IFA 2014: معرفی سونی اکسپریا زد 3 - پرچمدار جدید سونی

نمایش خبر

تاریخ : 1393/6/18
برچسب‌ها : IFA ، IFA 2014 ، اندروید Android ، Sony Xperia Z3 ، Sony Xperia Z3 Dual ، سونی Sony

واحد خبر mobile.ir : کمپانی سونی نیز همانند رقیب کرده‌ای خود -- سامسونگ -- روز 3 سپتامبر 2014 (12 شهریور 1393) -- یعنی سه روز مانده به آغاز نمایشگاه IFA 2014 برلین را برای معرفی محصولات جدید خود انتخاب نمود تا با دستی پر در نمایشگاهی که از 5 تا 10 سپتامبر در پایتخت آلمان برگزار می‌شود حضور یابد.

در میان رنج گسترده محصولات معرفی شده توسط سونی در این نمایشگاه، نسل جدید خانواده اکسپریا زد -- مشتمل بر اسمارت‌فون‌های Xperia Z3 و Xperia Z3 Compact و تبلت Xperia Z3 Tablet Compact -- بیش از دیگر محصولات توجه‌ها را به خود جلب می‌کند. البته سونی در IFA 2014 از محصولات دیگری نیز -- منجمله اسمارت‌فون Xperia E3، دو دوربین فاقد نمایشگر (Lens Style Camera) به نام‌های QX1 و QX30 که با اتصال به اسمارت‌فون می‌توان با آنها کار کرد، دوربین کوچک ActionCam mini، ساعت هوشمند SmartWatch 3 و دستبند هوشمند SmartBand Talk -- رونمایی نمود.

Sony Xperia Z3 Family - خانواده اکسپریا زد 3 سونی

برخی از محصولات معرفی شده توسط سونی در IFA 2014

Xperia Z3 که تقریباً شش ماه پس از معرفی Z2 در MWC 2014 معرفی شده نقش اسمارت‌فون پرچمدار سونی را بر عهده خواهد گرفت. شاید سیاست کنونی کمپانی سونی مبنی بر معرفی دو پرچمدار به فاصله 6 ماهه در هر سال برخی از خریداران نسل پیشین را که تمایل به در دست داشتن بهترین‌ها دارند ناخشنود سازد -- چرا که خیلی زود اسمارت‌فون شاخصی که در دست دارند نسل پیشین محسوب می‌گردد -- اما این چرخه سریع به سونی کمک می‌کند که محصولات خود را بیش از پیش به روز نگاه دارد.

Sony Xperia Z3 - سونی اکسپریا زد 3

معرفی Xperia Z3 توسط Kunimasa Suzuki -- رئیس ارتباطات موبایل سونی

با توجه به فاصله زمانی کم میان عرضه Z3 و Z2 تفاوت این دو اسمارت‌فون نیز آنچنان نیست که تحولی بزرگ را شاهد باشیم (به مقایسه مشخصات Xperia Z3 و Xperia Z2 مراجعه نمائید.) در این میان بیشترین تفاوت را باید در 11 گرم کاهش وزن، 0.9 میلی‌متر کاهش ضخامت، قدری کاهش عرض و ارتفاع، ویژگی‌های جدید دوربین (البته با عدم تغییر رزولوشن آن) و 0.2 گیگاهرتز افزایش سرعت پردازنده Z3 نسبت به Z2 جست. البته در سمت مخالف، کاهش 100 میلی آمپر ساعتی ظرفیت باتری Z3 -- که قاعدتاً به دلیل فضای کمتر برای باتری رخ داده -- نیز وجود دارد.

از نظر طراحی، Xperia Z3 نیز همانند Z2 از پشت و روی تمام شیشه‌ای با نوار آلومینیومی قوس‌دار در تمامی اطراف بدنه بهره می‌برد و در کل از ظاهری بسیار شیک و مدرن برخوردار است. کاهش 1.3 میلی‌متری عرض -- که به لطف کاهش حاشیه صفحه نمایش رخ داده -- در کنار ضخامت 7.3 میلی متری Z3 -- که 0.9 میلی متر کمتر از ضخامت Z2 است -- پرچمدار جدید سونی را به یک اسمارت‌فون خوش‌دست‌تر نسبت به نسل پیشین تبدیل کرده. در Z3 لبه‌های آلومینیومی گرد شده و گوشه‌ها با پوشش نایلونی پوشش داده شده‌اند تا هنگام سقوط احتمالی و زمین خوردن گوشه‌ها آسیب کمتری به دستگاه برسد.

پرچمدار جدید سونی همانند نسل قبل به صفحه نمایشی 5.2 اینچی IPS LCD با رزولوشن فول اچ دی 1920 x 1080 پیکسل مجهز است که دانسیته 424 پیکسل بر اینچ را به دست می‌دهد. بدین ترتیب سونی در این پرچمدار خود قصد رقابت در رزولوشن صفحه نمایش را با رقیبی چون LG G3 -- با صفحه نمایشی با تراکم 534 پیکسل در اینچ و رزولوشن QHD -- را نداشته است و شاید در ابعاد 5.2 اینچی صفحه نمایش، رزولوشن بالاتر و در نتیجه تراکم پیکسلی بالاتر از آنچه Z3 ارائه می‌دهد نیز به چشم نیاید.

سونی در Xperia Z3 نیز از فناوری TRILUMINOUS Display خود -- که مشابه آنرا در تلویزیون‌های براویا این کمپانی هم شاهد هستیم -- بهره برده که می‌تواند طیف رنگی طبیعی و وسیعی را پوشش دهد. استفاده از فناوری Live Colour LED نیز افزایش عمق و تفکیک رنگی را به همراه خواهد داشت. موتور آنالیز و پردازش تصویر X-Reality سونی هم با تحلیل تصاویر، امکان بهبود کنتراست و بهینه‌سازی رنگ‌ها برای نمایش شارپ و مناسب تصاویر و ویدیوها و کاهش نویز تصویر را فراهم می‌آورد.

Xperia Z3 به آخرین نسخه اندروید یعنی اندروید 4.4.4 کیت‌کت مجهز است. سونی واسط کاربری خود را بر روی اندروید قرار داده و قدری آنرا از اندروید خام دور کرده. البته این واسط کاربری بسیار شبیه به واسط کاربری دیگر Xperiaهای جدید است و کاربران سونی با آن احساس نزدیکی کامل خواهند کرد.

سونی از چیپ‌ست Snapdragon 801 کوالکام -- مشتمل بر چهار هسته پردازشی Kraint 400 که با فرکانس 2.5 گیگاهرتز کار می‌کنند و واحد پردازش گرافیکی Adreno 330 -- در Xperia Z3 استفاده کرده. 3 گیگابایت حافظه RAM در تعامل با پردازنده Z3 بوده و در نسخه متداول این گوشی 16 گیگابایت حافظه در نظر گرفته شده که تقریباً 4 گیگابایت آن به firmware اختصاص یافته و 12 گیگابایت نیز در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. البته نسخه D6616 این گوشی به 32 گیگابایت حافظه داخلی مجهز خواهد بود. پشتیبانی از کارت حافظه microSD با ظرفیت حداکثر 128 گیگابایت نیز برای این گوشی در نظر گرفته شده است.

Xperia Z3 به دوربین اصلی 20.7 مگاپیکسلی مجهز است. هرچند رزولوشن این دوربین مشابه دوربین Z2 است اما نسبت به آن بهبودهایی را شاهد بوده. سرعت ISO دوربین Z3 که به سنسور بزرگ Exmor RS مجهز است می‌تواند به 12,800 برسد که بنا به گفته سونی نخستین دوربین گوشی هوشمند است که چنین سرعتی را داراست. این سرعت بالا به معنای حساسیت بالاتر و در نتیجه نورگیری بیشتر در شرایط روشنایی کم محیط خواهد بود. مطابق نسل‌های قبلی، برنامه‌های گوناگونی، ویژه دوربین در Xperia Z3 تعبیه شده که در همان محیط viewfinder دوربین در دسترس است و می‌توان برنامه‌های جدیدی را نیز دانلود نموده و به فهرست برنامه‌ها اضافه نمود.

امکان فیلم برداری 4K (رزولوشن 3840 x 2160 پیکسل یا به عبارتی 2160p) با سرعت 30 فریم بر ثانیه، فیلمبرداری 1080p با سرعت 60 فریم بر ثانیه و فیلمبرداری 720p با سرعت 120 فریم بر ثانیه توسط Xperia Z3 وجود دارد. دوربین ثانویه 2.2 مگاپیکسلی این گوشی نیز با قابلیت فیلمبرداری 1080p با سرعت 30 فریم بر ثانیه، امکان مکالمات تصویری را برای کاربر فراهم می‌آورد.

Xperia Z3 از استانداردهای IP65 و IP68 برخوردار است که این به معنای مقاومت کلی در برابر گرد و خاک و مقامت در برابر پاشیده شدن آب از هر جهت با شدت کم و یا قوطه ور شدن در آب تازه حداکثر به مدت 30 دقیقه و در عمق حداکثر یک و نیم متری است. البته باید توجه داشت که درپوش‌های اسلات کارت حافظه، اسلات میکروسیم و پورت میکرو یو اس بی باید به خوبی بسته شده باشند.

مقایسه استاندارهای مقاومتی Xperia Z3 با استانداردهای Z2 (استانداردهای IP55 و IP58) نشان می‌دهد که میزان مقاومت هر دو گوشی در برابر آب یکسان است (رقم‌های دوم مشابه) اما مقاومت Z3 در برابر گرد و خاک و ذرات جامد بیش از Z2 است (رقم نخست بزرگتر).

سونی ویژگی خاصی را نیز برای Xperia Z3 (و دو عضو دیگر خانواده Z3 یعنی Xperia Z3 Compact و Xperia Z3 Tablet Compact) در نظر گرفته که آن را از سایر رقبا متمایز می‌سازد. این ویژگی امکان استفاده از Z3 به عنوان صفحه نمایش برای کنسول پلی استیشن 4 (PS4) است. با استفاده از ویژگی PS Remote Play می‌توان با اتصال به وای فای به راحتی با کنسول بازی ارتباط برقرار کرد و با متصل نمودن کنترلر DUALSHOCK®4 از طریق واسط GCM10 Game Control Mount به گوشی، کنترل بازی را به دست گرفت. بدین ترتیب به عنوان مثال می‌توان در میانه بازی با PS4 متصل شده به تلویزیون، آنرا بر روی گوشی ادامه داد.

پرچمدار جدید سونی به قابلیت ارتباطی 4G LTE، ارتباطات نزدیک برد (NFC)، بلوتوث نسخه 4، وای فای و USB On-the-go مجهز است و نسخه دو سیم‌کارته آن -- با نام Xperia Z3 Dual -- نیز برای برخی بازارها در نظر گرفته شده.

باتری این گوشی از ظرفیتی برابر 3,100 میلی آمپر ساعت برخوردار است که به گفته سونی با یک بار شارژ به راحتی می‌تواند تا دو روز دوام آورد. این باتری حداکثر تا 16 ساعت مکالمه، تا 130 ساعت پخش موسیقی و یا تا 10 ساعت پخش ویدیو را پشتیبانی می‌کند. زمان استند بای گوشی با باتری با شارژ کامل نیز تا 890 ساعت خواهد بود.

اسمارت‌فون Xperia Z3 در چهار رنگ سفید، مشکی، سبز و مسی به بازار عرضه خواهد شد. زمان نخستین عرضه این گوشی احتمالاً ماه اکتبر (اواسط مهر 1393 به بعد) خواهد بود.


به روزرسانی - قیمت سونی اکسپریا زد 3 دوآل در بازار ایران

گوشی سونی Xperia Z3 Dual به بازار ایران راه یافته.

شما می توانید با مراجعه به صفحه فروشندگان و قیمت گوشی سونی Xperia Z3 Dual از قیمت عرضه این گوشی در فروشگاه های گوناگون مطلع شوید.



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا