معرفی امکانات جدید برنامه پیام رسان بلک‌بری (بی‌بی‌ام)

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1393/8/17        نویسنده: سپیده مکارمی
برچسب‌ها : پیام‌رسان بلک‌بری BBM (BlackBerry Messenger) ، پیام رسان Messenger ، بلک بری BlackBerry

واحد خبر mobile.ir : در پی درخواست بسیاری از کاربران برنامه پیام رسان بلک‌بری (بی‌بی‌ام) برای افزودن چند امکان جدید به این برنامه، شرکت بلک‌بری از ایجاد پیشرفت‌هایی در بی‌بی‌ام خبر داد. این امکانات جدید با هدف حفاظت بیشتر از حریم شخصی کاربران و کنترل بهتر پیام‌ها و محتویاتی که با دیگران به اشتراک می‌گذارند افزوده شده است.

ممکن است برای شما هم اتفاق افتاده باشد که پیامی را به اشتباه فرستاده باشید. با افزوده شدن Message Retraction به بی‌بی‌ام کاربران می‌توانند در صورت فرستادن پیام اشتباه پیش از آن که گیرنده پیام ارسالی را بخواند و یا حتی پس از خوانده شدن پیام، آن را حذف کنند. در صورت استفاده از این امکان برای حذف پیام ارسال شده جمله "Message retracted" جایگزین آن خواهد شد. البته فعلا حذف کردن فایل‌های ضمیمه ارسال شده با استفاده از Message Retraction امکان پذیر نیست. همچنین بلک‌بری به کاربران خود متذکر شده که افزوده شدن امکان حذف پیام به این معنی نیست که گیرنده پیام نمی‌تواند از آن اسکرین‌شات بگیرد.

BBM Message Retraction

یکی دیگر از امکانات افزوده شده به بی‌بی‌ام Time Messages است که به پیروی از امکانات برنامه‌هایی مانند Snapchat ایجاد شده است. با استفاده از این امکان کاربران می‌توانند مدت زمان دسترسی دوستانشان را به پیام‌ها و تصاویر ارسال شده تعیین کنند.

BBM Time Messages

همراه با تغییرات به وجود آمده در بی‌بی‌ام یافتن و استفاده کردن از شکلک‌های برنامه برای کاربران آسان‌تر شده است.

علاوه بر این در صورت رد‌و‌بدل کردن تصاویر، مخاطب می‌تواند با ارسال یک درخواست به فرستنده، تصویر با کیفیت HD را تقاضا کند. همچنین با افزوده شدن بخش Discover Music کاربران می‌توانند از آهنگ‌های در حال پخش دوستانشان اطلاع پیدا کنند.

به گفته جان سیمز -- رئیس سرویس‌های سازمانی جهانی بلک‌بری -- « پیشرفت‌های ایجاد شده در بی‌بی‌ام بارها [از سوی کاربران] درخواست شده‌اند و ما برای ارائه آن‌ها به کاربران هیجان داریم.» همچنین وی افزوده است « قابلیت‌های جدید به کاربران ما این امکان را می‌دهد که همراه با خلاق‌تر بودن در ارسال پیا‌م‌ها از بابت محفوظ ماندن محتویات و امکان مشاهده آن تنها برای گیرنده مورد نظرشان آسوده خاطر باشند. »

لازم به ذکر است استفاده از دو امکان Message Retraction و Time Messages تنها به مدت سه ماه به صورت رایگان خواهد بود. این روش در پی تصمیم بی‌بی‌ام برای ایجاد بخش اشتراکی (subscription) در برنامه به وجود آمده است اما تا کنون هزینه استفاده از امکانات اضافه از سوی شرکت بلک‌بری اعلام نشده است. البته با وجود چندین برنامه پیام رسان رایگان ممکن است کاربران بی‌بی‌ام استقبال چندان گرمی از بخش اشتراکی این برنامه به عمل نیاورند.

منبع : INSIDE BlackBerry