گزارش مالی ال‌جی از سه ماهه منتهی به ژوئن 2015 - رشد اندک در بخش تلفن همراه

نمایش خبر

تاریخ : 1394/5/19        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : گزارش مالی Financial Report ، ال جی LG

واحد خبر mobile.ir : کمپانی ال‌جی الکترونیکس در روز چهار‌شنبه 29 جولای 2015 (7 مرداد 1394) گزارش مالی خود را در سه ماهه دوم سال 2015 منتشر کرد.

این کمپانی کره‌ای در سه ماهه دوم سال 2015 میلادی 226.4 میلیارد وان کره جنوبی (معادل 206.38 میلیون دلار) سود خالص داشته است؛ رقمی به نسبت کم که در بازار پرتلاطم امروزی به دست آمده است. گزارش درآمدهای حسابرسی‌نشده ال‌جی الکترونیکس در فاصله سه ماهه پایان یافته در 30 ژوئن 2015 براساس استانداردهای گزارشگری مالی بین‌المللی (IFRS) است و به تفکیک زیرمجموعه‌های این کمپانی ارائه شده است.

بر اساس این گزارش، شرکت ارتباطات موبایل ال‌جی رقم فروشی بالغ بر 3.65 تریلیون وان کره (معادل 3.33 میلیارد دلار امریکا) را در سه ماهه دوم گزارش کرده است که رشد اندک یک درصدی را نسبت به همین دوره در سال گذشته نشان می‌دهد. با اینکه عرضه جهانی گوشی‌های هوشمند ال‌جی 14.1 میلیون دستگاه بوده و نسبت به سال گذشته با ۳ درصد کاهش مواجه شده است اما درآمد کمپانی (revenue) در آمریکای شمالی نسبت به همین دوره در سال گذشته ۳۶ درصد افزایش داشته که دلیل عمده آن عملکرد بهتر اسمارت‌فون‌ها و تبلت‌های رده متوسط ال‌جی بوده است. با وجود کم شدن سود خالص شرکت در اثر کاهش تقاضای بازارهای داخلی کره برای دیوایس‌های پیشرفته، ال‌جی بیش از 8.1 میلیون گوشی هوشمند LTE را در این فصل مالی به بازار جهانی عرضه کرده که بالاترین میزان فروش این شرکت محسوب می‌شود. بر اساس برنامه‌ریزی ال‌جی، در سه ماهه سوم سال جاری و پس از آن، راهبرد دوگانه‌ای برای تمرکز بر گوشی‌های هوشمند پیشرفته و گوشی‌هایی با قیمت متوسط برای بازارهای نوظهور پیگیری خواهد شد.

LG G4

این شرکت در سال گذشته عملکرد درخشانی از خود به نمایش گذاشته و دو برابر شدن سود را در کنار عرضه 59 میلیون گوشی تلفن همراه تجربه کرده بود. اما عملکرد مالی کمپانی ال‌جی در سه ماهه دوم سال جاری میلادی با عرضه 14.1 میلیون گوشی به ارزش 3.33 میلیارد دلار، رشد سالانه یک درصدی را نشان می دهد.

ال‌جی در این مدت تعدادی از گوشی‌های جدیدی را که برای تکمیل محصول پرچمدار G4 طراحی شده است را به بازار عرضه کرده است که شامل محصولاتی همچون G4 Stylus ،G4 Beat و G4c می‌شود. به علاوه برخی مدل‌های اسمارت‌فون با قیمت متوسط نیز برای بازارهای نوظهور طراحی و ارائه شده است.

LG G4

تصویر بالا: LG G4 - پرچمدار 2015 ال‌جی

در بخش دیگری از این گزارش، عملکرد کمپانی ال‌جی در حوزه تولید تلویزیون مورد بررسی قرار گرفته است. با توجه به رکود بازار تلویزیون در سراسر جهان و فشارهای شدید رقابتی، فروش کلی این شرکت در سه ماهه دوم سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 7.6 درصد کاهش داشته که رقمی در حدود 12.69 میلیارد دلار را شامل می‌شود. به علاوه با اینکه درآمد ناخالص شرکت با سه ماهه قبلی برابر بوده است، اما سود عملیاتی نیز کاهش پیدا کرده و 222.52 میلیون دلار گزارش شده است. البته ارزیابی مدیران ال‌جی آن است که این کاهش سود در پی چالش و رقابت شدید در سه ماهه دوم امسال به وجود آمده است. آنها ابراز اطمینان کرده‌اند که این زیان در سه ماهه سوم و با عرضه محصولات رقابتی در کنار اقدامات موثر بازاریابی جبران خواهد شد.

شرکت سرگرمی‌های خانگی ال‌جی دیگر زیرمجموعه کمپانی ال‌جی است که عملکرد آن در این گزارش مطرح شده است. بر اساس این آمارها، شرکت سرگرمی‌های خانگی از درآمد سه ماهه 3.59 میلیارد دلاری خبر داده است که باز هم کاهش قابل توجهی را نشان می‌دهد. دلیل اصلی کاهش درآمد نیز بازار ضعیف جهانی در زمینه تلویزیون‌های LCD ، به ویژه در کشورهای مستقل مشترک‌المنافع، آمریکای لاتین و اروپا اعلام شده است. حاشیه سود عملیاتی شرکت نیز در سه ماهه دوم و در پی کاهش تقاضای جهانی و تأثیرات منفی ناشی از قیمت ارز نسبت به سه ماهه قبل کاهش داشته است. بر همین اساس، ال‌جی انتظار دارد در سه ماهه‌های بعدی سال جاری، بازار این محصولات، عمدتا در بخش‌ 4K Ultra HD، بهبود پیدا کند و در عین حال خط تولید OLED نیز با طراحی‌های جدید و قیمت‌های جذاب توسعه یابد.

در ادامه، شرکت لوازم خانگی و سیستم‌های تهویه مطبوع ال‌جی فروشی معادل 4.09 میلیارد دلار را گزارش کرده که نسبت به سه ماهه گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است. سود اجرایی خالص در سه ماهه دوم 291.8 میلیارد وان کره (معادل ۲۶۶ میلیون دلار امریکا) بوده و نسبت به سال گذشته ۶ درصد افزایش داشته است. مطابق اعلام ال‌جی، با در نظر گرفتن این واقعیت که انتظار بهبود در شرایط فعلی اقتصاد کلان جهانی نمی‌رود این کمپانی تمرکز خود را به میزان زیادی بر معرفی محصولات تهویه مطبوع جدید، در کنار فروش بهتر لوازم خانگی در امریکای شمالی و دیگر بازارهای توسعه‌یافته، قرار خواهد داد.

بر اساس همین گزارش، شرکت تجهیزات خودرو ال‌جی نیز درآمدی معادل 450.8 میلیارد وان کره (410.94 میلیون دلار آمریکا) را در سه ماهه دوم گزارش داده که ۱۸ درصد نسبت به سه ماهه قبل افزایش داشته است. این افزایش بیشتر در زمینه کسب‌وکارهای مرتبط با تولید تجهیزات سرگرمی و اطلاع‌رسانی خودرو و مهندسی قطعات آن بوده است. ظاهرا ال‌جی به سرمایه‌گذاری در تحقیق و توسعه خود شتاب بخشیده و با ادامه رشد خودروهای الکتریکی و تجهیزات الکترونیک موقعیت کمپانی را در فناوری‌های جدید خودرو بیش از پیش تقویت کرده است.

در مجموع، با آنکه درآمد کمپانی ال‌جی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با کاهش 7.6 درصدی مواجه بوده است؛ اما این کاهش درآمد شامل محصولات تلفن همراه شرکت نمی‌شود و گزارش‌های مالی شرکت نشان می‌دهد که این واحد تولیدی در مقایسه با سایر واحدها عملکرد مناسب‌تری داشته است.

منبع : LG Newsroom


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا