مشخصات کاربر

 
  • نام کاربر : محمدحسین م
  • تاریخ عضویت : 1398/4/18
  • تعداد نظرهای داده شده : 48

نظرها

ترتیب:
جستجو:
موارد 1 تا 40 از مجموع 48 مورد

Samsung Galaxy S21 FE 5G Samsung Galaxy S21 FE 5G

1401/1/24 بلاخره One UI 4.1 با حجم ۱۴۴۳ مگابایت برای رام های خاورمیانه منتشر شد.

Samsung Galaxy S21 FE 5G Samsung Galaxy S21 FE 5G

1400/12/21 متاسفانه هنوز حل نشده مشکل و باید حداقل یه ماه دیگه صبر کنیم

Samsung Galaxy S21 FE 5G Samsung Galaxy S21 FE 5G

1400/12/20 پچ امنیتی فوریه برای این گوشی منتشر شد. نمی دونم حالا باگ رفرش ریت تو این آپدیت برطرف شده باشه یا نه چون صرفا امنیتی هست.
آپدیت بعدی این گوشی One UI 4.1 که با شماره G990EXXU1CVC4 در حال تست شدنه و ماه بعد منتشر میشه

Samsung Galaxy S21 FE 5G Samsung Galaxy S21 FE 5G

1400/10/16 تاثیر رفرش ریت روی باتری بیشتر تو نمایشگر های LTPO مشهوده. تو نمایشگر غیر LTPO سیستم باید به صورت نرم‌افزاری رفرش ریت رو کم و زیاد کنه که این خب خیلی کندتر عمل میکنه و تازه رنجش از ۶۰ هرتز پایین‌تر هم نمیاد.

Nokia 3.2 Nokia 3.2

1400/3/3 لینک دانلود GSI یادم رفت بذارم
اینه:
https://developer.android.com/topic/generic-system-image/releases

Nokia 3.2 Nokia 3.2

1400/3/3 چون با سایت developers.android.com در ارتباطه این سایت تحریمه
واسه همین قبلش باید vpn روشن کنی
یا اینکه از این سایت ایمیج رو دستی دانلود کنی داخل پوشه download قرار بدی و dsu loader رو باز کنی

Nokia 3.2 Nokia 3.2

1400/3/1 امروز به یه مورد جالبی برخوردم
همونطور که میدونید نسخه بتای اول اندروید ۱۲ چند روزی هست منتشر شده اما این گوشی دیگه اندروید ۱۲ رو به طور رسمی نمیگیره حالا اندروید ۱۱ یه قابلیتی داره به اسم DSU Loader که از گزینه های developer options هست اگه به اون منو برید و روی این گزینه بزنید بهتون دو ایمیج از بتای اول اندروید ۱۲ نمایش میده یکی بدون سرویس های گوگل و دومی با سرویس های گوگل.
حالا این گزینه چی کار میکنه؟ این از قابلیت های پیش فرض اندروید ۱۱ هست در واقع گوشی از همه ی پارتیشن های سیستم یه دونه کپی دیگه هم داره که موقع آپدیت گوشی آپدیت ها روی پارتیشن دوم اعمال میشه و گوشی موقع اعمال آپدیت و ریستارت روی اون پارتیشن بوت میشه.
این قابلیت از این مزیت پارتیشن های دوگانه استفاده میکنه و شما میتونید نسخه های بعدی اندروید رو به صورت موقتی روی پارتیشن دوم نصب کنید در عین حالی که اندروید اصلی شما با اطلاعات داخلش محفوظه و شما تو اندروید جدیدی که نصب کردید با یه ربستارت ساده میتونید برگردید به رام اصلی گوشی بدون از دست رفتن اطلاعات.
اما من تستش نکردم یعنی برام نشون داد اما اقدام به نصب نکردم. شما هم امتحان کنید براتون میاد. اگر کسی هم نصبش کرد و تست کرد خبر بده که تونسته با این قابلیت اندروید ۱۲ رو بوت کنه یا خیر
شاید براتون سوال بشه که چطوری وقتی هنوز اندروید جدید بیرون نیومده و اصلا قرار نیست برای این گوشی هم منتشر بشه چطوری ممکنه کار کنه. در واقع این تکنیک جدید گوگل هست و تو اندروید از نسخه ۹ به بعد، پوشه درایور های گوشی از پارتیشن سیستم جداست و با بوت اندروید جدیدتر، درایور ها به راحتی از اون مسیر شناسایی میشه البته این قابلیت به طور کلی برای هدف آزمایشی بوده و قرار نیست شما از اون به عنوان اندروید اصلی استفاده کنید چون قطعا پایداری اندروید خود گوشی رو نخواهد داشت ولی به راحتی با یه ریستارت به اندروید اصلی برمیگردید بنابراین برای آزمایش اندروید جدید قابلیت عالی هست.

Xiaomi Redmi Note 6 Pro Xiaomi Redmi Note 6 Pro

1399/10/20 MIUI 12 رو نصب کردم. تا الانش که راضی کننده بوده سرعتش خوبه و باتری هم باید یه مدتی بگذره تا بشه نظر داد چون گوشی رو به خاطر گوگل کمرا آنلاک کرده بودم و بعد از فلش miui 12 لاک و هارد ریست کردم.
متاسفانه چند تا بدی داره یکی اینکه هنوز قابلیت تشخیص چهره ش همچنان روی ایران کار نمی کنه و باید بذاری هند (در صورتی که بقیه گوشیا با منطقه ایران تشخیص چهره رو میاره). بعد از اینکه مکان رو به هند تغییر دادم تشخیص چهره رو فعال کردم واقعا سرعتش عالیه و تو نور خیلی کم حتی به سرعت عمل میکنه و حتی ار ردمی نوت 8 سریعتر واقعا دلیلی نداره برای ایران فعال نیست هنوز.
دومین مورد عجیبی که دیدم رابط قدیمی دوربین بود که همچنان بروز نشده به رابط جدید و منو ناامید کرد پس میشه این حدس رو زد که Camera2api هنوز براش قفله و باید آنلاک کرد.
سومین مورد، آپدیت نشدنش به اندروید 10 عه. جالبه که ردمی نوت 5 که قدیمی تره اندروید 9 داره و اینم تا 9 آپدیت شده یعنی اینکه کلا رام های شیائومی رو هوا و کیلویی آپدیت میده و هر کدوم آسون تر بود و یا باگاش کمتر براش اول میده به مدل اصن کاری نداره :))) میشد این حدس رو زد که چون این مدل خیلیم فروش نرفته با وجود اینکه یکی از کم نقص ترین و زیباترین و عالی ترین گوشیای شیائومی بوده تا الان شیا زیاد بهش محل نمیذاره البته اینکه ردمی هست هم تاثیر داره رو ساپورتش.
چهارمین مورد اینه که قابلیت floating window نداره یعنی پنجره ها به صورت شناور بتونن باز بشن که این یکی از اصلی ترین ویژگی های MIUI 12 بود. حالا ما انتظار سوپر والپیپر پرمصرف و ناکارآمد نداریم ولی انتظار اینم نداشتم این ویژگی رو اضافه نکنه.
به هر حال بعد از این همه انتظار آدم جا می خوره آپدیت اینجوری و کم آپشن بهش بدن چون حدود یکسال پیش این نسخه معرفی شد و تازه به این گوشی رسیده.
البته بگم که با تغییر دادن منظقه به هند، امکانات پیش فرض گوشی خصوصا بخش تماس و پیامک خیلی بیشتر شد. همچنین بخش Themes هم فعال شد.
در باقی موارد رابط بهبود یافته انیمیشن های روون و زیبا و فونت ها و بازطراحی منوها رضایت بخشه.
یک تاپیک هم برای گزارش باگ ها تو انجمن شیائومی برای این نسخه ایجاد شده، دوستان می تونند همکاری کنند و مواردی که خودم بالا بهش اشاره کردم رو تو اون فروم ذکر کنند شاید شاید این نواقص رفع بشه در آینده.
https://c.mi.com/thread-3530926-1-0.html

Xiaomi Redmi Note 6 Pro Xiaomi Redmi Note 6 Pro

1399/10/17 امروز بلاخره miui 12 اومد متاسفانه و خاک بر سر شیا
اندروید ۹ هست
واقعا شرم آوره بعد از اینهمه انتظار

Xiaomi Redmi Note 6 Pro Xiaomi Redmi Note 6 Pro

1399/10/15 خبر دردناک امروز:
Miui 12 برای نوت ۵ پرو اومد برای نوت ۶ پرو نیومد.
وات د فاز شیائومی؟

Nokia 3.2 Nokia 3.2

1399/10/11 من این گوشی رو برای مادرم تهیه کردم.
چون یک سیم کارت بیشتر داخلش ننداختیم تا الان که تماس ها مشکلی نداشته و پرش آنتن نداشتیم و تا الان رضایت بخش بوده اما با توجه به این که مشکل پرش رو غریب به اتفاق کاربرای این گوشی حداقلش در ایران داشتند من دو درخواست فوری از فروم پشتیبانی نوکیا و از اپلیکیشن my phone برای حل دو مشکل ارسال کردم یکی همین موضوع پرش آنتن و در نامه ام خیلی تاکید کردم که در ایران خیلی با این مشکل دست و پنجه نرم می کنن و سریعتر مشکل رو برطرف کنید و یه موضوع دیگه پشتیبانی از VoLTE هستش که متاسفانه hmd این قابلیت رو بر اساس اوپراتور توی سیستم عامل فعال یا غیرفعال می کنه و امکان فعال کردن دستیش وجود نداره یعنی تو فریمور مودم این گوشی برای هر اوپراتور تعریف شده که VoLTE فعال باشه و برای اوپراتور هایی که اسمشون نیست تنظیمش غیرفعال باشه که به این موضوع اشاره هم کردم که در ایران اوپراتور ها VoLTE دارند ولی این گوشی ساپورتشون نمی کنه و لطفا اضافه کنید. اون ها هم در جواب گفتن مشکلات رو حتما برای رفع به تیم مربوطه منتقل می کنند. حالا ایشالا که این مشکلات در نسخه بعدی اندروید برطرف بشه. حتی خود موضوع VoLTE می تونه کاملا این مشکل رو برطرف کنه چراکه برقراری ارتباط از بستر دیتای موبایل و LTE هست و نیازی به تغییر باند نداره که سبب مشکلات پرش آنتن بشه ولی متاسفانه امکان فعال کردنش هنوز وجود نداره مگر اینکه گوشی رو روت کنید.
البته همراه اول یه نرم افزار به اسم TelFi هم داره داخل گوگل پلی که میتونید Wifi calling رو با اون فعال کنید و در مواقعی که پرش آنتن دارید دیگه تماس ها رو از دست ندید البته این مورد احتیاج داره که حتما به اینترنت وای فای متصل باشید. این هم میتونه یه راهکار برای مشکل پرش آنتن باشه.
در باقی موارد گوشی خوبی هست، باتریش که عالیه واقعا و 10 ساعت حداقل میشه باهاش اسکرین گرفت (اندروید خالص خوبیش همینه). فقط یه مشکلی تو لانچرش داره اینه گاهی وقتا خط های مشکی رنگ موقع باز کردن برنامه ها یا اسکرول یا برگشت به لانچر یهو ظاهر و ناپدید میشه که باگ لانچر هست تشخیص چهره خیلی کند عمل میکنه و کمی تاچ ضعیف هستش با گلس. (این سه ایراد اساسی هست که خودم به شخصه تجربه کردم)
اون دکمه ی بی کاربرد Assistant در حالت پیش فرض هم میشه به راحتی به کمک برنامه button mapper به هر کاربری ای که دوست دارید تغییرش بدید مثلا کلید سایلنت یا قفل روتیشن مثل آیفون. فقط قبلش باید از قسمت برنامه های پیش فرض یا Default Apps برنامه همیار دستگاه رو غیرفعال کنید که همزمان باهاش Google Assistant باز نشه.
اگر هم با رابط دوربینش و امکانات کمش حال نمی کنید، گوگل کمرا نسخه Urnyx05 رو بریزید هم کیفیت عکساش واقعا بهتر میشه (به خاطر الگوریتم های نرم افزاری) و هم حالت شب دارید که واقعا عکاسیش زمین تا آسمون با نرم افزار پیش فرض خودش تفاوت داره و هم حالت پرتره که بدون نیاز به لنز عمق سنج و با هوش مصنوعی، به پس زمینه ی سوژه عمق میدان خیلی طبیعی رو اضافه میکنه.

Xiaomi Redmi Note 8 Xiaomi Redmi Note 8

1399/8/29 با تشکر از راهنمایی دوستان
مشکل قطب نما امروز چک کردم انگار درست شده بود و اثر انگشتم چون گوشی برای خودم نیست، اون شخص مثل اینکه انگشتشون تقریبا اثر انگشتش ساییده شده بوده واسه همین شناسایی سخت بوده :)))))
باتری هم مثل اینکه بعد دو یا سه روز فکر کنم به علت پایدار شدن کرنل بعد از آپدیت وضعیت بهتری پیدا کرده و ۸ ساعت باهاش اسکرین گرفتیم.
فقط یه باگ جدیدی دیدم از miui 12 که پنل نوتیفیکیشن قاطی کرد و باز نمیشد و گوشی بعدش دچار هنگ شد، به نظر میرسه هنوز miui 12 اونقدر که باید پایدار نشده هرچند جاهای دیگه به باگ خاصی برنخوردم ولی این باگ عجیب بود برام بعد این همه مدت که گذشته از معرفی miui 12. ایشالا که آپدیت بعدی برطرف بشه. واقعا حیف این UI زیباست، فعلا آپدیت نکنید به نظرم.

Xiaomi Redmi Note 8 Xiaomi Redmi Note 8

1399/8/28 سلام.
چند روزی هست این گوشی رو خریداری کردم و بعد از اینکه راه اندازی کردم دیدم که MIUI 12 به صورت OTA براش موجود شده، نصب کردم و مشکلی در نصب پیش نیومد و راحت نصب شد اما با MIUI 11 پیشفرض خود گوشی کار نکردم ببینم این باگ ها را داشته یا مشکل سخت افزاریه یا چیز دیگه ولی روی 12 چند مورد دیدم که میخوام بدونم کسی هست که نصب کرده باشه مواجه شده باشه با این مشکلات؟
- اثر انگشت بعد از اینکه تنظیم میکنی چند بار اول استفاده خوب عمل میکنه اما بعد از مدتی خیلی سخت شناسایی میکنه یا اصلا نمیشناسه و ارور میده
- قطب نما حدود 20 الی 30 درجه خطا داره
-مصرف باتری به نظر غیر طبیعی میاد (مصرف Android System بالاست)

Xiaomi Redmi Note 6 Pro Xiaomi Redmi Note 6 Pro

1399/6/17 بابا مگر میشه؟ اولا که تست گیک بنچ با اندروید 10 رو MIUI 12 رسمی چند ماه پیش در اومد ثانیا همون موقع که MIUI 12 بتاش عرضه شد برای این گوشی هم اومد و فیلمش هم تو یوتیوب موجوده که بر اساس اندروید 10 ساخته شده. تو نقشه آپدیت دیوایس های شیائومی هممممه اندروید 10 هستن به غیر از سه یا چهار مورد که تازه ردمی نوت 5 هم با اندروید 9 بود.

Samsung Galaxy A50 Samsung Galaxy A50

1399/2/25 این حرف ها رو میزنند. Odin نرم افزار توسعه داده شده تو لابراتوار های خود سامسونگه و خود تکنیسین های این شرکت ازش استفاده می کنند منتها به بیرون هم منتشر شده و عموم قابلیت استفاده ازش رو دارند خود سامسونگ هم مانعی نذاشته براش هر چند روش فلش رسمی خود شرکت نیست. تو همین ایران سامسونگ یه بخش ایجاد کرده به اسم آکادمی مهندسی سامسونگ که هر کی بره اونجا در مورد آموزش موبایل نحوه فلش کردن گوشی با Odin رو بهش آموزش میدن بنابراین نگرانی ای نداره. اکثر اوپراتور های سامسونگ ممبرز جواب سربالا و بی اساس میدن البته حق هم دارن چون موظفن که از ایجاد اشکالات ناشی از روش های غیررسمی اطلاع رسانی کنن. (چون فقط غیر رسمیه) این روش غیر ایمن نیست چون حتی اگه وسط فلش به مشکل بخورید، بوتلودر سامسونگ امکان این رو میده که دستگاه رو دوباره روشن کنید و در حالتی که فلش ناقص خورده با یه فریمور دیگه مشکل رو حل کنید (احتمال هارد بریک شدن در گوشی های سامسونگ تقریبا صفره). تنها موردی که هست اینه که فرد باید آگاهی های لازم برای فلش فریمور مناطق دیگه رو داشته باشه چون بعضیاشون ممکنه به خاطر تنظیماتی که در CSC هست سازگاری شون با شبکه های ایران کمتر باشه و در مصرف باتری دارای ایراداتی باشند یا اینکه یک سری ویژگی ها تغییر کنند. از نظر سخت افزاری کاملا امن هست.

Samsung Galaxy A50 Samsung Galaxy A50

1399/2/7 اندروید ۱۰ لازمه روی گوشی که اندرویدش ۹ به پایین باشه نصب نمیشه فقط رو سامسونگ ‌oneui 2 جواب میده.
برو سایت apkmirror بالا سرچ کن quick share تو لیستش اونی که نسخش 11.1.02 هست دانلود کن و بزن روش نصب شه بعدش که تموم شد چند ثانیه صبر کنی پنل کوییک رو باز کنی خودش میره صفحه بعدی آیکونش ظاهر میشه.

Samsung Galaxy A50 Samsung Galaxy A50

1399/2/6 قابل توجه دوستان.
اون بخش Firmware CSC code رو داخل phone info اشتباه نشون میده به اون اعتنا نکنید.
آخرین کد داخل Service Provider رو ببینید اگر آپدیت OTA براتون داخل گوشی میاد همیشه ، منطقه رام هم همون هست.

Samsung Galaxy A50 Samsung Galaxy A50

1399/2/6 سایت apkmirror آخرین نسخه quick share دانلود کنی نصب میشه رو A50. بعد چند ثانیه آیکونش تو پنل اعلان هم میاد. کشف جدید من.
دیگه نمیخواد منتظر oneui 2.1 باشید :))

Samsung Galaxy A50 Samsung Galaxy A50

1399/1/23 خب پس احتمالا نیاز دارید که رامتون رو تغییر بدید به ایران چون خیلی از مناطق داخل فایل CSC شون از تنظیمات شبکه ایران پشتیبانی نمی کنند.
اگر قبلا منطقه شما به ایران تغییر نکرده می تونید رام عراق یا امارات رو نصب کنید که بروزرسانی ها سریع تر براتون منتشر بشه چون در حال حاضر هنوز برای ایران اندروید 10 منتشر نشده. اما اگر قبلا منطقه شما به ایران تغییر کرده اگه رام عراق رو نصب کنید نمی تونید آپدیت OTA دریافت کنید بنابراین اگر وقت و حوصله داشته باشید یبار تست کنید و رام عراق رو دانلود کنید و بدون سیم کارت فلش کنید بعد از اون تو تنظیمات چک کنید اگر زده بود MID/THR/THR یا MID/MID/MID یا MID/THR/MID می تونید آپدیت OTA بگیرید اما اگر شده بود THR/THR/THR ناچارا فقط باید رام ایران رو نصب کنید اگر می خواهید VoLTE داشته باشید و OTA هم بگیرید.

Samsung Galaxy A50 Samsung Galaxy A50

1399/1/22 قابل توجه دوستان، اندروید 10 هنوز برای ایران نیومده و کسانی که براشون سوال شده چرا آپدیت براشون ظاهر نمیشه چون فریمورشون ایران هست و باید بیشتر از مناطق دیگر صبر کنند.
کسانی هم که دریافت کردند فریمور مناطقی چون امارات، عراق یا افغانستان نصب دارند. اگر داخل Service Provider سه عبارت THR باشه فریمور ایران هست.

Samsung Galaxy A50 Samsung Galaxy A50

1399/1/22 منظور بنده از تنظیمات شبکه این هست که شما باید رام ایران رو دانلود و فلش کنید تا در حین ریست فکتوری و تغییر منطقه به ایران تنظیمات شبکه ش هم به ایران تغییر کنه وگرنه منظورم این نبود که تنظیمی برای این کار تو منوی تنظیمات هست که دستی بشه تغییر داد.
البته برای Volte گفتن که میتونید APN اضافه کنید و مشکل حل بشه. داخل نظرات هم تنظیمات APN رو مثل اینکه فرستادند. جستجو کنید.

Samsung Galaxy A50 Samsung Galaxy A50

1399/1/20 نه چون رام و CSC تک منطقه ای (مالزی) هست باید رام ایران رو دانلود و فلش کنید و غیر از این هم راهی نداره.

Samsung Galaxy A50 Samsung Galaxy A50

1399/1/19 شما کد Service Provider رو بفرستید که خدمت شما عرض کنم که با ریست فکتوری میتونید Volte داشته باشید یا خیر.
درهر صورت شما حتما نیاز به ریست فکتوری دارید برای فعال کردن این قابلیت، چه با فلش رام چه بدون تعویض رام. چون اینکه ایرانسل دارید ولی آیکون Volte نمیاد یعنی منطقه تنظیمات شبکه ایران نیست.

Samsung Galaxy A50 Samsung Galaxy A50

1399/1/19 دوستان می تونید مصرف باتری بیش از حدی که طی آپدیت های اخیر بوجود اومده تا حد نسبتا خوبی با خاموش کردن این موارد پایین بیارید:
- Nearby device scanning در قسمت connections-more connection settings
-Bixby routines در قسمت advanced features
- send diagnostic data در قسمت biometrics and security. این مورد آخری خیلی مهمه و معمولا بعد هر آپدیت لاگ ارسال میکنه و همین باعث درگیری باتری میشه حتی در مواقع خاموشی وای فای.
بعد از خاموش کردن موارد بالا یبار دستگاه رو ریستارت کنید.
البته همیشه بهتره که ویژگی lift to wake هم حتما غیرفعال باشه چون این ویژگی خیلی باعث مصرف باتری زیاد میشه البته گزارش های زیادی هم هست که ممکنه تشخیص چهره به علت وجود یک باگ که تو آپدیت ایجاد شده مقدار زیادی از باتری رو مصرف کنه ولی برای من با خاموش کردن همون ۳مورد بالا تا حد زیادی جواب داد ولی اگر همچنان مصرفتون بالاست میتونید تشخیص چهره رو غیرفعال کنید.

Samsung Galaxy A50 Samsung Galaxy A50

1399/1/19 اگه سیمکارتتون همراه اول باشه طبیعیه علامت volte نیاد چون از آبان ماه و بعد از قطع اینترنت، همراه اول volte رو غیر فعال کرد. الان فقط ایرانسل Volte داره.
ولی اگه رامتون جایی غیر از OXM باشه (رامهای منطقه خاورمیانه و آفریقای شمالی) و تنظیمات شبکه روی ایران نباشه، Volte کلا کار نمیکنه و فقط گزینه روشن خاموش داره.
از طریق Service Provider داخل تنظیمات چک کنید اگر THR درج شده بود امکان استفاده از Volte رو دارید، ولی برای استفاده از تقویم فارسی باید منطقه رام هم حتما تهران باشه یعنی داخل service provider حتما ۳ تا عبارت به شکل THR/THR/THR به کار رفته باشه.
پیشنهاد میکنم یبار از اطلاعاتتون بکاپ بگیرید و رام ایران رو دانلود کنید و فلش با CSC کنید و نه home_CsC که یبار کلا ریست فکتوری بشه و تنظیمات شبکه و منطقه گوشی روی ایران تنظیم بشه.

Samsung Galaxy A50 Samsung Galaxy A50

1399/1/18 اندروید ۱۰ حالا حالا ها نمیاد فعلا تو مرحله Rollout آزمایشی هست. حداقل ۲ هفته دیگه کار داره. امروز تازه پچ امنیتی آوریل با اندروید ۹ منتشر شد.
و اینکه من دلو زدم به دریا و از بوتلودر ۲ به ۴ بروز کردم اول فوریه نصب شد یکی دو روز که استفاده کردم باتری نسبتا خوب بود مثل سابق ولی بعد که مارس نصب شد متاسفانه مصرف خیلی رفت بالا و جوری شد که مثلا اگه تو ۸ ساعت ۱ درصد کم میکرد الان هر ساعت ۱ درصد کم میکنه بدون هیچ استفاده و متاسفانه سامسونگ با این بروزرسانی هاش گند میزنه به عمر باتری. در ضمن طبق گفته دوستان SOT از ۸ ساعت به ۵ ساعت افت کرده و اگر بازه شارژ گوشی دوروز و نصف بود به حداکککثر یک روز و نصف کاهش پیدا کرده یعنی هیچی به اندازه آپدیت های سامسونگ نمیتونه باتری رو به فنا بده آفررین واقعا.

Samsung Galaxy A50 Samsung Galaxy A50

1399/1/16 این گوشی پرچمدار نیست که بخواید روش سرمایه گذاری کنید، میان رده هست و هرکس میخره اولا برای اینکه کارش راه بیفته هست و براش فرقی نمیکنه ساخت کجا باشه، به قول بعضی از دوستان قطعات یکسان هست و فقط اسمبل قطعات توسط دست در هند انجام میشه، ثانیا بعید میدونم بعدا بخواد دغدغه فروشش رو داشته باشه که حالا چند صد هزار تومن ارزونتر یا گرونتر هر چند من معتقدم این تفکرات حواشی در مورد کشور ساخت گوشی که اخیرا بوجود آمده کلا بی اساس هست ولی خب وقتی تفکرات بعضی فروشندگان بسیاری از مشتریان رو گمراه کرده و بین همه دیگه این قضیه کلا حساسیت ایجاد کرده روی قیمت گذاری گوشی، کاری نمیشه کرد. در کل خریدار این گوشی نباید به فکر سود یا ضرر خرید و فروش گوشی باشه خصوصا کسی که میخواد چند سال یه گوشی نسبتا خوب دستش باشه. اگر آیفون باشه بحثش جداست چون زیاد افت قیمت نداره اما سامسونگ هر مدلیش افت قیمت داره میخواد پرچمدار باشه یا میان رده یا پایین رده.
در این مورد مثالی عرض میکنم برای اینکه خیالتون از بابت مشکلات خرابی و سخت افزاری کشور های مختلف راحت باشه، اون زمانی که گوشی های Nexus 5X و 6P تحت نظر مستقیم گوگل و به سفارش گوگل در کارخانه اصلی ال جی در کره و هواوی در چین مونتاژ میشد همه شون به خاطر یک ضعف در قطعات، کلاستر هسته های BIG پردازنده دچار مشکل سخت افزاری می شد و گوشی دیگه بوت نمیشد و در بسیاری از مواقع حتی دیگه روشن نمیشد این در حالی بود که مونتاژ کارخانه اصلی بود فقط قطعه مشکل دار بود فرقی نمی کرد که در کدام کشور و چه کارخانه ای اسمبل شده باشه، ضمن اینکه مشکلات این شکلی (خصوصا در مورد ال جی) ضربه بزرگی به این شرکت وارد کرد و تقریبا فروش گوشی هاش متوقف شده ودر حال زیان دیدن هست، بنابراین اگر مشکلی در قبال اسمبل و قطعات به موجود بیاد ضربه اصلی رو تولید کننده می خوره.

Samsung Galaxy A50 Samsung Galaxy A50

1399/1/16 لطفا دقیق بفرمایید که از چه پورتی از Gcam نصب کردید؟ چون خیلی از پورت ها رو تست کردم و به صورت صحیح کار نمی کنن و حالت شب هم کار نمیکنه.
و اینکه با اندروید 10 Camera2api همچنان در سطح Level 2 هست و تغییری نکرده. همچنین منوی تنظیمات فیلمبرداری کما فی السابق به حالت FHD , HD موجوده و نه بیشتر.

Samsung Galaxy A20s Samsung Galaxy A20s

1399/1/14 وضعیت منطقه گوشی رو از طریق تنظیمات چک کنید.
اگر این دو حالت باشه به صورت OTA میاد:
1- FWD/FWD/FWD/FWD
2-FWD/THR/THR/FWD
اگه غیر از این دو حالت باشه آپدیت OTA نمیگیرید که باید رام یه کشور دیگه مثل ویتنام یا هند (غیر خاورمیانه) رو فلش کنید که تک منطقه ای (single) باشه.
ولی اگر تمایل به تغییر منطقه نداشته باشید، هر زمان که اندروید 10 بیاد می تونید دستی از طریق کامپیوتر بروزرسانی کنید و مشکلی هم پیش نمیاد فقط باید حجم بیشتری دانلود کنید. البته یه راه دیگه برای تغییر منطقه بدون تعویض و دانلود رام وجود داره یه نرم افزار به نام SamKey هست که قابلیت تغییر منطقه و CSC بدون نیاز به فلش رام یا پاک شدن اطلاعات رو داره ولی بابت هر تعویض منطقه یه کردیت که تقریبا به اندازه ی فکر میکنم 2 دلار باشه نیاز داره که فروش کردیت هاشم تو سایت های ایرانی هست. این روش قطعی برای تغییر منطقه هست حتی برای مواقعی که نمیشه با فلش رام کشور دیگه ای منطقه ایران رو تغییر داد این نرم افزار این کارو انجام میده.

Samsung Galaxy A20s Samsung Galaxy A20s

1399/1/13 به دلیل اینکه این گوشی از پلتفرم امنیتی Knox که برای رمزنگاری داده های حساس استفاده میشه پشتیبانی نمیکنه

Samsung Galaxy A50 Samsung Galaxy A50

1399/1/13 دوستانی که آپدیت ماه مارس رام ایران رو دریافت کردید. مصرف باتری بهتر شده یا خیر؟
چون فریمور من بوتلودر باینری ۲ هست و به علت گزارش های بسیار زیاد دوستان از مصرف باتری زیاد آپدیت انجام ندادم چند ماهه چون بروز کنم امکان دانگرید نیست.
برای من با دوروز و نصف استفاده تا ۸ الی ۹ ساعت اسکرین آن تایم میده.
بقیه هم بفرمان بگن با مارس چجوری هست (روز و اسکرین).

Samsung Galaxy A50 Samsung Galaxy A50

1399/1/7 کثیفی که میگم فقط قسمت بالای فریم گوشی خط خوردگی داره و مونده پاک شدنی هم نیست حتی اونم گوشی نو، بقیه جاهای گوشی و کابل و اینها از نظر نویی و نظافت مشکلی نداشت.
برنامه رو که نصب کردید صفحه رو سوایپ کنید برسه به تب شخصی اونجا نوشته تعداد دفعات سیکل تخلیه شارز رو

Samsung Galaxy A50 Samsung Galaxy A50

1399/1/5 اگر برچسب سفید سامسونگ روی کارتن بوده و اثری از باز شدن یا برآمدگی روی برچسب نیست مشکلی نداره چونکه مال منم با پلمپ باز نشده و سالم باز کردم دیدم که بالای فریم گوشی، درست همونجایی که نایلون محافظ نداره (پایین و چپ و راست فریم گوشی نایلون داشت ولی قسمت بالاش نه و قبلا هم که یه سفارش دیگه داشتم بالاش نایلون نداشت) خیلی خط و خش دیده می شد و خیلی بدجوری بود برای گوشی که نو هست البته جاهای دیگه و پشت گوشی که مستعد خط و خش هست هیچ اثری نبود و سالم بود، با این حال بعد از روشن کردن گوشی صفر تا صدشو تست کردم و اینکه باتری رو چک کردم که Discharge Cycle ش صفر باشه و استفاده نشده باشه. این جور اتفاقا خصوصا تو مونتاژ های هند به دلیل تیراژ بالا و نظارت کمتر بیشتر پیش میاد و سفارش ویتنام هم که کمتر گیر میاد و اکثرا دیگه شده هند. البته مطمئنا از نظر کیفیت ساخت کارخونه های مختلف فرقی ندارن و قطعات همه یکسان هست. در هر صورت اگر شک دارید می تونید Discharge cycle رو با برنامه Phone Info چک کنید و اگر تعداد دفعاتی که گوشی رو تا الان شارژ کردید با تعداد اون یکی بود یعنی قبلا حداقل شارژ نشده.

Samsung Galaxy A50 Samsung Galaxy A50

1399/1/5 البته این مورد کثیفی که دوستان عرض میکنن متاسفانه صحیحه. من فکر میکنم چون تیراژ این مدل خیلی بالاست کیفیت بسته بندی پایین اومده. من گوشی ساخت هند رو پلمپ گرفتم با برچسب اصلی پلمپ سامسونگ اما بازش که کردم بالای فریم گوشی خط خوردگی داشت ولی بقیه جاها سالم بود.

Samsung Galaxy A50 Samsung Galaxy A50

1399/1/3 فریمور اندروید ۱۰ این گوشی دیگه ساخته شده و دیگه تغییری نمیکنه مگر اینکه سامسونگ فیچر آپدیت بده مثلا مثل همون اوایل که آپدیت داد و گزینه سوپر اسلوموشن اضافه شد که البته بعیده، سامسونگ عادت داره برای بازار یابی بیشتر اول گوشی رو موقع عرضه یجورایی با ویژگی های غیرفعال بیرون بده بعد با آپدیت ویژگی ها رو فعال کنه که بگه به مشتری اهمیت میدیم. معمولا بعد از اینکه سامسونگ یه مدل جدیدتر از این گوشی رو عرضه کرد و اندروید مدل قدیمی تر آپدیت شد دیگه ویژگی اضافه نکنه (به غیر از ویژگی های پیش فرض و پایه اندروید و OneUI که متخص همه مدل ها هست).
و درضمن پردازنده این گوشی از 4K تا ۱۲۰ فریم برثانیه پشتیبانی میکنه! فقط سامسونگ نرم افزاری حتی محدود کرده که برنامه های دوربین شخص ثالث هم نتونند این کیفیت رو ارائه بدن. بنابراین حتی به راحتی میتونه فیلم های فول اچ دی تا ۲۴۰ فریم بر ثانیه به صورت اسلوموشن بگیره ولی میبینیم که فقط فول اچ دی ۳۰ فریم در دسترسه حالا یا ممکنه به دلیل داغ نکردن و یا فشار نیومدن به پردازنده و تحت تاثیر نگرفتن عملکرد کلی گوشی و باتری این کار رو نکرده باشه یا اینکه دلیلش بازاریابی و سودجویی هست چون A51 فیلمبرداری 4k به صورت پیشفرض داره و همچنین میخواد فروش پرچمدارها به واسطه میان رده های ارزان تحت تاثیر قرار نگیره که بیشتر این متحمل تر هست چون حداقل میتونست یک چهارم توان پردازشی گوشی برای فیلمبردای 4K سی فریم و فول اچ دی ۶۰ فریم رو قرار بده و اصلا هم مشکلی پیش نیاد.

Samsung Galaxy A50 Samsung Galaxy A50

1398/12/29 عرضه اندروید 10 به علت وجود باگ فعلا متوقف شده و کسایی که رام هند دارند دیگه OTA فعلا نمی تونند بروز کنند. علتشم هم بوت لوپ شدن خیلی از دستگاه هایی که آپدیت رو نصب کردن.
درضمن بروزرسانی اندروید 10 ویژگی هایی که خیلیا انتظار داشتن به گوشی اضافه نمیکنه و از نظر پایداری از اندروید 9 فعلا ضعیف تر است.
هیچ کدوم از موارد زیر اضاقه نشده:
-فیلمبرداری 4K
-فیلمبرداری FHD 60 فریم
- Edge Lighting و Edge Panels
- فعال نشدن camerapi2 برای پشتیبانی از Google Camera
تنها ویژگی های خاص مواردی چون Link to Windows و ضبط صفحه و ژسچر های ناوبری جدید هستن و باقی موارد که به صورت کلی در OneUI 2 جدید هستن.

Samsung Galaxy A20s Samsung Galaxy A20s

1398/12/4 Oneui و oneui core از لحاظ ساختاری فرقی با هم ندارند و یکی هستند. تنها به علت اینکه امکانات oneui core به نسبت oneui کمتر است (مثلا تنظیماتی مثل شدت blue light filter و تغییر حالت صفحه و حالت کودک را نداشته و امکانات کم دوربین و نرم افزار های محدودتر ) سامسونگ این اصطلاح رو در انتهای oneui قرار داده.

Samsung Galaxy A20s Samsung Galaxy A20s

1398/12/4 البته من این جواب رو برای افزایش اطلاعات بقیه بیشتر فرستادم وگرنه استدلالتون برای اخبار bbc و briefing ....

Samsung Galaxy A20s Samsung Galaxy A20s

1398/12/4 Knox یه پلتفرم امنیتی برای حفظ داده های حیاتی و امنیتی مثل رمز های عبور اطلاعات بانکی و... برای برنامه های امنیتی سامسونگ مثل Pay, Pass, Secure Folder و همچنین نرم افزار هایی که از SDK ناکس برای تامین امنیت داده های رو گوشی استفاده میکنند، طراحی شده. نبودنش امنیت گوشی رو زیر سوال نمیبره و از سیستم های امنیتی پیش فرض اندروید مثل dm-verity استفاده میکنه بنابراین روت کردن و تغییر دادن دستگاه مثل سایر گوشی های دیگه است و نمی شه گفت آسونتره. چون گوشی های ناکس دار رو هم میشه کاستوم کرد فقط فرقش اینه که چون این پلتفرم امنیتی توسط سخت افزار خاص کنترل میشه دیگه اون برنامه های حیاتی پس از شکسته شدن encryption پیشفرض گوشی موقع بوت، برای همیشه از کار میفتن و این گوشی چون این پلتفرم رو نداره و برنامه های تحت این پلتفرم رو از پیش فرض پشتیبانی نمیکنه کاستوم کردنش دردسر یا مشکلی ایجاد نمیکنه و اصطلاحا knox bit نداره و شاید حتی بشه موقعی که گوشی گارانتیش تموم نشده کاستوم کرد و اگر گوشی چیزیش شد به حالت رسمی برگشت و شرکت چیزی متوجه نشه.

Samsung Galaxy A20s Samsung Galaxy A20s

1398/12/4 دوست عزیز محض اطلاعاتتون بگم داستان CSC و منطقه خیلی پیچیده تر از چیزی که فکر می کنید. منبع حرفم هم تجربه های خودم و فروم های تخصصی موبایل مثل 4pda و xda هست. در مورد منطقه بندی و CSC ما پارامتر های متعددی داریم و ضمنا اصلا کامنت من رو درست نخوندید.
اولا که باید متوجه باشید که بحث رام و CSC جدا از همن. اگه تو بخش تنظیمات اون قسمت service provider رو نگاه کرده باشید ۳ یا ۴ قسمت منطقه بندی داره که از راست به چپ هر کدوم مربوط به بخش خاصی میشه، بخش اولش مربوط به product code یا کشور سفارش دهنده ی گوشیه که ثابته و هیچ وقت تغییر نمیکنه. بخش دوم مربوط به کد منطقه ای رامه، مثلا شما دارید رام یه کشوری رو فلش می کنید فارغ از فایل Csc، خود اون رام هم دارای کد منطقه ای هست. یعنی در اینجاست که سامسونگ دیگه برای مدل های جدیدش رام ایران تولید نمیکنه. بخش سوم مربوط میشه به تنظیمات شبکه ای که از Csc میگیره ولی الزاما با csc گوشی کاری نداره یعنی ممکنه Csc فعال گوشی یه کشور دیگه ای باشه ولی تنظیمات شبکش متفاوت باشه (برای آنتن دهی، تنظیمات پیش فرض apn های اوپراتور های کشور های مختلف و ims برای volte؛ مثلا مشکلات آنتن دهی که بعضیا اشاره میکنن به این بخش مربوط میشه چون تنظیمات این بخش بر اساس کشوری که داخلش هست بهینه سازی میشه مثلا اولویت سویچ روی باند های فرکانسی مختلف بر اساس سیستم های مخابراتی کشور ها و برای همه کشور ها من جمله ایران تمامی تنظیمات از طرف کارخونه تعیین میشه و شما تو فایلهای سیستمی میتونید ببینید که برای تمامی اوپراتور های موبایل ایران چه رایتل چه ایرانسل و... تنظیمات خاصی نوشته شده س. اینکه برای بعضیا 4.5g میخوره و بعضیا 4g+ به همین جا ربط پیدا میکنه و من مشکلم همین جا بود که من سیم کارت ایرانی انداختم ولی تنظیمات شبکه رو به ایران تغییر نمیده، درصورتی که برای a20 هم رام ایران عرضه نمیشه اما تنظیمات شبکه رو تغییر میده موقع راه اندازی. بخش چهارم مستقیما به تنظیمات گوشی بر اساس CSC مربوط میشه. تنظیماتی مثل تقویم فارسی، برنامه های محلی خاص و... این ها هم برای هر کشور متفاوته و تغییر این بخش به ایران باعث میشه آپدیت OTA برای گوشی هایی که رام ایران براشون تولید نمیشه عرضه نشه چون کد منطقه رام باید با کد منطقه CSC همخونی داشته باشه برای آپدیت بنابراین واسه تغییر منطقه دو تا چیز میتونه اتفاق بیفته یکی تغییر تنظیمات شبکه و یکی تنظیمات محلی گوشی و گوشی برای تغییر هر کدوم از این دو جداگونه باید ریست فکتوری بشه و ریست فکتوری اول مانع دریافت آپدیت OTA نمیشه.
بنابراین نتیجه ای که میگیریم اینه: رام ایران نداریم برای این گوشی و گوشی های جدیدتر سامسونگ اما Csc ها همچنان منطقه ی ایران رو داخل خودشون دارن که تنظیمات مختلفی رو برای گوشی اعمال میکنن. همچنین ما دو دسته csc داریم. یکی single هست و یکی mult. سینگل ها فقط یه کشوری هستن مثل ویتنام که اگه رو گوشی بزنید دیگه فقط تنظیمات همون ویتنام رو داره و با سیمکارت قابلیت تغییر به ایران نداره. Multi ها که معمولا برای منطقه های خاص مثلا خاورمیانه درنظرگرفته میشن در همه رام های خاورمیانه ای یکسانن چون همه کشور های اون منطقه داخل csc هست. گوشی a20s هم که گرفتم هم سفارش مراکش هست و هم رام مراکش و csc ش هم ojm هست که تهران و سایر کشور های خاورمیانه رو داره ولی برام جالب بود که تنظیمات شبکه با سیمکارت ایران و ریست فکتوری تغییر نکرد.
موارد 1 تا 40 از مجموع 48 مورد
خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا