معرفی گلکسی نوت7 – پرچمدار جدید فبلت‌های سامسونگ در سال 2016

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1395/5/13        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : اندروید Android ، فبلت Phablet ، ضد آب ، Samsung Galaxy Note7 ، سامسونگ Samsung

واحد خبر mobile.ir : شرکت سامسونگ الکترونیکس روز سه‌شنبه دوم آگوست (12 مرداد) جدیدترین پرچمدار خود در کلاس فبلت‌های سری Note را به صورت رسمی معرفی کرد. Galaxy Note7 که از مدت‌ها پیش تقریبا به طور کامل در خبرهای متعدد درز یافته از این کمپانی افشا شده بود اولین نمونه ضد آب در این کلاس و نخستین گوشی سامسونگ با پورت USB Type-C و اسکنر چشم به حساب می‌آید. نوت7 علاوه بر طراحی ظاهری در بسیاری دیگر از جنبه‌ها از جمله گزینه‌های پردازشی و مشخصات دوربین‌های خود نیز تفاوتی با Galaxy S7 edge‌ ندارد و بدین‌ترتیب این مدل بیش از آنکه ادامه‌ای بر Note5 سال گذشته باشد بسیار به S7 edge نزدیک است البته در این میان تغییرات مهمی نیز از جمله در قلم S Pen و گزینه‌های امنیتی دستگاه ایجاد شده است.

در پی انتشار گزارش‌های مختلف مبنی بر آتش گرفتن گوشی‌های نوت7 و در برخی موارد آسیب رسیدن به کاربران این گوشی‌ها، شرکت سامسونگ ضمن اشاره به باتری گوشی به عنوان عامل مشکل‌آفرین در این میان، فراخوانی را برای تعویض سراسری این گوشی در تمامی بازارهای توزیع کالا ارائه کرد و بسیاری از گوشی‌های به فروش رسیده در سرتاسر دنیا را با محصولی که آن را نسخه Safe یا ایمن می‌نامید تعویض کرد. پس از مدت‌ کوتاهی ظاهرا گوشی‌های تعویض شده یا اصطلاحا Safe نوت7 نیز با مشکل روبرو شده و در یک مورد مشکلاتی را برای یک مسافر در یکی از خطوط هواپیمایی داخلی آمریکا ایجاد کرد. پس از این گزارش، اپراتورهای بزرگ ارائه‌کننده این گوشی فروش این مدل را قطع کرده و خود شرکت سامسونگ نیز نه‌تنها فروش بلکه تولید این محصول را نیز متوقف کرده است. برخی گزارش‌ها حاکی از discontinue شدن کامل خط تولید این محصول هستند و بعضی گزارش‌های دیگر حتی به تصمیم سامسونگ برای پایان بخشیدن به سری Note برای همیشه اشاره دارند. سامسونگ در حال حاضر در بیانیه‌ای رسمی از تمامی دارندگان این گوشی درخواست کرده است تا گوشی خود را خاموش کرده و برای تعویض یا باز پس گیری هزینه پرداخت شده به نمایندگی‌های شرکت مراجعه کنند.

 

نوت7 در نگاه اول تغییر بزرگی را نسبت به Note5 سال گذشته تجربه کرد است؛ این گوشی همانند Galaxy S6 edge‌ و Galaxy S7 edge با صفحه‌نمایش خمیده در هر دو لبه دستگاه طراحی شده که جذابیت بصری بسیار بالایی را برای این مدل ایجاد می‌کند. این طراحی نه‌تنها ظاهر زیباتری را برای این گوشی به همراه دارد بلکه با وجود سایز یکسان صفحه‌نمایش نسبت به Note5، به کاهش مشهود عرض آن نیز منجر شده است. ابعاد گوشی برابر 7.9×73.9×153.5 میلیمتر است که در مقایسه با Note5 بدون در نظر گرفتن 0.3 میلیمتر افزایش در طول و ضخامت، نزدیک به 2.2 میلیمتر در عرض با کاهش روبرو شده است که این میزان کاهش را بیش از هر چیز باید به صفحه‌نمایش خمیده دستگاه در هر دو طرف نسبت دارد. وزن 169 گرمی این مدل نیز در مقایسه با Note5، کاهش 2 گرمی را تجربه کرده است. خمیدگی گوشی در هر دو بخش رویی و پشتی ادامه دارد که علاوه بر زیبایی، به در دست گرفتن بهتر آن کمک می‌کند.

introducing samsung galaxy note7

صفحه‌نمایش این مدل همانند Note5، دارای ابعاد 5.7 اینچی با وضوح 2560×1440 پیکسل (یا QHD) بوده و از فناوری ساخت Super AMOLED بهره می‌برد. خمیده بودن صفحه‌نمایش در این خانواده البته نکته تازه‌ای به حساب نمی‌آید و Note edge در سال 2014 با پنل خمیده از یک طرف، اولین اسمارت‌فون سری نوت با این امکان به حساب می‌آمد؛ Note7 اما با رویکردی کاملا مشابه Galaxy S6 edge و Galaxy S7 edge دارای پنلی با خمیده‌گی از هر دو طرف است که از این لحاظ می‌توان آن را اولین نمونه در این کلاس تلقی کرد. میزان خمیده‌گی صفحه‌نمایش Note7 البته تفاوت‌هایی با S7 edge دارد جایی‌که انحنای صفحه‌نمایش کاملا چسبیده به لبه‌های کناری شروع شده و در نتیجه شیب کمتری را ارائه می‌کنند. این تغییر بیش از همه چیز ظاهرا برای نلغزیدن S Pen در کناره صفحه‌نمایش حین استفاده از قلم در نظر گرفته شده است. پوشش محافظ صفحه‌نمایش و بخش پشتی نوت7 از نوع Gorilla Glass 5 است که درجه بالاتری از حفاظت را ارائه می‌کند.

introducing samsung galaxy note7

قابلیت همیشه روشن صفحه‌نمایش (Always-on Display) که برای اولین بار در Galaxy S7 و S7 edge معرفی شد در Note7 نیز طبیعتا حضور دارد و امکان نوشتن روی این صفحه توسط قلم دستگاه نیز پیش‌بینی شده است.

introducing samsung galaxy note7

یکی از ویژگی‌های جدید گلکسی نوت7 که پیش از معرفی این گوشی نیز بارها در خبرهای گوناگون به آن اشاره شده بود افزودن شدن اسکنر چشم به عنوان راه‌حل بیومتریک جدید برای بازگشایی قفل صفحه‌نمایش است. Iris Scanner که به طور دقیق باید آن را اسکنر عنبیه (قسمت رنگی چشم) ترجمه کرد در بالای صفحه‌نمایش و در کنار دوربین دوم قرار دارد و این نخستین باری نیست که در یک گوشی موبایل به کار گرفته می‌شود. پیش از این مایکروسافت در Lumia 950 و Lumia 950 XL از این قابلیت رونمایی کرده بود. سامسونگ از این شیوه به دلیل منحصر به فرد بود طرح‌های عنبیه در افراد و یکسان نبودن آنها حتی در دو چشم یک فرد، به‌عنوان امن‌ترین شیوه ایمن‌سازی گوشی موبایل یاد می‌کند.

introducing samsung galaxy note7

این شیوه با وجود آنکه در بازگشایی قفل صفحه‌نمایش نیز نسبتا با سرعت و دقت عمل می‌کند اما از سوی شرکت سازنده بیشتر برای ایمن‌سازی محتوای داخلی اسمارت‌فون مورد تاکید قرار گرفته است. قفل کردن اپلیکیشن‌های دلخواه و محتوای تصویری گالری در کنار دیگر موارد مهم و ضروری برای کاربران از جمله امکانات در نظر گرفته شده برای این اسکنر است. این ویژگی‌ که با سیستم Knox سامسونگ پشتیبانی می‌شود، ایمن بودن دسترسی و اطمینان از مشاهده محتوا تنها توسط خود کاربران را تضمین می‌کند. از این ویژگی در کنار سنسور اثر انگشت، در پرداخت‌های موبایلی مبتنی بر Samsung Pay نیز می‌توان استفاده کرد.

introducing samsung galaxy note7

سنسور اثر انگشت این مدل نیز مثل همیشه در دکمه Home زیر صفحه‌نمایش جایگذاری شده و به نکته جدیدی در مورد آن اشاره نشده است.

زمانی که در اوائل سال جاری هر دو گوشی پرچمدار Galaxy S7 و Galaxy S7 edge با پورت‌های اتصال microUSB به بازار ارائه شدند بسیاری از منتقدان و کاربران این برند از نبود پورت جدید و کاربردی USB Type-C در این دو مدل ابراز نارضایتی نمودند. در آن زمان امکان کارکرد این دو مدل با لوازم جانبی مهم سامسونگ از جمله عینک واقعیت افزوده GearVR (که از پورت microUSB در آن استفاده شده بود) به عنوان علت اصلی استفاده مجدد سامسونگ از این پورت عنوان شد؛ در Note7 اما برای اولین بار در مجموعه سامسونگ از پورت جدید USB Type-C بهره گرفته شده و در نتیجه می‌‌توان کابل اتصال شارژر و کامپیوتر را از هر سمت به صورت دلخواه جایگذاری کرد.

introducing samsung galaxy note7

سامسونگ همراه این مدل تبدیل‌های پورت USB Type-C به پورت USB معمول (Type-A) و پورت microUSB را نیز به نمایش گذاشته است که احتمالا در جعبه محتویات گوشی در دسترس کاربران قرار می‌گیرند.

introducing samsung galaxy note7

سامسونگ در گلکسی S5 مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و خاک را به گوشی‌های پرچمدار خود افزود؛ این ویژگی که در سری S6 این برند غایب بود بار دیگر در گوشی‌های Galaxy S7 و S7 edge ظاهر شد و حالا نوت7 نیز به عنوان اولین اسمارت‌فون قلم‌دار سامسونگ با این ویژگی معرفی شده است. استاندارد مقاومت این مدل همچنان از نوع IP68 در نظر گرفته شده که به معنای محافظت در برابر نفوذ گرد و خاک و امکان غوطه‌وری در آب با عمق 1.5 متر برای 30 دقیقه است.

introducing samsung galaxy note7

قلم S Pen گوشی نیز با همین استاندارد و به صورت ضد آب طراحی شده و با کمک آن می‌توان در زیر آب نیز به نوشتن یادداشت روی صفحه‌نمایش Note7 اقدام کرد.

introducing samsung galaxy note7

تفاوت اصلی گوشی‌های سری Note با پرچمداران Galaxy S سامسونگ را باید در حضور قلم S Pen در این مدل‌ها جست‌وجو کرد و Note7 نیز مطمئنا از این قاعده مستثنی نیست. S Pen جدید سامسونگ نه‌تنها از لحاظ ظاهری بلکه به لحاظ عملکردی نیز گزینه کاملا تازه‌ای در لیست امکانات Note7 به شمار می‌رود. اولین نکته در مورد S Pen جدید به کوتاه‌تر شدن قامت قلم به میزان 2.6 میلیمتر نسبت به نمونه حاضر در Note5‌ تعلق دارد و از این گذشته محوطه 1.6 میلیمتری سر قلم در مدل پیشین نیز اینک به کمتر از نصف و به تنها 0.7 میلیمتر کاهش یافته و بدین‌ترتیب نوشتن و طراحی توسط آن روی صفحه‌نمایش بسیار تسهیل شده است. این قلم در زمینه تشخیص سطوح فشار مختلف نیز با ارتقا چشمگیری روبرو شده و اینک به جای 2048 سطح فشار مختلف می‌تواند تا دو برابر بیشتر یعنی 4096 سطح فشار گوناگون را از هم تمییز دهد.

introducing samsung galaxy note7

این موارد البته تمامی امکانات جدید S Pen را تشکیل نمی‌دهند و در این میان گزینه‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری دیگری نیز به چشم می‌خورد؛ تمامی محتوای مرتبط با S Pen (یادداشت‌های نوشته شد، عکس‌های انتخاب شده و...) از این پس در اپلیکیشن جداگانه‌ای موسوم به Samsung Notes ذخیره می‌شود و بدین‌ترتیب دسترسی آسان‌تری به این قسمت فراهم می‌شود. S Pen اینک می‌تواند بخشی از یک فیلم در حال پخش را انتخاب کرده و آن را به یک فایل متحرک با فرمت GIF با امکان اشتراک در شبکه‌های اجتماعی تبدیل کند.

امکان Glance (مشاهده همزمان دو اپلیکیشن در یک صفحه تنها با حرکت S Pen روی هر برنامه)، Magnify (بزرگ‌نمایی قسمت‌های دلخواه صفحه) و ترجمه کلمات (با حرکت دادن S Pen بر فراز جمله‌ها) از جمله امکانات جدید این قلم به حساب می‌آیند.

introducing samsung galaxy note7

سامسونگ ظاهرا تغییر خاصی در مجموعه دوربین‌های حاضر در Note7 صورت نداده و همچنان از یک دوربین 12 مگاپیکسلی مجهز به فناوری Dual Pixel با پیکسل‌های 1.4 میکرونی و لنز با گشودگی f/1.7 بهره می‌برد که پیش از این در هر دو مدل Galaxy S7 و S7 edge مورد استفاده قرار گرفته بود. سرعت فوکوس بسیار بالا، امکان عکاسی در حالت RAW و تنظیم سرعت شاتر و فوکوس به صورت دستی برخی از نکات مهم و قابل توجه این دوربین را تشکیل می‌دهند. حداکثر وضوح فیلم‌برداری این دوربین نیز مثل گذشته 2160p با 30 فریم در ثانیه است. در زمینه دوربین 5 مگاپیکسلی دوم نیز نکته تازه‌ای به چشم نمی‌خورد و این دوربین نیز ظاهرا به صورت مستقیم از خانواده S7 به Note7 منتقل شده است.

introducing samsung galaxy note7

یکی از شایعات متداول در مورد Note7 در هفته‌ها و روزهای پایانی منتهی به معرفی رسمی این گوشی، حضور نسخه جدید چیپ‌ست پردازشی کوالکام موسوم به Snapdragon 821 در این مدل بود؛ امری که البته در نهایت به واقعیت نپیوست و Note7 همانند بخش عکاسی، در گزینه‌های پردازشی نیز کاملا مشابه خانواده S7 عمل کرده است. Note7 با دو پروسسور مختلف شامل چیپ‌ست 4 هسته‌ای Snapdragon 820 برای بازار آمریکا و چیپ‌ست 8 هسته‌ای Exynos 8890 برای سایر کشورها به بازار ارائه می‌شود که در ترکیب با حافظه رم 4 گیگابایتی، هیچ تغییری نسبت به S7 و S7 edge نشان نمی‌دهد. حافظه داخلی گوشی در حال حاضر تنها در یک نسخه 64 گیگابایتی ارائه می‌شود که در نسخه تک سیم‌کارت با یک اسلات جداگانه امکان ارتقا از طریق پورت microSD را تا 256 گیگابایت را فراهم می‌آورد و در نسخه دو سیم‌کارت مثل خانواده S7، کاربران را مجبور به انتخاب از بین دو گزینه سیم‌کارت دوم یا کارت حافظه می‌کند.

introducing samsung galaxy note7

باتری جدید حاضر در Note7 از ظرفیت 3500mAh بهره می‌برد که این ظرفیت در مقایسه با Note5 سال گذشته با 500 میلی آمپر ساعت ارتقا روبرو شده است؛ البته S7 edge با صفحه‌نمایش کوچک‌تر و مشخصات پردازشی و مولتی‌مدیایی یکسان با باتری 3600mAh اندکی نسبت به Note7 در این زمینه برتری دارد. این باتری طبق معمول قابلیت شارژ سریع در هر دو حالت بی‌سیم و با سیم را ارائه می‌کند.

introducing samsung galaxy note7

سامسونگ همراه Galaxy S7 لیستی از لوازم جانبی جدید را نیز برای این مدل ارائه کرده که برخی از آنها برای دیگر پرچمداران سال جاری نیز در دسترس قرار داشتند. برخی از این لوام جانبی به این شرح هستند:

- S View Standing Cover : این کاور علاوه بر پنجره کوچک نمایش اطلاعات روی صفحه‌نمایش، وظیفه استند و پایه رومیزی را نیز بر عهده دارد.

introducing samsung galaxy note7

- LED View Cover : این کاور همانند نمونه‌های مشابه در سایر برندها، امکان نمایش برخی آیکون‌ها به صورت نمایه‌های LED و دریافت یا رد تماس را به سادگی با لمس کاور فراهم می‌آورد.

introducing samsung galaxy note7

- Clear View Cover :‌ این کاور نیمه‌شفاف علاوه بر نمایش محتوای گوشی و امکان دریافت و رد تماس بدون گشودن کاور، کاملا با حالت خمیده گوشی هماهنگ بوده و ترکیب زیبای بدنه را دچار تغییر نمی‌کند.

introducing samsung galaxy note7

- Leather Cover :‌ برای کاربران علاقه‌مند به کاور‌های کلاسیک، سامسونگ از کاور چرمی با طراحی زیبا برای Note7 رونمایی کرده است.

introducing samsung galaxy note7

- Clear Cover : این کاور شفاف با حداقل ضخامت، امکان محافظت از سطح شیشه‌ای دستگاه را بدون قطورتر کردن بدنه فراهم می‌‌آورد.

introducing samsung galaxy note7

- Keyboard Cover : همانند S7 edge، در Note7 نیز کیبورد فیزیکی قابل نصبی برای کاربران علاقه‌مند به صفحه‌کلیدهای واقعی در نظر گرفته شده است.

introducing samsung galaxy note7

- Lens Cover : کاورهای مجهز به لنز دوربین در دو نوع تله‌فتو با بزرگ‌نمایی 16 برابری و واید با پوشش 108 درجه‌ای برای Note7 در دسترس قرار خواهند داشت.

introducing samsung galaxy note7

- Backpack : کاور مجهز به باتری اضافه 3100mAh ظرفیت باتری گوشی را به رقم فوق‌العاده 6600mAh ارتقا می‌دهد.

introducing samsung galaxy note7

- Battery Pack : پاوربانک 10,200mAh با امکان شارژ سریع دستگاه به صورت جداگانه برای Note7 ارائه می‌شوند.

introducing samsung galaxy note7

به دلیل زمان‌بندی سامسونگ در ارائه Note7 پیش از در دسترس قرار گرفتن جدیدترین نسخه سیستم‌عامل اندروید موسوم به Android 7 Nougat، نوت7 در ابتدا همچنان با نسخه ششم اندروید به بازار ارائه می‌شود.

introducing samsung galaxy note7

Samsung Galaxy Note7 در سه رنگ آبی، نقره‌ای و مشکی از 19 آگوست (29 مرداد) به بازارهای آمریکا عرضه شده و پیش‌خرید این مدل نیز از همین امروز یعنی سوم آگوست آغاز شده است.  


به روزرسانی - قیمت سامسونگ گلکسی نوت 7 در بازار ایران

گوشی سامسونگ Galaxy Note7 به بازار ایران راه یافته.

شما می توانید با مراجعه به صفحه فروشندگان و قیمت گوشی سامسونگ Galaxy Note7 از قیمت عرضه این گوشی در فروشگاه های گوناگون مطلع شوید.