گزارش موسسه CIRP از ترکیب مشتریان آیفون 6 و آیفون 6 پلاس
نمایش خبر
تاریخ : 1393/9/10 نویسنده: مریم رشنو | ||
برچسبها : | CIRP (Consumer Intelligence Research Partners) ، Apple iPhone 6 ، Apple iPhone 6 Plus ، اپل Apple |
واحد خبر mobile.ir : موسسه پژوهشی اطلاعات مصرفکنندگان (CIRP) در تازهترین پژوهش خود ترکیب مشتریان آیفون 6 و آیفون 6 پلاس را مورد بررسی قرار داده است.
یکی از بخشهای اصلی تجارت فناوری در جهان امروز تحقیقات بازار است. در بخشهای مختلف این تحقیقات، ترکیب مشتریان و علایق یا نحوه استفاده قبلی آنها مورد توجه قرار میگیرد تا چرخشهای خرید و افزایش یا کاهش سهم بازار هر کمپانی در نسبت با رقبا تعیین گردد. تحقیق موسسه CIRP نیز در همین راستا قابل تحلیل است. مطابق این پژوهش که به صورت سالانه انجام میشود، در نظرسنجی مورخ 12 نوامبر (21 آبان) درصد کمی از خریداران سری جدید گوشیهای آیفون در مقایسه با سال گذشته از دستگاههای اندرویدی به محصولات اپل روی آوردهاند.
کمپانی اپل 19 سپتامبر (28 شهریور) سال جاری آغاز به فروش دو گوشی آیفون 6 و آیفون 6 پلاس نمود. تقاضای بیسابقه برای خرید این دو مدل جدید به قدری زیاد بود که طبق اعلام این کمپانی، تنها سه روز پس از عرضه، بیش از 10 میلیون دستگاه از این دو گوشی به فروش رفته است. اما با وجود این استقبال وسیع، موسسه CIRP برآورد کرده است که تنها 12 درصد این خریداران از محصولات مبتنی بر اندروید به محصولات اپل روی آوردهاند که این رقم، در مقایسه با میزان 23 درصدی سال گذشته پایینتر محسوب میشود و بیشتر مشتریان سال جاری اپل کاربران فعلی این کمپانی هستند. در واقع براساس برآورد موسسه CIRP، اپل در جذب مشتریان جدید برای خرید آیفون 6 و آیفون 6 پلاس ضعیفتر از گذشته عمل کرده است.
نمودار بالا: گوشی قبلی خریداران آیفون 6 و آیفون 6 پلاس (در مورد افرادی که طی 30 روز از عرضه این محصولات گوشی آیفون جدید خود را خریدهاند)
جدول بالا: مدل آیفونی که دارندگان گوشیهای اندرویدی مهاجرت کننده به بستر آیفون طی 30 روز از عرضه آیفون 6 و آیفون 6 پلاس خریدهاند
اما این قضاوت تا حدودی شتابزده است. پیش از هر چیز جامعه آماری پژوهش CIRP کوچک بوده و تنها 300 نفر از مشتریان اپل در آمریکا را شامل میشود که چنین تعداد اندکی به طور طبیعی امکان نتیجهگیری کلی را فراهم نمیسازد. به علاوه میزان مهاجرت مشتریان یک کمپانی به کمپانی دیگر باید در نسبت با حجم فروش هر دوی آنها و نسبت مشتریان محاسبه شود که در پژوهش مورد اشاره به آن توجه نشده است. در کنار این دو نکته برای داوری دقیق در چنین مواردی توجه به ترکیب افراد حاضر در نظرسنجی به نسبت محل فروش نیز اهمیت دارد که از این نکته نیز غفلت شده است.
از سوی دیگر پژوهش موسسه CIRP از زاویه مثبت نیز قابل تفسیر است. مطابق همین گزارش بیش از 80 درصد مشتریان محصول جدید اپل از کاربران قدیمی گوشیهای آیفون تشکیل میشوند که میتواند وفاداری و رضایت مشتریان کمپانی اپل را نشان دهد. از این رو گزارش منتشر شده از زوایای گوناگون قابل تحلیل است و هواداران یا مخالفان محصولات اپل هر یک میتوانند آن را در جهت ایدههای خود تفسیر نمایند؛ امری که بدون شک برای پژوهشی دقیق و مستدل نقطه ضعفی جدی محسوب میشود.
- آشنایی با Dimensity 6300 – تراشه 6 نانومتری مدیاتک برای دیوایسهای میانرده اقتصادی
- معرفی گوشی میانرده Y200i vivo با باتری 6 هزار میلیآمپر ساعتی و تراشه SD 4 Gen 2
- معرفی Pura 70 Ultra پرچمدار هواوی با دوربین 1 اینچی و لنز تلسکوپی متحرک با دیافراگم متغیر
- معرفی هواوی Pura 70 Pro ،Pura 70 و +Pura 70 Pro با دوربینهای 50 مگاپیکسلی و چیپ Kirin 9010
- رونمایی از vivo T3X – میانرده 5G ویوو با تراشه Snapdragon 6 Gen 1 و باتری 6,000 میلیآمپر ساعتی
- پنج ویژگی مشترک برای شناسایی گوشیهای پرچمدار
- Canalys: رشد سالانه 11 درصدی و بازگشت سامسونگ به صدر جدول در سهماهه نخست 2024