با وجود افزایش زمان استفاده کاربران از گوشی‌های هوشمند، تعداد برنامه‌های مورد استفاده هر کاربر تقریباً ثابت است

نمایش خبر

تاریخ : 1393/4/14        نویسنده: نعمت الله کمال فر
برچسب‌ها : آمار Statistics ، Nielsen

واحد خبر mobile.ir : طی پنج سال گذشته با افزایش قابل توجه شمار دستگاه‌های هوشمند همراه، مردم هر روزه وقت زیادی را صرف کار کردن با اپلیکیشن‌های مختلف می‌نمایند. این مساله موجب فراهم آمدن فرصت‌های جدیدی برای بازاریابان گردیده است تا با ایجاد اپلیکیشن‌های جالب‌تر و پیشرفته‌تر بتوانند با مصرف کنندگان ارتباط برقرار نموده و توجه ایشان را به سمت خود جلب نمایند.

اطلاعات آماری جدید ارائه شده از سوی Nielsen نشان می‌دهد که کاربران بالای 18 سال اندروید و آیفون نسبت به دو سال گذشته در هر ماه 65 درصد بیشتر وقت خود را صرف استفاده از اپلیکیشن‌ها می‌نمایند. در سه ماهه چهارم 2013 این گروه از کاربران بطور متوسط در هر ماه 30 ساعت و 15 دقیقه در حال استفاده از اپلیکیشن‌ها بوده‌اند که این میزان نسبت به مدت مشابه در سال 2011، به میزان 11 ساعت و 57 دقیقه (یک نصف روز) رشد داشته است. از سوی دیگر میانگین تعداد اپلیکیشن‌های استفاده شده در هر ماه با رشدی جزیی از 23.2 در سه ماهه چهارم 2011، به 26.5 طی مدت مشابه در سال 2012 و همچنین ماهانه 26.8 اپلیکیشن در سال 2013 رسیده است. به نظر می‌رسد که حد بالای مشخصی برای تعداد اپلیکیشن‌هایی که کاربران حاضرند در طول یک ماه مورد استفاده قرار دهند، وجود داشته باشد. این در حالی‌ست که مدت زمان صرف شده توسط کاربران در محیط این اپلیکیشن‌ها با سرعت نسبتا بالایی در حال افزایش است.

Mobile App Usage - Q4 2013

نمودار بالا: متوسط تعداد اپلیکیشن‌ها و زمان استفاده از آنها برای هر کاربر در یک ماه

آن دسته از صاحبان گوشی‌های هوشمند که در رده سنی 25 تا 44 سال قرار دارند، بیشترین تعداد اپلیکیشن‌ها را در هر ماه مورد استفاده قرار می‌دهند (بطور متوسط 29 اپلیکیشن) و اما از سوی دیگر افراد 18 تا 24 سال، با میانگین 37 ساعت و 6 دقیقه بیشترین زمان را صرف کار کردن با اپلیکیشن‌ها می‌نمایند. اگرچه مدت زمان صرف شده در محیط اپلیکیشن‌ها با بالا رفتن سن کاهش می‌یابد، اما آمارها به وضوح نشان می‌دهد که آن‌ها نقش مهمی در زندگی تمام کاربران گوشی‌های هوشمند ایفا می‌کنند. شاهد این مساله همین که حتی اشخاص با بیش از 55 سال سن نیز بطور متوسط در هر ماه بیش از 21 ساعت از وقت خود را صرف کار کردن با 22 اپلیکیشن متفاوت می‌نمایند.

Mobile App Usage - Q4 2013

نمودار بالا: متوسط تعداد اپلیکیشن‌ها و زمان مورد استفاده از آنها برای هر کاربر در یک ماه به تفکیک گروه سنی

وقتی نگاهی می‌اندازیم به اپلیکیشن‌هایی که در حال رقابت با یکدیگر برای جلب توجه کاربران موبایل به سمت خود هستند، در می‌یابیم که همچون سال‌های گذشته اپلیکیشن‌های مرتبط با جستجو و شبکه‌های اجتماعی در این زمینه حرف اول را می‌زنند و کاربران بطور متوسط در هر ماه حدود 11 ساعت از وقت خود را در محیط این اپلیکیشن‌ها میگذرانند. پس از آن اپلیکیشن‌های سرگرم کننده شامل ویدئو، صدا و بازی‌ها قرار دارند که کاربران نسبت به سال گذشته 71 درصد بیشتر وقت خود را به اینگونه برنامه‌ها اختصاص می‌دهند. در واقع تمامی گروه‌های اصلی اپلیکیشن‌های موبایل از سال 2012 به 2013 در زمینه مدت زمان استفاده توسط هر کاربر شاهد رشد بوده‌اند. اما در این میان گروه عکس برداری -- که شامل اپلیکیشن‌هایی برای گرفتن، ویرایش نمودن، جلوه گذاری و اشتراک عکس‌ها است -- با 131 درصد بیشترین میزان رشد را داشته و موفق گردیده‌اند که هر کاربر گوشی‌های هوشمند را بطور متوسط در هر ماه 1 ساعت و 1 دقیقه (34 دقیقه بیش از سه ماهه مشابه سال قبل) به خود مشغول نمایند. Monica Bannan نایب رئیس بخش رهبری محصول در Nielsen می‌گوید: «با تکامل عادات مصرف کاربران دستگاه‌های همراه، الزامی‌ست که توسعه دهندگان اپلیکیشن‌ها به کیفیت و کارایی محصولات خود بیافزایند. با وجود اینکه به نظر می‌رسد تعداد اپلیکیشن‌های مختلفی که کاربران حاضرند در طول یک ماه مورد استفاده قرار دهند محدود است، اما آن‌ها در سال 2013 نسبت به سال قبل از آن 31 درصد بیشتر وقت خود را صرف کار با اپلیکیشن‌ها نموده‌اند، و این ثابت می‌کند محتواست که اهمیت دارد.»

نمودار بالا: 10 دسته اپلیکیشنی که بیش از همه مورد استفاده کاربران قرار می‌گیرند و زمان استفاده هر کاربر در یک ماه

اطلاعات آماری فوق در خصوص استفاده از اپلیکیشن‌های همراه به کمک نرم‌افزار شرکت Nielsen به نام Mobile NetView 3.0 به دست آمده است. این نرم‌افزار با کسب اجازه از یک گروه آماری 5000 نفره با سنین بالای 18 سال، بر روی گوشی‌های آن‌ها که مبتنی بر iOS و Android بوده‌اند، نصب گردیده است.

منبع : Nielsen


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا