مشخصات کاربر

 
  • نام کاربر : محمد ب
  • تاریخ عضویت : 1399/9/8
  • تعداد نظرهای داده شده : 100

نظرها

ترتیب:
جستجو:
موارد 1 تا 40 از مجموع 100 مورد

Samsung Galaxy A25 Samsung Galaxy A25

1402/9/26 در مورد مقایسه سامسونگ با پوکو شیامی مانند X5 PRO
انتخاب بین مدلهای هم قیمت شیامی و سامسونگ، بستگی به نیاز کاربران دارد و در مجموع، در یک محدوده قمیتی میتوان گفت که شیامی از نظر قدرت پردازنده و احتمالاً شارژ و باطری، امتیاز بالاتری می گیرد، بنابراین برای گیمینگ به صرفه تر است.
اگر کیفیت دوربین عکاسی و فیلمبرداری بخصوص در نور کم یا شب مهم باشد، موضوع متفاوت است و سامسونگ میتواند در یک رقابت نزدیک، بهتر از شیامی و بخصوص سری پوکو عمل نماید. اعدادی مانند 100 مگاپیکسل هم واقعی نیست و آنچه مهم است، کیفیت عکسها بخصوص در نور کم است .
ما اگر کیفیت و حساسیت ضبط صدا یا صدای فیلمبرداری مهم باشد، شخصاً تست کردیم و حتی میکروفونهای سامسونگهای معمولی مانند َA24 نیز تقریباً دو برابر بهتر از شیامی ها ( حتی مدلهای گران قیمت مانند 12T PRO) عمل کردند. از نظر رابط کاربری نیز موضوع تا حدودی سلیقه ای است...

Samsung Galaxy A31 Samsung Galaxy A31

1400/7/9 اگر منظور شما لرزشگیر مکانیکی تصویر (OIS) است، A32 و A31 هیچکدام ندارد . البته A22 داد.

اگر منظور شما لرزشگر دیجیتال برای فیلمبردای است، همه دارند و فقط ممکن است کیفیت کار آن کمی متفاوت باشد. اینهم مهم نیست. چون میتوانید پس از فیلمبرداری، با استفاده از اپ هایی مانند گوگل فوتوس، لرزشها را تقریباً حذف کنید. google photos

در مورد شیامی هم بله ، با وجود سخت افزار های قوی و مناسب گیم، ممکن است دچار مشکلات نرم افزاری باشند یا پس از مدتی بشوند.

Samsung Galaxy A22 Samsung Galaxy A22

1400/7/7 ضمنا میتوانید اپ گول ترانسلیت را نصب کنید و با استفاده از اسکنر آن، متون چاپی را با همین دوربین معمولی گوشیها عکسبرداری و تبدیل به متن تایپی فارسی (یا ترجمه انگلیسی ) کنید.
این اپ میتواند متون انگلیسی را نیز بصورت صوتی بخواند.

اگرهم بخواهید گفتار صوتی را تبدیل به تایپ فارسی کنید، برنامه گوگل داک در ویندوز، یا صفحه کلید گوگل روی گوشی همراه با برنامه نوت نویسی گوگل (keep note ) قابل استفاده است.

Samsung Galaxy A22 Samsung Galaxy A22

1400/7/7 ببنیند اگر اینطور گفتند که برای عکسبرداری از صفحات کتاب باید لنز ماکرو و مگاپیکسل بالا مانند 48 باشد، باید توجه داشته باشید که احتمالا منظورشان عکسبرداری دقیق و گرافیکی از تصاویر صفحات کتاب، و آنهم با دوربین های حرفه ای یا اماتوری پیشرفته بوده است.

برای عکسبرداری از متون کتاب و تبدیلاتی مانند ocr، نیازی به حالت لنز ماکروی گوشی نیست. حتی مگاپیکسل مجازی مانند 48 هم لازم تیست و بهتر است از همان مقدار واقعی و توصیه شده گوشیها مانند 12 مگاپیکسل استفاده کنید. ماکروی گوشیها، فقط برای عکسبرداری از فاصله چند سانتی متری است و برای صفحات کتاب مناسب نیست.

برای امتحان میتوانید دوربین گوشی خود را به همان صورت معمولی استفاده کرده و از صفحات کتاب عکس بگیرید.

برای نتیجه بهتر، از نور خوب یا سایه طبیعی استفاده کنید و گوشی را بر روی پایه یا تکیه گاهی قرار دهید تا لرزش دست خنثی شود. برای افزایش وضوح متون، میتوانید پس از عکسبرداری انها را به برنامه ها یا اپ های اسکنر ببرید که قابلیت افزایش وضوح و کنتراست یا تبدیل فایل را دارند.

ضمناً برخی گوشیها حالت ویژه عکسبرداری از متون یا اسکنر را دارند که کنتراست متون را افزایش میدهند. اگر هم نداشند، میتوانید از اپ های تکمیلی کمک بگیرید

Samsung Galaxy A22 Samsung Galaxy A22

1400/7/5 گوشی A31 نیز با قیمت کمتر و ماکروی 5 مگاپیکسل وجود دارد.
اما میدانید که لنز ماکرو برای عکسبردای از فواصل چند سانتی متری است. اگر هدف صرفاً عکسبردای از صفحات کتاب یا نوشته ها باشد، همان دوربین اصلی گوشیها جوابگوست

Samsung Galaxy A22 Samsung Galaxy A22

1400/7/1 بله به هر حال A51، حدود دو برابر A22 قیمت دارد و طبیعی است که امکاناتی مااند لرزشگیر بهتر داشته باشد. اما اینهم روشهای جبرانی دارد:

قبل از فیلمبرداری؛ اگر گوشی دارای سیستم تراکینک فوکوس بر روی سوژه است، هنگام فیلمبرداری آنرا فعال کنید و نقطه فوکوس زا بر روی نقطه خاصی از سوژه انتخاب کنید. اینکار تا حدودی لرزشها را کاهش میدهد.

پس از فیلمبرداری؛ میتوانید فایل را در برنامه گوگل فوتو برده و لرزشهای آنرا تا حد زیادی رفع کنید.
google photos

Samsung Galaxy A31 Samsung Galaxy A31

1400/7/1 ادامه...
آنوقت باید راه بیافتید و رام های کشورهای مختلف را روی گوشی شیامی نصب و تست کنید تا اینکه شاید یکی مناسب گوشی شما در آید....
کافیه سری به برنامه دیوار بزنید که چقدر گوشیهای تازه خریداری شده شیامی را برای فروش گذاشتند. اغلب نیز عنوان می کنند که چون نیاز به پول پیدا کرند میخواهند بفروشند...

Samsung Galaxy A31 Samsung Galaxy A31

1400/7/1 در مورد انتخاب بین A31 و نوت 10 شیامی، وقتی در یک محدوده قیمتی هستند، البته که الویت با سامسونگ است.

چون قابلیت اطمینان بیشتری دارد. هرچند شیامی هم بر روی کاغذ مشخصات خوبی دارد، اما برخی مدلهای آن دچار مشکلات نرم افزاری هستند، یا پس از مدتی میشوند !

Samsung Galaxy A22 Samsung Galaxy A22

1400/6/30 در مورد لرزشگیر OIS، باید توجه داشت که این سیستم در همه گوشیهایی که انرا دارند صرفاً برای عکسبرداری است و برای فیلمبرداری نیست. Optical Image Stabilization

برای فیلمبرداری باید در هر ثانیه دهها فریم مورد پردازش قرار گیرد و گوشیها معمولاً از سیستم لرزشگیر الکترونیکی استفاده میکنند که تاثیر آنهم زیاد نیست. اما راه حلهای دیگری هم دارد:

یک راه حل رایگان و موثر و برای کاربردهای معمولی، استفاده از برنامه های لرزشگیر ویدئو ،مانند اپ گوگل فوتو (google photos) پس از فیلمبرداری است.
راه حل دیگر هم استفاده از جیمبال بیرونی است که بصورت مکانیکی کار میکند و البته قیمت آن نسبتاً بالا است و برای کاربردهای خاص است.

در مورد انتخاب A22 نیز توجه داشته باشید که در رده قیمتی خودش، یک انتخاب مناسب است. چون در شرایط فعلی انتخاب برندهای دیگر نیز عملاً با مشکلات متعددی همراه است.

Samsung Galaxy A22 Samsung Galaxy A22

1400/6/11 با سلام و تشکر،
در صورت امکان کیفیت عکسهای دوربین A22 را با مدلها دیگر مانند A32، یا A31 مقایسه کنید و اطلاع دهید. بویژه برای نور کم یا شب، چون برای نور روز معمولاً همه مدلهای جدید عملکرد خوبی دارند.

برای نتایج بهتر، دوربینها در حالت 12 مگاپیکسل باشند، چون حالت 48مگاپیکس واقعی نیست و ممکن است در نور کم نویز را افزایش دهد.

Samsung Galaxy A31 Samsung Galaxy A31

1400/6/7 کیفیت عکسهای دوربین این گوشی را تست کردم و در نور روز که خیلی خوب بود و در نور کم یا شب نیز خوب یود. البته مقداری کاهش کیفیت در نور شب طبیعی است.
با فرض اینکه گوشی از نوع فیک نباشد، اگر عکسهای شما نویز بالا داشته باشد احتمالا دوربین ر ا در حالت 48 مگاپیکسل قرار داداه اید که یک حالت غیر واقعی و تبلیغاتی است. آنرا در حالت 12 مگاپیکسل تست و استفاده کنید.

Samsung Galaxy A32 Samsung Galaxy A32

1400/5/26 طور کلی دیر شارژ شدن گوشیها ممکن است از شارژ یا حتی کابل رابط انهم باشد. گوشی ها ی قدیمی جریان کمتر 1 آمپر لازم داشتند و اینهم یا هر شارژر یا هر کابل رابطی تامین می شد. اما گوشیهای جدید با باطری قویتر، جریان شارژ نزدیک 2 آمپر نیاز دارند و کابل رابط هم باید کیفیت خوبی داشته باشد تا بتواند این جریان را عبور دهد. کالهای رایج بازاری، ممکن است عملکرد کابلهای اصلی را نداشته باشند.

یک نمونه کابل رابط شارژ بلند 1.5 متری غیر اصلی یا متفرقه را با آمپرمتر تست کردیم، اما حتی نمی توانست یک آمپر ، یعنی نصف جریان لازم را عبور دهد و اینهم باعث تاخیر زمان شارژ میشود. اگر آمپر متر ندارید، می توانید از تعمیر کاران بخواهید که جریان شارژر با کابل رابط را برای گوشی شما اندازه گیری کنند.

Samsung Galaxy A22 Samsung Galaxy A22

1400/5/17 دوربین A22 را تست نکردم ودر سایتها نیز هنوز بررسی نشده است. اما اگر کیفیت دوربین رده بالا در قیمت پایین را میخواهید، آنرهای سری x مانند 9x , 9x lite را بررسی کنید که تحریم گوگل نیستند و کیفیت دوربین خیلی خوبی حتی در نور کم دارند. در نور روز امروزه اغلب گوشیها خیلی خوبند.

ضمناً سری 10x آنر جدبدتر است اما تحریم گوگل است.

Honor 9X Lite Honor 9X Lite

1400/5/16 فعلاً که گهگاه همان اپدیت های همان سری 9 می آید. برای من هم مهم نیست، چون کارش را انجام میدهد و همیشه هم آپدیت ها چیز مثبتی ندارد

Xiaomi Poco X3 Pro Xiaomi Poco X3 Pro

1400/5/15 هنگ کردن گوشبها در هنکام کاربری عادی و سبک، ارتباطی با میزان حافظه یا رم ندارد و مشکل نرم افزاری است و چنین مشکلاتی در برخی گوشیهای شیامی زیاد مشاهده میشود. گاهی اوقات هم یک مدل خاص را برخی افراد دارند و راضی هستند، برخی دیگر ناراضی.
اینهم ضعف طراحی یا تولید یک برند است که خرید محصولات آن مانند هندوانه همرا با ریسک باشد...
به هر حال برخی از این مشکلات ممکن است با اپدیتهای خاص کاهش یابند و البته یافتن اینهم پروژه ای است...
اینجاست که باید گفت: کجایی هوآوی که یادت بخیر...!
چون در این اواخر تناسب خوبی بین قیمت و کیفبت ایجاد کرده بود ولی تحریم گوگل شد...

Samsung Galaxy S20 FE Samsung Galaxy S20 FE

1400/5/15 اگر منظور از فوکوس لایو، همان حالت فوکوسی است که پس زمینه چهره را محو مینماید و در برخی گوشیها بنام فوکوس پرتره وجود دارد، این گوشی هم دارد ولی نمیدانم در مقایسه با اپل چگونه است.

البته انتخاب لنز فوتو 3X نیز به اینحالت کمک میکند و در کل فکر نمیکنم از این نظر کم بیاورد.
ضمناً اپ های کمکی هم برای محو کردن زمینه وجود دارد

Samsung Galaxy S20 FE Samsung Galaxy S20 FE

1400/5/15 اگر منظور از فوکوس لایو، همان حالت فوکوسی است که پس زمینه چهره را محو مینماید و در برخی گوشیها بنام فوکوس پرتره وجود دارد، این گوشی هم دارد ولی نمیدانم در مقایسه با اپل چگونه است.

البته انتخاب لنز فوتو 3X نیز به اینحالت کمک میکند و در کل فکر نمیکنم از این نظر کم بیاورد.
ضمناً اپ های کمکی هم برای محو کردن زمینه وجود دارد

Honor 9X Lite Honor 9X Lite

1400/5/14 حسگر انگشت برای عملکردهای دیگر مانند عکسبردازی ....

Honor 9X Lite Honor 9X Lite

1400/5/13 گوشی آنر 9x lite،
1- چراع نوتیفیکیشن دارد که امروزه در اغلب گوشیها نیست و لازم است
2- حسگر انگشت پشت گوشی و بسیار راحت وروان است، برای عرکزدهای دیگر مانند عکسبرداری هم قابل تعریف است
3- کنترل نور صفحه بر حسب نور محیط خیلی خوب کار میکند.
4- لنز مخصوص ماکرو ندارد ولی تا حدود 6 سانت می توانید به موضوع نزدیک شوید. اگر هیم بیشتر خواستد کمی زوم دیجیتال را به آن اضافه می کنید و تا از حروف ریز هم عکس واضحی بگیرد.
5- وضوح و بلندی صدای مکالمه دریافتی خیلی خوب، حساسیت میکرفون داخلی به اندازه سامسونگ نیست ولی برای مکالمه جوابگوست. حساسیت بیشتر با میکرفون بیرونی و هندزی فری مقدور است.
6-اسپیکر بیرونی برای موزیک خوب
7- محیط کاربری ساده و روان، بدون هنگی و لگو
همچنین:

8- پشتیبانی گول پلی دارد و تحریم نیست. مدلها ی بالاتر مانند 10x تحریمند
9- دوربین بسیار خوبی دارد و در نور کم نیز با گوشیهای بالا رده قابل رقابت است. دوربین در این رده قیمتی از بهترینهاست.
شیامی 9t باتری قویتر دارد اما کیفیت دوربین آن مانند آنر نیست. از نظر رابط کاربری هم نمیدانم ولی برخی گوشیهای شیامی مشکلاتی دارند یا پیدا می کنند.

در مجموع آنر 9x lite و مدل 9x یکی از بگوشیهای مناسب دراین رده قیمتی است. مشکل انهم اگر براای شما مهم باشد، اندروید 9 است و فورجی پلاس هم ندارد. باطری هم معمولی است و تقریباً هر روز باید شارژ شود. ln

نتایج فوق با چند ما ه تست و کار با رم گلوبال بود، فکرهم نمی کنم رم چین یا نمونه فیک داشته باشد

Samsung Galaxy S20 FE Samsung Galaxy S20 FE

1400/5/7 از نظر مگاپیکسل، همه گوشیها به سطح اسمی چند ده مگاپیکسل رسیده اند و ینابراین این پارامتر دیگر امتیازی محسوب نمی شود یا اهمیت خاصی ندارد.
البته اگر اعداد عجیبی مانند 48، 64 و 108 .. مگا پیکسل را بر روس گوشی می بینید، صرفاً اسمی و تبلیغاتی است و مقدار واقعی یک چهارم آنهاست. چون از نوعی شبیه سازی نرم افزاری برای چهار برابر نشان دادن میزان واقعی استفاده می کنند و جالب اینجاست که خودشان توصیه می کنند برای کیفیت و امکانات بهتر، از همان حالت اصلی (مثلاً 12 مگاپیکسل) استفاده کنید!
بنابر این وقتی گوشی رده بالا مانند S20 FE سامسونگ یا اپل را با دوربین 12 مگاپیکسل می بینید، توی ذوق نخورد، چون مقدار واقعی را نوشته است. عملاً هم 12 مگاپیکسل واقعی جوابگوی نیازهای گوشی هست و مهم کیفیت آن، بخصوص در نور کم است. چون برای نور روز، اغلب گوشیها خوبنند، حتی اگر عالی نباشند..
سامسونگ، بهترین سنسورهای دوربین را بر روی سری S میگذارد و این گوشی حالت تله فوتو یا زوم اپتیکال 3x هم دارد که انرا به امکانات دوربین عکاسی مستقل، نزدیک میکند. بنابراین برای عکاسی، یکی از بهترین انتخابهاست.

در مورد باتری و بازیهای سنگین هم دوستانی که تست کردند اطلاع دهند

Xiaomi Redmi Note 10 Pro Xiaomi Redmi Note 10 Pro

1400/5/6 بله همانطور که دوستان هم مکرراً گفتند اغلب گوشیهای شیامی اگرچه برای اهل گیم مناسبند. اما افرادی که بر روی کیفیت صدا و مکالمه حساس هستند، با این گوشیها به مشکل بر می خورند. در مواردی همان کارکرد عادی انها نیز دچار باگ و لگ است.

شاید کیفیت سری گرانتر mi مناسیتر باشد، اما اگر کسیی بخواهد اینقدر هرینه کند چرا سامسونگ نخرد که قابلیت اطمینان و پشتیبانی بهتری دارد ؟

Xiaomi Poco X3 Pro Xiaomi Poco X3 Pro

1400/5/4 بله ظاهراً گوشیهای شیامی برای همه چیز خوبند، بجز مکالمه بی درد سر... !

Xiaomi Poco X3 Pro Xiaomi Poco X3 Pro

1400/4/28 هنگ کردن گوشبها در هنکام کاربری عادی و سبک، ارتباطی با میزان حافظه یا رم ندارد و مشکل نرم افزاری است و چنین مشکلاتی حداقل در برخی گوشیهای شیامی زیاد مشاهده میشود.
شاید سری گرانتر mi وضعیت بهتری داشته باشد، و لی اگر بخواهید آنقدر هزینه کنید، چرا سامسونگ نخرید که قابلیت اطمینان و پشتیباتی بهتری دارد؟

شیامی اگر چه تنوع مدل زیادی دارد، اما پیدا کردن مدلی که دارای باگ و لگ نباشد ساده نیست. اینجاست که باید گفت: کجایی هوآوی که یادت بخیر...!
چون تناسب خوبی بین قیمت و کیفبت ایجاد کرده بود ولی تحریم گوگل شد...

Samsung Galaxy A22 Samsung Galaxy A22

1400/4/26 A22 نسخه 5G دارای گراقیک بالاتر ( FHD بجای HD) ولی صفحه TFT بجای سوپر آمولد است.
اما در مشخصات آن اشاره به سیستم لرزشگیر اپتیکال OIS نشده است:

1- آیا بر روی دوربین گوشی چنین قابلیتی عنوان شده است ؟

2- سنسور انگشت آنهم بر روی کناره است، کیفیت و سرعت آن چطور است؟

3- در صورت امکات کیفیت عکسهای آنرا در نور کم یا شب، با یک گوشی دیگر مقایسه نمایید

Xiaomi Redmi Note 10 Xiaomi Redmi Note 10

1400/4/24 در مورد اختلاف نظر برای قابلیت5G گوشی نوت 10،
ظاهراً مدل M2101K7AG این گوشی قابلیت 4G و مدل M2103K19G قابلیت 5G دارد. افرادی که گوشی را دارند دقیقتر بررسی و اطلاع دهند

Xiaomi Poco X3 Pro Xiaomi Poco X3 Pro

1400/4/24 بطور کلی دیر شارژ شدن گوشیها ممکن است از شارژ یا حتی کابل رابط انهم باشد. گوشی ها ی قدیمی جریان کمتر 1 آمپر لازم داشتند و اینهم یا هر شارژر یا هر کابل رابطی تامین می شد. اما گوشیهای جدید با باطری قویتر، جریان شارژ نزدیک 2 آمپر نیاز دارند و کابل رابط هم باید کیفیت خوبی داشته باشد تا بتواند این جریان را عبور دهد. کالهای رایج بازاری، ممکن است عملکرد کابلهای اصلی را نداشته باشند.

یک نمونه کابل رابط شارژ بلند 1.5 متری غیر اصلی یا متفرقه را با آمپرمتر تست کردیم، اما حتی نمی توانست یک آمپر ، یعنی نصف جریان لازم را عبور دهد و اینهم باعث تاخیر زمان شارژ میشود. اگر آمپر متر ندارید، می توانید از تعمیر کاران بخواهید که جریان شارژر و کابل رابط را برای گوشی شما اندازه گیری کنند.

Samsung Galaxy S20 FE Samsung Galaxy S20 FE

1400/4/22 بله، سامسونگ بهترین سنسور دوربینهایش را بر روی سری S میگذارد. البته امروزه سطح کیفیت دوربین سایر مدلها مانند سری A پیشرفت خوبی داشته و قابل رقابت شده اند.
همچنیین میدانیم که دوربین اصلی گوشیهای حتی گرانقیمت، واید هستند و اگر به چهره خیلی نزدیک شوند، آنرا دچار تغییراتی مانند بزرگ نشان دادن بینی میکند.
در این شرابط داشتن زوم اپتیکال یا همان حالت تله فوتو در گوشی، مزیت مهم برای علاقه مندان به عکاسی است. چون دوربین گوشی را به دوربین عکاسی نزدیکتر می کند و بطور مثال هنگام عکس پرتره، دچار حالت پدیده تغییر چهره نشده و عکسهای طبیعی تر می گیرد.
در حالی که داشتن قابلیت فیلمبرداری 4K یا 8k در مدلهای گرانتر، کاربرد خاص دارد و به درد همه نمیخورد.

در هرصورت نیاز افراد مختلف است و برخی افراد هم صرفاً به قدرت پردازنده و باطری برای بازیهای سنگین اهمیت میدهند.

Samsung Galaxy A52 Samsung Galaxy A52

1400/4/21 همچنین M31 برای قیمتهای پایینتر

Samsung Galaxy A52 Samsung Galaxy A52

1400/4/21 A52 مدل جدیدتر و نسبتاً کوچکتر از A71 است، اما باطری هر دو معمولی است و تقریباً هر روز باید شارژ شوند.
اگر میتوانید کمی بیشتر هزینه کنید A72 را بررسی کنید که دوربین کاملتری با حالت تله فوتو نیز دارد.
S20 fe قابل بررسی است.

اگر هم نمی خواهید اینقدر هزینه کنید مدلهایی مانند A32 و A42 نیز قابل بررسی است

Samsung Galaxy A11 Samsung Galaxy A11

1400/4/19 در مورد ضبط صدای مکالمه، بطور کلی اندرویدهای جدید( پس از 10) اجازه ضبط صدا از طریق سیستم داخل گوشی را نمیدهند و به ناچار برخی برنامه های ضبط مکالمه از صدای اسپیکر استفاده میکنند. بنابراین صدای کم یا از طریق هندزی فری، ضبط نمیشود.
با اینحال چند برنامه ضبط مکالمه (مانند ACR phone ) را تست کنید و نتیجه را اطلاع دهید

Samsung Galaxy S20 FE Samsung Galaxy S20 FE

1400/4/19 انتخابها محدودند و هر دو این مدلها (A72, S20 fe) دوربین خوبی دارند و در محدوده قیمتی خودشان مطرح هستند. مدلهای گرانتر هم فقط برای نیازها و کاربردهای خاص است و نباید بیش از نیاز برای گوشی هرینه کرد، چون عمر متوسط هر گوشی حدود 3 سال است و پس از ان یا قدیمی میشود یا خسته کننده....!

از میان برندهای دیگر فعلاً جایگزین مناسبی نیست. چون قبلاً هواوی و آنر مدلهای مناسبی داشتند که شامل تحریمهای گوگل شدند، مگر اینکه از میان مدلهای قبلی مانند 9x آنر را انتخاب کنید که قیمت مناسبتر و دوربین خوبی هم دارد ولی فاقد حالت تله فوتو است.

خرید شیامی هم با ریسک همراه است، چون بر روی کاغذ مشخصات خوبی دارند ولی برخی مدلهای آن دچار مشکلات باگ و لگ میشوند، مگر اینکه مدل خاصی را با تحقیق کافی از کاربران انتخاب کنید

Samsung Galaxy S20 FE Samsung Galaxy S20 FE

1400/4/18 در مورد انتخاب بین a52 , a72 و s20 fe ؛ اگر دوربین برای شما مهم است و بخواهید اینقدر هزینه کنید، باید توجه داشته باشید که A52 قابلیت تله فوتو یا همان عکسبرداری زوم اپتیکال را ندارد ولی دو مدل دیگر حالت زوم 3x را دارند و اینهم به معنای نزدیکتر شدن به قابلیتهای یک دوربین عکاسی مستقل است.
مقدار واقعی مگاپیکسل A72 نیز 16 است و اعدادی مانند 64 یا 48 مگاپیکسل، نوعی شبیه سازی برای چهار برابر نشان دادن میزان واقعی است و عملاً هم کارایی ندارد.
مگاپیکسل s20 fe نیز بصورت واقعی 12 اعلام شده است و اینهم برای یک سنسور کوچک گوشی و نیازهای معمولی، کاملاً جوابگوست و مهم کیفیت ان بویژه در نور کم است که در این گوشیها مناسب است.

بنابراین پیشنهاد میشود بین دو مدل A72 , S20 fe با در نظر گرفتن سایر تفاوتها که جزیی تر هستند و نظرات کاربران( در مورد مواردی مانند گرم شدن احتمالی که معمولاً برای گیمهای سنگین مطرح میشوند ) انتخاب نمایید.

Samsung Galaxy A32 Samsung Galaxy A32

1400/4/10 برای تایپ صوتی فارسی یا لاتین، میتوانید صفحه کلید گوگل را نیز نصب کنید و این بر روی هر گوشی قابل اجراست.

Samsung Galaxy S20 FE Samsung Galaxy S20 FE

1400/4/9
با تشکر،
البته زوم اپتیکال، اصطلاح رایج در دوربینهای عکاسی است که در آن، فاصله کانونی لنز بصورت مکانیکی تغییر میکند.
برای دروبینهای گوشی چون محدودیت فیزیکی دارند؛ پیاده سازی این سیستم مقدور نیست و باعث بززگ شدن گوشی میشود. به همین دلیل از لنزهای مجزا برای فاصله کانونی مانند 3x یا 2x استفاده میشود که در واقع همان لنز تله فوتو است، ولی در گوشیها به عنوان زوم اپتیکال هم شناحته میشود.

اصطلاح OIS، مربوط به سیسیتم لرزشگیر اپتیکال است و مستقل از حالت زوم است.
Optical Image Stabilization

Xiaomi Redmi Note 10 Xiaomi Redmi Note 10

1400/4/8 برای کاربردهای معمولی، شیامی نوت 10 با حافظه 64و4، مشخصات و قیمت مناسبتری دارد.
مدلهایی مانند 9T و پوکو M3 هم با باطری قوی تری هستند، اما صفحه نمایش ان در نور آفتاب مانند امولد نوت 10 نیستند.
سامسونگ A32 , A31 نیز قابل برررسی هستند، با کمی قیمت بالاتر... اگر A22 هم به بازار بیاید برای کاربردهای معمولی مناسب است.

Samsung Galaxy S20 FE Samsung Galaxy S20 FE

1400/4/8 منظور از زوم اپتیکال، همان حالت تله فوتو (3X) است که A72 , S20 fe دارند. .
A52 مانند اغلب گوشیها ، صرفاً زوم دیجیتال دارد که با کاهش کیفیت هنگام زوم بالا همراه است.

Xiaomi Redmi Note 10 Xiaomi Redmi Note 10

1400/4/8 بله، یافتن گوشی جمع و جور و حدود 6 اینچ، مشکل شده است.
مدلهای هواوی P30 Lite , و سامسونگ A41 را بررسی کنید که نسبتاً سبک و کوچک هستند

Samsung Galaxy A72 Samsung Galaxy A72

1400/4/7 در مورد مقایسه بین سه تا گوشی a72 و a52 و s20 fe باید توجه داشت که A52، زوم اپتیکال ندارد ولی دو مدل دیگر این مزیت را دارند.

از نظر مگاپیکسل، همه گوشیها به سطح اسمی چند ده مگاپیکسل رسیده اند و ینابراین این پارامتر دیگر امتیازی محسوب نمی شود یا اهمیت خاصی ندارد. البته اگر اعدادی مانند 48، 64 و... مگا پیکسل را می بینید، صرفاً اسمی و تبلیغاتی است و مقدار واقعی یک چهارم آنهاست. چون از نوعی شبیه سازی نرم افزاری برای چهار برابر نشان دادن میزان واقعی استفاده می کنند و جالب اینجاست که خودشان توصیه می کنند برای کیفیت و امکانات بهتر، از همان حالت اصلی (مثلاً 12 مگاپیکسل) استفاده کنید!
بنابر این وقتی گوشی رده بالا مانند S20 FE سامسونگ یا اپل را با دوربین 12 مگاپیکسل می بینید، توی ذوق شما نخورد، چون مقدار واقعی را نوشته است. عملاً هم 12 مگاپیکسل واقعی جوابگوی نیازهای گوشی هست و مهم کیفیت آنف بخصوص در نور کم است. چون برای نور روز، همه گوشیها به کیفیت خوبی رسیده اند.

بنابراین میتوانید با مقایسه سایر مشخصات بین A72 و S20 FE انتخاب کنید.

Samsung Galaxy S20 FE Samsung Galaxy S20 FE

1400/4/7 در مورد مقایسه بین سه تا گوشی a72 و a52 و s20 fe باید توجه داشت که A52، زوم اپتیکال ندارد ولی دو مدل دیگر این مزیت را دارند.

از نظر مگاپیکسل، همه گوشیها به سطح اسمی چند ده مگاپیکسل رسیده اند و ینابراین این پارامتر دیگر امتیازی محسوب نمی شود یا اهمیت خاصی ندارد. البته اگر اعدادی مانند 48، 64 و... مگا پیکسل را می بینید، صرفاً اسمی و تبلیغاتی است و مقدار واقعی یک چهارم آنهاست. چون از نوعی شبیه سازی نرم افزاری برای چهار برابر نشان دادن میزان واقعی استفاده می کنند و جالب اینجاست که خودشان توصیه می کنند برای کیفیت و امکانات بهتر، از همان حالت اصلی (مثلاً 12 مگاپیکسل) استفاده کنید!
بنابر این وقتی گوشی رده بالا مانند S20 FE سامسونگ یا اپل را با دوربین 12 مگاپیکسل می بینید، توی ذوق شما نخورد، چون مقدار واقعی را نوشته است. عملاً هم 12 مگاپیکسل واقعی جوابگوی نیازهای گوشی هست و مهم کیفیت آنف بخصوص در نور کم است. چون برای نور روز، همه گوشیها به کیفیت خوبی رسیده اند.

بنابراین میتوانید با مقایسه سایر مشخصات بین A72 و S20 FE انتخاب کنید.

Samsung Galaxy A12 Samsung Galaxy A12

1400/4/6 تجارب مختلف نشان میدهد که برای خردی گوشی اگر در میان مدلهای سامسونگ بتوانید مدلی به قیمت و امکانات مناسب خود پیدا کنید بهتراست، چون اطمینان و پشتیبانی بهتری دارد.

پس از آنهم قبلاً برخی مدلهای هواوی مناسب بودند ولی مدلهای جدید آن شامل تحریمهای گوگل شدند، مگر اینکه مدلهای قبلی مانند y8s یا آنر 9x را انتخاب کنید.

گوشیهای شیامی بر روی کاغذ مشخصات ادعایی خوبی دارند اما عملاً با مقداری ریسک همراهند، چون برخی از همان اول یا پس از مدتی دچار مشکلاتی مانند باگ و لگ میشوند. حداقل مدلهایی را با تحقیق کافی انتخاب کنید که مشکلات شاخص نداشته باشد
موارد 1 تا 40 از مجموع 100 مورد
خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا