نوکیا سرویس HERE خود را به سه غول خودروسازی آلمانی می‌فروشد

نمایش خبر

تاریخ : 1394/5/21        نویسنده: سپیده مکارمی
برچسب‌ها : هیر مپس HERE Maps ، نقشه ، آلمان Germany ، سیستم هدایت خودرو ، ب‌ام‌و BMW ، دایملر Daimler ، آئودی AUDI ، نوکیا Nokia

واحد خبر mobile.ir : به تازگی نوکیا از فروش سرویس مکان‌یابی و نقشه خود -- HERE -- به سه کارخانه بزرگ خودروسازی آلمانی BMW ،AUDI AG و Daimler AG خبر داده است. انتظار می‌رود این قرار داد که مبلغ آن 2.8 میلیارد یورو (حدود 3 میلیارد دلار) اعلام شده است، در سه ماهه نخست سال 2016 پس از طی نمودن مراحل قانونی و اخذ تاییدیه از مراجع ذیربط بسته شود.

بنا به گفته‌های Rajeev Suri، مدیر عامل نوکیا این معامله قدم مهمی در جهت رضایتمندی سهام‌داران، مشتریان و کارکنان HERE خواهد بود. علاوه بر این با پیوستن Alcatel-Lucent به نوکیا و ادغام این دو شرکت در نیمه اول سال 2016 نوکیا با ارائه تکنولوژی برتر جهانی در زمینه شبکه به یک شرکت جدید تبدیل خواهد شد.

گفتنی است HERE تا بسته شدن قرارداد در اختیار نوکیا باقی خواهد ماند. پس از این قرارداد کسب و کار نوکیا شرکت تجدید حیات شده‌ای با فناوری و سرویس‌های شبکه در سطح بهترین‌های جهانی خواهد بود که همراه با بخش ابتکارات و لایسنسینگ، مجموعه Nokia Technologies را تغذیه خواهد کرد.

لازم به ذکر است در این قرارداد هر یک از سه غول خودروسازی خریدار سرویس (BMW ،AUDI AG و Daimler AG) به یک اندازه سهیم هستند. هدف از مالکیت HERE توسط این کارخانه‌‌ها بهره بردن از یک سیستم‌ قوی مکان‌یابی برای دستیابی به سیستم‌های کمکی پیشرفته و افزودن قابلیت رانندگی تمام اتوماتیک به خودروها است. علاوه بر این دستیابی به نقشه‌های بسیار دقیق برای افزایش امنیت رانندگی با خودروها، ارائه سرویس‌های کاربردی و ساخت محصولات جدید اهمیت فراوانی در صنعت خودروسازی دارد. با توجه به گفته‌های رئیس هیئت مدیره BMW، ترکیب نقشه‌های با کیفیت و اطلاعات وسایل نقلیه کمک فراوانی به ایمن‌سازی سفر (با خودروها) و تسهیل رانندگی خواهد کرد و در همین راستا سرویس مکان‌یابی و نقشه‌های HERE نقشی کلیدی را در انقلاب دیجیتالی جابجایی با وسائل نقلیه ایفا می‌کند.

HERE Maps

HERE Maps

یکی از مهم‌ترین اهداف استفاده از سرویس‌های مکان‌یابی و نقشه‌ای به کار رفته در خودروها مطلع کردن به موقع رانندگان از وضعیت جاده‌ها است. برای مثال این سرویس‌ها قادر خواهند بود رانندگان را از وجود ترافیک و یا یخ‌زدگی جاده مطلع کرده و حتی تنظیمات خودرو را با شرایط جاده و ترافیک هماهنگ سازند. به همین منظور سرویس HERE نقشه‌های به‌روز از وضعیت جاده‌ها را به سرعت در اختیار رانندگان خودروها قرار خواهد داد.

شرکت نوکیا در سال 2008 سرویس نقشه NAVTEQ را با خرید شرکت NAVTEQ به مبلغ 8.1 میلیارد دلار به تملک خود درآورد که این سرویس پایه‌ای برای سرویس Ovi Maps که بعدها Nokia Maps و HERE نام گرفت بود. در حال حاضر برنامه سرویس نقشه و مکان‌یابی HERE که رقیبی برای Google Maps محسوب می‌شود در بیش از 200 کشور دنیا و به بیش از 50 زبان در دسترس کاربران اندروید، iOS و ویندوزفون قرار گرفته است. لازم به ذکر است پس از بسته شدن قرارداد نیز فعالیت این سرویس‌ها به همان شکل ادامه خواهد یافت و کاربران HERE همچنان می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

HERE Maps

منبع : Nokia


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا