مشخصات کاربر

 
  • نام کاربر : بهنام ح
  • تاریخ عضویت : 1391/10/9
  • تعداد نظرهای داده شده : 715

نظرها

ترتیب:
جستجو:
موارد 1 تا 40 از مجموع 715 مورد

Motorola Edge 20 Pro Motorola Edge 20 Pro

1402/10/30 با توجه به پاسخ شرکت لنوو به کاربری که در مورد اخرین بروزرسانی اندروید برای این گوشی محبوب باید بدانیم اندروید سیزده فعلی اخرین بروزرسانی خواهد بود و تمام ولی وقتی مشخصات فنی اندروید چهارده را بخوانید از این همراه خوب و قدرتمند و سریع قدری مایوس میشوید که دیگر اندروید چهارده را نخواهد دید ولی بچه های توسعه دهنده بیکار نبوده اند و با دور زدن شرکت اصلی خودسرانه اندروید چهارده را برای این سرباز کهنه کار موتورولایی تدارک دیده اند اندروید ذکر شده متعلق است به همراه شیائومی چهارده پرو که با اج بیست پرو تطبیق داده شده البته توسعه دهنده چینی هست در فرام ایکس دی ای پست مربوط هست لینک دانلود هم انجاست حجم سه گیگ و سیصد مگابایت هست برای نمونه ۱۲ گیگ رم هست و تنها بخشی که با این اپدیت از کار می افتد بخش ان اف سی هست که واقعا کاربردی هم در مملکت پیشرفته ما ندارد! و مراحل ساده این بروزرسانی در چهار گام تمام است:
۱.همراه را به کامپیوتر متصل کنید.
۲.دوباره راه اندازی کنید و وارد بخش بوت لودر شوید.
۳.در ویندوز در فایل دانلودی روی فایل flash.bat دوبار کلیک کنید.
۴. بعد از پایان فلش شدن دو دقیقه صبر کنید تا بوت شود.
مسولیت نتایج این بروزرسانی به عهده خودتان هست و باید با دقت و دانش این کار را کرد لطفأ کسانیکه ازمایش میکنند ما را در جریان نتایج و پایداری این اندروید قرار دهند.

Motorola Edge 20 Pro Motorola Edge 20 Pro

1402/2/19 بالاخره برای این پیرمرد موتورولایی اخرین خون تازه تزریق شد پنجشنبه 31 فروردین و دیگر با همین به دیار نیستی خواهد رفت حجم پوشه بروزرسانی 1.5 گیگ بصورت انلاین و حدود 3 گیگ افلاین با برنامه از طریق کامپیوتر اماده نصب هست البته فایل بروزرسانی انلاین با توجه به این ناحیه رگولاتوری ما یعنی کشور سفارش دهنده پادشاهی عربستان سعودی هست گوشی های با ضمانت از همین رگولاتوری سفارش داده شده اند مدتی طول میکشد تا این بروزرسانی را دریافت کنید.
نکته دیگر دوربین افتضاح این گوشی هست که عکس ها را کارتونی و رنگ و رو رفته و غیر شفاف میگیرد و بحث های زیادی پیرامون ان در سامانه های تخصصی شبکه ای درج شده و متاسفانه تیم چینی موتورولا اهمیتی نداده و در قسمت پشتیبانی پاسخی نمیدهند و جالب اینست که مشکل دوربین های گوشی نیست و بخش نرم افزار دوربین مشکل دارد و عکس ها را راب مییکند باعث خجالت است!
این مشکل را کاربران کشورهای دیگر با نصب یک فایل به نام GCam که کار تنظیمات مستقیم به سنسور های دوربین ها را انجام میدهند حل کرده است که خودم نصب نکردم هنوز و میتونید نصب کنید و تجربه خودتون رو اینجا منعکس بفرمایید ب نقل از برو بچه های اکس دی ای این فایل نتایج مناسبی نشان داده MGC_8.8.224_A11_V5 که میتونید با جستجو این فایل رو بیابید و نصب کنید و ببینید کیفیت عکس ها به چه مقدار تغییر کرده اند البته برنامه های دیگری هم هستند ولی اخرین بازخوردها از کسانی که نصب نموده اند گواه مطلوبیت این برنامه است ولی باید خودتان نتیجه را ازمایش کنید.
این پیرمرد موتورولایی همراه مناسبی هست و قیمت منطقی دارد و با این حال با ارزش بوده و ارزش خرید را در این بل بشوی دلاری دارد. با همین اندروید سیزده میتوان پنج سال دوام اورد و مشکلی برای نصب برنامه نداشت هر چند در اندروید 14 انقلابات نرم افزاری بوقوع خواهد پیوست و ما محروم خواهیم بود ولی پول بی ارزش ریالی را نباید برای این قطعات پلاستیکی رنگین حرام نمود.

Motorola Edge 30 Fusion Motorola Edge 30 Fusion

1402/1/12 سلام با ارزوی سالی خوش و خرم بدور از تورم و مشکلات مزمن اقتصادی
گوشی پوکو اف 4 را باید بیخیال بشوید چون اهل بازی نیستتید و طراحی زمخت نامناسب هم دارد و دوربین مناسبی نداشته مشکل دفع حرارت هم دارد که بمرور گوشی اسیب خواهد دید.
گوشی شیائومی دوازده تی هم در بخش های پردازنده و دوربین و روشنایی صفحه و بخصوص اندروید ضعیف تر از موتو هست و باید جذف شود از لیست خریدت چون توجیه عقلی و فنی ندارد.
آنر 70 هم در قسمت کیفیت ساخت بدنه خیلی ضعیفتر هست یک عدد بلندگوی تکی دارد فقط و مهمتر پردازنده خیلی ضعیفتری هم دارد روشنایی صفحه از موتو بیست درصد ضعیف تر هست و به نقل از نوت بوک چک سامانه معتبر بررسی این گوشی وای فای پایدار نبود در زیر نور خورشید خوانایی مناسب ندارد بیست درصد شارژ ضعیفتری دارد نسبت به موتو حافظه کندتر و بروزرسانی هم ضعیفتر هست و نقطه برتری مقداری فقط دوربین است البته سلیقه ای است ولی دو دابره بزرگ پشت گوشی زشت هستند و طراحی بیهوده ای هست و خیلی نباید با هم اصلا مقایسه شوند انر یک نام تجاری جدا شده از هواووی هست و اعتبار و تجربه بسیار ضعیفی دارند و شهرتش بخاطر تولیدات میان رده خوش قیمت هست فقط.
دیگه تکلیف شما روشن شد البته خلاصه و مفید گفتم و از کلمات فنی و ریزبینی خودداری کردم و به زبان ساده گفتم.

Motorola Edge 30 Fusion Motorola Edge 30 Fusion

1401/10/12 سلام بهار خانم
بنظر میاد بعد از اپدیت به اندروید دوازده گزینه ویپی ان حذف شده و مشکلاتی ایجاد کرده یکی از هم میهنان محترم راه حل رو در محلی توضیح دادند که میزارم برای شما
https://virgool.io/@mrkou65/%D8%AD%D9%84-%D9%85%D8%B4%DA%A9%D9%84-vpn-%D8%AF%D8%B1-%DA%AF%D9%88%D8%B4%DB%8C-%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1%D8%A7%D9%84%D8%A7-moto-g60s-yk39jufbjvhw
طبق گفته اقا ایوب دو راه حل ساده تر اینه که

راه دوم
اینه که یک یوزر جدید درست کنید و اونجا از vpn استفاده کنید. این مشکل فقط در یوزر اصلی یعنی owner وجود داره. اگر مثل من دوست ندارید از یوزر دیگه‌ای استفاده کنید برید سراغ راه‌حل سوم.
راه سوم
از دو اپلیکیشن Shizuku و App ops به روشی که در ادامه می‌گم استفاده کنید. (نیازی به روت نیست)
دو اپلیکیشن Shizuku و App Ops رو نصب کنید.
۱. از قسمت Start via Wireless debugging گزینهٔ pairing رو بزنید.
۲. حالت Developer رو طبق این راهنما فعال کنید.برید تو لینک بالا هست لینکش.
۳. از تنظیمات گوشی و بخش Developer Options گزینهٔ wireless debugging رو فعال کنید. اگر روشنه خاموش کنید دوباره روشن کنید. اگر پیامی اومد Always allow بزنید و بعد اکی کنید.
۴. روی Wireless debugging تپ کنید و از صفحه‌ای که باز می‌شه Pair device with pairing code رو بزنید.
۵. اینو که می‌زنید یه کدی بهتون می‌ده و اون بالا نوتیفیکیشن می‌آد Enter pairing code. کد رو اونجا وارد کنید و اکی کنید. باید نوتیفیکیشن Pairing successful رو ببینید.
۶. به اپلیکیشن برگردید و از قسمت Start via Wireless debugging دکمهٔ Start رو بزنید. باید یه همچین پیامی رو ببینید:
۷. وارد اپلیکیشن App Ops بشید و تیک Shizuku mode رو موقع ورود بزنید.
۸. روی فی..لتر شکن دلخواهتون کلیک کنید و دسترسی activate vpn رو به Allow تغییر بدید.
و تمام.
حالا می‌تونید از vpn استفاده کنید.
برای هر ف..یلتر شکن دیگه‌ای هم باید داخل همین App Ops به روشی که گفتم دسترسی بدید.
فعلاً تا زمانی که شرکت بی‌مسئولیتِ موتورالا، آپدیتی برای حل این مشکل نداده باید با همین روش ساخت.
زحمت این روش رو ایوب کشیده
https://virgool.io/@mrkou65
اگه حل نشد مشکل را بگید کجا هست بدونیم در خدمت شما هستیم.

Motorola Moto S30 Pro Motorola Moto S30 Pro

1401/10/3 سلام اقا نوید ،گوشی های وان پلاس به دلیل دستکاری اندروید توصیه نمیکنم ،باید توجه کنی اندروید مشابه ویندوز هست یه سیستم عامل هست اگه دقت کرده باشی در بازار ویندوز هایی هست که دستکاری شده هستند بعضی امکانات و تم هایی اضافه کردن و بعضی دیگه برتامه های بدردنخور ویندوز و حذف کردن همه اینها مشکلاتی ایجاد خواهند کرد و نباید سمت اونها رفت تجربه این را ثابت کرده اندروید هم همینطور نباید سمت شرکت هایی رفت که اندروید را دستکاری میکنند حالا سامسونگ در حدود تم و رنگ دستکاری میکند و پیکسل های گوگل که فابریک و دست نخورده هستند موتورولا در حدود میانبر ساختن و سفارشی کردن جسچر یا پیش بینی حرکتی و وان پلاس در حدود زیادی اقدام به دستکاری میکند یعنی حذف موارد بدردنخور اندروید ولی کار اشتباهی هست دستکاری سیستم عامل طبق تجربه گفتم چون بحث مفصل و طولانی هست سربسته گفتم درباره خود نام تجاری لنوو که گوشی تولید میکنه هم بررسی معتبر پیدا نکردم و نمیدانم انها چه میکنند ولی بهتره از وقتی لنوو داره از نام تجاری موتورولا استفاده میکنه شما همان را انتخاب کنید چون سابقه و کیفیت مشخص دارد ولی محصولاتی که با خود نشان تجاری لنوو تولید میشوند جدید هستند و ناشناخته و نمیتوانم دربارش حرفی بزنم!
جسم گوشی بدنه و سخت افزار هست روح گوشی سیستم عامل اون میشه وقتی یک گوشی روح بیمار داره جسم خوب چه ارزشی دارد؟
البته در یک سامانه که خیلی معتبر نبود نتیجه گیری زیر را کرده بود بعد از بررسی سطحی گوشی لنوو لیجن وای هفتاد؛
این واقعیت را نمی توان کتمان کرد زیرا Lenovo Legion Y70 5G یک گزینه چشمگیر در طیف تلفن های هوشمند پرچمدار است. این گوشی تقریباً همه چیزهایی را دارد که حتی کاربران برای تلفن هوشمند می خواهند، از عملکرد قوی گرفته تا عمر باتری طولانی مدت، این تلفن همه چیز را به دست آورده است. با این حال، ما همچنین انکار نخواهیم کرد که این گوشی دارای برخی نقص ها در عکاسی در نور کم است و این گوشی در حال حاضر منحصر به بازار چین است.
طبق مشخصات هیچ نوع پوشش محافظتی گوریلا گلاس ندارد که باعث میشه ظاهر گوشی بعد از چند ماه خیلی کهنه میشه که نکته منفی زیادی هست فرسوده شدن ظاهر.
لجیون شاید ارزانترین گوشی گیمینگ با قیمت ۴۳۰ دلار هست.ولی بنده سمت گوشی هایی که اعتبار تجاری شناخته شده ندارند نمیروم چون سرو ته کیفیت را میزنند تا با قیمت مناسب سهم بازار بیشتری بگیرند ولی ارزانتر و خوش قیمت هم هستند اگر گیمینگ میخواهید سخت گیری نباید کرد و قویترین پردازنده فقط اهمیت دارد ولی اگر دوربین و دوام و سایر موارد مطمن باش چیزی به جز پیکسل های خود گوگل به موتورولا نزدیک نمیشوند موتورولا قبلا گوشی های ضعیف و زشت تولید میکرد ولی در نمونه های جدید در حال تغییر روال قبلی هست و گوشی های قدرتمند کم نقص و با دوام با اندروید تقریبا فابریک تولید میکند و همیشه در خرید گوشی اندروید اول نمونه های موتورولا را بررسی کن و اگر چیزی که میخواستی نداشت بعد برو سراغ نام های تجاری دیگر ولی وان پلاس را خط بکش بنظرم.

Motorola Moto X40 Motorola Moto X40

1401/10/3 سلام به کاربران محترم سامانه موبایل
این گوشی که اولین نمونه نسل دوم دراگون سری هشت هست به بازار چین عرضه شده و شاید جزو اولین نمونه هایی هست که لنوو اماده کرده و سرعت بالایی در عرضه گوشی پیدا کرده و رقبا هم تا چند روز اینده نمونه ها را عرضه خواهند کرد.
اول قیمت که در دو نوع هشت و دوازده گیگ رم هست:
8GB of RAM/128 GB of storage(~US$489)
8GB of RAM/256 GB of storage(~US$532)
12GB of RAM/256 GB of storage(~US$575)
12GB of RAM/512 GB of storage(~US$619)
قیمت واقعا مناسب هست افرین به لنوو!
و بعد دوربین های این گوشی همراه:
50MP primary (Omnivision OV50A)
50MP ultra-wide (Samsung ISOCELL JN1)
12MP telephoto - 2x optical zoom (Sony IMX663)
60MP front-facing (Omnivision OV60A)
دوربین های مناسب با وضوح خوب .گواهی ضد آب IP68 و وزن حدود 200 گرم هم مناسب هستند .
بررسی های تخصصی هنوز اماده نشده اند چون نوزاد تازه متولد شده است،ولی به هر حال نوزاد ناقص به دنیا نیامده و دارای سلامت کامل هست و چون پدر موتورولا و جد پدری لنوو هست و مادر اندروید سیزده بنظر خوب میاید و نباید مشکلی پیدا کند.
صفحه نمایش در لبه ها خمیده هست که کار جالبی نیست ولی گوشی خوش دست میشود ولی انعکاس نور زیاد میشود محافظ نمیشود چسباند روی صفحه و زمین بخورد از همان لبه های خمیده فاتحه صفحه نمایش باید خوانده شود،نرخ تازه سازی صفحه به ۱۶۵ هرتز رسیده بنظرم کاربردی نیست و تزیینات بیخود هست،حداکثر روشنایی ۵۴۵ نیت هست که معمولی است و در بیرون زیر نور خورشید به ۱۰۹۷ نیت میرسد که خوب است و میشود صفحه را دید در نور روز،امتیاز انتوتو حدود یک ملیون و دویست و نود هزار هست،بیشترین دما در تست های اولیه حدود چهل درجه سانتیگراد گزارش شده که خوب هست،شارژر ۱۲۵ وات دارد که خوب ارزیابی شده،در پنج دقیقه ۳۶ درصد شارژ میشه،در بیست و یک دقیقه کامل شارژ شده،
در هنگام فیلم برداری دما به حداکثر چهل درجه سانتی میرسه که خوب هست و خندک کننده مناسبی طراحی کرده برای این گوشی،شارژ خوره نداره یعنی شب تا صبح خودش بیخود شارژ کم نمیکنه که عالی هست، البته این بررسی ها خیلی دقیق نیست و اولیه هست ولی تا چند روز اینده سامانه های معتبر نتایج دقیق را منتشر خواهند کرد ولی بنظر گوشی ارزشمندی هست.

Motorola Edge 30 Fusion Motorola Edge 30 Fusion

1401/10/1 سلام اقا مهدی
همان طور که گفتم شارژ دهی این گوشی با میانگین مصرف روزانه معمولی صد ساعت هست که زمان مناسب و خوب محاسبه شده،بنابراین اصلا نگران شارژ نباشید ولی باید بدانید میزان مصرف شارژدهی یک گوشی در میان دو نفر بسیار متفاوت هست و کسی نمیتواند با توجه به مصرف شخص خودش درباره کیفیت شارژدهی نظر بدهد چون حرف کاملا غلط و اشتباهی هست به عنوان نمونه بنده فقط پیامک و تماس و پرداخت قبض و قیمت دلار و با گوشی انجام میدهم ان هم با وای فای شخص دیگر کلش بازی میکند و پابجی ان هم با فور جی خوب؟شخص سوم هم بیشتر فیلم و سریال و چت !
حالا هر کدام اینها بیاید به شما نظرش را بگوید و شما روی نظر اینها کاری کنید مطمئن باش نتیجه پشیمانی خواهد بود بنابراین تنها توصیه عاقلانه و علمی به شما و همه کاربران دیگر فقط این خواهد بود که درباره مقدار شارژدهی یک ابزار چه ساعت هوشمند یا گوشی یا لپ تاپ یا خودروی برقی یا موتور و دوچرخه برقی فقط باید به بررسی های تخصصی در سامانه های شناخته شده اعتماد کنید و طبق نظر انها عمل کنید تا پول و زمان خود را هدر ندهید چون در ان مکان فقط امکان ازمایش های استاندارد مربوط به این مسئله وجود داره و ان فرد با یک روش تکراری مشخص که توضیح میدهند با گوشی کارهایی میکند و در پایان مشخص میکند فلان ابزار این مقدار ساعت دوام باطری دارد برای اطمینان بیشتر از سه تا چهار سامانه اینترنتی نتایج را جمع اوری و معدل گیری کنید و هرگز در این مورد خاص شارژ باطری به توصیه کاربران دیگر عمل نکنید چون به دور از واقعیت هست و فقط خودت را گمراه میکنی همین و خسارت به خودت وارد میکنی.

Motorola Moto X30 Pro Motorola Moto X30 Pro

1401/9/25 اول دیماه مدل جدید این گوشی به نام MOTOROLA MOTO X40 با حافظه ۲۵۶ گیگ به قیمت ۷۰۰ دلار اماده فروش است با رم ۱۲ گیگ و مشخصات عالی نسل دوم دراگون هشتصد با ساخت چهار نانومتری و سی درصد افزایش کارایی به نسل قبلی و چهل درصد صرفه جویی انرژی بالاتر و پشتیبانی از هر دو نوع باند فرکانس ۵ جی و سه دوربین ۵۰ مگاپیکسل واید و دیگری ۵۰ مگاپیکسل الترا واید و اخری ۱۲ مگاپیکسل تله و
حافظه رم نسل پنجم و هارد UFS 4.0 بسیار سریع و برای اولین بار فن اوری ری تریسینگ را وارد موبایل ها کرده که کیفیت بازی ها را مانند کارت گرافیک های انویدیا بسیار به واقعیت نزدیک میکند.
همچنین با این تراشه نسل دوم شما وارد عرصه جدید وای فای ۷ میشوید بطوریکه تاخیر حس نخواهید کرد در این نسل وای فای جدید همه این برتری ها در نسل دوم دراگون هشتصد هست و در هر گوشی که با این تراشه تولید شود احتمال زیاد مشکل حرارت بالا تا حد زیادی رفع شده و امکانات نسبتا انقلابی وارد این نسل تازه شده که خوشبختانه در اندام شایسته موتو ایکس چهل موتورولا مانند روح تازه ای دمیده شده و با این مشخصات میشود ادعا کرد این نسل جدید اولین گوشی های ۵ جی واقعی هستند به دلیل انکه سرعت نسل پنجم امواج مایکروویو شبکه های مخابراتی به اندازه ای بالا هست که تا قبل از این مشخصات فنی بهترین گوشی ها هم هماهنگ با نسل پنجم نبوده و از این نمونه تازه تطبیق سرعت ۵ جی با سخت افزار گوشی شروع میشود چون ۵ جی هم حافظه ذخیره سازی سرعت بالا نیاز دارد هم وای فای سرعت بالا و هم پردازش سریع و هم پوشش همه فن اوری های موجود از جمله mmWave و sub-6GHz 5G که مشکل انتن دهی در هیگ شبکه ای نخواهید داشت.
در قسمت ویدیویی هم بالاخره قابلیت مهم AV1 video decoding – streams up to 8K at 60fps اضافه شده و شما با ضبط و پخش 8K دچار هنگ و لگ نخواهید بود و این قدرت بسیار عظیمی در پردازش تصویری و ویدیویی ایجاد میکند.
شرکت کوالکام با عرضه نسل دو ما را وارد عصر جدید ارتباطات بی سیم و پردازش همراه میکند، با کمترین خطاها و مشکلات فنی و میتوان گفت حالا وقت ارتقا برای گوشی همراه است.

Motorola Edge 30 Ultra Motorola Edge 30 Ultra

1401/9/21 این کوشی که نسخه جهانی همان Moto X30 Pro چینی هست امتیاز مناسبی در بررسی های فنی و علمی گرفته ولی نکته این هست که طبق گزارش های سامانه های معتبر این گوشی در زیر بار فشار کاری داغ میکند و کارایی گوشی خیلی کاهش پیدا میکند و شک نکنید به مرور پردازنده گوشی بر اثر این داغ و سرد شدنهای پی در پی بعد مدتی میسوزد در زیر پردازنده همه گوشی ها هزاران پایه به قطر سوزن هست که تنها راه اتصال پردازنده به بورد اصلی گوشی قلع هست البته قلع را همه ما در پشت مدارات الکترونیکی دیده ایم فلزی به رنگ نقره و براق ولی قلعی که قرار است پردازنده گوشی را به بورد متصل کند کمی متفاوت هست و به شکل گلوله های بسیار ریز و کوجکی هستند چند صد گلوله بسیار ریز از جنس قلع در زیر پردازنده با حرارت دستگاه مانند سشوار صنعتی ذوب میشوند و پردازنده را محکم کرده و ارتباط با همه بخشها ممکن میشود ولی وقتی پردازنده گوشی شما مشکل دفع حرارت داشته باشد اصطلاحا داغ کند مانند همین مدل گوشی موتورولا این یعنی آن گلوله های بسیار ریز قلع بیش از حد نرمال تحت حرارت بالا قرار میگیرند و بالاخره بعد مدتی این گلوله های قلع با فاصله هایی در حد میکرون از برد اصلی جدا میشوند و دیگر گوشی روشن نخواهد شد و میگویند سوخته درحالیکه گوشی سالم هست و فقط قلع ها جدا شده اند و قابل تعمیر هست ولی بعد مدتی چون قلع ها و دستگاههای بازاری خیلی کیفیت پایینی دارند و در حد ربات خودکار خطوط تولید چین نیستند دوباره گوشی مشکل پیدا میکند و دوباره و دوباره و مصیبت میشود و دیگر ارزشی نخواهد داشت بنابراین وقتی در بررسی هر گوشی مشاهده کردید فلان گوشی دچار افت کارای شدید میشود از خریدش خودداری کنید چون عاقبتی ندارد متاسفانه این مدل هم چنین مشکلی دارد.
نکته دیگر این گوشی ای بود که عکس 200 مگاپیکسلی یک شعار تبلیغاتی بیشتر نیست و شفافیت لازم را ندارد و بجز این زمان ثبت عکس 200 مگاپیکسلی چند ثانیه طول میکشد و کار بیهوده حوصله سر بری هست ثبت عکس و ناچار هستید در حالت وضوح پایین عکس بگیرید بنابراین این گوشی هیچ برتری ندارد با مدل هم قیمت و ضعیفتر Edge 30 Fusion و بهتر هست کاربران همین مدل ضعیف تر را که مشکل حرارتی ندارد و کاربردی تر هست و ارزانتر تهیه کنند البته نسخه چینی هم قیمت مدل فیوژن هست ولی فیوژن رام یا اندروید جهانی دارد و با گارانتی رسمی هست ولی این مدل به غیر از مشکلاتی که گفتم اندروید چینی دارد که مشکلاتی برای شما ایجاد میکند.
بنابراین منتظر حضور نحس این مدل نباشید که این یکی خوب از اب درنیامده ولی مدل فیوژن از هر نظر سرامد هست و مناسب هر چند مدل فیوژن هم ضعفهایی دارد ولی مشکلات فنی ندارد.

Motorola Edge 20 Pro Motorola Edge 20 Pro

1401/9/16 گوشی با شرکت گارانتی رسمی امکان نداره کالای معیوب و دست دوم وارد کنند ولی مسافری و متفرقه بخرید بلکه هر امکانی وجود دارد

Motorola Edge 20 Pro Motorola Edge 20 Pro

1401/9/16 مشکلات را در نظر دیگر جواب دادم ولی بطور کلی گوشی خوبی هست ولی ممکنه لز شانس بد گوشی مشکل داری به شما برسه که خدمات گارانتی موارد را برطرف باید بکند که جزو استثنا هست ولی ممکنه پیش بیاد ولی اگه گوشی سالم به دست شما رسید خوب هست.
صدای گوشی وابسته به میزان شنوایی افراد قضاوت متفاوت میشه ولی از نظر فنی سطح صدا متوسط تعیین کردند.
معلوم نکردی کدام مدل اچ تی سی ولی چون قدیم خودم اچ تی سی وان داشتم باید خیالت راحت کنم اچ تی سی اسطوره صدا بود و بهتره فکرش و نکنی که شبیه اون باشه.
باطری میانگین متوسط استفاده معمولی ۱۱۲ ساعت یعنی چهار روز و نیم شارژ داره ولی دقت کن اگه پوشش انتن ضعیف باشه یا بره روی ۵ جی یه روزه شارژ بیشتر نمیده .
به لحاظ روانی اول کل تولیدات اپل در نظر بگیر بعد پیکسل های گوگل بعد تولیدات لنوو موتورولا بعد بقیه باید ببینی روان بودن در نظر خودت چیه نمیشه دقیق بگی ممکنه کسی با یه گوشی رده پایین هم حس روان بودن داشته باشه پردازش مغز افراد شبیه پردازنده کامپیوتره و متفاوت از هم هستند.
رام چین کیلویی چند هست؟ نخیر ،رام چین فقط برای مدل هایی هست که وارد بازار کشور نمیشوند بلکه پستی و مسافری وارد میشوند و اگر مدل وارد شده باشه صرفه اقتصادی ندارد چون هزینه گمرک هم باید حددد سه ملیون بجز پول گوشی موقع تحویل باید پرداخت کنید هیچ ضمانتی هم نخواهی داشت و خطر بالایی داره چون گوشی هیچ اعتباری نداره و ممکنه جاییش از کار بیافته و دست شما به جایی نخواهد رسید و گوشی میشه یک تکه پلاستیک پانزده ملیونی و مشکلات خاصی دارند شما فقط یک راه دارید خرید گوشی موتورولا فقط واردات رسمی یک شرکت داریم هماتلکام ،شما فقط جعبه گوشی حتما پلمب باشه و اگه پلمب باز شده بود اصلا به گوشی نگاه نکن چون پلمب بودن گوشی یک مسئله امنیتی هست و فقط منظور نو بودن نیست حتما برچسب موتورولا کنار پلمب باشه و گارانتی هماتلکام، و گارانتی و در سامانه هماتلکام چک کن بعد بگو درب جعبه باز کنند اینترنتی هم از سامانه های معتبر و معروف خرید کن با گارانتی همین.

Motorola Edge 20 Pro Motorola Edge 20 Pro

1401/9/16 سلام فقط افراد [بی اطلاع] نسبت به کالاها و نام های تجاری و کارخانه ها تعصب دارند انسان عقل قضاوت کننده دارد و اگر منطق را بفهمد متعصب نخواهد شد.
موارد منفی کارشناسی شده کاملا دقیق و درست اشاره شده و در صورت بی توجهی بعد از خرید خودت موارد را خواهید دید و به این میگویند تجربه! پس خیلی بهتر است از تجربه های دیگران استفاده کنیم تا خودمان مجبور به تجربه نشویم و ملیون ها تومان در این اوضاع ویران ابرتورم کشور به دارایی خودمان ضضر و خسارت نرسانیم.
اگر موارد گفته شده زیر برای شما باعث دلزدگی از گوشی نمیشود گوشی را بخر و اگر میدانی یکی یا بعضی موارد باعث دلزدگی شما میشود سمت این گوشی نرو چون با خسارت خواهی فروخت.
موارد منفی شفاف اشاره شده اند:
کیفیت زوم ضعیف، با سطح پایین جزئیات تصویر
کاهش نویز بد تنظیم شده است
دستگاه به طور کلی برای ضبط صدا ایده آل نیست
صفحه نمایشی که در شب خیلی روشن است
به طور کلی استقلال ضعیف، با کمتر از 2 روز در صورت استفاده متوسط
تنظیم نادرست کنتراست در پخش ویدیوی HDR10

Xiaomi 12T Pro Xiaomi 12T Pro

1401/9/16 سلام هموطن گوشی مبارکتون باشه ایشالا ولی در استفاده از کلمات دقیقتر باشید مطمئن باشید نظر منصفانه ندادید چون همه موارد فنی رو خوب و عالی قضاوت کردید که هرگز چنین قضاوتی درست و منصفانه نیست البته این گوشی خوش قیمت هست و امکانات خوبی داره ولی مشکلات و عیوبی هم دارد که اشاره میکنم:
دوربین های ثانویه غیرقابل توجه
عملکرد ناامید کننده عکس های عکاسی در نور کم در این سطح
تحت استرس طولانی مدت بیش از حد گرم می شود
کاهش طراحی نسبت به نسخه قبلی
شارژ گوشی هممث میانگین ۹۱ ساعت هست که متوسط رو به خوب هست نه بیشتر.
نقاط برتری این گوشی هم:
صفحه نمایش بزرگ و روشن در فضای باز شفاف به نظر می رسد
پردازنده قدرتمند اسنپدراگون
شارژ بسیار سریع

Motorola Edge 30 Fusion Motorola Edge 30 Fusion

1401/9/6 این دو گوشی در دو طبقه متفاوت هستن و نمیشه یکی رو به جای دیگری خرید مانند اینکه شخصی بگه پراید بخرم یا دنا این دو خودرو دو بازار متفاوت راپوشش میدهند.
فیوژن خوش دست و میان رده با شارژ مناسب و دوربین متوسط و پردازنده قدیمی هست.
اولترا پرچمدار با پردازنده جدید دوربین قدرتمند ولی نه عالی و شارژ کمتر و بزرگ و بد دست تر هست.
فیوژن هم الان حباب قیمتی داره بهتره صبر کنید عجله در خرید گوشی تازه وارد خسارت مالی داره!
احتمال داره تا بهمن به قیمت مناسب برسه اولترا هم بیاد بنظر هماتلکام فعال تر شده و متوجه شدن دیر وارد کنند بازار رو رقبا میگیرند سرعت عرضه گوشی به بازار خیلی مهمه چون مدل های جدیدتر از راه میرسند و گوشی قدیمی تر با افت قیمت باید عرضه بشه که به ضرر شرکت هاست همین الان نسل دوم دراگون هشتصد تولید شده و یکماه دیگه تو بازاره و اون بیاد کمتر کسی سراغ اینها میره.

Motorola Edge 30 Fusion Motorola Edge 30 Fusion

1401/9/2 قیمتی که واردکنندگان محترم برای این گوشی ذر نظر گرفتن منطقی نیست در این رده قیمتی گوشی شیائومی ۱۲ و مدل ۱۲ تی پرو هست البته قیمت این دو کمتر از بیست ملیون هست.
واردکنندگان محترم باید قیمت رقبا را در نظر بگیرند با توجه به ضعف هایی که نسبت به رقبا دارد و نام تجاری کمتر شناخته شده در بازار ایران باید برای رواج دادن و جا انداختن این نام تجاری معروف مقداری بازه قیمتی کمتری تعیین کنند چون شیائومی هم خیلی شناخته شده و هم برتری های مشخصی دارد.
قیمت به دور از واقعیت نسبت به رفبا باعث اسیب به بازار آن نام تجاری میشود ،کاش لنوو همکاری میکرد و قیمت ها را قدری میشکست تا نام تجاری خود را در بین عموم رواج دهد تا امروز اغلب محصولات خیلی ارزان کم کیفیت تولید میکرد ولی مدتی است از نظر طراحی و کیفیت در حال بهبود است و فقط باید مقداری رقبا را در نظر بگیرند تا مشتری راحت تر بتواند انتخاب کند

Motorola Edge 30 Fusion Motorola Edge 30 Fusion

1401/9/2 به غیر از گوشی های بسیار گران قیمت بقیه معایب و مشکلات بزرگ و کوچکی دارند که مجبور هستید طبق اولویت بندی خودتان یک مدل خاص را انتخاب کنید و چاره دیگری نیست.
معایب این گوشی هم طبق بررسی سامانه های تخصصی معلوم شده که به این موارد اشاره میکنم:
گواهی مقاومت در برابرآب پایین.
شارژ وایرلس ندارد.
فقط دو سال بروزرسانی اندروید تایید شده.
کیفیت دوربین متوسط.
کارت حافظه نمیخورد .
زوم اپتیکال ندارد.
البته برتری های زیادی دارد که میتوانید در سامانه های مربوطه بخوانید.

Motorola Moto X30 Pro Motorola Moto X30 Pro

1401/8/28 کسانیکه قصد تهیه این گوشی را دارند دست نگه دارند چون نمونه جدید تا حدود یکماه دیگر قابل تهیه است موتورولا در یک نشست رسانه ای مدل جدید moto X40 را اعلام کرده که با نسل جدید و بهینه و بسیار کم مصرف و قدرتمند نسل دوم از سری هشت ساخته شده و این گوشی گواهی های ازمایش باندهای فرکانس رادیویی را در سازمان اف سی سی امریکا دریافت کرده و بزودی برای فروش موجود میشه و ارزش خرید خیلی بالاتری به این نمونه داره البته به گمانم این نمونه برای بازار چین خواهد بود و نمونه جهانی با نام
Edge 40 Pro عرضه میشه.
ظاهرش مانند اس سی پرو یا همان فیوژن هست ولی نمونه جدید ایکس سی هست .
شماره مدل فنی هم XT2301-5 هست.مشخصات زیر هم گفته شده:
6.67-inch (2400×1080 pixels) FHD+ OLED 144Hz display
Octa Core Snapdragon 8 Gen 2 4nm Mobile Platform with Adreno next-gen GPU
8GB / 12GB / 18GB LPDDR5 RAM with 128GB / 256GB / 512GB UFS 3.1 storage
Android 13 with MYUI
Dual SIM (nano + nano)
50MP main camera, 50MP ultra-wide camera, 12MP portrait camera
front camera
USB Type-C Audio, Stereo speakers
Dimensions: 161.3×73.9×8.5mm; Weight: 196g
5G SA/NSA, Dual 4G VoLTE, Wi-Fi 802.11ax (2.4GHz/5GHz) MIMO, Bluetooth 5.2, GPS, USB Type-C, NFC
5000mAh battery, 68W TurboPower fast charging

Motorola Edge 30 Ultra Motorola Edge 30 Ultra

1401/8/28 کمتر کسی وجود داره که بخواهد تصاویر و عکس های خودش را که با گوشی همراه گرفته چاپ کند،چون در تمام گوشی های همراه حتی ایفون صد ملیونی مقدار زیادی نویز تصویری هست به دلیل اپتیک بسیار ضعیف به دلیل نداشتن لنز !بله گفتم نداشتن لنز چون اون لنزی که اندازه یک عدس هست و معمولا هم پلاستیک هست بشدت روی کیفیت ورود نور به سنسور دوربین اثر منفی میزاره و تولید کنندگان هر کاری کنند حتی الگوریتم پیشرفته اصلاح هوشمند با پردازش تصویر حریف نویز نخواهند شد چون صنعت دوربین عکاسی سالهاست به بلوغ و تکامل رسیده ولی در بخش گوشی همراه نتوانسته چندان اثربخش باشد به دلیل ساده کمبود فضا روی بدنه گوشی و برای کوچکترین اصلاح اپتیک و بهبود عکس بلافاصله ماژول دوربین باید چند میلیمتر ضخیم تر شود و محدودیت ضخامت گوشی اجازه نمیدهد الان استاندارد صنعت حدود هشت میلیمتر هست که چند میلیمتر هم صفحه نمایش بخود اختصاص میدهد و تولید کنندگان حتی قدرتمند سنسور و اپتیک حتی مانند نیکون و کانن هم هنوز نتوانسته اند راه حلی ارایه کنند برای اینکه بتوانند در ضخامت پنج میلیمتر یک ماژول با اپتیک مناسب تولید کنند البته تنها راه بهبود افزایش اندازه سنسور دوربین هست که بشدت قیمت را بالا میبرد و جز اینکه باز هم نقش لنز را نمیشود نادیده گرفت و کیفیت را به حد استاندارد رساند بنابراین چاپ عکس گوشی همراه کار عاقلانه ای نیست و نتیجه مناسبی نخواهد داشت ،کسی بخواهد عکس چاپ کند باید از دوربین های عکاسی استفاده کند و توجیح ندارد این کار هر چند هرکسی ازاد است هر کار غیرعاقلانه ای انجام دهد مثلا به جای تماس تلفنی نامه بنویسید برای احوالپرسی دوست خودتان!
با همه اینها حالا بررسب ها هم منتشر شده و ضعف های زیادی در کیفیت تصاویر این گوشی همراه اشکار شده مانند عکاسی ضعیف در شب تصاویر ابرنگی با جزییات پایین در نور نامناسب.
این را بدانید دوربین ارزانترین گوشی ها هم در نور روز بهترین عکس ها را میگیرد به دلیل همان مشکل حل نشدنی اپتیکی ماژول دوربین.
هر نوع هزینه در بخش دوربین گوشی همراه هدر پول هست و غیرعاقلانه شما با فتوشاپ میتوانید یک عکس افتضاح را تبدیل به یک عکس کنید که با لنز کانن گرفته شده است فقط مقداری مهارت و وقت میخواهد یا اگر مهارت ندارید چند پلاگین حرفه ای همان کار را میکنند.
فقط کافیست تصاویر با فرمت خام RAW گرفته شوند و نرم افزار گوشی کار ویرایشی روی تصاویر انجام ندهد همین ،بعضی تولیدکنندگان چنین قابلیتی را فعال کردند .
هزینه برای دوربین گوشی کار اشتباهی است که تبلیغات روانی تولیدکنندگان چنین حس غلطی به خریدار القا میکند و او را فریب میدهد چون اغلب دوربین ها کیفیت نزدیک به هم دارند و دست انها از نظر فنی بسته است و تنها ویرایش های نرم افزاری بعد از ثبت عکس است که تفاوت ایجاد میکند شاید روزی بیاید که با یک ابتکار و یا اختراع نوین و ایجاد انقلاب فن اوری بتوانند این محدودیت را حل کنند ولی هنوز چنین روزی نیامده مثلا سنسورهایی با کیفیت سلولهای چشم انسان انوقت اپتیک مهم نیست خیلی .

Motorola Edge 30 Ultra Motorola Edge 30 Ultra

1401/8/28 کمتر کسی وجود داره که بخواهد تصاویر و عکس های خودش را که با گوشی همراه گرفته چاپ کند،چون در تمام گوشی های همراه حتی ایفون صد ملیونی مقدار زیادی نویز تصویری هست به دلیل اپتیک بسیار ضعیف به دلیل نداشتن لنز !بله گفتم نداشتن لنز چون اون لنزی که اندازه یک عدس هست و معمولا هم پلاستیک هست بشدت روی کیفیت ورود نور به سنسور دوربین اثر منفی میزاره و تولید کنندگان هر کاری کنند حتی الگوریتم پیشرفته اصلاح هوشمند با پردازش تصویر حریف نویز نخواهند شد چون صنعت دوربین عکاسی سالهاست به بلوغ و تکامل رسیده ولی در بخش گوشی همراه نتوانسته چندان اثربخش باشد به دلیل ساده کمبود فضا روی بدنه گوشی و برای کوچکترین اصلاح اپتیک و بهبود عکس بلافاصله ماژول دوربین باید چند میلیمتر ضخیم تر شود و محدودیت ضخامت گوشی اجازه نمیدهد الان استاندارد صنعت حدود هشت میلیمتر هست که چند میلیمتر هم صفحه نمایش بخود اختصاص میدهد و تولید کنندگان حتی قدرتمند سنسور و اپتیک حتی مانند نیکون و کانن هم هنوز نتوانسته اند راه حلی ارایه کنند برای اینکه بتوانند در ضخامت پنج میلیمتر یک ماژول با اپتیک مناسب تولید کنند البته تنها راه بهبود افزایش اندازه سنسور دوربین هست که بشدت قیمت را بالا میبرد و جز اینکه باز هم نقش لنز را نمیشود نادیده گرفت و کیفیت را به حد استاندارد رساند بنابراین چاپ عکس گوشی همراه کار عاقلانه ای نیست و نتیجه مناسبی نخواهد داشت ،کسی بخواهد عکس چاپ کند باید از دوربین های عکاسی استفاده کند و توجیح ندارد این کار هر چند هرکسی ازاد است هر کار غیرعاقلانه ای انجام دهد مثلا به جای تماس تلفنی نامه بنویسید برای احوالپرسی دوست خودتان!
با همه اینها حالا بررسب ها هم منتشر شده و ضعف های زیادی در کیفیت تصاویر این گوشی همراه اشکار شده مانند عکاسی ضعیف در شب تصاویر ابرنگی با جزییات پایین در نور نامناسب.
این را بدانید دوربین ارزانترین گوشی ها هم در نور روز بهترین عکس ها را میگیرد به دلیل همان مشکل حل نشدنی اپتیکی ماژول دوربین.
هر نوع هزینه در بخش دوربین گوشی همراه هدر پول هست و غیرعاقلانه شما با فتوشاپ میتوانید یک عکس افتضاح را تبدیل به یک عکس کنید که با لنز کانن گرفته شده است فقط مقداری مهارت و وقت میخواهد یا اگر مهارت ندارید چند پلاگین حرفه ای همان کار را میکنند.
فقط کافیست تصاویر با فرمت خام RAW گرفته شوند و نرم افزار گوشی کار ویرایشی روی تصاویر انجام ندهد همین ،بعضی تولیدکنندگان چنین قابلیتی را فعال کردند .
هزینه برای دوربین گوشی کار اشتباهی است که تبلیغات روانی تولیدکنندگان چنین حس غلطی به خریدار القا میکند و او را فریب میدهد چون اغلب دوربین ها کیفیت نزدیک به هم دارند و دست انها از نظر فنی بسته است و تنها ویرایش های نرم افزاری بعد از ثبت عکس است که تفاوت ایجاد میکند شاید روزی بیاید که با یک ابتکار و یا اختراع نوین و ایجاد انقلاب فن اوری بتوانند این محدودیت را حل کنند ولی هنوز چنین روزی نیامده مثلا سنسورهایی با کیفیت سلولهای چشم انسان انوقت اپتیک مهم نیست خیلی .

Motorola Moto S30 Pro Motorola Moto S30 Pro

1401/8/26 سلام نه متاسفانه نمیدونم ولی ممکنه حالا حالاها واردکنندگان اقدام نکنند البته این مدل چینی که هرگز وارد نخواهد شد ولی نمونه جهانی فیوژن ممکنه وارد بشه ولی امروزه اغلب خرید لوازم الکترونیکی اینترنتی هست و داشتن یک یا چند مورد تجربه خرید بد دلیل اعتماد نکردن نمیشه البته با نماد اعتماد سامانه ها مشکل اعتماد حل شده ولی اینکه مشکلاتی در این راه ایجاد شود هم طبیعی هست و با پیگیری حل میشود متاسفانه نام های تجاری خاصی در ایران پشتیبانی ضعیفی دارند و چند ملیون برای یک قطعه پلاستیک که هر لحظه ممکن هست بسوزه یا مشکل فنی ایجاد بشه ان هم بدون ذره ای پشتیبانی ریسک بالایی داره ولی چاره چیست؟ الان هم شما میتوانید با شرکت های دلال مستقیم از چین خرید کنید ولی راهکار به صرفه شاید همان چاینای داخلی باشد که از انجا هم مدتی طول میکشد که مقصر انها نیستند و بارهای پستی از چین با تاخیر وارد میشود و در واردات هر کالا به کشور تاخیرات زیادی هست که باید بسوزیم و بسازیم چاره هم نداریم همین که هست!!!

Motorola Edge 30 Fusion Motorola Edge 30 Fusion

1401/8/23 در حال حاضر این گوشی که فقط در یک مدل با حافظه ۱۲۸ گیگ به بازار عرضه شده و با قیمت ۵۰۰دلار فروخته میشه ولی بنظر میرسه ما در دورافتاده ترین نقاط جهان هستیم چون هنوز وارد کنندگان نتوانسته اند وارد کنند با اینکه هر کالایی بخواهید بخرید از هر نقطه جهان فقط با یک کلیک کار تمام است ولی تحریم ها مردم را بیچاره اجناس را بسیار گرانتر از بازارهای جهانی و تاخیر را خیلی زیاد کرده حتی کالاهایی که در بازار چین هستند.
ولی نکته عجیب ماجرا انجاست که کالاهای لوکس و بسیار گرانقیمت بسرعت با کمترین تاخیر و بالاترین اختلاف قیمت فاحش در بازار موجود میشوند و این رویه در سایر اقلام و کالاها هم دیده میشود این حالت عجیبی است که قابل درک نیست!!

Motorola Moto G72 Motorola Moto G72

1401/8/21 سلام اقا مهدی بله که کامله شگفت زده نشوید چرا که نه؟
این تلفن همراه سمت اروپا و امریکا قرار نیست بره و برای بازار کشورهای متوسط طراحی شده و 5G لازم نداره نمونه آن کشور خودمان کجا پوشش انتن دارد؟ شاید سالها طول بکشد پوشش کامل و به سرعت آن هم متوسط این شبکه دسترسی پیدا کنیم چون اصلا کشور ما زیر ساخت 5G را ندارد اگر با شبکه های مخابراتی اشنا باشید باید بدونید فقط دکل مخابراتی انتن و مودم مخصوص 5G مشکل را حل نمیکند و این لوازم فقط موج شیکه را به و یا از کاربر ارسال و دریافت میکنه و بعد از دریافت امواج توسط انتن مخابرات دوباره این امواج شبکه بیسیم مخابرات توسط مودمی که در همانجا نصب شده تبدیل میشوند به اطلاعاتی که توسط شبکه با سیم به نزدیکترین مرکز مخابراتی وقتی وارد مراکز مخابراتی شوید هزاران سوییچ و روتر و مودم میبینید تازه این فقط یک مرکز مخابراتی است صدها مراکز در استانها و شهرستانهاست خوب؟
مخابرات روی گنج ننشسته است جز این مخابرات ما حالت دولتی هم دارد شما در نظر بگیر چند ده ملیارد دلار هزینه میخواهد تا تمام مودم ها روتر ها و سوییچ های 4G مخابراتی به نسل جدید تبدیل شوند کار زمان بر و تدریجی خواهد بود و ارام از مراکز استانها تا اخر این فقط مرحله اول است مرحله بعد افزایش سرعت و ظرفیت کابل های زمینی است مرحله اخر خرید پهنای باند یا همان سرعت بالا از شرکت های خارجی هست و فقط وقتی همه مراحل انجام شد سرعت 5G را روی گوشی همراه خودت خواهی دید در کشورهای فقیر و متوسط جهان بخصوص تحریم شده ها این خیلی زمان میبرد بطوریکه حتی امروز سرعت 4G را هم در ساعت های خاصی در نقاط خاص مرکزی استانها میبینید ان هم با تاخیر ها و پوشش های ضعیف بنابراین شبکه 4G حالا حالاها با ماست و شرکت لنوو با تیزهوشی بازاریابی امده برای این کشورها با استفاده از پردازنده MediaTek Helio G99 که پوشش عالی فقط برای شبکه 4G دارد این گوشی همراه را ساخته و روانه بازار کرده شما هم اصلا فعلا منتظر 5G در ایران نباش چون چیزی بنام سرعت را یا نخواهی دید یا گهگاهی در شرایط خاص که بیفایدست شبکه 5G زیر ساخت و پهنای باند بسیار بالای عحیبی لازم دارد که مخابرات ما چنین هزینه ای نخواهد کرد البته دلایل امنیتی هم دارد که تمایلی هم ندارند اینهمه هزینه کنند و مخابرات فقط برای عقب نماندن از قافله پیشرفت چند مودم 5G در نقاط مختلف نصب میکند که بگوید بله ما عقب نیستیم و شما روی صفحه گوشی ان بالای صفحه فقط بزور یه علامت 5G میبینید همین ولی دکوری و گول زنک .
اگر قصد خرید گوشی داری این مدل خوبی است محکم با صفحه نمایش و شارژ عالی و مودم 4G قدرتمند شعار مدیاتک برای این پردازنده ببین چیست
Exceptional 6nm 4G Gaming Smartphones with Incredible Power efficiency
فریب انتن را نخور که پوچ است.
این را هم بدان که عمر گوشی همراه نهایت چهار سال است و بعد از ان فقط برای تماس و پیام کاربرد دارد تا وقتی که این گوشی فرسوده شود هنوز 5G در ایران با کیفیتی که گفتم نخواهی دید .

Motorola Moto S30 Pro Motorola Moto S30 Pro

1401/8/19 یک نکته جالب توجه که در تفاوت این مدل چینی با برادر دوقلوی جهانی اون متوجه شدم اینست که :
MOTOROLA XT2243-2----Date: 21-10-2022  | Size: 4.91 GB

MOTOROLA XT2243-1----Date: 21-10-2022  | Size: 3.28 GB

شماره یک اس سی پرو چینی هست و شماره دو ادج سی فیوژن جهانی و اختلاف و میبینید که در نمونه جهانی حدود ۱.۶ گیگابایت حجم اندروید بیشتر است و گمان میکنم این حجم بالا همان سرویس ها و برنامه های خود گوگل باشه که حذف شدن و یا شاید چیزای دیگه باشه نمیدونم ولی خیلی در کارکرد گوشی اثر دارد یعنی هر چه حجم اندروید کمتر باشد سیستم عامل سریع تر هست البته همانطور که پیش تر گفته بودم دستکاری فایل اصلی اندروید گوگل کار درستی نیست ولی اینگونه که پیداست گوشی های خاص بازار داخلی چین خدمات گوگل را نمیپسندند و انها را از رام گوشی و اندروید حذف میکنند .
نکته دیگر انست که فیوژن از تولد تا اکنون فقط دو بروزرسانی گرفته ولی اس سی پرو سه تا البته اس سی پرو هشت فایل رام دارد ولی چون دیدم پنج فایل رام برای رگولاتوری های مناطق دیگر بوده شمارش نکردم ولی اینگونه بنظر میرسه که تعداد بروزرسانی در نمونه چین بیشتر از نمونه جهانی هست و دلیلش و نمیدونم ولی باید بدانیم نمونه چین زودتر تولید شده و شاید ابتدا بروزرسانی در این مدل منتشر میشود سپس در نمونه جهانی ولی اینها گمان هست و واقعیت را فقط خود لنوو میداند ولی تفاوتهایی در خور توجه بین این دو برادر دوقلو هست

Motorola Edge 30 Fusion Motorola Edge 30 Fusion

1401/8/18 در لینک یا ارتباط پایین مراحل دقیق تغییر رام نوشته شده و فایل لازم هم همونجا هست.
https://motostockrom.com/motorola-edge-30-fusion-xt2243-1
پایین صفحه نوشته حجم رام حدود سه گیگ هست

Motorola Moto S30 Pro Motorola Moto S30 Pro

1401/8/16 سلام اقا محمد
بنظرم وان پلاسی که فرمودین یه گوشی بد دست اجری هست مکعب مستطیلیه خیلی البته بعضیا اینو پسند میکنن به هر حال و پردازنده ضعیفتری داره و فول پلاستیکیه که من اصلا پسند نکردم اینهمه پلاستیک رو تو بدنه بزرگه به نسبت موتو و برتری وان پلاس شارژ فوق سریع بیست دیقه ایی اونه که بمرور بشدت عمر باطریش و کم میکنه و مزیت نخواهد بود در بلند مدت شک نکن و کیفیت عکسش از موتو ضعیفتره در عمل و اینکه اعتبار و دوام نام تجاری لنوو هست که پشتوانه نام تجاری موتورولا هست ولی وان پلاس یه شرکت انشعاب شده از اوپو هست که عمر شرکت به نه سال نمیرسه و در اوایل هم فقط یکی دو مدل تولید میکرد و نقطه برتریش اون سالها فقط اندروید دستکاری شده و سبک بود که بنظرم کار جالبی نیست و اندروید به عنوان سیستم عامل به هیچ عنوان نباید دستکاری بشه چه سامسونگ که سنگینش میکنه با سفارشی سازی چه امثال وان پلاس که سبک سازی میکنند هر دو خطا هست.
اعتبار نام تجاری و برای این اینجا وراد کردم چونکه هر چه شرکتی بزرگتر و قدیمی تر باشه تیم تحقیق و توسعه و تجارب قدرتمند تر و بودجه بالاتری دارند ولی این شرکت های کوچک انشعابی اعتباری ندارند و ممکن است اطلاعات شما را بفروشند و دسترسی های پنهان غیر مجاز ایجاد کنند و از کیفیت مواد ساخت گوشی کم کنند تا بتوانند در این بازار بسیار پر رقابت و کم سود دوام بیاورند چون حاشیه سود تولید کنندگان گوشی خیلی کم شده و شرکت های کوچک اغلب ترفندهای کثیفی بکار میبرند تا دوام بیاورند و از چرخه رقابت شدید نزدیک حذف نشوند بعنوان نمونه همین تراشه حافظه ها و بورد مادر گوشی و همین پلاستیک ها درجه بندی های کیفی بسیاری دارند که شرکت های کوچک ناچار هستند پایین ترین درجات کیفی را برای حفظ حاشیه سود خودشان بکار ببرند شرکت های کوچک تیم های نرم افزاری کوچکی هم دارند و حمایت انها ضعیف تر است سراغ شرکت های تولید کننده کوچک نروید مگر یک ابتکار خاص جالب توجه یا قیمت بسیار پایینی داشته باشند و الا صرفه ای ندارند با اختلاف موتو از وان پلاس بخصوص در این مدل جلو تر حرکت میکند .

Motorola Edge 30 Fusion Motorola Edge 30 Fusion

1401/8/15 سلام اقا شریف خوشحال میشم اینجا تجربه کاربری و حس و حال و داغی در حین بازی احتمالا و کیفیت عکس و میزان رضایت و دوام شارژدهی و قیمت و محلی که گوشی رو خریدی اینجا با ما درمیون بزارید.
در مورد رام چین که الان نصب هست روی گوشیت توضیحاتی دادم که سربسته تکرار میکنم وقتی شما گوشی مخصوص بازار چین رو میخرید در واقع گوشی شما توی سایت موتورولا وجود خارجی ندارد و هیچ حمایتی نمیشود و ارتباطی به نسخه گلوبال یا جهانی اصلا ندارد منظورم مدل فیوژن هست درسته که بنظر یک مدل هستند ولی اینطور نیست و مشکلاتی ایجاد میشه بنظرم شما نباید بفکر تغییر رام باشید چون امنیت گوشی شما به باد فنا میره و گوشی بی درو پیکر میشه و کار بسیار غلطی هست گوشی مثه کامپیوتر و لپ تاپ نیست هر مدل سیستم عاملی بشه روش نصب کرد اصلا اینطور نیست گوشی قسمتهای گوناگونی داره که توسط کارخانه برای بخشهای مختلف سفارشی سازی میشه و هماهنگ و سازگار با نسخه سخت افزار میشه و روی گوشی شما نصب میشه بجز به باد رفتن امنیت گوشی و خطر ویروسی شدن و هک شدن بسیار بالا میره و اسان میشه گوشی مقداری کند شده شارژ خوره پیدا میکنه چرا؟ چون نسخه اندروید جهانی وجود نداره و شما باید اندروید مدل فیوژن را که یک گوشی دیگری هست روی این مدل نصب کنید و بجز تغیر نام گوشی شما به فیوژن مشکلات امنیتی و شارژدهی و کندی بمرور ایجاد میشه و اپدیت هم نمیگیرید ولی رام چین خاص گوشی شماست و اپدیت هم مرتب میگیرید و امنیت گوشی هم بخطر نمیافتد چرا میگم امنیت؟ چون برای نصب رام گوشی دیگر روی گوشی شما باید درایو بوت گوشی که بسیار حساس و پرخطر هست باز بشود مثل اینکه قفل درب خانه خودتان را بردارید و بگویید دزد نمی اید و خطری نیست!!!
ولی اگر گوش شنوایی ندارید و برای هیچ و پوچ میخواهید بخودتان ضرر بزنید توصیه میکنم بدهید موبایلی نه اینکه نتوانید بلکه ممکن است به دلیل تجربه نداشتن گوشی مشکل پیدا کند روش انجام کار اینست رام گوشی فیوژن را دانلود میکنید و با نرم افزار اودین روی گوشی فلش میزنید گوشی را هم به حالت دانلود مود میبرید و با کابل به کامپیوتر وصل میکنید و وقتی کادر ای دی ابی رنگ شد عملیات را شروع میکنید ولی خطری هست اگه تنظیماتش درست نباشه یا برق قطع بشه گوشی به باد ممکنه بره خودتان نکنید.
تغییر رام گوشی کار احمقانه و غلطی است نکنید!

Asus Zenfone 9 Asus Zenfone 9

1401/8/15 اگر ما هم جزو کره زمین باشیم این گوشی در ابان سال ۱۴۰۱ در سامانه امازون موجود و اماده ارسال هست نسخه ۱۲۸ گیگ به قیمت ۶۸۰ دلار که با دلار ۳۳ تومان به ۲۳ ملیون نمیرسد واقعا پول ملی بی ارزش ما در کنار گمرک که مانند راه زنان سر گردنه مردم را غارت میکند در همراهی هموطنان تدارکاتچی بی انصاف واردکننده که اغلب وارد کنندگان هم با کارت بازرگانی وارد میکنند که به نام روستایی بی سواد نااگاهی است تا به دولت هیچ ندهند در عجایب هستم چگونه چنین ارقامی برای فروش اعلام میشود بنظر ما در فضا هستیم و اگر ما در فضا نبودیم این قیمتها چکونه اند.
بدون توجه به قیمت این گوشی همراه بسیار ارزنده جمع و جور خوش دست سریع کم نقص است و نام ایسوز شما را منصرف نکند دست کم این مدل خاص ارتباط به ایسوز ندارد و یک محصول خاص بسیار با کیفیت است اگر بستگانی در خارج دارید بگویید یکی مسافری برای شما بیاورند این گوشی خواهد بود که سالیان خواهید داشت البته مشکلات کوچکی دارد مانند:
نداشتن شارژ بدون سیم و کارت حافظه و دوربین دوربرد در استفاده سنگین مقداری داغ میشود دیگر مشکلی ندارد این محصول شاهکار ایسوز مادربرد ساز قدیمی است ان را دریابید.

Motorola Moto S30 Pro Motorola Moto S30 Pro

1401/8/10 یک راهکار جالب دیگر شرکت موتورولا برای خنک سازی بیشتر در این مدل خاص اینست که ان برجستگی دورنگ دور لنز گوشی در یک ابتکار بسیار زیرکانه بطور کامل از الومینیم ساخته شده است که در گوشی دیگری ندیدم با این عملکرد خاص بطوریکه در زیر پوشش پلاستیکی نازک روی لنز پایینی یک پیچ هست که این قاب دور دوربین را به بدنه گوشی متصل میکند وقتی بیشتر دقت کنید در تست های حرارتی در کارکرد بالا و شدید داغترین نقطه گوشی همین فلز قاب دور دوربین هاست که بسیار هوشمندانه است چون دست هم کمتر با این بخش در تماس است و این بخش بیشتر در جریان هوا قرار دارد و وقتی به درون و زیر محل اتصال نگاه کنید میبینید که این هیت سینک یا گرماگیر الومینیومی روی پردازنده مینشیند و به دفع حرارت پردازنده کمک بزرگی میکند یعنی هم نقش قاب دور دوربین را ایفا میکند هم هیت سینک یا گرماگیر حرارتی بوده هم نقش زیبایی دارد و این مهندسی است البته شرکتها در ابتدای را هستند و اغلب راهکار های دفع حرارت انها ناشیانه و غیر حرفه ای است و این نشان میدهد شرکت های تولید کنند گوشی هنوز بالغ نشده اند و مسله گرما را جدی نگرفته اند که بزودی مجبور خواهند شد بیتر به درون گوشی ها دقت کنند تا مشکلات گارانتی و خدمات پس از فروش دامنگیرشان نشود فریم یا قاب میانی در گوشی های ساندویچی نقش مهمی در خنک سازی دارد که شرکتها انرا نادیده میگیرند گوشی های ساندویچی یعنی گوشی هاییکه فریم یا قاب میانی دارند و صفحه ال سی دی از جلو و کاور پوششی از پشت این قاب میانی را دربرمیگیرند اغلب موارد چه بسا در تمام موارد این قاب میانی پلاستیکی است حتی در گوشی هایی مانند همین که از بیرون فریم فلزی دیده میشود بدلیل اینکه داغی پردازنده به دست کاربر منتقل نشود ولی بنظرم بهتر است فریم میانی کامل از الومینیوم باشد تا نقش گرماگیر را بهتر ایفا کند و قاب دور گوشی بیرونی با مواد تفلون و پلاستیک پوشیده شود تا عایق حرارت باشد اکنون برعکس عمل میکنند واین خنک کردن پردازنده را مشکل و غیر ممکن میکند به همین خاطر گوشی ها بعد از نیم ساعت افت فریم و کارایی را ایجاد میکنند یعنی با داغی پردازنده مدار درونی که نقش کنترل دما را دارد سرعت پردازنده را حتی از نصف کمتر میکند و این نوعی کلاهبرداری از کاربران هست چون در نیمه راه کار کردن باگوشی کارای که خواهند داشته به اندازه یک گوشی بسیار ضعیف تر از مدل گوشی انها خواهد بود و این یعنی خسارت به کاربر بجز انکه دوام و طول عمر گوشی هم بشدت کم میشود با توجه به اینکه حرکت صنعت به سوی گوشی های ضد اب هست و گرفتن ای پی های رطوبتی در حال تبدیل شدن به استاندارد گوشی هاست تنها راه خنک نگه داشتن پردازنده هایی که روزبروز داغتر میشوند استفاده از روش فریم میانی فلزی با پوشش بیرونی رزینی است حتی میتوان دورتادور صفحه نمایش گوشی یک قاب فلزی ایجاد کرد تا هم محافظ صفحه شکننده نمایش باشد وهم خنک کننده پردازنده روش های زیادی میتوان پیاده سازی کرد که هنوز شرکتها به این مشکل اهمیتی نمیدهند چون سودجو و منفعت طلب هستند و بی مسولیت و گوشی های گرانقیمت با هزاران دلار هزینه حتی ارزش یک مهندسی حرارتی هم ندارند و درون گوشی ها اشفته و درهم و پلاستیکی و سرشار از انواع چسب های یکبار مصرف است وقت ان شده کاربران داخل گوشی هایشان را ببینند و نسبت به ان حساس باشند تا شرکت ها این نکته را بفهمند و کیفی سازی گوشی ها در بخش فروش شرکت ها موثر باشد تا اهمیت بدهند به همین سادگی ما به شرکت ها میگویم چگونه بسازند

Motorola Moto S30 Pro Motorola Moto S30 Pro

1401/8/10 این گوشی ارزنده با نام بین المللی Motorola Edge 30 Fusion هم تولید شده و دقیقا یکی هستند که این مدل اس برای بازار چین تولید شده همین که سفارشی سازی هایی مناسب چین در سطح نرم افزار فقط اعمال شده وقتی به بررسی های حرفه ای نگاه میکردم متوجه شدم کیفیت ساخت درونی نسبتا مناسبی دارد و کمتر گوشی مشکل حرارت بالای دراگون هشتصد را به این خوبی و دقت مدیریت کرده بطوری که بعد از ربع ساعت بازی حداکثر دمای سطح برونی گوشی به حدود 45 درجه سانتیگراد میرسه و و افت فریم در بازی هم از شصت فریم بر ثانیه معمولا کمتر نمیشود و این عالی هست مشکل حرارت و خنک کردن در فضای بسته و فشرده گوشی به مرور زمان مشکلات بزرگی برای گوشی شما ایجاد میکند البته چون زمان زیادی از تولد این اژدهای هشتصد نمیگذرد هنوز خودش رو نشون نداده ولی بزودی خواهیم دید چه مشکلاتی ایجاد میکند همین الان یکسری گوشی های شیاومی دچار مشکل شدن که با ریبال کردن چیپ پردازنده موقت حل میشود و دوباره بازمیگردد مشکل اینجاست که چیپ پردازنده از جرارت مثلا 45 درجه ای که شما در سطح خارجی گوشی میبینید بالاتر است و این دمایی هست که موقع انتقال و خنک شدن میبینید و در فضای زیرین پردازنده چون توسط گلوله های قلع به برد مادر اصلی متصل شده و این گلوله ها بسیار کوچک هستند و زمانی طول میکشد تا حرارت منتقل شود این گرم و سرد شدن های مکرر پردازنده باعث ایجاد فضایی در قطر میکرونی زیر این گلوله های قلع شده و به محض ایجاد چنین فاصله ای گوشی شما دیگر خاموش میشود و اصطلاحا میگویند گوشی سوخته ولی نسوخته بلکه چند پایه از پردازنده دچار قلع مردگی شده اند و پردازنده را از کار انداخته اند که با هزینه زیادی میتوان پردازنده را جدا کرده و مجدد این گلوله های قلع را تعویض نمود ولی بیفایده است چون هم کیفیت بازاری بسیار پایین تر از کارخانه ای هست هم تمیزی و دقت ربات های خطوط تولید اصلی را ندارند و هم اینکه مشکل دفع حرارت هنوز هم حل نشده بنابراین مداوم این مشکل پابرجا میماند و این توضیحات را دادم تا بفهمید قبل از خرید گوشی حتما در سامانه های حرفه ای بروید و خودتان ببینید گوشی که میخواهید بخرید چگونه مشکل انتقال حرارتی را حل کرده واگر دیدید که یک گوشی ارزان قیمت با پردازنده قدرتمند هست و خوش دست و پر سرعت هست انرا نخرید و ببینید خنک سازی ان چگونه هست و توانسته دمای پردازنده را ثابت در محدوده سلامت دستگاه حفظ کند یا خیر البته این توصیه بنده درباره گوشی های قدرتمند با دراگون هشتصد و 778 هست والا الباقی پردازنده های ضعیف و خنک لزومی به این بررسی ها ندارند ولی این مسله در دراگون های هشتصد بسیار مهم است.
و اما راهکار جالب موتورولا در این مدل خاص بسیار جالب هست موتورولا در این مدل دو لایه گرافیت ورقی از قسمت بالای گوشی تا روی باطری کشیده و سطح پردازنده را با ورق بسیار نازک مسی پوشانده وقتی دو ورق گرافیت را برمیدارید به لایه مسی میرسید و زیر این مس خمیر حرارتی مرغوب بکار برده وقتی کل مادربرد را برمیدارید و پشت انرا نگاه میکنید موضوع جالبتر هم میشود در انسوی پشت پردازنده هم مجدد ورق مسی کشیده و با خمیر حرارتی انرا به بدنه اصلی گوشی چسبانده جایی که پشت صفحه نمایش گوشی هست و جالبتر اینکه روی بدنه یعنی پشت صفحه ال سی دی دستگاه جایی که پردازنده مینشیند باز هم از ورق مسی استفاده کرده و این صفحه مسی به زیر باطری هم کشیده شده یعنی هم از بالا و هم از زیر پردازنده با مس اجاطه شده و در بالا و پشت گوشی هم دو ورق گرافیت بکار برده که واقعا کمتر گوشی دیدم چنین کاری کند.

Motorola Edge 30 Fusion Motorola Edge 30 Fusion

1401/8/9 این گوشی ارزشمند همان نسخه جهانی مدل Moto S30 Pro هست که مدل اس فقط در چین پخش میشود و با فیوژن یکی است و میتوانید از چین به قیمت حدود سیزده ملیون مسافری با پست سفارش بدید یا صبر کنید فیوژن و بخرید گوشی کم نقصی هست و ارزش دارد هماتلکام اگر زودتر سفارش دهد مطمنن سود مناسبی میکند موتورولا در حال اوج گیری است گر چه ارام و اهسته ولی بنظر میرسه تحت مدیریت لنوو در حال بازیابی شکوه گذشته هست واقعا نام این تولید کننده گوشی هنوز هم ارام بخش تشنگان فن اوری است هماتلکام باید لوازم جانبی گارد و گلس اصلی و سایر لوازم این گوشی ها را هم وارد کند و بازار را به سامسونگ نبازد اگر تبلیغات بیشتری میکردند و مردم اعتبار و دوام و کیفیت بالای این شرکت قدیمی را میشناختند سمت امثال هواوی و شیاومی و سامسونگ نمیرفتند همین اندروید تمیز ان که مانند پیکسل های گوگل است خودش تنهایی نصف قیمت گوشی ارزش دارد.

Motorola Edge 20 Pro Motorola Edge 20 Pro

1401/8/7 موتورولا گوشی های ضخیم و بد دست اصولا تولید میکنه ولی مقاوم و محکم هستن مثل سامسونگ ظریف و شیک و شل و ول نیستن و دیگر انکه موتورولایی دیگه وجود خارجی بعنوان تولید کننده گوشی همراه نداره و لنوو خریدش چند سال پیش ولی سعی کرد اصالتش و حفظ کنه و تا حدودی کرده شبیه نوکیا که فروخته شده و عملا نوکیا وجود خارجی در بخش گوشی همراه نداره و فقط نام تجاری اینها باقی مونده والا مدیریت و سیاست ها و خطوط تولید بطور کل عوض شده ولی هنوزم نوکیا ها و موتورولاها کیفیت قابل قبول دارند مورد بعد که خیلی مهمه اندروید هست که صاحبش گوگل هست و شرکتها تم ها و برنامه های خودشان را به فایل اصلی اندروید اضافه میکنند و گوشی خودشون رو عرضه میکنند ولی نوکیا و موتورولا سعی کردند اندروید را با کمترین دستکاری و سفارشی سازی ارایه کنند که اتفاقا جواب داده و خودم تجربه کار با نمونه های قدیمی تر و دارم و یک حالت روانی خاصی دارند شبیه نکسوز های قدیم و پیکسل های جدید بنظرم اصل گوشی همین اندرویدش هست و چون موتورولا دستکاریش نکرده کند نمیشه و لگ و باگ و هنگ کمتری داره چچرا گفتم کمتر؟ واضح هست اندروید از،ابتدا بعنوان سیستم عامل لوازم هوشمند خانگی بود مثل یخچال فریزرها مایکروویو و فرگاز که بعد از راه اندازی موتور جستجوی گوگل و درامد زایی شرکت و اغاز عصر گوشی های هوشمند ابتکار گوگل با عرضه منبع باز و رایگان کردن اندروید باعث شد تولید کنندگان سخت افزار گوشی ها ناچار بشوند اندروید را بدلیل بازار رقابتی شدید روی محصولاتشون نصب کنند تا قیمت کمتر تمام شده رقابت را شدیدتر کند برای فروش و به همین دلیل اندروید هم مانند ویندوز کد های اصطلاحا وصله پینه و اصلاح شده زیادی دارد که هر کار کنید روان کار نخواهد کرد و هرگز نمیتواند به ساختار محکم و دقیق ایفون های اپل که از ابتدا اصولی ساخته و طراحی شده اند نزدیک شود سیستم عامل ایفون از یک مدیر یک حافظه بسیار قدرتمند و منظم استفاده میکند و تمام اپ ها تست شده و توسط زبان برنامه نویسی و رابط کاربری استاندارد روی سخت افزار استاندارد و مشخص و محدود و تعیین شده اجرا میشوند برای همین وقتی ایفون میخرید ممکن است ده سال دوبار ریست فکتوری نیاز باشد برعکس نظام باز و ولنگار اندرویدی ها بنابراین تجربه این دو سکوی نرم افزاری شباهتی بهم ندارند و باید برای ازادی بهایی بپردازید بنام باگ و لگ و هنگ و شارژ خوره باطری بدلیل سرویس های بی خاصیت اپ های گونه گون یا تن به محدودیت سفت و سخت و اپ استور اپل بدهید و قید ازادی را بزنید چاره ای نخواهد بود این یک دوگانه ثابت زجراور است که با انتخاب یکی مزایایی را از دست بدهی و نقطه تعادلی نیست این تفاوت دو دیدگاه است ازاد باش و سختی بکش یا در زندان و محدودیت ها راحت زندگی کن!

Samsung Galaxy S20 FE Samsung Galaxy S20 FE

1401/8/3 مشکل لمس خیلی شایع نیست شاید چون در سامانه های خرید خارجی و بررسی های دقیق این موضوع گزارش نشده!
و اما در مورد S21FE نباید با راهنمایی اشتباه کاربران از چاله به چاه بیافتند!گوشی ۲۱ سامسونگ را طبق بررسی های سایت های داخلی و خارجی باید روزی دوبار شارژ کرد که واقعا مزاحمت زیاذی دارد با توجه به اینکه باطری ها با گذشت زمان ظرفیت خودشون و از دست میدن و عمر باطری در زمان برابر با گوشی های نرمال نصف خواهد بود .
بنابراین اگه امتیازات و خونده باشی امتیاز کارایی و اغلب مشخصات مدل ۲۰ با مدل ۲۱ بسیار نزدیک هست و درسته جدیدتر بهتره همیشه و در مواردی بهتر هم هست ولی مورد نگهداری شارژ اهمیتش خیلی بالاتر از شیک بودن و دوربین بهتر هست و باید بدونی کارایی گوشی رده بالا تماس و پیامک نیست و اصل هزینه بالا برای کالاهای این رده بازار کارایی نرم افزاری اینهاست که تخلیه شارژ در این زمینه نکته کلیدی هست تمام شدن شارژ قبل از پایان روز واقعا فاجعه هست و کارایی گوشی را پنجاه درصد کاهش میده چون شما نباید از گوشی استفاده کنید، گوشی تبلت نیست که در خانه فقط مورد استفاده قرار بگیره،پیشنهاد شما درست نیست انتخاب گوشی در این رده قیمتی بسیار دشوار هست و انتخاب ها خیلی محدود هست این رده قیمتی کویر گوشی هاست و حذف یک مورد خوب واقعا خسارت بار هست

Apple iPhone 7 Apple iPhone 7

1397/5/12 سلام
واقعا از حرف شما و سایر دوستان شگفت زده میشوم وقتی چنین صحبتهایی میشنوم شما همین بخش را نظرات قدیمی همه هست از سالها پیش همین داستان تکراری گران شدن دلار و قیمت گوشی بارها و بارها تکرار شده زمان احمدی نژاد تا الان و حتی سالهای قبل از ان وقتی به هر دلیلی گوشی گران میشود باز هم به هر دلیلی دیگر امکان ندارد ارزانتر بشود مطمن باشید خیلی از کاربران فقط به دلیل همین انتظارات تخیلی بیجا الان باید ایفون سه ملیونی را نه ملیون بخرند من خاهش میکنم بجای پیگیری قیمت گوشی یا ماشین ذره ای وقت هدر بدهید مقداری درباره این کلمات که میگویم مطالعه کنید قسم میخورم ضرری ندارد
نقدینگی چاپ پول اقتصاد نفتی تولید ناخالص ملی نرخ ارز نرخ طلا تورم رکود
در ضمن در اغلب کشورهای پیشرفته بندرت چیزی اصطلاحا گران میشود و سالها نرخ همه چیز ثابت است چون دولتها با پول مالیات مردم اداره میشوند و دولت کارمندان خیلی کم و محدودی دارد و هیچ پولی در طول سالها چاپ نمیشود مگر اسکناسهای کهنه و پاره جایگزین شوند و حجم پول در گردش در کل کشور مداوم ثابت است و کنترل میشود توسط بانک مرکزی انها چرا؟؟
خیلی ساده است مردم ان کشورها نه فقط خودشان را خودشان سیر میکنند بلکه دولت را هم سیر میکنند ولی در کشورهای عقب مانده دولتها باید مردم را سیر کنند و اینهمه نان خور مقادیر بالایی پول میخواهد که دولتها ناچار هستند پول چاپ کنند و همین باعث اصطلاحا گران شدن هر نوع کالا و خدماتی بشود
نان خورهای دولت حدود دو سوم از کل جمعیت کشور را تشکیل میدهند

Apple iPhone 7 Apple iPhone 7

1397/4/29 سلام
تجربه سالیان پیش افزایش دلار مانند اواخر دوره احمداقا ثابت کرده کاهش قیمت فقط یک خیال باطل و پوچ و تصور غیر واقعی هست هر چه سریعتر اقدام کن به خرید دولت دلار و مصنوعی پایین نگه داشته و یک جهش قیمت دیگر در راه بازار هست چونکه تحریم های اصلی بانکی از مرداد تازه شروع میشوند اخبار اقتصادی را بخوانید تا خودتان دلیل تغییر قیمتها را بتوانید درک کنید و با تصمیم غلط سرمایه خود را به باد ندهید

Apple iPhone 4S Apple iPhone 4S

1397/4/4 این ایرانی عزیز نخبه ایی که نام بردین فقط مدیر عامل هست و حقوق بگیره رییس انگلیسی هست ببینید تصورات میهن پرستی و دوستی و دشمنی های مذهبی سیاسی ملی هیچ جایی در دنیای تکنولوژی دارد و باید فقط منافع هر شرکت رو درنظر گرفت معمولا تمام شرکتها در موضع ضعف هستند دربرابر هر نوع فشار و تهدید اقتصادی و قدرت مخالفت با سیاستمداران قدرتمند ندارد و اصلا واد این مسایل نمیشوند مگر مجبورشان کنند انگلستان کشوری هست که اغلب ملل ضعیف را چاپیده غارت کرده کشتار کرده زمانی نصف کره زمین تحت اختیار بریتانیای کبیر بوده و تمام جنگهای قومی ملی مذهبی که در جهان سوم در اخبار میشنوید با برنامه ریزی دقیق و مستقیم انگلستان بوده و هم اکنون هم هست کمک به چنین روباه مکار وحشی خطرناکی کمک اقتصادی شاید بتوان خیانت نه به کشورما که به کل ملل ضعیف تحت استعمار انها بحساب اورد پس نباید افتخاری باشد حتی استیوجابز که اصالت سوریه ای دارد و با ابتکار و نبوغش باعث شکوفایی اقتصادی بزرگی شد در امریکا و امروز بمباران و بارش بلا بر سر مردم سوریه از قدرت بالای اقتصادی امریکا حکایت میکند خیانت جابز ناخواسته ولی غیر مستقیم سرزمین پدری او را نابود کرد قدرت امریکا و انگلیس از امثال استیوها و یاسایی هاست

Apple iPhone 7 Apple iPhone 7

1397/3/14 سلام مبارک باشه بهترین گوشی جهان و گرفتی با ایفون فقط از کارکردش لذت میبری و با نرم افزار و گوشی درگیر نمیشید دلیلش حساسیت استیو بود که ابتدای کار قبول نمیکرد کسی برای ایفون جز خودش برنامه بنویسه ولی با اصرار مدیر ارشد بخش نرم افزار که قول داد برنامه ها رو از سیستم عامل گوشی جدا نگه داره تا تحت هیچ شرایطی گوشی هنگ نکنه یا کند نشه قبول کرد بقیه هم برنامه بنویسند و این شده تا الان سه میلیون برنامه داخل اپستور هست!
برنامه باطری زیاده برنامه ای بنام باطری البته انگلیسی هست که تعداد دفعات شارژ باطری و موقعیت سلامتش و با اطمینان نشون میده تنها راه فهمیدنش همون هست با اتصال به پی سی و اجرای برنامه ایتولز هم قسمت باطریش همون جزییات و نشون میدهبطور درصد هم نشون میده از صدرصد چقدرش مونده تا هفتاد یا هشتاد درصد باشه خوب و سالمه اسمش اینه
battery Life از اپستور بگیرش ولتاژ و امپراژ باطری همنشون میده

Apple iPhone 7 Apple iPhone 7

1397/2/29 وقتی تو تمام صرافی ها و سایت ها بطور ثابت یک قیمت اعلام میکنند یعنی دولت نرخ گذاشته یعنی چی؟ یعنی شرایط عادی نیست و بدلیل کمبود دلار ممکنه تا هر دلار بیست هزارتومان حتی هر دلار یک ملیون تومان هم بالا بره هیچ محدودیتی هم نداره مانند المان بعد جنگ جهانی و ترکیه قدیم و ونزوئلا و غیرو در شرایط اینجوری دولت وظیفه داره البته کوتاه مدت هست و قابلیت دوام نداره مگر جایگزین کنند با یورو روبل درهم و ارزهای دیگرتا کاهش پیدا کنه اثرات کمبود ولی تفاوت زیادی نمیکنه چون اگه ارز خارجی و کشور فروشنده کالایی که لازمه باشه واحد پولش مهم نیست دولت اگررررر بخواهد میتواند دلار را بطور کل حذف کند از اقتصاد ولی دلار همیتی ندارد دلار یا طلا یک معیار برای اندازه گرفتن قدرت پول کشورهاست هر مقدار بانک مرکزی کشوری اقدام به چاپ پول کند به همان میزان نه بیشتر از ان قدرت پول کشور کم میشه و مثلا گوشت زمانی کیلویی ده ریال بوده والانم باید همان ده ریال باشد چون واحد پول ثابت بوده ولی الان حدود مثلا پانصد هزار ریال هست اختلافی معادل 499990 تومان یعنی از زمان یک تومان تا پنجاه هزار تومان بانک های مرکزی مختلف در طول سالیان معادل 499990 پول بی ارزش چاپ کرده اند و با چاپ پول به ثروتی که در دست مردم هست دستیابی پیدا کرده و برداشت کرده اندخیلی جالب است بدانید دولتها مخارج زیادی دارند و باید توسط مردم پرداخت بشود و دولتهایی که مالیات سنگین میگیرند پول چاپ نمیکنند چون نیاز ندارند ولی دولتهایی که مردم فقیر دارند و قدرت مالیات ندارند دولت مجبور است از همه مقداری با حیله چاپ پول پول بگیرد والا دولت تعطیل میشود و تعطیلی دولت یعنی نبودن خدمات دولتی شامل اب برق گاز تلفن و مهمترین بخش امنیت جانی و مالی مانند شهریور سال 1320 سوال کنید از پدران خودتون تعریف میکنند یادشون مونده باشه 77 سال پیش بود دور نیست.
این تاریخچه برای درک قیمت ثابت دلار لازم بود تا بیخود به دولتها ناسزا نگوییم و از تورم و گرانی ناله و فغان نکنیم

Nokia 8110 4G Nokia 8110 4G

1397/1/30 سلام
برند داخلی اگه زده بودم با این بساط دلار و یورو الان زندان اب خنک میخوردم هر صنعتی بخصوص تکنولژیک که وابسته به واردات هست اگه دولتی نباشه محکوم به فناست.
بجز نکته مهم بالا ما تحریم هستیم و چیپ ها پردازنده ها حافظه ها اغلب شامل مکانیسم تحریم بین المللی هستند و بما نمیفروشند و باید از واسطه ها و افریقایی ها از بازار سیاه تهیه بشوند که قیمت بشدت افزایش پیدا میکنه.
نیازی به کارشناسی سطح بالایی هم نیست شما کایه بری صفحه محصولات نوکیای سالهای 2006 به بعد وقتی ورشکسته نشده بود و گوشی های لمسی بدنیا نیومده بودن و سری N ,E رو ببینید یا سری عددی پنجاه و شصت و هفتاد که چه محصولاتی بودند و چه کارایی امکانات استحکام و طراحی زیبایی داشتند البته نه همه انها ولی ضعیف ترین انها خییلی از اینها بالاتر بوده و هستند فقط کافی بود یک چیپ مودم مخابراتی فورجی بجای نسل قدیمی با یک باز طراحی جزیی روی بورد اصلی نصب میکردند والسلام این دیگه کارشناس ارشد الکترونیک و مخابرات میخواست؟؟؟!
واقعا در تعجب هستم از شما که محصولات قدیمی رو که چند سال نشده اینجور فراموش کردین و دلباخته موز زشت پلاستیکی تازه شدین محض اطلاع جنابالی یه مدل رو میگم توی گوگل بزنید ریویو تخصصی اون رو دقیق مطالعه کنید برای سرگرمی تا مقداری سلیقه شما اپدیت بشه و متوجه مطالب این حقیر بشوید من انقدر خوانده و بررسی کردم که حفظم شمام نگاه بیندازید تشریف بیاورید نظرتان را بدهید فرصت داشتید
این لینک اماده جهت مراجعه:
www.phonearena.com/phones/manufacturer/Nokia/Class/Feature/sort/revrating
اونجا متوجه میشید من چی گفتم و چرا ایقد از ارایه موز زرد ناراحت شدم مدلهای بهتر از مدل پیشنهادی من هم هست ولی محض تنوع این و ببینید Nokia 3720 فقط کافی بود قدری اپدیت میشد همین نیاز نبود گوشی جدیدی مطرح بشه البته نوکیا میتونست مثل 3310 همون اسم قدیمی و میزاشت یعنی 3720 تمام

Nokia 3310 3G Nokia 3310 3G

1397/1/4 سلام و عرض تبریک نوروز باستانی به ایرانیان
مدل 4G بالاخره در بازار هند به قیمت 270 هزارتومان موجود شده اگر تا اوایل خرداد ماه بقیمت 250 تومان موجود شود بهترین گزینه برای استفاده بعنوان مودم فورجی هست والا تفاوتی در عمل با تری جی نداشته

Nokia 8110 4G Nokia 8110 4G

1396/12/26 خدمت شما و سایر دوستان باید عرض کنم که من بهیچ عنوان قصد قیاس این رده گوشی های کلاسیک با مثلا گوشی های هوشمند نداشته و ندارم چنین قیاسی بی ربطه و در نوشته من چنین چیزی نیست قیاس من با گوشی های کلاسیک ساده نیمه هوشمند جاوا که سالها پیش تولید شدند بوده و لاغیر حتی با گوشی های هوشمند سری N که سیمبیان بودند هم قیاس نکردم نخیر دقیا با همین کلاس یعنی فیوچرفون جاوا با کلیدهای کلاسیک و صفحات کوچک حداکثر 2.4 اینچی که بخواهم نام ببرم لیست طولانی میشود مثل سری 60 و 70 و 50 حتی که بعضی متعلق به سال 2008 میشوند نمیدانم از جا فهمیدید من انرا با گوشی لمسی های اندرویدی قیاس کردم؟!!!!!!!!!!!!
شما از سال 2008 تا الان حساب کنید و با سیستم عامل یکسان و گوشی ساده های خود نوکیا در بخش گوشی های همین سایت موجوده برید چند دقیقه وقت صرف کنید و با این جدیدها قیاس بفرمایید و ببینید چگونه ممکن است یک گوشی در 9 سال پیش در همه ابعاد بسیار فراتر از این ها در 2017 هستند حالا نوستالژیک بودن سر جای خودش خاطره بازی هم درست است و قبول دارم ولی ایا شما و یا هر کسی برای خاطره بازی و یاد گذشته حاضر است مثلا در بخش خودرو بجای یک پیکان جوانان مدل دهه پنجاه شمسی سوار یک ژیان دو سیلندر قراضه شود؟!!!!!!!!
واقعا تحت هر عنوان بخصوص بخش تجهیزات الکترونیکی پسرفت تا این اندازه همه جانبه از نوادر روزگار است از جنس بدنه طراحی نرم افزار عقب گرد چندین درجه ای میبینید!!!!
تلوزیونهای لامپی قدیمی که مانند کمد لباس بودند را بیاد میاورید با بدنه چوبی و سیاه و سفید با ابعاد یک تلوزیون شصت اینچ امروزی با لامپ تصویر محدب!!! بنظر میاد نوکیا بجای اینکه یک تلوزیون رنگی مدرن را در قالب یک بدنه قدیمی تولید کند دست به اقدام عجیبی زده و یک تلوزیون سیاه سفید با نصف امکانات نمونه قدیمی زده مثلا تک کاناله بدون امکان کم زیاد صدا و بلندگوی ضعیف منظورم از این مثال خطوط تولید نوکیا پس از واگذاری به اچ ام دی گلوبال است که هنوز هسته مدیریتی قدیمی نوکیا را با ان تجارب با ارزش در خود دارد نمونه 1100 را ببینید که هنوز همه کاربران این گوشی قدیمی خاطرخواه ان هستند و یک گوشی مستحکم و ضد ضربه بسیار با دوام است و دربدر بدنبال نمونه اصلی ان هستند 1100 چیزی ندارد که امروز نوکیا نتواند تولید کند بلکه بی کفایتی و عدم شناخت بازار هست که باعث شده نه فقط نمونه های پر طرفدار قدیمی را باز تولید نکنند بلکه دست به خلق فضاحت بار ترین طراحی ها و تولیدات کم ارزش و زاید کنند مانند سری 100 و 200 جدید که نسبت به نمونه های ال 2007 هم پسرفت بزرگی شاهد هستیم .
...
موارد 1 تا 40 از مجموع 715 مورد
خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا