مشخصات کاربر

 
  • نام کاربر : Albi W
  • تاریخ عضویت : 1400/2/25
  • تعداد نظرهای داده شده : 5

نظرها

ترتیب:
جستجو:
موارد 1 تا 5 از مجموع 5 مورد

OnePlus Nord N10 5G OnePlus Nord N10 5G

1401/2/18 با درود، در پاسخ به دو سوالتون:
عدد دقیق میزان روشنایی (به نیت) رو در بررسی کامل این گوشی در سایت GSMARENA مطالعه فرمایید، اما از نظر کیفی و شهودی از زاویه یک مصرف کننده میتونم بگم خدمتت که روشنایی خوبی در محیط باز و زیر نور خورشید داره و من مشکلی در این زمینه نداشتم اصلا.
در مورد آپدیت به اندروید 12، خیر ظاهرا برنامه ای برای آپدیت این گوشی به اندروید 12 نداره و فعلا که همان اندروید 11 هست.

OnePlus Nord N10 5G OnePlus Nord N10 5G

1401/2/7 درود!

بنده بعد از یکسال استفاده از موتورولا G9 Plus ، به دلایل زیر تصمیم به تغییر گوشی گرفتم:
صفحه نمایش بالاتر از 60 هرتز میخوام.
وزن گوشی برام سنگین بود و گوشی سبکتر میخواستم.
اسپیکر استریو و با صدای قویتر میخوام.

بعد کلی تحقیقات و با وسواس فراوان به این گوشی رسیدم. بعد از سه هفته استفاده و تجربه، تجربیات خودم رو در اختیار شما میگذارم:

وان پلاس اولین برند چینی هست که تونسته بعضی مدلهاش رو وارد امریکا کنه. اتفاقا این مدل هم در بازار امریکا عرضه شده و نظرات کاربران امریکایی در موردش خیلی مثبت هست. امریکا قوانین بسیار سختگیرانه ای در مورد لوازم الکترونیکی و مخابراتی داره، لذا وقتی این گوشی چینی تونسته استانداردهای امریکا رو بگیره و اونجا به فروش برسه، یعنی گوشی ارزنده ای هست.

ظاهرش که انصافا شیک هست، من دوستش دارم.

صفحه نمایش پوشش گوریلا3 داره. درسته IPS هست اما در مجموع کیفیت خوبی داره، اگر با کیفیت رنگش مشکل دارید یا احساس میکنید رنگش اصطلاحا گرم هست (رنگ سفیدش به زردی میزنه) تنظمیات رنگش رو تغییر بدید و رنگش رو سردتر بگذارید. نمیدونم چرا حالت پیش فرضش در حالت گرم تنظیم شده.
نرخ نوسازی صفحه نمایشش 90 هرتزه، خیلیها معتقدند نرخ نوسازی 90 هرتز روی IPS جواب نمیده، اما اگر مدتی با این صفحه 90 هرتزی کار کنید و بعد یک گوشی دیگه 60 هرتزی رو دستتون بگیرید اونوقت تفاوت کیفیت و روانی رو احساس میکنید، کار کردن و چرخیدن در شبکه های اجتماعی باهاش واقعا روانتر و باحاله.

کیفیت دوربینهاش هم انصافا خوبه، من چون دوربین برام خیلی مهم نیست لذا در این قسمت نمیتونم نظر حرفه ای و دقیق بدم اما برای استفاده عادی به نظرم خیلی خوبه.
این گوشی صدای دو کاناله باحالی داره، درسته استریو نیست اما اتفاقا صدای بسیار باکیفیت و بلندی داره و حسابی با صدای گوشی حال میکنید.

باطریش 4300 هست و شاید به نظر بیاد ظرفیتش کم باشه اما اتفاقا هم باطری خیلی خوبی داره هم سرعت شارژ معرکه ای داره. چند روز اول کار باهاش خیلی باطری مصرف میکنه اما وقتی همه دانلودها رو انجام داد بعدش تنظیم میشه چرا که اکسیژن استفاده شما رو آنالیز و مصرف باطری رو تنظیم میکنه. حداقل یک روز شارژ نگه میداره

این گوشی هم از نظر سخت افزاری و هم سیستم عامل اندرویدش که با پوسته اکسیژن هست، خیلی هماهنگ هست و کاملا از پس استفاده های حتی سنگین هم برمیاد. به نظرم عملکردش در حد یک گوشی 9-10 تومنی هست...

یک نکته: این گوشی کلا یکمقدار گرم میشه. تاکید میکنم گرم میشه، داغ نمیشه ها! بخش عمده این موضوع مربوط به صفحه نمایش 90 هرتزی هست، کلا هرچی نوسازی صفحه نمایش بالاتر بره گوشی پردازش بیشتری انجام میده لذا هم مصرف باطری رو کمی بالاتر میبره هم در اثر روشن بودن مداوم صفحه نمایش با این نرخ نوسازی ، بالاخره گرم میشه. این در مورد همه گوشی ها کمابیش صادقه. ضمنا بعد از آپدیت به اندروید 11 هم تا چند روز یکمقدار زود گرم میشد اما رفته رفته تنظیم شد و الان دیگه این حالت گرم شدن رو کمتر تجربه میکنم.

به نظر من تنها قسمت منفی این گوشی، جنس بدنه اش هست که البته ضعیف و شکننده نیست اما نسبت به خط و خش آسیب پذیره. توصیه میکنم حتما یک کاور خوب بگیرید.
یک نکته جانبی مهم بگم: کاورهای با جنس پلاستیک خشک زیادتر هستن و این جنس درسته خیلی محکمه اما موقع شارژ یا استفاده سنگین، انتقال حرارت ضعیفی داره و حرارت گوشی رو به خوبی دفع نمیکنه و این موضوع در دراز مدت برای گوشی شما بسیار خطرناکه. توصیه میکنم قاب سیلیکونی یا ژله ای شفاف بگیرید.

موفق باشید.

OnePlus Nord N10 5G OnePlus Nord N10 5G

1401/1/28 با درود به دوستان.
بنده بعد از یکسال استفاده از موتورولا G9 Plus ، به دلایل زیر تصمیم به تغییر گوشی گرفتم:
صفحه نمایش بالاتر از 60 هرتز میخوام.
وزن گوشی برام سنگین بود و گوشی سبکتر میخواستم.
اسپیکر استریو و قوی میخوام.

بعد کلی تحقیقات، نهایتا به این گوشی رسیدم. بعد از یک هفته استفاده و تجربه، تجربیات خودم رو در اختیار شما میگذارم:
صفحه نمایشش درسته IPS هست اما در مجموع کیفیت خوبی داره، اگر با کیفیت رنگش مشکل دارید یا احساس میکنید رنگش اصطلاحا گرم هست (رنگ سفیدش به زردی میزنه) تنظمیات رنگش رو تغییر بدید و رنگ رو سردتر بگذارید. گون در حالت پیش فر

Motorola Moto G9 Plus Motorola Moto G9 Plus

1400/6/16 دوستان سلام مجدد.

تجربیات من از 4 ماه استفاده نیمه سنگین از گوشی، آپدیت به اندروید 11 و نهایتا مشکل شارژ:

اولا در مورد مشکل شارژ که بعضیها دچارش شدن، دوستان مشکل از کابل هست نه شارژر. کابل فیک و بی کیفیت داخل بعضی جعبه ها گذاشتن. لذا این کابل بگیر نگیر داره گاهی درست وصل مبشه و با 30 وات شارژ میکنه، گاهی وصل میشه اما با 30 وات شارژ نمیکنه و زمان شارژ خیلی طولانی تر میشه (برای همین بعضیها میگن شارژ کاملش مثلا حدود 2 ساعت طول میکشه). گاهی هم چند ثانیه بعد اتصال، شارژ قطع میشه و گوشی آلارم میده که خب باید کابل رو دربیارید و اینقدر تلاش کنید تا وصل بشه.

من بعد تحقیقات فراوان و ریشه یابی علت این مشکل، رفتم یک کابل با کیفیت دو سر تایپ سی خریدم، دقت کنید آمپر کابل برای فست شارژ های پرتوانی مثل این گوشی که 30 واته حتما باید 5 آمپر باشه، روی جعبه کابل آمپرش رو نوشته. اگر 5 آمپر باشه و جنس سیم کابل و جنس سوکتهای دو طرف کابل باکیفیت باشه، مثل اینی که من خریدم، دیگه از شر مشکلات گاه و بیگاه شارژ خلاص میشید و از توربو شارژ 30 واتی واقعی این گوشی لذت میبرید، خیلی روان و خیلی سریع شارژ میشه، 20درصد تا 100درصد رو در حدود 55 دقیقه شارژ میکنه.

دوم در مورد آپدیت به اندروید 11، در مجموع کمی جالبتر شده اما باگهایی پیدا کرده که باید صبر کنیم تا با آپدیتهای بعدی برطرف بشه. مثلا من الان در مورد اتصال بلوتوث به ماشین و همینطور دقت سنسور اثر انگشت به مشکل خوردم و معلومه مال آپدیت هست چون قبلا این مشکلات رو با این شدت نداشتم.

نهایتا در مورد رضایت خودم در این 4 ماه استفاده مداوم و نیمه سنگین، باید بگم انصافا خیلی راضی هستم. در این رنج قیمت فوق العاده است: سرعت بالا و هماهنگی خیلی خوب سخت افزار، صفحه نمایش خیلی بزرگ و با کیفیت انصافا بالاتر از متوسط (بله آمولد نیست اما کیفیت تصویرش اصلا بد نیست)، باطری بزرگ و بادوام، دوربینهای قابل قبول مخصوصا سلفی، اسپیکر مونو ام با توان صدای مطلوب، و اندروید نزدیک به خام و بسیار روان.
در کل این مدت با اینهمه استفاده حسابی هم فقط یکبار هنگ کرد که مجبور شدم خاموش روشنش کنم و بعدش درست شد!
موقع نقد و لیست کردن انتظاراتتون، حواستون به قیمت این گوشی هم باشه بالاخره!! انصافا این گوشی برای من بی اغراق در حد یک گوشی ده تومنی داره کار میکنه!

دو نقطه ضعفی که به نظرم داره یکی ابعاد و وزنشه که خب واقعا بزرگ و سنگینه و مخصوصا سنگینیشو حس میکنید ولی کم کم بهش عادت میشه کرد. دوم هم من از سرعت و دقت سنسور اثر انگشتش راضی نیستم، الان هم که بعد آپدیت به اندروید یازده دقتش متاسفانه کمتر هم شده!

موفق باشید

Motorola Moto G9 Plus Motorola Moto G9 Plus

1400/2/25 درود بر دوستان.

من با وسوس زیاد، در نهایت این گوشی رو خریدم.
بودجه مد نظرم تا حداکثر هفت تومن بود و نوع استفاده من کاملا کاری و نیمه سنگین هست لذا اولویتها برای من خوشنامی برند در تولید گوشی باکیفیت، صفحه نمایش بزرگ، باطری بزرگ با فست شارژ، و سخت افزار متوسط به بالا بود.

گزینه های دیگرم: آنر 9x pro ، هوآوی Nova 7i ، پوکو ایکس 3، و RealMe 6 pro بودند. با احترام به طرفداران سامسونگ، چون تجارب خوبی ازش نداشتم لذا بهش فکر نکردم.

آنر رو صرفنظر کردم هرچند طراحیش رو خیلی دوست داشتم و عاشق دوربین پاپ آپش شدم، اما بعد 2 سال هنوز اندروید 9 هست و این یعنی کمپانی مادرش اهمیتی به مصرف کنندگان این گوشی نداده و باگهای امنیتی اندروید قدیمی هم که به جای خود.
از جنس بدنه و کیفیت صفحه نمایش هوآوی زیاد خوشم نیومد. ضمنا شارژر 40 واتی برای باطری 4300 آمپری یعنی فشار شارژ زیاد به باطری و احتمالا عمر کمتر این باطری نسبت به بقیه گزینه ها.
پوکو هم به نظرم بیشتر گوشی مناسب گیمرها اومد و ضمنا خیلیها از باگهای نرم افزاری و خورده ایرادات سخت افزاریش گفتند و به این نتیجه رسیدم شاید گوشی پردوامی برای امثال من نباشه...
در خصوص RealMe که ناشناخته بودنش وقیمت بالاترش باعث شد نهایتا این موتو رو ترجیح بدم.

اما تحلیل بنده از حدود 4 روز کار کشیدن از موتو:

ظاهر: خیلی بزرگه و اگر دستان بزرگ و انگشتان کشیده ندارید کمی دچار مشکل میشید. وزنش هم کم نیست و ممکنه دستتون خسته بشه. ظاهرش شیکه و جنس پلاستیک پشتش بد نیست. هوشمندی طراحیش اینه که لبه های پشتی رو تا حاشیه صفحه نمایش آورده بالا و با همین کلک تونسته کمی از زمختی و بزرگیش کم کنه، ضمنا اینجوری اگر زمین بخوره احتمال آسیب دیدنش کمتر میشه. اگر مثل من از کاور استفاده میکنید پس عملا از نظر ظاهری جنس پشتش پلاستیک باشه یا شیشه یا فلز دیگه خیلی فرقی نداره و اتفاقا اگر کاور انداختید جنس پلاستیک بهتر از شیشه است چون حرارت رو بهتر منتقل میکنه.

صفحه نمایش: بزرگیش واقعا عالیه و کار باهاش لذت بخش. قطعا به پای امولد نمیرسه اما لطفا انتظار عملکرد بیشتر از رده قیمتش نداشته باشید. در این بازه قیمتی کاملا راضی کنندست. تاچ خیلی خوبی داره و تفکیک رنگش هم خوبه. تجربه مطالعه فایل و مشاهده فیلم باهاش خیلی باحاله. ضمنا ناچ دوربین سلفی در این سطح بزرگ خیلی به چشم نمیاد!

عملکرد: خیلی روان و هماهنگ. ترکیب اندروید سبک و نزدیک به وان با این سخت افزار قوی، خیلی خوب و هماهنگ هست و اصلا ناامیدتون نمیکنه. تا حالا هم زیر فشار، داغ نکرده و نهایتا گرم بشه. چندتا باگ ریز داشت که بعد آپدیتها رفع شد.

صدا: تک اسپیکره اما صداش بلنده.

باطری: شارژ نوبت اول بیش از دو ساعت طول کشید و نگران شدم نکنه مثل بعضی های دیگه این هم کابلش خراب باشه. اما نوبت دوم ظرف 45 دقیقه این باطری حجیم رو از 20 درصد رسوند به 90 درصد که عالیه. از شارژ 90 درصد هم دو روز کامل ازش کار کشیدم و رسید به 20 درصد. خلاصه باطریش معرکه است. موقع شارژ هم نهایتا کمی گرم میشه.

دوربین: من کلا دوربین برام خیلی مهم نیست و حساسیت ندارم روش، چند تا عکس باهاش گرفتم به نظرم در حد قیمتش دوربین خوبی داره، پرتره هاش نسبتا خوبه، سلفیش خیلی خوبه.

جمعبندی: لطفا به برچسب قیمت گوشی نگاه کنید و انتظارات خودتون رو بر همین اساس تنظیم کنید. به نظرم در این رده قیمتی، این موتو هم از نظر ظاهر هم عملکرد هم باطری، یک هیولای به تمام معناست و من که با وسواس و نگرانی خریدمش الان میگم بهترین انتخاب رو کردم.

موفق باشید
موارد 1 تا 5 از مجموع 5 مورد

تبلیغات

تبلیغات

خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا