مشخصات کاربر

 
  • نام کاربر : مهدی ب
  • تاریخ عضویت : 1402/10/6
  • تعداد نظرهای داده شده : 14

نظرها

ترتیب:
جستجو:
موارد 1 تا 14 از مجموع 14 مورد

Xiaomi 12 Xiaomi 12

1403/1/13 می خوام چیزی رو برای بعضی دوستانی که یک مقدار فنی مشخصات گوشی هارو دنبال می کنن روشن کنم:
بخونید به دردتون می خوره
در مورد دوربین می خوام بگم. دوستان غیر حرفه ای به مگاپیکسل نگاه می کنن! که مثلا دوربینش چند مگاپیکسل هست و اینا. که این غلطه
دوستانی که یه کم حرفه ای ترن میرن دنبال نوع سنسور! من حرفم با این دوستان هستش!
دوستان مدل سنسور خیلی مهمه. اما توجه کنید که همه دوربین فقط سنسور نیست! سی پی یو و استاپلایزر بسیار در دوربین مهمه. برای مثال سنسور این گوشی imx766 هستش. این سنسور همون سنسور a54 و ناتینگ فون ۱ و... هست! ولی از نظر کیفیت وقتی کنار هم ببینید mi 12 با اختلاف زیاد از a54 بهتره. 8k و 4k 60f توانایی سی پی یو قدرتمنده. برای همین در گوشی های میان رده نهایت 4k 30f هستش. یا مثلا در آنر ۷۰ سنسور imx 800 هست که از imx766 قویتره ولی به خاطر ضعف سی پی یو بازم ضعیفتر از mi 12 عمل می کنه. ولی همین imx800 توی mi 13 یک هیولاست!
امیدوارم مفید بوده باشه

Xiaomi 12 Xiaomi 12

1403/1/13 دیگه دارم از خوب بودن این گوشی عصبی میشم. الان دو ساله دستم گرفتم می خوام عوض کنم ولی هیچی به گرد پای این نمی رسه! حتی این از مدل ۱۲ پرو هم بهتره. با یکی از دوستان نشستیم با ۱۴ پرو مکس مقایسه کردیم. صفحه این گوشی بهتر بود! دوربین در شب خیلی بهتر بود! ( نمی خوام بگم این گوشی از ۱۴ پرو مکس بهتره واقعا یه سری چیزای آیفون بهتره ) دوستان این گوشی فیلمبرداری لاگ می گیره! دوستان اهل فن می دونن لاگ چیه. آیفون ۱۵ تازه لاگ رو اضافه کرده. استاپلایز این گوشی بی شک یکی از بهترین ها توی دنیاست. تا ۲۵ تومن رقیب نداره. ۲۵ تا ۳۵ میره تو مقایسه. ۳۵ به بالا میشه گفت از این بهتره. جالبه من خودم طرفدار سامسونگم! ولی خوب یه واقعیته. کاری به بقیه گوشی های شیاومی ندارم چون تا حالا نداشتم واین اولین شیاومی بود. واقعا این گوشی پرچمداره.

Xiaomi 12 Xiaomi 12

1402/12/26 من معمولا عادت دارم هر یک سال یا نهایت یک سال و نیم گوشی عوض کنم.
الان دو ساله Xiaomi 12 دستمه. هر از گاهی یه چرخی می زنم ببینم چه شرکتی گوشی خوب با سلیقه من داده که ببینم با چی عوض کنم. و بعدش پشیمون میشم و متوجه می شم همین بهتره. این دستگاه انقدر خوبه که فکر نمی کنم حالا حالاها چیزی بیاد توی بازار و منو راضی کنه. این اولین شیاومی هست که تا حالا داشتم. خیلی از دوستان از باگ و مشکلات حرف می زنن. ولی من تا حالا چیزی ندیدم. احتمال داره نسخه ها میان رده یا پایین رده شیاومی این مشکلات رو داشته باشن... نمی دونم. ولی این گوشی کنار گوشی های دیگه واقعا یک اثر هنریه! تا ۳۰ میلیون تومن باز انتخاب من همینه. لطفا به این دقت کنید که از گوشی چی می خواید. اسم و برند تلفن همراه زیبا نیست. مهم خروجیه. حالا یا سامسونگ یا شیا یا آیفون یا هرچی. حالا یه چیزی بگم خوشحال بشید! اول اینکه این گوشی طول عمر باتریش زیاده. یعنی درست باهاش رفتار کنید چهار تا پنج سال جوابه
دوم اینکه
صفحه نمایش این گوشی خنک کار می کنه. یعنی حالا حالاها burn in نمیشه. گوشی ها با صفحه نمایش آمولد بعد از دو سال حاله می افته توشون. دوام صفحه نمایش بسیار بالاست. یه حسی بهم می گه قراره برای اولین بار یه گوشی رو ۴ یا ۵ سال نگه دارم! شایدم اصلن نفروشمش.

Xiaomi 12 Xiaomi 12

1402/12/18 سلام دوستان
یک ماه قبل کامنت گذاشتم ولی بعدش متوجه شدم ادمین بارگزاری نکرده و بعد از اون دیگه متوجه شدم اینجا زیاد حساب کتاب نداره و دیگه پیام نگذاشتم.
پایین تر اگه نگاه کنید چند ماه قبل تخصصی در مورد این گوشی نوشتم هر کی خواست بره بخونه.
کامنتی که گذاشتم ولی پست نشد در مورد هایپر او اس بود. نمی دونم چرا بعضی از دوستان میگن براشون هایپر نیومده. دو سه ماهی میشه که برای من اومده. و هیچ مشکلی نداره. عملکرد گرافیک بهتر شده خیلی کمتر داغ می کنه. مصرف باتری در بازی کمتر شده. ریجن همیشه روی ایران بوده بدون هیچ مشکلی. برای من رام اروپا هست. این مشکلات دوستان رو من اصلا متوجه نمیشم. الان دو ساله دارم گوشی رو استفاده می کنم و هیچ باگی ندیدم. فقط توی اندروید ۱۳ زود گوشی گرم می شد که توی ۱۴ برطرف شد. به پایین مراجعه کنید قبلا توضیح دادم.

Xiaomi 12 Xiaomi 12

1402/10/19 خداروشکر. گفتم ایرادی نداره. حالا بعد هایپر او اس بهتر هم میشه. مشکلی نیست اگه تا صد شارژ کنی. چون این گوشی وقتی به صد میرسه هنوز ۲۵۰ میلی آمپر خالی داره و خودش قطع می کنه شارژ رو. یعنی وقتی صد میشه در اصل ۹۵ درصد شارژ شده. به خاطر حفاظت از باتری. ولی باز هم اینو به دوستان بگم:
همیشه حالت ذخیره باتری رو فعال کنید. مصرف باتری خیلی کمتر میشه. در این حالت می تونید صفحه رو روی ۱۲۰ هرتز بزارید اگه روون بودن براتون مهمه. روی ۱۲۰ یه کم مصرف بیشتر میشه اما بازم اوکیه. من خودم با همون ۶۰ هرتز اوکیم. قدرت سی پی یو میاد پایین ولی اصلا محسوس نیست و راحت کال آف رو روی بالاترین گرافیک اجرا می کنه. من اصلا توی بازی روی این حالت گرما حس نکردم و بازی بسیار راحت اجرا می شد.

Xiaomi 12 Xiaomi 12

1402/10/18 بعید می دونم گوشیت ایرادی داشته باشه. آپدیت کن به آخرین ورژن بعد ریست کن. الان برای من 14.0.15 آخریشه که تا نهایت یکی دوماه دیگه هایپر او اس میاد واسه این گوشی‌. یا می خوای صبر کن وقتی اومد آپدیت کن بعد ریست کن. اگر بعدش حل نشد اونوقت برو گارانتی. اونجا هم همینارو بهت می گن

Xiaomi 12 Xiaomi 12

1402/10/14 نه فابریکه اروپاست چیزی رو تغییر ندادم. چیزی رو تغییر ندید. هایپر اواس حلش می کنه

Xiaomi 12 Xiaomi 12

1402/10/12 با اومدن هایپر او اس تمام این مشکلات تا حد زیادی بر طرف میشه. چون یه بخش هایی از مشکلات مربوط miui هست.

Xiaomi 12 Xiaomi 12

1402/10/12 سلام. نسخه من گلوبال و رام اروپا هستش ورژن 14.0.13. فرکانس سی پی یو کم نشده. سه حالت وجود داره: حالت ذخیره باتری حالت بالانس و حالت پرفورمنس. اگر روی حالت سوم استفاده کنید حداکثر قدرت و فرکانس رو دارید که به درد گیم و کارهای سنگین می خوره طبیعتا شارژ بیشتری مصرف میشه. توی حالت ذخیره باتری فرکانس میاد پایین تر ولی باز هم در حدی هست که گیم هارو جواب بده. پایین توضیح دادم که مشکل از باتری نیست. قدرت زیاد سی پی یو یا بهتر بگم ج پی یو adreno 730 هست. توی حالت ذخیره بین ۹ تا ۱۳ ساعت بر اساس استفاده شما اسکرین میده. در کل من این گوشی رو برای دوستانی که می خوان دائما گیم های سنگین بازی کنن پیشهاد نمی کنم. در مصرف عادی و مولتی تسک هیچ مشکلی نداره و دما نهایت به ۳۶ میرسه. و اینکه من همیشه پیشنهاد می کنم که گوشیاتون رو آپدیت کنید و نگران باگ نباشید.

Xiaomi 12 Xiaomi 12

1402/10/12 4 ساعت که خیلی کمه. حتما مشکلی هست. شاید نرم افزاری نصب کردی که داره بد کار می کنه. من می زارم روی حالت battery saver و dark mode با فلیترشکن که همیشه روشنه تقریبا ۱۱ ساعت اسکرین بهم میده. با اینترنت دیتا. البته بدون استفاده از دوربین و گیم. فقط نت گردی. هر دوسیم کارتم هم فعاله. ریست کن گوشی تو یا ببین چه نرم افزاری توی بکگراند فعاله. در مورد بازی کالاف چیزی نمی دونم زیاد اهل گیم نیستم.

Xiaomi 12 Xiaomi 12

1402/10/9 دوستان نظرمو در مورد این گوشی بعد از یک سال استفاده می نویسم شاید به دردتون خورد:
۱. سایز کوچک و کامکت
۲.cpu قوی
۳. سایز باتری
۴. خمیده بودن صفحه
۵. لرزشگیر اوپتیکال
این پنج موردی که نوشتم تعریف نیست، پنج مورد هست که شیاومی خواسته همه رو با هم در این دستگاه داشته باشه. که به نظر من با اینکه ایراداتی داره اما یک شاهکاره. Cpu ۸ نصل یک همه در موردش می دونیم که یه کم گرم کار می کنه. و نیاز به هیتسینک بزرگتر داره. پس نیاز داره که گوشی سایزش بزرگتر بشه برای کنترل دما
خمیده بودن لبه های نمایشگر مقداری از فضای داخل گوشی رو کم می کنه. پس کار سخت تر میشه
لرزشگیر اوپتیکال فضای دور دوربین رو هم بیشتر میگیره
این گوشی تونسته همه این هارو در سایز کوچیک انجام بده. از نگاه من که یه کم مهندسی بهش نگاه می کنم به نظرم شاهکاره. لنز دوربین اصلی سنسور imx766 عملکردش عالیه. این لنز روی خیلی از گوشیه های دیگه هست مثل a54. ولی به لطف قدرت پردازنده این کجا و آن کجا! در مورد باتری هم در پایین توضیحاتی دادم.
دقت کنید که شما دارید یک گوشیه کامپکت می خرید که می خواد باسایز کوچک همه فن حریف باشه. تا حد زیادی تونسته این طور باشه. تا ۲۵ ملیون هیچ رقیبی نداره
امیدوارم مفید بوده باشه حرفام

Xiaomi 12 Xiaomi 12

1402/10/9 چند وقته استفاده می کنی؟
حالا هر عددی بزنی خیلی مهم نیست مهم همون میزان شارژیه که میگیره. این باگ نیست من دستگاه رو در حالت خاموش هم شارژ کردم و تست کردم. همین داستانه.
ببین یه چیزی خیلی عجیبه، این دستگاه با این سایز و اندازه برام خیلی عجیب بود که چطوری تونسته باتریه ۴۵۰۰ بزاره توش. چون تقریبا غیر ممکنه. من سخت افزار می دونم و واردم تو این حوزه. همه دستگاه های کامپکت یه کوچولو از این بزرگتر هستن و نهایت تونستن باتریه 4000 بزارن. احتمال هم داره خود شیامومی مقداری از ظرفیت باتری رو غیر قابل دسترس گذاشته باشه. اما یه چیز خوب هم بگم، این گوشی سیستمی داره که وقتی شارژش به صد رسید ۲۰۰mah مونده که باتری فول بشه خودش جریان رو قطع می کنه. یعنی تو که تونستی ۳۵۰۰ میلی آمپر بگیری اگر بعدش سیم رو جدا کنی و دوباره بزنی به شارژ میشه 3700 میلی آمپر. اما توصیه می کنم که هیچکس این کارو نکنه چون با همین سیستم سلامت باتری تضمینه.
ولی جدای این بحث مصرف زیاد باتری این گوشی به خاطر این موضوع نیست، به خاطر مصرف زیاد cpu هستش. شیاومی می تونه با یک آپدیت مقداری کلاک cpu رو بیاری پایین توی حالت بالانس. حداقل ۳۰ درصد عملکرد بهتر میشه

Xiaomi 12 Xiaomi 12

1402/10/6 فقط دقت کنید که در نرم افزار accubattery از شما می خواد که میزان capacity رو به صورت دستی وارد کنید. عدد ۴۴۰۰ mah رو وارد کنید. ۴۴۰۰ ظرفیت واقعی است و ۴۵۰۰ ظرفیت اسمی. من تست رو انجام متوجه شدم که این ظرفیت دروغه و نزدیکه ۴۰۰۰ میلی آمپر بیشتر شارژ نداد. تست رو انجام بدید نتیجه رو بگید

Xiaomi 12 Xiaomi 12

1402/10/6 سلام. دوستانی که این گوشی رو دارند به دقت بخونند. لطفا این تست رو که من انجام دادم شما هم انجام بدید و نتیجه رو بگید.
نرم افزار accubattery رو نصب کنید.
زمانی که شارژ گوشیتون به یک درصد رسید و پیام ۳۰ ثانیه تا خاموش شدن داد، گوشی رو به شارژ بزنید و برنامه accubattery رو باز نگه دارید. وقتی که به صد رسید همچنان گوشی رو در شارژ نگه دارید تا زمانی که accubattery دیگر انتقال جریانی نشان ندهد.
ببینید که باتری شما در این زمان چقدر شارژ دریافت کرده است.
در قسمت health میزان سلامت باتری رو هم ببینید.
من خیلی وقته که از این نرم افزار استفاده می کنم. نه فقط در این گوشی بلکه از سال 2016 زمانی که گوشیم Xperia x بود بسیار دقیق و کاربردی هستش.
اما متاسفانه در این گوشی چیزی متوجه شدم. ظریفیت باتری گوشی چیزی بین 4000 تا 4100 میلی آمپر هست. الان که بعد یک سال دارم استفاده میکنم چیزی حدود ۳۸۵۰ میلی آمپر دارم.
این تست رو انجام بدید و نتیجه رو اعلام کنید که متوجه بشم آیا باتری گوشیه من ایرادی داره یا برای همه همین مقدار ظرفیته
موارد 1 تا 14 از مجموع 14 مورد
خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا