IFA 2015 :‌ معرفی اسمارت‌فون Lenovo VIBE S1 با دو دوربین سلفی

نمایش خبر

تاریخ : 1394/6/13        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : IFA 2015 ، IFA ، اندروید Android ، دوربین سلفی Selfie Camera ، گوشی هوشمند Smartphone ، Lenovo Vibe S1 ، لنوو Lenovo

واحد خبر mobile.ir : شرایط در بخش موبایل لنوو پس از خریداری موتورولا موبیلیتی در این شرکت متفاوت از سال‌های گذشته دنبال شد. از یک سو موتورولا به عنوان برندی شناخته شده در دنیا با خریدارانی مشتاق و رویه‌ای مشخص سود مناسبی را در اختیار لنوو قرار می‌داد و از سوی دیگر دیوایس‌های موبایلی خود لنوو در برابر سیل طوفانی برندهای کوچک و بزرگ نه‌‌تنها با شانس چندانی برای انتخاب شدن روبرو نبود بلکه در برخی موارد موتورولا را به عنوان رقیبی پیش روی خود می‌دیدند. یکی از راه‌حل‌های پیش روی لنوو تا قبل از تصمیم به یکی کردن بخش موبایل این شرکت با موتورولا ساخت دیوایس‌هایی خاص و متفاوت بود که VIBE S1 یکی آنهاست. این دیوایس که در نمایشگاه IFA 2015 به معرض دید عموم گذاشته شد برای اولین بار از ایده جدیدی در استفاده از دو دوربین سلفی در کنار هم بهره می‌برد.

از نگاه شرکت سازنده این دو دوربین امکان ایجاد یک چرخش هوشمندانه (a creative twist) در تصاویر سلفی را اختیار کاربران قرار می‌دهد. شیوه اجرای این ویژگی شباهت دور و نزدیکی به تجربه HTC در گوشی One M8 سال گذشته دارد جایی‌که با حضور دو دوربین امکانات تازه‌ای از جمله تغییر فوکوس پس از برداشت عکس فراهم می‌شود. البته در مورد One M8 این دو دوربین در پشت گوشی قرار داشتند. در S1 نیز شرایط نسبتا مشابه‌ای برقرار بوده و در حالی که دوربین 8 مگاپیکسلی سلفی اصلی، تصویر پیش رو را برداشت می‌کند، دوربین سلفی دوم 2 مگاپیکسلی با تحلیل عمق میدان امکاناتی از جمله تغییر نقطه فوکوس یا اضافه کردن افکت bokeh برای محو کردن پس زمینه را ارائه می‌کند. برای اطمینان از دریافت نور مناسب در هنگام برداشت سلفی، S1 ظاهرا با فلش اکسترنال دایره‌ای خاصی که چندی پیش معرفی شد و در جک 3.5 میلیمتری هدست گوشی در بخش بالایی جای می‌گیرد، ارائه می‌شود.

با گذر از این ویژگی، سایر گزینه‌های VIBE S1 گوشی متوسط رو به بالایی را به نمایش می‌‌گذارند. در بخش صفحه‌نمایش با یک پنل 5 اینچی فول اچ‌دی (1920×1080 پیکسلی) روبرو می‌شویم که از فناوری ساخت IPS TFT LCD برخوردار بوده و با پوشش Gorilla Glass 3 در برابر صدمات محیطی محافظت می‌شود. کوچک بودن حاشیه پیرامونی صفحه‌نمایش از جمله نکات بسیار مثبت این پنل به حساب می‌آید که در کاهش سایز کلی گوشی موثر بوده است.

Lenovo VIBE S1 - لنوو وایب اس 1

طراحی دستگاه با دو بخش شیشه‌ای در جلو و پشت گوشی و نوار فلزی پیرامونی شباهت نزدیکی با آیفون‌های اپل دارد و این شباهت حتی در نوشته‌های پایین بخش پشتی نیز ادامه پیدا می‌کند. ابعاد VIBE S1 برابر 7.8×70.8×143.3 میلی‌متر و وزن آن برابر 132 گرم است.

دوربین اصلی دستگاه یک واحد 13 مگاپیکسلی اتوفوکوس است که در کنار خود یک فلش LED را می‌بیند. لنوو در این دوربین نیز امکانات مناسبی را جایگذاری کرده که از آن جمله می‌توان به پشتیبانی از فوکوس سریع و با دقت بالای Phase detection و دو فلش با توناز رنگی متفاوت برای ایجاد نوری طبیعی‌تر اشاره کرد.

در بخش پردازشی دستگاه از 8 هسته 1.7 گیگاهرتزی ARM A53 در قالب چیپ‌ست MediaTek MT6752 استفاده شده و گرافیک این مجموعه نیز توسط قطعه Mali-T760 تامین می‌شود. حافظه رم دستگاه 3 گیگابایت در نظر گرفته شده و حافظه داخلی نیز 32 گیگابایت است. سیاست لنوو در بخش سیم‌کارت دوم و کارت حافظه Micro SD به سیاست هواوی در پرچمداران جدید این برند شباهت دارد جایی‌که کاربران از بین سیم‌کارت دوم یا اسلات حافظه جانبی (با امکان ارتقا تا 128 گیگابایت) باید یکی را انتخاب کنند. بدین‌ترتیب می‌توان Lenovo VIBE S1 را یک گوشی تک سیم‌کارت با اسلات حافظه یا یک مدل دو سیم‌کارت فاقد اسلات حافظه تلقی کرد. سیم‌کارت مورد استفاده در این گوشی از نوع بسیار کوچک Nano SIM است.

سیستم‌عامل گوشی در هنگام ورود به بازار نسخه پنجم اندروید لالی‌پاپ بوده و ساختار منویی گوشی نیز براساس لانچر اختصاصی لنوو شکل گرفته است.

در بخش ارتباطی به لطف چیپ‌ پردازشی نسبتا قدرتمند دستگاه امکان برقراری ارتباط LTE Cat.4 با سرعت 150Mbps فراهم است و سایر گزینه‌های معمول همچون وای‌فای، بلوتوث نسخه 4 و GPS نیز در آن حضور دارد. ظرفیت باتری این مدل 2500mAh در نظر گرفته شده که ظرفیت متوسطی برای دیوایسی در این رده به حساب می‌آید.

لنوو VIBE S1 قرار است از ماه نوامبر (اواسط آبان 1394 به بعد) در مناطقی که پیش از این میزبان دیوایس‌های این شرکت بوده‌اند با قیمت پایه 299 دلار در دو رنگ سفید صدفی و آبی تیره (Midnight Blue) به بازار عرضه شود.

Lenovo VIBE S1 - لنوو وایب اس 1


به روزرسانی - قیمت لنوو وایب اس 1 در بازار ایران

گوشی لنوو Vibe S1 به بازار ایران راه یافته.

شما می توانید با مراجعه به صفحه فروشندگان و قیمت گوشی لنوو Vibe S1 از قیمت عرضه این گوشی در فروشگاه های گوناگون مطلع شوید.



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا