پرداخت موبایلی به روش هندزفری گوگل

نمایش خبر

تاریخ : 1394/12/22        نویسنده: سپیده مکارمی
برچسب‌ها : پرداخت با موبایل Mobile Payment ، پرداخت الکترونیکی e-Payment ، android pay

واحد خبر mobile.ir :  از زمان عرضه Android Pay تاکنون، به طور میانگین ماهانه 1.5 میلیون نفر تنها در آمریکا به آن می‌پیوندند و در حال حاضر پرداخت به شیوه Tap and Pay در بیش از 2 میلیون مکان به کار گرفته شده است و روند گسترش Android Pay در کشورهای مختلف همچنان ادامه دارد.

هم‌زمان گوگل در پی یافتن راه‌های جدید جهت انجام پرداخت‌ها از طریق موبایل است؛ توسعه فناوری جدید Hands Free یکی از موارد جدید در این زمینه است. تصور کنید در مواقعی که عجله دارید، پس از برداشتن کالای مورد نظر از فروشگاه بدون نیاز به استفاده از کیف پول، پرداخت را انجام دهید. این ایده موجب تلاش گوگل جهت ساخت اپلیکیشن Hands Free --که اکنون در ابتدای مرحله آزمایش قرار دارد-- شده است. این برنامه امکان پرداخت پول به صورت سریع، آسان و البته هندزفری (بدون دست) را در فروشگاه‌ها فراهم می‌کند.

google hands free illustrations

این برنامه در مرحله ابتدایی خود قرار دارد و گوگل در حال حاضر تنها مردم منطقه South Bay لوس‌آنجلس را به امتحان آن دعوت کرده است تا هم‌زمان خود نیز نتایج آن را بررسی کند. در حال حاضر استفاده از Hands Free برای دستگاه‌های اندروید و iOS امکان پذیر است و تنها در چند شعبه محدود Mcdonald’s، Papa John’s و رستوران‌های محلی منطقه اشاره شده قابل استفاده خواهد بود.

پس از نصب برنامه، Hands Free از بلوتوث با مصرف انرژی کم، Wi-Fi و سرویس مکان‌یابی گوشی برای شناسایی فروشگاه‌ مجهز به سیستم این برنامه که در نزدیکی کاربر قرار دارد، استفاده می‌کند. کاربر پس از نصب برنامه باید تصویری از خود همراه با اطلاعات یک کارت اعتباری یا debit card را به اکانت خود بیفزاید سپس با قرار گرفتن در فروشگاه مجهز به این فناوری، اطلاعات اکانت Hands Free فرد در اختیار صندوق‌دار قرار می‌گیرد؛ هنگام پرداخت برای استفاده از این سرویس تنها کافی است جمله با گوگل پرداخت می‌کنم (I’ll pay with Google) توسط مشتری به صندوق‌دار گفته شود. سپس صندوق دار حروف اول نام و نام خانوادگی مشتری را می‌پرسد و با استفاده از تصویری که برای پروفایل Hands Free او انتخاب شده است از مطابقت مشتری با مشخصات حساب کاربر برنامه اطمینان حاصل می‌کند.

google hands free illustrations

در فروشگاه‌های منتخب به منظور افزایش سرعت فرایند پرداخت، گوگل در حال آزمایش روش شناسایی تصویری افراد است. در این روش از یک دوربین نصب شده در فروشگاه جهت مقایسه اتوماتیک مشتری با تصویر پروفایل Hands Free استفاده می‌شود. لازم به ذکر است همه تصاویر گرفته شده توسط دوربین Hands Free بلافاصله حذف می‌شوند.

گوگل همچنان در حال تلاش برای بهبود این برنامه است و از کاربران خواسته است نظرات خود را برای این شرکت ارسال کنند. همچنین برای تشویق افراد جهت استفاده از Hands Free برای کسانی که برای اولین بار از این برنامه جهت پرداخت در فروشگاه‌های مجهز به این سیستم استفاده می‌کنند، تا سقف 5 دلار تخفیف منظور می‌کند.  



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا