسط لنوو قلمداد شده و رشد لنوو به گفته مدیرعامل هماتلکام در گرو در اختیار داشتن این حقوق ثبت اختراع خواهد بود. هماتلکام یکی از نخستین برندهایی بود که پس از نهایی شدن قرارداد لنوو و موتوورلا موفق به عقد قرارداد مستقیم و اخذ نامه نمایندگی مستقیم شد. لنوو را می‌توان تنها شرکت IT فعال در حوزه اسمارت‌فون تلقی کرد و مدیرعامل این شرکت مصر است تا همانند بخش نوت‌بوک‌ها و کامپیوترها، در زمینه اسمارت‌فون نیز با پیشرفت فوق‌العاده‌ای روبرو شود.

homa telecom official lenovo and motorola agent launched new products in iran

علی فرد شاهین هدف خود برای حضور در این بازار را تنها فروش ندانسته و گذشته از این مورد سرویس و خدمات ارزش افزوده نیز برای هماتلکام از نگاه مدیرعامل این برند در جایگاه بالایی قرار دارد. هماتلکام برخلاف دیگر شرکت‌های وارد شده در این حوزه تمایل دارد تا گوشی‌های رده میانی و سطح بالای بازار را با خدمات مناسب و با هدف حذف واسطه‌ها عرضه کند و از این طریق تفاوت مهمی با دیگران خواهد داشت. این مدیر ارشد هماتلکام محصولات ارائه شده در این نوبت را تنها در فاز اولیه و شروع کار عنوان کرده و از ارائه مدل‌های برتر و پرچمداری همچون سری Moto Z موتورولا در آینده نزدیک به بازار ایران خبر داد. به گفته علی فرد شاهین موتو Z موتورولا از 11 شهریور به نمایندگی این شرکت در خارج از کشور تحویل داده شده و از اواخر شهریورماه این محصول به بازار ایران نیز ارائه می‌شود.

Moto Z Force

موتو Z Force

نکته قابل توجه در این میان به کم شدن فاصله ارائه گوشی به بازار ایران از 6 تا 7 ماه پس از معرفی توسط شرکت اصلی به تنها 1 ماه است که به عنوان نمونه می‌توان به حضور گوشی Vibe X در ایران اشاره کرد در حالی‌که توزیع‌کننده‌گان منطقه‌ای هنوز این مدل را در اختیار ندارند. مدیرعامل هماتلکام از ارائه دو پرچمدار Lenovo Zuk Z2 و Zuk Z2 Pro نیز در شهریور امسال به بازارهای داخلی کشور خبر داد. تمامی گوشی‌های ارائه شده توسط هماتلکام به گفته علی فرد شاهین به صورت قانونی وارد شده و سریال آنها در سازمان تنظیم مقررات ثبت می‌گردد. این پروسه 2 تا 3 هفته‌ای، تست SAR (در زمینه تشعشعات موبایلی) را نیز در بر گرفته و پس از آن مجوز قاونی برای حضور دیوایس در بازار از سوی سازمان تنظیم مقررات صادر می‌شود.

Lenovo Zuk Z2 Pro

لنوو ZUK Z2 Pro

علی فرد شاهین در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کرد تا یکی از سرویس‌های جذاب موتورولا یعنی Moto Maker برای کاستومایز کردن دیوایس‌های و تغییر رنگ گوشی به سلیقه مشتری، در اختیار کاربران ایرانی نیز قرار بگیرد. طبق این طرح جدا از دو رنگ مشکی و سفید معمول کاربران قادر خواهند بود تا گوشی خود را از بین 20 رنگ موجود به دلخواه سفارشی‌سازی کنند.

Motorola Moto Maker logo

پروانه طاهری معاونت فروش و بازاریابی هماتلکام سخنران دیگر این مراسم بود که از هماتلکام به عنوان تماینده رسمی لنوو و تنها نماینده موبایل موتورولا در ایران نام برد و از سیر صعودی لنوو در صنعت IT که این برند را به نخستین تولیدکننده لپ‌تاپ و سومین برند در زمینه تلفن همراه بدل کرده است به عنوان نکته‌ای بسیار مهم یاد کرد. هدف هماتلکام از نگاه معاونت فروش این شرکت ارائه کالایی با کیفیت و با کمترین هزینه برای کاربران نهایی بوده و از این رو انتخاب محصول مناسب با دقت و حساسیت بالایی در این مجموعه صورت می‌گیرد. تنوع در انتخاب، قیمت‌‌گذاری مناسب، کنترل قیمت و مقابله با زیر فروشی، توزیع مناسب کالاها و در نهایت نزدیک شدن به کاربر نهایی دیگر اهداف مهم این مجموعه را از نگاه این مدیر هماتلکام تشکیل می‌دهند.

homa telecom official lenovo and motorola agent launched new products in iran

در حوزه فروش برای ارائه خدمات در کمترین زمان، محصولات ارائه شده از سوی هماتلکام در حال حاضر در فروشگاه‌های آنلاین منتخب حضور داشته و در آینده ضمن عقد قرارداد با دیگر فروشگاه‌های آنلاین، خود شرکت نیز در چند ماه آینده اقدام به راه‌اندازی فروشگاه آنلاین خواهد کرد. در حوزه سازمانی یا B2C نیز هماتلکام در حال عقد قرارداد با سازمان‌های بزرگ برای فروش دیوایس به صورت اقساطی بوده و با همکاری با بانک‌ها، در پی ایجاد قراردادی سه جانبه شامل بانک، هماتلکام و مجموعه‌های مختلف برای فروش اعتباری محصولات به کاربران خواهد بود.

homa telecom official lenovo and motorola agent launched new products in iran

هومن سیاری مدیر خدمات پس از فروش هماتلکام سخنران آخر این مراسم بود که در ابتدا تاریخچه‌ای از شرکت لنوو و جایگاه آن در بازار IT و لحظات مهمی در حیات این برند از جمله خرید IBM در سال 2005، نهایی کردن قرارداد خرید بخش موبایل موتورولا در سال 2014 و دستیابی به جایگاه نخست تولیدکننده کامپیوتر شخصی و لپ‌تاپ در سال جاری ارائه کرد.

homa telecom official lenovo and motorola agent launched new products in iran

به گفته سیاری نخستین حضور لنوو در این مجموعه به تبلت‌های این شرکت تعلق داشت تبلت‌هایی که با سایزهای مختلف به بازار ارائه شده و طبق سیستم نظرسنجی فراگیر شرکت بیش از 90 درصد رضایت کاربران را جلب نمود. پس از این حضور موفقیت‌آمیز هماتلکام تصمیم به حضور در بازار اسمارت‌فون گرفت، بازاری که لنوو در آن کمتر از رده تبلت شناخته شده است. محصول انتخابی شرکت در این رده به خانواده محصولات لوکس لنوو یعنی سری ZUK تعلق دارد و در حال حاضر هماتلکام تنها شرکتی در ایران است که امکان ورود قانونی کالای ZUK را دارد. ZUK Z1 نزدیک به یک سال است که در بازارهای داخلی حضور دارد و در آینده نزدیک دو محصول لاکچری دیگر این خانواده یعنی ZUK Z2 و ZUK Z2 Pro نیز به بازار ارائه می‌شود که در این میان ZUK Z2 Pro با در اختیار داشتن چیپ‌ست پیشرفته Snapdragon 820 و حافظه رم 6 گیگابایتی به خوبی در سطح برترین گوشی‌های بازار قرار خواهد گرفت.

homa telecom official lenovo and motorola agent launched new products in iran

سیاری در ادامه سخنان خود آینده خوبی را برای برند موتورولا و دوست‌داران این شرکت نیز پیش‌بینی کرد و از ارائه انحصاری سری Moto Z در شهریورماه با تمامی ماژول‌های این گوشی (Moto Mods) خبر داد. ارائه قانونی دو اسمارت‌واچ Moto 360 و Moto 360 Sport که هر دو نسل دوم این ساعت‌های هوشمند به حساب می‌آیند یکی دیگر از خبرهای اعلام شده در این مراسم بود. دو گوشی Moto G4 و Moto G4 Plus نیز از دیگر گوشی‌های موتورولا هستند که در آینده نزدیک به بازار ارائه خواهند شد.

moto g4 plus

موتو G4 Plus



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا