IFA 2014: معرفی نوکیا لومیا 830 - محصولی از مایکروسافت

نمایش خبر

تاریخ : 1393/6/25        نویسنده: سپیده مکارمی
برچسب‌ها : IFA ، IFA 2014 ، Nokia Lumia 830 ، نوکیا Nokia ، مایکروسافت Microsoft

واحد خبر mobile.ir : مدتیست بیشتر تمرکز بخش دستگاه‌های مایکروسافت (Microsoft Devices) -- که هنوز هم از نام برند نوکیا در گوشی‌های خود استفاده می‌کند -- بر افزایش کیفیت گوشی‌های رده بالا و یا رده پایین لومیا قرار گرفته، اما به تازگی این تولید کننده‌ اقدام به معرفی چند گوشی که (برخلاف دستگاه‌های گذشته) در سطح متوسط قرار دارند، کرده است. استراتژی مایکروسافت آوردن تکنولوژی PureView به لومیا 830 بوده که نسبت به سایر دستگاه‌هایی که در آن PureView موجود است، قیمت مناسب‌تری دارد. مایکروسافت این دستگاه را "پرچمدار مقرون به صرفه" توصیف کرده است. می‌توان گفت لومیا 830 نسخه تضعیف شده لومیا 930 است که در عین حال با توجه به ویژگی‌های آن برای دوست داران ویندوز فون جذابیت دارد. اگر علی رقم داشتن بودجه‌ای محدود باز هم مایل به خرید یک گوشی ویندوز فون هستید احتمالا نوکیا لومیا 830 گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.

اگر لومیا 930 را دیده باشید با دیدن 830 شگفت زده نخواهید شد و حتی در نگاه اول ممکن است تشخیص این دو دستگاه از هم کار دشواری باشد. هرچند لومیا 830 با داشتن ضخامتی به اندازه 8.5 میلی متر باریک‌تر از 930 است اما هر دو مستطیل شکل بوده و در حاشیه قاب آن‌ها از نواری فلزی استفاده شده است. در بین سری گوشی‌های نوکیا لومیا، لومیا 830 باریک‌ترین و سبک‌ترین آن‌ها است اما با وجود ضخامت کم در دست گرفتن آن آسان است. همچنین این گوشی مانند سایر گوشی‌های لومیا تقریبا از استحکام خوبی برخوردار است. لومیا 830 در رنگ‌های نارنجی روشن، سبز روشن، سفید و مشکی عرضه می‌شود که رنگ‌های نارنجی و سبز آن نئون-مانند است در حالی که رنگ‌های سفید و مشکی آن برای افرادی طراحی شده که به رنگ‌های متداول گوشی‌های تلفن همراه علاقه بیشتری دارند. برای دسترسی به سیم کارت و microSD درب رنگی پشت گوشی را می‌توان گشود و یا در صورت تمایل آن را با رنگ دیگری تعویض کرد. قاب نوکیا لومیا 830 از جنس پلی‌کربنات بوده و کمی مات به نظر می‌آید که مسلما انتخاب بهتری نسبت به پلاستیک براق است. از دیگر ویژگی‌های ظاهری 830 می‌توان به گوشه‌های تیز آن اشاره کرد که کمی در دست فرو می‌رود.

Nokia Lumia 830 - نوکیا لومیا 830

لومیا 830 مانند لومیا 930 از صفحه نمایش 5 اینچی برخوردار است اما یکی از دلایل قیمت پایین‌تر 830 نسبت به 930 پایین‌تر بودن رزولوشن آن است. چرا که صفحه نمایش لومیا 930 از رزولوشن 1920x1080 پیکسل (Full HD) برخوردار بوده در حالی که رزولوشن لومیا 830 مانند لومیا 735، 720p است. در ساخت صفحه لمسی این گوشی از شیشه ضد خش Curved Gorilla 3 استفاده شده است. از جمله مزایای دیگر صفحه نمایش 830 می‌توان به روشنایی مناسب ، مجهز بودن به تکنولوژی ClearBlack و زاویه دید خیلی خوب آن اشاره کرد. همچنین به گفته منابع با قرار گرفتن در نور خورشید مشکلی در مشاهده صفحه نمایش به وجود نمی‌آید.

لومیا 830 از نسخه 8.1 ویندوزفون بهره می‌برد. 830 به Denim ارتقا یافته مجهز می‌شود و همراه با آن Live Folders، Apps Corner، صفحه Glance ارتقا یافته و امکان ارتباطات بیشتر با امنیت بالا در دسترس قرار می‌گیرد. علاوه بر موارد ذکر شده با ارتقا Denim کار با Cortana (رقیب SIRI) آسان‌تر خواهد شد. در این گوشی امکاناتی از جمله OneDrive ،Cortana ،Microsoft Office ،Live Tiles ،Notification Center و امکانات دیگری موجود است. برای بهره بردن از اپلیکیشن‌های ورزشی مانند Bing Health ،Fitness و Adidas miCoach، حسگر SensorCore حرکات و مکان شما را ردیابی می‌کند. همچنین می‌توانید برنامه‌هایی مانند Instagram ،Vine ،Shazan و... را از طریق ویندوزفون استور دانلود کنید. با این حال مهم‌ترین مشکل ویندوزفون عدم تمایل تولید کنندگان برنامه‌ها جهت ساخت برنامه برای این سیستم عامل است. اگر هم برنامه‌‌ای برای ویندوزفون ساخته شود معمولا پس از مدتی طولانی و بعد از سیستم‌ عامل ‌های دیگر این اتفاق رخ می‌دهد. بنابراین اگر فردی هستید که تمایل دارید به برنامه‌های جدید دنیا دسترسی داشته باشید خرید نوکیا لومیا 830 به شما پیشنهاد نمی‌شود.

Nokia Lumia 830 - نوکیا لومیا 830

پردازنده لومیا 830 از نوع 1.2GHz Snapdragon چهار هسته‌ای و تقریبا ضعیف است اما می‌توان گفت برای برنامه‌های ویندوزفون کافی است. حافظه داخلی آن 16GB بوده و دارای 15GB فضای ذخیره‌سازی ابری رایگان OneDrive است. همچنین باطری این گوشی 2200 میلی آمپر ساعتی و زمان standby آن 22 روز محاسبه شده است. لومیا 830 قابلیت شارژ وایرلس نیز دارد.

دوربین نوکیا لومیا 830 ،10MP PureView بوده و با فناوری شرکت Zeiss همراه شده است. با ارتقا دوربین لومیا در نوکیا لومیا 830 امکان عکس برداری با سرعت بالا وجود دارد. با دسترسی به آخرین نرم‌افزار دوربین یعنی Lumia Camera 5.0 در این گوشی می‌توان با کیفیت 4K فیلم برداری کرد. همچنین قابلیت عکس برداری HDR نیز فراهم شده است. دوربین لومیا 830 به گونه‌ای طراحی شده که در هنگام عکس برداری دو تصویر به دست می‌آورد؛ یکی با تاثیر نور فلش و دیگری بدون تاثیر آن و به شما این امکان را می‌دهد که در ثبت نهایی عکس نور فلش را تغییر دهید. به بیان دیگر اگر تاثیر نور فلش زیاد باشد در حالی که بدون فلش عکس تاریک دیده شود می‌توانید تصویری میان این دو حالت به دست آورید. دوربین جلوی نوکیا لومیا 830، 1 مگاپیکسل است که در مقایسه با دوربین جلوی بسیاری از گوشی‌ها -- به ویژه دوربین 8 مگاپیکسلی HTC Desire 820 که آن هم در IFA 2014 معرفی شد -- خشنود کننده نیست.

Nokia Lumia 830 - نوکیا لومیا 830

در نگاه کلی نوکیا لومیا 830 از نظر پردازنده و رزولوشن صفحه نمایش در سطح متوسط قرار دارد. اما طراحی زیبا، عمل کرد دوربین، پیشرفت‌های ایجاد شده در ویندوزفون و نرم‌افزار دوربین آن از جمله نکات مثبت آن هستند. لازم به ذکر است قیمت لومیا 830 بدون احتساب مالیات و سوبسید در حدود 330 یورو محاسبه شده است و می‌توان گفت با توجه به این قیمت نوکیا لومیا 830 می‌تواند به عنوان محصولی موفق در کارنامه تولید کننده آن ثبت شود.


به روزرسانی - قیمت نوکیا لومیا 830 در بازار ایران

گوشی نوکیا Lumia 830 به بازار ایران راه یافته.

شما می توانید با مراجعه به صفحه فروشندگان و قیمت گوشی نوکیا Lumia 830 از قیمت عرضه این گوشی در فروشگاه های گوناگون مطلع شوید.



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا