مشخصات کاربر

 
  • نام کاربر : morteza a
  • تاریخ عضویت : 1401/11/16
  • تعداد نظرهای داده شده : 240

نظرها

ترتیب:
جستجو:
موارد 1 تا 40 از مجموع 240 مورد

Samsung Galaxy A55 Samsung Galaxy A55

1403/1/17 بله نظرت اشتباه بود. من الان روی دوتا گوشی poco m4 5g و poco x5 pro از hyperos استفاده میکنم. نه تبلیغ داره نه باگ داره نه کوچکترین ایراد دیگه ای.
من اینجا اومدم که پیگیر وضعیت a55 باشم. کامنتهای قبلیم گویای همه چیز هست. وقتی یه نفر نظر اشتباه یا دروغ در مورد hyperos مینویسه من یوزر باید بهش اینو بگم. این از این!
htc و samsung و huawei و apple هم داشتم که htc سالار همشون بود. huawei هم عالی بود و اگر تحریم نمیشد الان برند شماره 1 دنیا بود. من هرچیزی که خوب باشه میگم خوبه حتی اگه infinix و lava باشه. دیوونه نیستم بچبسبم فقط به یه برند و طرفداریشو بکنم و خودمو از گوشی خوب و بصرفه حالا مال هر برندی که باشه محروم کنم. اونی که این کارو میکنه سر خودش کلاه میذاره. گوشیهای شیائومی هم مثل تمام برندهای دیگه هم خوب و خیلی خوب داره هم بد و به دردنخور. زمانی که من mi note 10 lite خریدم رقیب فنی و قیمتیش a71 بود که در برابر mi note 10 lite اسباب بازی حساب میشد.
در مورد a55 اگه بری نظرای قبلی رو بخونی متوجه میشی من یکی از کاربرای این سایت هستم که به شدت پیگیر a55 بودم. چند ماه پیش که شایعه شد فریم فلزی داره رو a55 قفل کردم چون این یه مورد خیلی مهمه واسه من. گوشی اولم xiaomi 12x هست که مهمترین دلیل خریدش برای من متریالشه و با هیچ گوشی دیگه ای تو بازه زیر 20 تومن نه مقایسش میکنم نه تعویض. بعد از اومدن a55 هم هرچی ویدیوی بررسی و مقایسه ازش اومده دیدم. در مورد استفاده روزمره که هیچ فرقی بین این و چندتا گوشی همرده خودش تو برندهای دیگه نیست. در مورد آپدیت نرم افزاری و دوربین هم خودم اینهارو میدونم. بله a55 بهتره. بیخود نیست که خودم با این گوشی اوکی هستم. این گوشی ایرادات اساسی a54 رو که ازش متنفرم برطرف کرده.
vivo, asus, oppo, oneplus, honor, zte و...
هرکدوم از اینها واسه خودشون غولین و در برابر بقیه کلی حرف واسه گفتن دارن. واسه خودتون داستان فیلان درست نکنید. هی نگید فقط فلان برند. بعضی از برندها هرکدومشون تو یه موردی پوز apple روهم زدن بعد اومدید درباره اینکه کدوم برند بهتره کل کل میکنید و فقط چسبیدید به یه دونه!

Samsung Galaxy A55 Samsung Galaxy A55

1403/1/16 تو اصلا خودت نمیدونی داری چی میگی و چیکار میکنی!!!
حتی یادت نمیاد نظر من چی بوده میگی نظر اشتباه و با گوشی کار نکردی نظر نده!!!
خب معلومه وقتی نظر خودت یادت نمیاد که گفتی a55 ارزش اینو نداره a54 بخرم و صبر میکنم تا a56 بیاد و الان میگی رفتم a55 خریدم میخوای یادت بیاد که تو همین صفحه دو نفر در مورد اینکه hyperos همون miui هستش و اسمش عوض شده نظر دادن و من نوشتم hyperos هیچ ایرادی نداره و هیچکس نمیتونه ازش ایراد بگیره (که طبعا ریپلای منهم تو همین صغحه میاد) بعد الان اینجوری تو یادت مونده حتما طرفت از a55 ایراد گرفته داری میگی نظر اشتباه دادی! اتفاقا باید وقت بذاری کامنتای قبلی رو بخونی که اینجوری کنف نشی. همه چیو باهم قاطی کردی.
صبح تا شب به دیگران میگی تو این صفحه نظر نذار، تو اون صفحه نظر نذار، ... بعد میای میگی وقت ندارم برم کامنتای قبلی رو ببینم...

Samsung Galaxy A55 Samsung Galaxy A55

1403/1/16 از نزدیک اندازه مدلای s23 و s24 رو دیدی؟ قطعا ندیدی
از شیائومی 12 هم کوچیکترن. همون وزن s23 و s24 برای اون اندازه کوچیکشون شیشه و فلزی بودنشونو نشون میده.
حتما فکر میکردی اندازه a54یی چیزی هستن.

Samsung Galaxy A54 Samsung Galaxy A54

1403/1/16 خب یه چیزایی هست که نیازی به از نزدیک دیدن نداره
یه موضوع دیگه هم هست و اونهم اینه که پارسال a54 در بدو ورودش به بازار اینجا قیمت بیشتری داشت.

Samsung Galaxy A55 Samsung Galaxy A55

1403/1/15 ...
اولا هیچکی اینجا حق نداره به بقیه بگه کجا کامنت بذاره و کجا نذاره....
دوما برو کامنتای قبلی منو بخون ببین در مورد a55 چقدر پیگیر بودم و نکات مثبت a55 رو درآوردم و همینجا با بقیه به اشتراک گذاشتم چون برعکس a54 با a55 خیلی حال کردم. من طرفدار یه برند خاص نیستم ولی چه باشم و چه نباشم به تو و هیچ کس دیگه ای مربوط نیست.
تو این بین یکی اومده تو همین صفحه در مورد hyperos نظر بی ربط و غیرواقعی و غیرحرفه ای نوشته منم جوابشو دادم و این موضوع به تو‌ هیچ ربطی نداره.
خیلی ادعا داری اینجا واسه سامسونگه و واسه یه موضوعی که به تو مربوط نیست ریپلای میزنی، برو کامنتای قبلی منو بخون و بجای اینکه واسه کامنت غلط یه نفر جواب نوشتم فشاری شدی، واسه مواردی که در مورد a55 پاشون وقت گذاشتم و مفت و مجانی تو کامنتای قبلیم در اختیار بقیه گذاشتم سرجمع یه بار تشکر کن.

Samsung Galaxy A55 Samsung Galaxy A55

1403/1/14 اصلا ربطی به برند نداره. این جمله که بگیم دوربین سامسونگ از شیائومی بهتره کاملا غلطه و این قضیه تو هر نسل و تو هر رده های متفاوته. موارد دیگه ای هم هست. مثلا ممکنه دوربین یه گوشی از دوربین گوشی همرده خودش تو یه برند دیگه ثبت جزییاتش بهتر باشه ولی رنگپردازی یا لرزشگیر اون یکی بهتر باشه. همه چیز ممکنه.

Samsung Galaxy A54 Samsung Galaxy A54

1403/1/14 دقیقا. مخصوصا کسی که گوگشیش قدیمیه و بعد از سه چهار سال بخواد گوشی جدید بخره. برای کسی که نخواد سراغ کانفیگ گیمینگ بره a55 انتخاب عاقلانس نه a54. فریمش جدا از متریال پلاستیکیش، به خاطر اون قوسش به شدت بیخود و بیریخته.

Samsung Galaxy A54 Samsung Galaxy A54

1403/1/14 قبل از اومدن a55 طبق سلیقه بعضیا a54 بهترین گوشی بود. الان هم که a55 اومده فقط یکم پردازندش قویتر شده و فریمش فلزی شده (و با فرض محال اینکه فرقشون فقط اینقدره و چیز مهمی هم نیستن!!!!!!!!!!) این دوتا گوشی فرقی باهم ندارن و a54 از a55 بهتره و بهترین گوشی دنیاس! درواقع a54 تا ابد بهترین گوشی دنیاس و این افراد الان اصلا به a55 و خریداری a55 حسادت نمیکنن و یه دونه a54 رو که حافظه بسیار پرسرعتش پر از نمونه عکساشه دارن آماده میکنن که بفرستن فضا بره اووووووونور یونیورس که بماند یادگاری!
از روی نظر این افراد حرفه ای تازه فهمیدم a54یی که پارسال اومد پردازندش یکم از a53 قویتر بود و فریمش هم فلزی نشده بود و بینهایت فرق داشتن!!!
دش بژنید 👏👏👏👏👏👏👏👏👏

Xiaomi Civi 4 Pro Xiaomi Civi 4 Pro

1403/1/12 دیس؟ اگه این چیزا واسه من مهم بود که کامنت خودمو لایک میزدم یا کامنت تو رو دیس میزدم. اینا واسه تو مهمه که میری چندتا اکانت میسازی و با همشون لایک و دیس میزنی و با یکیشون کامنت میدی. گوشی محبوبت که اومد و یوزراش از شارژدهی کمش گله و شکایت کردن متوجه میشی چی به چیه.
ختم کلام

Samsung Galaxy A55 Samsung Galaxy A55

1403/1/12 dxomark رو ولش کن. برو gsmarena تو صفحه دوربین بررسی تخصصی a55 و a54 همون عکس اولو که تصویر یه ساختمونه دانلودشون کن که بتونی روشون زوم کنی. هم رنگپردازیشونو مقایسه کن مثلا رنگ خود ساختمون و چمن، هم تو زوم بافت و جزییات اون گل و گیاه و شاخ و برگ درختچه جلوی ساختمون و عکس منظره روبروی ساختمونو که تو پنجره های ساختمونه افتاده مقایسه کن ببین a55 چیکار کرده. بقیه عکسها هم هست. مثلا عکس پارکینگی که روبروی یه ساختمون شیشه ایه. سمت چپ عکس یه ساختمون سفید هست که بالای در ورودیش یه نورگیر نیم استوانه ای آبی رنگ داره. روش زوم کن ببین تفاوت پردازش دوتا دوربین چقدر متفاوته و a55 چقدر از a54 سرتره. hdr تو عکسهای a54 موج میزنه. حالت آبرنگی هم داره که a55 به شکل خیلی عالی نرم شدگی و آبرنگی رو حذف کرده. رنگها تو عکسهای a55 عالی و به شدت طبیعیه و دیگه خبری از اون over sharpening تیز و روشن a54 هم نیست. چشم ریزونه عکسای a55. از dxomark بینهایت ناامید شدم.
من که خودم چندساله هواوی و شیائومی دارم عاشق a55 شدم.

Samsung Galaxy A55 Samsung Galaxy A55

1403/1/12 عزیز من الان رو poco x5 pro دارم از hyperos استفاده میکنم. هیچ احدی نمیتونه رو hyperos و روونی و بهینگیش و بی باگیش ایرادی بذاره مگه اینکه یا عمدا بخواد اینکارو کنه یا اینکه از روی بی اطلاعی فقط یه چیزی پرونده باشه که در هردو صورت کارش ایراد داره.

Samsung Galaxy M55 Samsung Galaxy M55

1403/1/12 برای بعضی از بازیها که برای چیپستای snapdragon بهینه شدن تنظیمات گرافیکی بیشتری در اختیار میذاره ولی تو خود بازی به دلیل قدرت نسبتا کمش گرافیک و فریم ریت ضعیف ظاهر میشه. چون چیپستش مال کوالکامه دلیل نمیشه از 1480 بهتر باشه. 1480 چیپست اینو قورت میده. حتی 7s gen 2 هم از 1480 ضعیفتره. دیگه sd 7 gen 1 جای خود داره. قبلا روی 13 lite دیدیم که نسبت به 778g به اندازه قابل توجهی ضعیفتره و دماش از 778g بیشتره. درواقع 778g به زور گرم میشه ولی sd 7 gen 1 خیلی راحت از مرز دمایی 778g میگذره و به داغی نزدیک میشه. sd 7 gen 1 رو باید با 1280 و یه جورایی با 1380 مقایسه کرد.

Samsung Galaxy M55 Samsung Galaxy M55

1403/1/12 a55 بهتره. چیپست این گوشی از 778g ضعیفتره و پایداری کمتری داره. دوربین اولتراواید و ماکروش ضعیفتره. دوربین سلفیش اسما ۵۰ مگاپیکسله که در واقع ۱۲/۵ مگاپیکسله! کیفیت ساخت پایینتری داره. کیفیت صفحه نمایشش هم با اینکه سوپرامولده نسبت به سوپرامولد a55 کیفیت و دقت رنگ پایینتری داره. صفحه نمایش سری m در مقایسه با رده بالاهای سری a همیشه همینجوری بودن. باطری خوبی داره که به لطف چیپستش میشه در حد یه گوشی ۵۰۰۰ میلی آمپری نورمال. یه شارژر ۲ ملیون تومنی هم لازم داره. سری m برای بازار هنده و اینجا به شکل منظم وارد نمیشه. اونهایی هم که وارد میشه دست دومه که اینجا بهش میگن اکتیو!!! بعد که میپرسی اکتیو یعنی چی میگن یعنی قبلا آنباکس و روشن و استفاده شده. منم الان دارم با گوشی اکتیو کامنت میذارم 😐

Samsung Galaxy A55 Samsung Galaxy A55

1403/1/12 مهندس اگه گوشی با شاسی و فریم فلزی بخوای سنگین میشه، اگه سبک بخوای پلاستیکی میشه.

Xiaomi Poco X5 Pro Xiaomi Poco X5 Pro

1403/1/11 رام من نسخه mix هست. به hyperos آپدیت کردم. دو روز بعد از آپدیت ریست فکتوری کردم. تا حالا چه قبل از ریست فکتوری و چه بعدش به هیچ عنوان کوچکترین ایرادی، چه مصرف باطری چه انجام هر کاری ندیدم. call of duty رو بعد از ریست فکتوری نصب کردم. بدون افزایش حرارت و غیره. قبل از ریست فکتوری call of رو نداشتم بگم چجوریه.

Samsung Galaxy A55 Samsung Galaxy A55

1403/1/9 فیمت تعیین شدش در حد همون a54 هست. ارزش خریدش به قیمتی که اینجا بفروشن بستگی داره. همون شارژر معمول که به تمام مدلهای دوسال پیش و پارسال میخورد به a35 و a55 میخوره.

Samsung Galaxy A55 Samsung Galaxy A55

1403/1/9 بله a55 حافظه ufs 3.1 داره.

Samsung Galaxy A55 Samsung Galaxy A55

1403/1/9 بررسی تخصصی A55 تو وبسایت gsmarena اومد. پایداری cpu و gpu عالیه. با a54 مقایسش کردم. خیلی بهتره. مصرف باطری و کیفیت اسپیکرهاش هم از a54 و a35 و a34 بهتره.

Samsung Galaxy A55 Samsung Galaxy A55

1403/1/8 من گوشی پدرم رو که یه گوشی هواویه ۶ سال و نیم یعنی از مهر ۹۶ تا حالا از ۲۰ تا ۹۰ شارژ و دشارژ کردم ولی همین الانش از خیلی از گوشیهای نو و بروز مثل poco x6 pro شارژدهی بهتری داره و نسبت به زمان نو بودنش تفاوت کمی در شارژدهی کرده. اینو دیگه من به عینه تجربه کردم. اگر قرار بود ۸۰ درصدی که میگی علمی باشه باطری اون گوشی الان باید نیاز به تعویض میداشت. حداقل هر دو روز یه بار هم شارژ شده که تا الان ۱۱۰۰ بار رو رد کرده. دلیل اینکه رو ۹۰ از شارژ میکشمش اینه که خود سازنده طوری برنامه شارژو تنظیم کرده که رنگ لوگوی درصد شارژ باطری تا ۸۹ درصد قرمزه و روی ۹۰ درصد سبز میشه. منهم از روز اول تا ۹۰ شارژش کردم. کل دنیا بیان بگن تا ۸۰ من گوشی زیر دستمو تا ۹۰ میزنم چون تجربه خودم برام سنده نه دوتا مطلب و مقاله تخمینی که خود نویسندش هم هنوز انجامش نداده.

Samsung Galaxy A55 Samsung Galaxy A55

1403/1/8 کاری به مطلب نویسهای زومیت ندارم که میخوان ادای حرفه ای های خارجی رو دربیارن! تو کامنت اولم نوشتم این احتمال وجود داره که A35 با وجود چیپست یکسان با A54 و صفحه نمایش کمی بزرگتر، کم مصرف تر از A54 باشه که طبق تست شارژدهی A35، مشخص شده که همینطوره و شارژدهیش بیشتر از A54 هست و احتمالی که دادم درست از آب دراومد. صحبت از ۰.۲ اینچ افزایش سایز دیسپلی A35 بود که یه نفر نظر اشتباه داده بود که ۰.۲ اینچ افزایش دیسپلی باعث بالاتر رفتن مصرف باطری A35 نسبت به A54 میشه. صحبتی از A55 نبود. در ضمن بررسیها و‌ ویدیوها تا الان نشون میدن مصرف باتری A55 از A35 و A54 کمتره.

Xiaomi Poco X5 Pro Xiaomi Poco X5 Pro

1403/1/6 من قبل از شروع فروردین آپدیت کردم. این مشکلو ندارم.

Xiaomi 12X Xiaomi 12X

1403/1/6 آپدیت hyperos برای 12x کسی اومده؟

Xiaomi Civi 4 Pro Xiaomi Civi 4 Pro

1403/1/5 ما درسمونو بلدیم و بهتر از تو این مسائلو میدونیم .... رزولوشن صفحه نمایش این گوشی ۱.۵ کیه و چیپستش هسته به شدت پرمصرف X4 داره. حالا این دوتا مولفه شدیدا پرمصرف ترکیب شدن با یه باتری ۴۷۰۰ میلی آمپری. میدونی مصرف باتریش چقدر میشه و با این باتری چند ساعت دووم میاره؟ 11 lite ne که داری میگی چیپستش چیپست poco x5 pro هست که گوشی دوم خودمه و خیلی خوب میدونم 778g با هسته های کورتکس a78 و a55 کم مصرف دربرابر چیپست پرمصرف این گوشی چه جایگاهی در مصرف انرژی داره. من این مواردو درنظر میگیرم و بر طبق حساب و کتاب صحبت میکنم. برو در مورد این مسائل یکم مطالعه کن بعد نظر بده. وقتی این گوشی اومد و وضعیت مصرف باتریش مشخص شد میفهمی کی درست میگه.

Samsung Galaxy A55 Samsung Galaxy A55

1403/1/4 در مورد صفحه نمایش ۸ و ۱۰ و ۱۲ بیتی که موضوع پرگفت و گویی داره میشه، همه ما در طول شبانه روز همش داریم محتوای ۸ بیتی تماشا میکنیم. نعداد بسیار کمی فیلم سینمایی ۱۰ بیتی وجود داره و فیلم ۱۲ بیتی هم که من تا حالا جایی پیدا نکردم. حجم یه فیلم دالبی ویژن هم دهها گیگه و علاوه بر مصرف حجم ترافیک و زمان دانلود سنگین، حجم زیادی رو روی گوشی اشغال میکنه و البته استریمشون هم همون حجم ترافیک توپولو لازم داره. الان گوشی اصلی من صفحه نمایش ۱۲ بیتی داره که فقط چندبار جهت تست و تجربه از طریق استریم صحنه های دمو تماشا کردم ولی چیزی که من از صفحه نمایش گوشیه لذت میبرم دقت رنگ بینظیرشه که باعث میشه ۸ بیتی رو به شکل دیوانه واری باکیفیت پخش کنه و این دقت رنگش هیچ ارتباطی به ۱۲ بیتی بودنش نداره که بگیم چون ۱۲ بیتیه پس ۸ بیتی رو با دقت رنگ بالا نشون میده! البته که هرکی هم که این تکنولوژیهارو نمیشناسه یا در موردشون چیزی نشنیده باشه وقتی توی صفحه نمایشهای ۱۲ بیتی محتوای ۱۲ بیتی یا ۱۰ بیتی تماشا کنه متوجه میشه که به طرز باورنکردنی چشمنوازن ولی هرچی محتوا در کار و زندگی روزانمون داریم استفاده میکنیم همه و همه ۸ بیتین. بنابراین فعلا ۱۰ بیتی و ۱۲ بیتی رو ملاک انتخاب قرار ندید و از سرتون بیرون کنید. نمونه عکسهای بررسی دیسپلی a55 رو تو dxomark دیدم. چیزی که تو عکسها مشخصه اینه که از لحاظ دقت رنگ، دیسپلی a55 یه جهش قابل توجه در برابر a54 هست. بزرگترین لذت تماشای محتوا در یه صفحه نمایش در کنار روشنایی مطلوب، دقت رنگشه. تو امتیازبندی هم به رنگپردازی دیسپلی a55 امتیاز بالایی نسبت به a54 تعلق گرفته. عجب چیزیه دیسپلی a55.
پس اینقدر به ۸ و ۱۰ و ۱۲ بیتی گیر ندید.
بازم میگم اگر یه صفحه نمایش ۱۲ بیتی، محتوای ۸ بیتی رو عالی پخش کنه به این دلیل نیست که چون ۱۲ بیتیه ۸ بیتی رو عالی پخش میکنه. هیچ ربطی به هم ندارن. ماهیت و‌ کیفیت خود صفحه نمایشه که این توانایی رو در هر محتوایی چه ۸ بیتی، چه ۱۰ بیتی و چه ۱۲ بیتی به وجود میاره. دلیل نمره بالای دیسپلی a55 هم همینه. با اینکه ۸ بیتیه لیبل GOLD رو بهش دادن. قابل تحسینه.

Xiaomi Poco M6 Pro 4G Xiaomi Poco M6 Pro 4G

1403/1/3 Poco X5 از این و note 13 4g هم از لحاظ قدرت و هم اینترنت همراه بهتره. از لحاظ دریافت آپدیت اینا از X5 بهترن چون جدیدترین. یه سال یا حتی دو و سه سال فاصله تولید تاثیری در تفاوت کاربری نسخه اندروید ایجاد نمیکنه ولی سخت افزار قویتر دست کاربرو بازتر می‌کنه. تازه از لحاظ ارتباط اینترنت همراه 5g بروزتر از 4g هست ولی اگر بخواهیم note 13 5g رو بگیم قضیه متفاوت میشه. سخت افزاری کمی ضعیفتر از X5 هست ولی انقدر تفاوتشون کمه که فرقشون احساس نمیشه و تجربه سخت افزاری نسبتا یکسانی رو ارائه میدن ولی note 13 tg یه نسخه اندروید بیشتر میگیره و صفحه نمایش بهتری داره و شکیلتره.

Xiaomi Civi 4 Pro Xiaomi Civi 4 Pro

1403/1/3 با این پردازنده و این رزولوشن صفحه نمایش و باطری ۴۷۰۰ از اون گوشیهاس که باید همیشه شارژرش همراه صاحبش باشه.

Samsung Galaxy A35 Samsung Galaxy A35

1403/1/3 طبق بررسی تخصصی a35 توسط gsmrena این گوشی با داشتن چیپست یکسان با a54 نسبت به a54 خنکتر و پایدارتره و مصرف باطریش به شکل محسوسی از a54 بهتره. ظاهراً سامسونگ روی بهینه سازی سخت افزار و نرم افزار a35 کار کرده. یکی از مواردی که gsmrena بهش اشاره کرده میزان تاثیر سیستم خنک کنندشه که نسبت به a54 عملکرد بهتری داره.

Samsung Galaxy A55 Samsung Galaxy A55

1403/1/3 چند روز پیش کامنت شمارو ریپلای زدم و درباره اندازه صفحه نمایش و چیپست توضیحاتی نوشتم. دو سه ساعته که gsmarena بررسی تخصصی a35 رو منتشر کرده. a35 با اینکه چیپستش با چیپست a54 یکیه و اندازه صفحش بزرگتره مصرف باطری بهینه تری داره و exynos 1380 روی a35 نسبت به a54 پایدارتر و خنکتره. دقیقا همون چیزی که تو ریپلای اولم گفته بودم.

Samsung Galaxy A54 Samsung Galaxy A54

1403/1/3 دستگاه هر چی هست و هرچی میگه فراموشش کن. با اپلیکیشن androbench بنچمارکشو بگیر ببین سرعت خوندن و نوشتنش چقدره. اگر اسمشو واست ufs 100 هم بنویسه جایگاهشو اون سرعت خوندن و نوشتنه مشخص میکنه پسر خوب!!!

Samsung Galaxy A55 Samsung Galaxy A55

1403/1/2 ویدیوهای بررسی اکثرشون دروغ و بزرگنمایبن. پارسال من داشتم a54 میخریدم. کانال irdevice همچین در مورد دوربین a54 تبلیغ میکرد که من گفتم اوه اوه چه چیز خفنی میتونه باشه. بعد از اینکه خریدشو تو دیجیکالا زدم گفتم برم چهارسو تستش بکنم که دیدم اون چیزی که گفته دروغ محضه. عکساش پر از نویز و رنگپردازیش پر از اشتباهه و اورشارپنینگ زیادی هم داره. ایرادهای دیگه ای هم توش پیدا کردم و کلا قیدشو زدم. دوساعت قبل از اینکه برسه دستم خریدشو لغو کردم و پولمو دو روز بعد پس گرفتم.

Samsung Galaxy A54 Samsung Galaxy A54

1403/1/1 ufs 2.2 هست
مراجعه به لینک زیر، قسمت جدول androbench بعلاوه پاراگراف توضیحاتش که در بالای جدول نوشته شده:
https://www.notebookcheck.net/Samsung-Galaxy-A54-5G-review-A-powerful-mid-range-smartphone-with-many-upgrades.710600.0.html

Samsung Galaxy A55 Samsung Galaxy A55

1402/12/29 حتی a24 هم از لحاظ توان پردازشی کلش رو مثل قند اجرا میکنه. a55 که دیگه جای خود داره. فقط صبر کن تا بیاد و امتحانش رو پس بده چون هر مدل از هر برندی حتی بالاترین و کاملترین پرچمدار ممکنه ایراد یا ایرادهایی داشته باشه که خارج از دایره مشخصات روی کاغذ و تجربه و حدس و گمان ما باشه.

Samsung Galaxy A55 Samsung Galaxy A55

1402/12/29 در مورد باطری نمیشه با قاطعیت چنین نظری داد چون راندمان و بهینگی چیپست توش دخیله. تا اونجا که من متوجه شدم پایداری 1480 از 1380 بیشتره که این موضوع روی مصرف کمتر شارژ باطری تاثیر میذاره‌. صفحه نمایش هم ۰.۲ اینچ بزرگتر شده. حتی اگه صفحه نمایش ۱ اینچ هم بزرگتر بشه ولی رزولوشنش دست نخورده باقی بمونه تفاوت مصرف انرژیش خیلی ناچیزه. برعکس اگر اندازه صفحه نمایش تغییری نکنه ولی رزولوشن افزایش پیدا کنه مصرف انرژی به مقدار چشمگیری بیشتر میشه. حتی ممکنه مصرف a35 با وجود داشتن چیپست یکسان و اندازه بزرگتر صفحه نمایش در مقایسه با a54 کمتر یا بهتره بگیم بهینه تر باشه به دلیل بازنگری در طراحی و ساخت سخت افزار و نرم افزار گوشی.

Samsung Galaxy A55 Samsung Galaxy A55

1402/12/29 دوربین سامسونگ حتی تا s23 fe هم تعریفی نداره و من نمیدونم دلیل اینکه دوربینشو خوب میدونن چیه. داینامیک رنج و پردازش رنگش خوبه ولی انقدر تو عکسهاش نویز هست که برای دیدنشون اصلا نیازی به زوم هم نیست و این موضوع ارزش عکسهارو تا حد زیادی کم میکنه. داغون میکنه عکسو. a54 هم نویز زیادی داره. a55 هم نویز داره ولی طبق بررسیها نویزش یه مقدار کمتر از s23 fe و a54 هست. در مورد a55 به جز دوربین از لحاظ باقی موارد که شمردن و لیست کردنشون به یکی دوتا ختم نمیشه یه گوشی باارزشه. a54 واقعا در برابر a55 ارزشی نداره. به نظر من یکی از محسنات باحال a55 چیپست knox vault هست. وجود چنین چیپستی توی یه گوشی میانرده خیلی ارزندس و‌ باید قدرشو‌ دونست. از نظر دوربین note 13 pro 5g یا note 13 pro plus هم فایده ندارن. گوشیهای میانرده دوسه سال پیش بهتر بودن. دوربین a52s حرف نداشت یا 12x که خودمم دارم تو دوربین تمام گوشیهای میانرده جدید چه a54 و چه note 13 pro و pro plus رو قشنگ چرخشون میکنه! تولید کننده ها سال به سال خساستشون بیشتر میشه.

Xiaomi Poco M6 Pro 4G Xiaomi Poco M6 Pro 4G

1402/12/29 اینو با poco x5 مقایسه نکن.کلاس و رده poco x5 یه رده از این بالاتره. هم قدرت پردازشی cpu و gpu و isp بالاتری داره و هم 5g هست. نمیدونم چی باعث شده فکر کنی این از poco x5 بهتره!

Xiaomi Poco X5 Pro Xiaomi Poco X5 Pro

1402/12/29 من بعد از آپدیت به 14.0.7 طبق نظر دوستان ریجنو گذاشتم روی تایلند و بلافاصله رفتم بخش تنظیمات، درباره گوشی و روی لوگوی miui 14 زدم. بعد از چند ثانیه جستجو پیغام آپدیت به hyperos اومد.

Xiaomi Poco X5 Pro Xiaomi Poco X5 Pro

1402/12/28 من هیچ آپدیتی نکردم تا دوسه روز پیش که دوتا آپدیت گرفتم. اولی 14.0.7 بود بعد نصبش hyperos هم اومد اونم نصب کردم. عالی بدون باگ و ایراد. m4 5g هم دارم که به hyperos آپدیتش کردم. این hyperos واقعا حرف نداره. نسخه های بعدیش رو روی گوشیهای جدیدتر دوست دارم ببینم چی میشن.

Samsung Galaxy A55 Samsung Galaxy A55

1402/12/27 ریزنتایجشو بخونی نکات جالبی نوشته. مثلا رنگپردازیش بهتر شده. ثبت دیتیلز کمتر شده که این یه مورد چیز خوبیه چون در نتیجه نویزش کمتر شده. دوربین a54 دوتا ایراد اعصاب خردکن داره. یکی پردازش رنگه مخصوصا پردازش رنگ پوست که تبدیلش می‌کنه به یه رنگ سرد اما تو a55 رنگها کمی گرمتر شدن. دومیش ثبت انبوهی از نویزه که تو a55 نویزها کمتر شده.
a55 رو اگر واسه ملاک دوربین بخوای عوض کنی که صرف نمیکنه ولی کل a55 از کل a54 چند سروگردن بالاتره و در واقع a54 در برابر a55 ارزشی ندارد. الان رقیب a54 در اصل a35 هست که چیستشون یکیه. پکیج دوربین a54 از a35 بهتره و پنل پشتیش شیشه ایه، از اون سمت محافظ صفحه a35 ویکتوسه و یه اندروید جدیدتر داره و به چیپ امنیتی و جدید knox vault مجهزه که a54 اونو نداره.
یه چیز بد دیگه هم که باعث شد از a54 بدم بیاد سرعت کند حافظه یو اف اسش بود که واقعا سامسونگ رسما با قرار دادن چنین حافظه کندی ظلم بزرگی در حق خریدارای a54 کرد ولی تو a55 شده همسطح پرچمداری ۲۰۲۲. به خاطر همین موضوع با آپدیتهای مکرر طی دو سه سال آینده شکاف و فاصله سرعت a54 و a55 بیشتر و بیشتر میشه.

Samsung Galaxy A55 Samsung Galaxy A55

1402/12/26 نتایج به دست اومده از سرعت خوندن و نوشتن a55 که به شرح زیره:
Sequential Read Speed: 1731.7 MB/s
Sequential Write Speed: 1009.3MB/s
شایعه مورد استفاده قرار گرفتن حافظه ufs 3.1 در این گوشی رو اثبات میکنه و با توجه به نتایج به دست اومده در a54 به شرح زیر:
Sequential Read Speed: 528.3
Sequential Write Speed: 335.3
افزایش ۳ برابری سرعت حافظه a55 در برابر a54 رو نشون میده.
یکی از دلایلی که من از a54 خوشم نیومد این بود که حافظه ufs 2.2 از نوع بدشو داشت چون poco x5 pro هم حافظه ufs 2.2 داره با سرعت خوندن و نوشتن
Sequential Read Speed: 1008.7
Sequential Write Speed: 878.9
که حدود ۲ برابر a54 هست.
حالا طرفدارای a54 بیان بگن a55 چیز خاصی نداره. خود این مورد یه قدم فوق العاده بزرگه. همین الانش تفاوت سرعت انجام هرکاری توسط a55 کاملا مشهوده به کنار، به خاطر همین موضوع رو اندرویدهای بالاتر مثل اندروید ۱۶ یا ۱۷ تفاوت این دوتا گوشی اونقدری میشه که انگار a54 سه سال یا بهتر بگیم سه مدل از a55 قبل از a55 تولید شده. چون سرعت a54 واقعا زیادی کمه و تنبل بودنش در بوت شدن و نصب و اجرای اپلیکیشن و کار با رابط کاربریش در مقایسه با a55 کاملا حس خواهد شد.
تست تروتلینگ سی پی یوی چیپست exynos 1480 رو هم دیدم. حدود ۷۶ درصده که واقعا یه سروگردن از exynos 1380 بالاتره و این یعنی حرارت و مصرف باطری کمتر با اینکه قدرت بیشتری داره.
البته فکر نمیکنم اینایی که میان اینجا و از a54 در برابر a55 دفاع میکنن متوجه بشن بنچمارکهایی که نوشتم اصلا چی چین و به چه دردی میخورن!
تا اینجای کار اگر این بنچمارکهایی که من دیدم درست باشه و حقیقت داشته باشه a55 کاملا a54 رو له کرده.

Samsung Galaxy A55 Samsung Galaxy A55

1402/12/22 چیپستشو درنظر نگیریم این گوشی حرف نداره و هیچ اما و اگری نباید روش بذاریم. در این که کوالکام بهتره شکی نیست ولی هربار که سامسونگ اکزینوس جدیدی میسازه اول باید صبر کرد و دید چه میشه. یعنی حساب چیپست جدیدو نباید قاطعانه به حساب قبلیا گذاشت تا زمانی که وضعیتش مشخص بشه ولی به خاطر سابقه پرافت و خیزش میشه احتمال زیاد داد که مشکل حرارتی و عدم بهینگی قبلیارو داشته باشه. این گوشی از اون گوشیهاس که من باهاش خیلی حال کردم برعکس a54 که ازش متنفرم.
موارد 1 تا 40 از مجموع 240 مورد
خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا