معرفی نسل دوم تبلت نکسوس 7 گوگل با بالاترین رزولوشن در میان تبلت های 7 اینچی کنونی

نمایش خبر

تاریخ : 1392/5/3
برچسب‌ها : اندروید Android ، جلی بین Jelly Bean ، Asus Google Nexus 7 2013 ، ایسوس Asus

واحد خبر mobile.ir : کمپانی گوگل در روز 24 جولای 2013 (2 مرداد 1392) در مراسمی در سان فرانسیسکو از نسل دوم تبلت نکسوس 7 که در این سایت آنرا Nexus 7 2 می نامیم رونمایی نمود. این تبلت نیز همچون نسل نخست نکسوس 7 توسط کمپانی ایسوس ساخته شده و همانگونه که از نامش مشخص است مجهز به صفحه نمایشی 7 اینچی است.

اگر مقایسه ای میان مشخصات این تبلت و تبلت نکسوس 7 قبلی که نزدیک به 13 ماه پیش به عنوان نخستین تبلت گوگل معرفی شده بود بیندازیم چند تغییر عمده را مشاهده می کنیم که شاید بسیار فراتر از تفاوت 30 دلاری قیمت آنها (229 دلار در مقابل 199 دلار برای نسخه های 16 گیگابایتی) باشد.

بزرگترین تغییر، افزایش رزولوشن صفحه نمایش به 1200x1920 پیکسل (در مقابل رزولوشن 800x1280 نسخه قبلی) است که تراکم پیسکلی 1.50 برابر را (323 پیکسل در هر اینچ در مقابل 216 پیکسل بر اینچ) به دست می دهد.

در اصل نسل دوم نکسوس 7 بالاترین رزولوشن را در میان تبلت های 7 اینچی کنونی داراست و گوگل نیز این ویژگی برتر را اساس برخی از تبلیغات تبلت جدید خود قرار داده.

Asus Google Nexus-7 2nd Gen. - نسل دوم ایسوس گوگل نکسوس 7

 

با وجود صفحه نمایش با ابعاد مساوی، نسل دوم نکسوس 7 در مقابل نسل نخست آن از وزن کمتر و جثه کوچکتری برخوردار است، به گونه ای که کاهشی 50 گرمی در وزن، 1.8 میلی متری در ضخامت و 6 میلی متری در عرض و البته اندک افزایش 1.5 میلی متری در طول تبلت را شاهد هستیم و بدین ترتیب گرفتن آن در یک دست و انجام کارهایی نظیر مطالعه بر روی آن راحتتر از گذشته خواهد شد.

Asus Google Nexus-7 2nd Gen. - نسل دوم ایسوس گوگل نکسوس 7

تغییر محسوس دیگر به کارگیری چیپ ست Snapdragon S4Pro کوالکام در نکسوس 7 جدید به جای Tegra 3 انویدیا به کار گرفته شده در نسل قبلی است و در نتیجه نکسوس 7 جدید به پردازنده 4 هسته ای 1.5 گیگاهرتزی Krait و واحد پردازش گرافیکی Adreno 320 مجهز خواهد بود، حال آنکه نسخه پیشین پردازنده 4 هسته ای 1.2 گیگاهرتزی Cortex-A9 و واحد پردازش گرافیکی ULP Gforce را در دل خود داشت. RAM دستگاه نیز از 1 گیگابایت به 2 گیگابایت افزایش یافته که در کنار قدرت پردازشی بالاتر نوید دهنده کارآیی بیشتر دستگاه است.

در نکسوس 7 جدید شاهد اضافه شدن یک دوربین 5 مگاپیکسلی به گوشه پشت دستگاه هستیم که امکان فیلمبرداری 1080p را نیز میسر می سازد. همانند نسل قبلی یک دوربین 1.2 مگاپیکسلی نیز بر روی تبلت برای ارتباط تصویری تعبیه شده.

Asus Google Nexus-7 2nd Gen. - نسل دوم ایسوس گوگل نکسوس 7

گوگل همزمان با رونمایی از نسل دوم نکسوس 7 به معرفی نسخه 4.3 سیستم عامل اندروید خود (که باز هم تحت عنوان جلی بین شناخته می شود) پرداخت و طبیعیست که نکسوس 7 جدید به این سیستم عامل مجهز خواهد بود. با مجهز بودن به نسخه 4.3 سیستم عامل اندروید می توانید تبلت خود را با دوستان و اعضای خانواده تان به اشتراک گذارید و هر شخص فضای سفارشی سازی شده ویژه خود را برای صفحات خانگی، والپیپرها، برنامه ها، فضای ذخیره سازی و ... در اختیار خواهد داشت. امکان مدیریت دسترسی کاربران به برنامه ها و محتواها برای شما فراهم است و می توانید به دلخواه خود آنرا متناسب با نیازهای دوستان و اعضای خانواده که به صورت اشتراکی از تبلت شما استفاده می کنند تغییر دهید.

همانند نسخه پیشین، پشتیبانی از ارتباطات نزدیک برد (NFC) نیز از ویژگی های تبلت نکسوس 7 است.

نسخه های 16 گیگابایتی و 32 گیگابایتی مدل وای فای نکسوس 7 جدید به ترتیب با قیمت های 229 و 269 دلار عرضه می شود و مدل 4G LTE نیز تنها در نسخه 32 گیگابایتی با قیمت 349 دلار به بازار ارائه می گردد. در حال حاضر رنگ مشکی تنها رنگ در نظر گرفته شده برای این تبلت است.

Asus Google Nexus-7 2nd Gen. - نسل دوم ایسوس گوگل نکسوس 7

این تبلت از روز 30 جولای 2013 (8 مرداد 1392) در فروشگاه گوگل پلی و در تعدادی از خرده فروشی ها -- نظیر Staples ،Walmart ،Best Buy و Amazon.com به فروش می رسد. علاوه بر آمریکا، عرضه این تبلت به کانادا، انگلستان، آلمان، فرانسه، اسپانیا، استرالیا، ژاپن، کره جنوبی و احیاناً برخی بازارهای دیگر نیز گسترش خواهد یافت.



خواندنی های دیگر...

خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا