مشخصات کاربر

 
  • نام کاربر : Reza J
  • تاریخ عضویت : 1397/1/22
  • تعداد نظرهای داده شده : 302

نظرها

ترتیب:
جستجو:
موارد 1 تا 40 از مجموع 302 مورد

Xiaomi Redmi 9 Xiaomi Redmi 9

1400/7/8 سلام. خب حافظه ۳۲ رو که نمیشه کاری کرد. موقع خرید باید دقت میکردید. اینستاگرام هم متاسفانه ناسازگاری داره و خود اپ اینستا باید اوکی بشه ولی من اکثر اوقات مشکلی ندارم. اما در مورد اثرانگشت هم چنین مشکلی نیست.
شما به ۱۲.۵.۱ اپدیت کن و فست بوت بزن. بعدش هم یکبار ریست فکتوری کن. انشاال.. حل میشه

Xiaomi Redmi 9 Xiaomi Redmi 9

1400/1/14 با احترام به نظر دوستانی که نظر دادند من هنوز فکر میکنم این گوشی پایین رده ست. بعضی دوستان گوشیها رو به صورت قیمت و بعضی ها به صورت مشخصات و قدرت طبقه بندی کردند. اما در هردو حالت بازهم فقط یکی دوتا گوشی(ردمی ۹a و شایدم گوشیهای قبلی که انبار هستند مثل ۸a) از این گوشی در قیمت و قدرت پایینتر هستند. البته باید توجه داشت معیار دسته بندی گوشیهای روز موجود در بازار به صورت نو هست. وگرنه اگر بخوایم گوشی قدیمی از هواوی g610 گرفته تا گلکسی j7 pro و... رو وارد مقایسه کنیم این گوشی از میانرده هم بالاتر میره. من با توجه به طبقه بندی قیمت و حتی قدرت فکر میکنم گوشیهای زیر نوت ۹ حتی میانرده ضعیف هم محسوب نمیشن. به هر حال نظرات متفاوته

Xiaomi Redmi 9 Xiaomi Redmi 9

1400/1/12 سلام. اصل کاری کلگی هست دوست عزیز. من از مدل شیائومی mdy-10-ef استفاده میکنم که عالیه اما الان تقلبیش زیاد شده. هر کلگی و کابلی که خریدی از فروشگاه معتبر بخر که امکان مرجوع کردن در صورت خرابی هم داشته باشه.

Xiaomi Redmi 9 Xiaomi Redmi 9

1400/1/11 با هردو کار کردم. این بهتره. باتری و سخت افزار و صفحه و لمس بهتری داره. همچنین تایپ سی و فست شارژ و اینفرارد. فقط یکم سنگین و قطور تر هست

Xiaomi Redmi 9 Xiaomi Redmi 9

1400/1/11 وقتی زبان فارسیه به جای scroll مینویسه طومار

Xiaomi Redmi 9 Xiaomi Redmi 9

1400/1/11 عزیز ضرر خاصی نداره مگر اینکه گوشی در اون حالت داغ بشه که این گوشی نمیشه. ضمنا شارژر فابریکش فست نیست و اگر بخواید فست بشه باید شارژر ۱۸ وات بخرید

Xiaomi Redmi 9 Xiaomi Redmi 9

1400/1/11 اگر زمان mi8 بودیم بهش میشد گفت میانرده. ولی الان که قیمت و رده گوشیها از ۳ تومن تا بیست تومن هست شما به گوشی سه و ششصدی میگی میانرده؟
اون حرفهایی هم که از خودم نوشتم به بزرگی خودت ببخش. احتمالا پدرکشتگی داشتم باهاش.من از گوشی بد نگفتم بلکه تعریف کردم. حالا شما دوست داری در حد پرچمدار ببرمش بالا که دیگه بحثش جداست.

Xiaomi Redmi 9 Xiaomi Redmi 9

1400/1/10 با سلام و ارزوی خوشبختی برای دوستان. تجربه دو هفته کار با این گوشی رو از دید خودم برای دوستانی که در خرید این گوشی مردد هستند قرار میدم که امیدوارم مفید واقع بشه.
نسخه گوشی بنده ۳۲ گیگ رم ۳ هست و nfc هم نداره. رنگ بنفش با گارانتی سپهر تعامل.

بدنه : متاسفانه با توجه به شرایط اقتصادی و ارزش پول, الان گوشیهای ۴ تومنی هم پایین رده محسوب میشن و استفاده از پلاستیک هم در گوشیهای پایین رده مرسوم هست. قسمت جلوی بدنه که از جنس شیشه با پوشش گوریلا گلس ۳ هست و پشتش پلاستیک با تم گرادیانت. زیباییش در رنگ بنفش که من دارم خوبه اما حتما باید از قاب استفاده بشه چون هم شکننده ست هم زود خط و خش میافته. در کل کیفیت بدنه با توجه به پلاستیکی بودن بد نیست اما عالی هم نیست.

صفحه نمایش: نقطه قوت این بخش,رزولویشن فول اچ دی پلاس در برابر اچ دی پلاس رقبا و هم قیمتهاش هست که برای خوندن متن و جاهای ریز کمک کننده هست. عمق رنگ مشکی با توجه به رده ی قیمتیش خوبه. اشباع و زنده بودن رنگها متوسطه. هاله آبی در صفحه نمایش پیداست که با تنظیمات وایت بالانس میشه بهترش کرد. در کل با کنتراست و عمق مشکی و اشباع متوسط و رزولویشن خوب و اندازه بزرگ و حاشیه کم، باید صفحه نمایش رو نقطه قوتی براش در نظر بگیریم.مضاف بر اینکه حساسیت و پاسخ به تاچ هم خوب و بهتر از پایین رده های سامسونگ هست.

سخت افزار: شاید خیلیها از مدیاتک خوششون نیاد ولی به نظر من هیچ مشکلی نداره. سخت افزار این گوشی همونطور که میدونید از گوشیهای گرونتر از خودش مثل ردمی نوت ۷ و ۸ و همرده های سامسونگ عملکرد بهتری داره. اگرچه هنوز بهینه سازی های اسنپدراگون در بازیها بهتر هست اما این گوشی نسبت به قیمتش قدرت واقعا زیادی در اختیارتون میزاره. یک ساعت بازی پابجی با تنظیمات نسبتا متوسط ( در رزولویشن ۱۴۴۰p، حالت گرافیک Hd، با فعال بودن جزئیات و سایه ها در حالت normal و فریم ریت ۴۰) نتونست دمای گوشی رو خیلی بالا ببره و فقط گرم شد( دمای پردازنده ۴۶ و دمای باتری ۴۲). البته داشتن نت و فیلترشکن مناسب هم در دمای گوشی در بازی انلاین بسیار تاثیر داره. نسخه رم ۳ البته مولتی تسکینگش زیاد جالب نیست. اگر سه برنامه با حجم متوسط مثل اینستاگرام و واتس اپ و کروم در حال اجرا باسه و بخوایید سوییچ کنید میبینید که یکیشون بسته شده و باید دوباره لود بشه. البته با این سه تا برنامه رم پر نمیشه و در حدود ۷۵ ۸۰ درصد میشه اما گوشی خودش یکی رو میبنده. حالا نمیدونم نسخه رم ۴ به چه صورت هست. که البته این حالت برای من اهمیتی نداره.همچنین رندرینگ ایمیج و ویو map ها واقعا سریع هست.در کل سخت افزار گوشی هم نقطه ی قوتش محسوب میشه و از تمام همرده ها کمی سرتر هست.

دوربین: دوربین های این گوشی در حالت ماکرو و پرتره واقعا خوب هستند. اما در کل دوربین هاش خیلی قوی نیستن. سعی کنید Ai روشن و hdr روی اتومات باشه. عملکرد دوربینها متوسطه اما مطمئن باشید از گوشیهای هم قیمتش جا نمیمونه و به نوعی در این قیمت انتظار خیلی بالایی نباید داشت.

باتری:باتری گوشی واقعا عالیه. واقعا پایداری خوبی حتی در بازیها داره(در بازی پابجی با تنظیمات ذکر شده و نور متوسط هر ۴.۵ دقیقه یک درصد کم شد که یعنی حدود ۷ ساعت بازی مداوم رو حوابگوست). در استفاده متوسط روزمره هم که اصلا حرفی نمیمونه. برای شارژ سریع هم باید شارژر ۱۸ وات پمپ اکسپرس بخرید.

در کل این گوشی ارزش خرید بسیار بالایی داره. در بعضی بخش ها متوسطه و در بعضی بخش ها عالی. اما در مقایسه با همرده و هم قیمت ها این گوشی توصیه میشه.

Samsung Galaxy A10s Samsung Galaxy A10s

1399/8/14 خب پس مشکل خیلی خاصی نداره شاید فقط ی ذره ضعیف شده باشه که اونم مطمئن نیستم. برای منم با استفاده معمولی یک روز و نیم و اگه سنگین باشه یک روز و برای بازی هم فری فایر نمیدونم اما پابجی با نور نسبتا کم حدود پنج الی پنج و نیم ساعت جواب میده. البته نور صفحه و فاصله از دکل مخابراتی هم خیلی توی شارژ دهی مهمه و اینکه من و شما بیست درصد اخرش رو هم حساب نمیکنیم وگرنه کمی بیشتر هم میشه. توی تلگرام و واتس اپ و اینستا هم با نت فورجی حدود هشت ساعت جواب میده.

Samsung Galaxy A10s Samsung Galaxy A10s

1399/8/12 چند وقته گوشی رو خریدید و روزی چند بار شارژ میکنید؟
راستش خیلی عجیبه چون باتری این گوشی خوبه واقعا و بیشتر باید جواب بده.

Samsung Galaxy A10s Samsung Galaxy A10s

1399/8/12 داغ کردن و سرعت نت بنا به فاصله شما از دکل ایرانسل یا همراه اول هست و مربوط به محل سکونت شما میشه. ممکنه برای یکی ایرانسل بد باشه برای یکی همراه اول

Samsung Galaxy A10s Samsung Galaxy A10s

1399/7/14 اپدیت ها بنا به منطقه رام گوشیتون میان. یکی زود یکی دیرتر. نیازی به انجام کاری نیست صبر کنید تا خودش بیاد. و اینکه این اپدیت چیز جدید و خاصی نداشت نگران نباشید

Samsung Galaxy A10s Samsung Galaxy A10s

1399/7/12 متاسفانه این گوشی چراغ اعلان نداره حتما با مدل دیگه ای اشتباه گرفتید

Samsung Galaxy A10s Samsung Galaxy A10s

1399/7/12 برای من روی تمام سطوح بدون مشکل کار میکنه اما واقعا حرفتون رو قبول دارم. نه تنها سامسونگ حتی با چندتا پایین رده شیائومی هم کار کردم اونها هم حساسیت تاچشون نسبت به گذشته کم شده. برای کم کردن قیمت فعلا تاچ رو هدف گرفتن.

Samsung Galaxy A10s Samsung Galaxy A10s

1399/7/10 یا شارژرش مناسب نیست یا ای سی شارژش خراب شده. وگرنه در کمتر از دو ساعت فول شارژ باید بشه

Samsung Galaxy A10s Samsung Galaxy A10s

1399/7/10 فلش مثل همون ریست فکتوری فقط اطلاعاتت رو پاک میکنه گارانتی رو باطل نمیکنه. اونی که گارانتی رو باطل میکنه روت کردنه.

Samsung Galaxy A10s Samsung Galaxy A10s

1399/7/8 من طی چند ماه که این گوشی رو دارم خداروشکر نه مشکل کیبورد نه تاچ نه دیر شارژ شدن هیچ کدوم رو نداشتم. همیشه هم اخرین اپدیت رو انجام دادم. مثل اینکه گوشی ها هم دارن شانسی میشن

Samsung Galaxy A10s Samsung Galaxy A10s

1399/7/8 برای امتحان از گلس صفحه استفاده نکنید. گوشی رو فلش کنید و نرم افزارها رو فقط از گوگل پلی نصب کنید. امیدوارم درست بشه

Samsung Galaxy A10s Samsung Galaxy A10s

1399/6/30 اینجا ام عزیزم. دیتا برنامه رو که پاک کنی انگار حذفش کردی دوباره نصب کردی همه تنظیمات و اطلاعاتش پاک میشه. برای من که اخرین ورژنش رو الان امتحان کردم نصب شد مشکلی نداشت. شاید به خاطر تفاوت رام ها باشه. به هر حال اگه نه درست میشه نه میزاره جدیدش رو نصب کنی تنها راهت اینه دندون پوسیده رو بکشی و یه کیبورد جدید نصب کنی.

Samsung Galaxy A10s Samsung Galaxy A10s

1399/6/29 برای من قبل یا بعد از اپدیت هیچ فرقی نداشت و سریعه. شما این کیبورد رو پاک کن و یکبار اخرین ورژنش رو از جایی معتبر دانلود کن و نصب کن. اگر بازم مشکل داشت فکر نکنم دیگه چاره ای باشه. کیبورد خوب زیاده به بقیه فکر کن

Samsung Galaxy A10s Samsung Galaxy A10s

1399/6/27 نه مشکلی نداره. یکبار cash کیبور رو از تنظیمات پاک کن. اگر بهتر نشد یک کیبورد سبکتر مثل hackers keyboard بریز ببین حل میشه

Samsung Galaxy A10s Samsung Galaxy A10s

1399/6/25 برای منم همینطوریه مشکل از هماهنگ نبودن نسخه اینستاگرام هست توی چندتا گوشی دیگه هم این مشکل رو دیدم.

Samsung Galaxy A10s Samsung Galaxy A10s

1399/6/25 من اپدیت کردم و بعدش ریست فکتوری. و مشکلی نداشتم

Samsung Galaxy A10s Samsung Galaxy A10s

1399/6/25 خیر

Samsung Galaxy A10s Samsung Galaxy A10s

1399/6/25 عزیزم تا حالا با این گوشی کار کردی؟ اگه در مورد مقایسه این گوشی با note 10 اینو میگی حق با توئه. ولی در مقایسه با همرده ها اتفاقا ال سی دی و دوربین سلفیش نقاط قوتشه نه ضعفش و پردازنده اش هم خوب و خنک هست.ضعف هم داره مثل هر پایین رده دیگه ای. اگه رم ۴ و سلفی ۱۶ و صفحه fullhd amoled منظورته پس چرا اینجا نظر میدی عزیزم. برو توی صفحه a50 به بالا دنبالش بگرد.

Samsung Galaxy A10s Samsung Galaxy A10s

1399/6/9 دوستان سوالی که من دارم هم اینه که گوشی بنده سیمکارت دوم رو که تازه انداختم توش به هیچ عنوان برای سیم دوم sms ارسال و دریافت نمیشه. زنگ میزنه و زنگ میخوره اما sms اصلا. فقط سیمکارتی که توی اسلات ۱ هست میتونه sms ارسال و دریافت کنه. ضمنا در اندروید ۹ هم همینطور بود الانم در ۱۰ همینطوره ریست فکتوری بعد از اپدیت هم کرده بودم. خیلی برام مهم نیست چون استفاده نمیکنم معمولا ولی میخوام ببینم شما تجربه مشابه دارید؟

Samsung Galaxy A10s Samsung Galaxy A10s

1399/6/9 فکر میکنم تفاوت رو باید فقط در ورژن اندروید و اپدیت گوشیها و گلس های روی صفحه جست و جو کنید.

Samsung Galaxy M20 Samsung Galaxy M20

1399/6/9 خب این گوشی رو برای کسی خریدم و بعد از یک روز تست دست خودم نظرم رو مینویسم.
صفحه نمایش با توجه به full hd بودن و غلظت رنگ
و کنتراست متعادل کیفیت خوبی نسبت به گوشی های همقیمت جدیدتر که اکثرا hd هستن داره.
حرکت توی منو ها نرم و مناسب هست.
بازی pubg موبایل حدودا تا کیفیت hd و با سایه پردازی و texture بالا قابل بازی هست اما اصلا توصیه نمیشه چون هم داغ میکنه هم گاهی افت فریم و لگ های پیش میاد. روی medium و با تنظیمات سایه و جزئیات متوسط، دما بهتر هست و بازی روانتر.
البته پردازنده گوشی مثل اکثرا اگزینوسها خیلی خنک نیست حتی در بازیهای سبکی مثل کلش رویال با نت ۴g کمی گرم هست که البته خارج از کنترل نیست و مشکلی پیش نمیاره.
دوربین گوشی به نظرم بد نیست از a10s و a11 خیلی کم بهتر میندازه و تقریبا نزدیک به a20. اما در کل سامسونگ های پایین رده دوربین ضعیفی نسبت به رقبا دارن.
باتری گوشی خوبه شاید خارق العاده نباشه اما واقعا جوابگو هست و به سختی تموم میشه.
درکل نوی این گوشی موجود نیست اما خریدش در حد نوش اگه باقیمت مناسب باشه انتخاب خوبیه و به صرفه هست.و البته دوستان فراموش نکنن هر گوشی رو باید با همقیمت هاش مقایسه کرد.

Samsung Galaxy A10s Samsung Galaxy A10s

1399/6/8 سلام.ممکنه از چیزهای مختلفی باشه. سعی کنید گلس ضخیم روی این گوشی نندازید. اگه حافظه داخلی تون یا تعداد نرم افزارهای نصب شده انقدری هست که حافظه داخلی(همون ۳۲ گیگ) یا رم(اونی که ۲ گیگه) پر شده یا نزدیک به پر هست سعی کنید حذف و سبک کنید. اخرین اپدیت گوشی رو همیشه انجام بدید. و در نهایت اگر بهتر نشد ریست فکتوری کنید ان شاالله حل میشه.

Samsung Galaxy M20 Samsung Galaxy M20

1399/6/7 کاملا متوجه شدم.ممنون از راهنمایی دوستان

Samsung Galaxy M20 Samsung Galaxy M20

1399/6/5 سلام و عرض ادب خدمت اساتید.
دوستانی که گوشی رو دارند لطف کنند راهنمایی کنند. قصد یک عدد از این گوشی با قیمت مناسب برای یکی از دوستان دارم.
اول اینکه باتریش در چه حد هست؟ قاعدتا باید عالی باشه اما میخوام ببینم واقعا در حد ۵۰۰۰ جوابگو هست یا کمتر.
دوم اینکه اگر تجربه بازی سنگین مثلا پابجی داشتید روی چه تنظیماتی بدون لگ بالا میاره؟ میزان گرما و داغ کردنش چطوره؟ چون بنده خدا نوجوونه و اهل بازی.
و سوم اینکه مشکلات عجیب و غریب تا به حال باهاش داشتید؟
قبلا از راهنمایی شما ممنونم.

Samsung Galaxy A11 Samsung Galaxy A11

1399/6/3 سلام. در مورد مقایسه این دوتا بحث زیاد شد و من هم بررسی ام رو بیان کردم. اما چون صحبتم رو ریپلای کردید عرض میکنم.
در مورد برتری های a11 که گفتید، متاسفانه در مورد خوشدستی کاملا برعکس هست. کافیه a10s رو در دست بگیرید تا ببینید که با توجه به طول کمترش، ضخامت کمترش و وزن کمترش کاملا خوشدست تر هست.
همینطور باتری این دو گوشی گرچه با ظرفیت برابر هست اما a10s با توجه به پردازنده ۱۲ نانومتری و صفحه ۲ دهم کوچیکتر اگر بیشتر دووم نیاره کمتر نمیاره.
و همینطور دوربین هارو تست کردم و هرکدوم ضعف و قوتی داشتن. اما در نهایت دوربین پشت رو برابر دیدم و سلفی a10s به نظرم کمی حتی بهتر بود که البته نادیده گرفتم و بیان نکردم. البته مشاهدات شخصی من میدونم که نمیتونه برای شما قانع کننده باشه بنابراین توصیه میکنم ویدئوهای یوتیوب رو در این باره ببینید تا به صحت حرفام در این مورد پی ببرید.
و همینطور در مورد a10s صفحه نمایش رو فراموش کردید که اگر از نزدیک کار کنید روشنایی و غلظت بهتر a10s رو به چشم میبینید.
و همینطور قیمت رو هم که فرمودید و تاثیر گذار هست.
و البته بقیه حرفاتون کاملا درسته که من هم بیان کردم.هر دو گوشی مزایای خودشون رو دارن و باید بر اساس اولویت شخص انتخاب بشن. سلیقه و نظر هر شخصی هم کاملا محترم.

Samsung Galaxy A10s Samsung Galaxy A10s

1399/6/2 ممنون. با توجه به توضیحات از حسن نیتتون تشکر میکنم.
اینکه با خاموش کردن فست شارژ توان شارژر به چند افت پیدا میکنه همونطور که گفتم کاملا بستگی به سازنده و شارژر داره و معمولا ۵ ولت و بین ۱ الی ۲ امپر هست.
اما در مورد دغدغه شما به نظرم میتونید سهل گیر تر باشید. فست شارژ به طور عمده از دو راه میتونه به باتری آسیب وارد کنه که یکیش افزایش دما و دیگری فرسایش طبیعی بیشتر هست.
در مورد فرسایش طبیعی که از طریق خوردگی الکترودها به علت ورود توان زیاد محقق میشه باید گفت این مقدار بسیار کمه و قابل چشم پوشی در برابر مزیت فست شارژ هست و تاثیرش در تمام منابع ناچیز و بسیار کم ذکر شده.
اما در مورد میزان دمای باتری که میتونه آسیب زیادی داشته باشه باید گفت کنترلش راحته و به وسیله فیزیکی و یا نرم افزار به راحتی قابل رصد هست. این مورد به نوع باتری و قطعات شارژ و ظرفیت و مقاومت اونها بستگی داره که در گوشی های مختدف متفاوت هست اما من در چند گوشی که داشتم و از فست شارژ استفاده کردم هیچ مشکلی بابت دما وجود نداشت.
در کل به نظرم مزیتش سوار بر معایبش هست اما اگر کسی عجله نداشته باشه و محتاط هم باشه خب میتونه استفاده نکنه اما بهتره حداقل از یک شارژر که مطمئن هستید ۲ امپر هست استفاده بشه چون اون گوشی که فست هست مطمئنا ظرفیت ورود توان بالایی داره و متاسفانه بر خلاف زیاد بودن امپر که خود به خود کنترل میشه و مشکل خاصی نداره، کم بودن زیاد امپراژ مناسب باتری رو فرسوده میکنه. به این نکته باید توجه داشت.
پوزش من رو هم بابت ریپلای قبلی پذیرا باشید.

Samsung Galaxy A11 Samsung Galaxy A11

1399/6/1 مطمئنید اکانتتون هک نشده؟😆

Samsung Galaxy A11 Samsung Galaxy A11

1399/6/1 دوست گلم اول اینکه این چیزی که شما میفرمایید کات نیست کت هست مخفف category. دوم اینکه از این به بعد به جای منابع مختلف به شما استناد میکنیم و حرف شما حجت هست نه "تمام" منابع.
سوم اینکه گوشی شما کت ۱۰۰۰ هم باشه من خوشحال میشم نه ناراحت. این گوشی های فکستنی پایین رده چیزی نیستن که بخوان کسی رو اذیت کنن. امیدوارم همه گوشی ها در بهترین حالت و بیشترین پیشرفت باشن.
در مورد مقایسه مستند از a10s و a11 یک مطلب گذاشتم و بی طرف و کاملا بررسی کردم.
در نهایت در بخش های پردازنده، باتری و دوربین کاملا شرایط نزدیک و برابری دارن.
مزایای a10s صفحه نمایش کمی بهتر، طراحی پشت زیباتر و البته قیمت کمتر هست.
و مزایای a11 هم پورت c با فست شارژ ظاهر مدرن تر دوربین و یک ورژن اندروید پایه بالاتر البته در برابر قیمت بیشتر هست. هر کسی میتونه نیاز هاش رو اولویت بندی کنه هرکدوم رو که دوست داشت و به دلش نشست انتخاب کنه دلیلی برای جدل های بعضی دوستان وجود نداره.
ضمنا اگر از ردمی نوت ۷ نام بردم هیچ ربطی به طرفداری نداشت( با اینکه طرفدار شیائومی هم به عنوان یک برند عالی هستم) چون اون گوشی همقیمت و همسطح این گوشی نیست و بالاتر هست. خواستم نشون بدم که یک گوشی با کت ۶ سرعتش به استناد واقعی بالاتر از a10s و a11 هست.

Samsung Galaxy A10s Samsung Galaxy A10s

1399/6/1 دوست عزیز همونطور که میدونی مقدار توان که با کمیت وات سنجیده میشه برایند حاصل ضرب ولتاژ و امپراژ هست. یعنی شارژر ۵ ولت و ۲ امپر توانی در حدود ۱۰ وات داره و اگر ۹ ولت و ۲ امپر باشه ۱۸ وات و... . همینطور شارژر درون جعبه این گوشی با ۱.۵۵ امپر و ۵ ولت، توانی حدود ۷.۷۵ وات ارائه میده.
اینکه چند واتی باید باشه تا فست نام بگیره بنا به تکنولوژی روز هست. طبیعیه خودرویی که در زمان قدیم ۱۰۰ کیلومتر سرعت داشته و پر سرعت لقب میگرفته در دنیای الان که رکوردها بالای ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت هست بسیار کند لقب بگیره. و این بنا به ورژن و شرکت سازنده فرق میکنه.
اما مهمترین نکته که باید توجه داشته باشید اینه که گوشی ها و شارژر های امروزی انقدری هوشمند هستن که بتونن میزان شارژ مناسب دستگاه رو تنظیم کنن.
بنا به شرکت سازنده این کنترل میتونه در ic شارژ، قطعه ای به نام مدار کنترلر شارژ و یا حتی در بخش اصلی تغذیه گوشی باشه. و الان حتی شارژرهای فست و جدید درون خود شارژر هم قطعاتی برای کنترل شارژ و سلامت دارند که مضاف بر مدارات خود گوشی ضریب اطمینان رو دو برابر میکنه.
شما اگر از یک شارژر اصلی(برای مثال من از شارژر mdy 08 ev شیائومی که در دیجیکالا هم موجوده و میتونید ویژگی های کنترل ولتاژ و ایمن این شارژر رو در خود دیجی هم بخونید) استفاده کنید هیچ دلیلی برای نگرانی وجود نداره که بخواد توانی بیشتر وارد دستگاه و باتری شما بشه.
در این باره میتونید انبوه مقالاتی حتی از طرف شرکت های سازنده با چندتا سرچ ساده به دست بیارید که حتی اگر از شارژر فست شارژ ۳ هم برای این گوشی یا گوشی های مشابه استفاده کنید هیچ چشم زخمی به باتریتون نمیرسه و شارژر ها و گوشی های هوشمند الان در نقطه ای نیستن که در حد پارچ و لیوانی که فرمودید عمل کنند. حتی اگر در موردی خیلی نادر نزدیک به 0 این اتفاق بیفته و که گوشی شما نتونه این کنترل توان ورودی رو انجام بده، شارژرهای فست شارژ هیچ آسیبی نمیرسونن چون به طور پیشفرض روی توان پایین و معمولی(معمولا ۵ ولت ۱.۵ امپر بنا به سازنده) ست شده اند و تا با بخش کنترلر گوشی شما هماهنگ نشن و قابلیت فست شارژ رو تایید نکنن جریان و ولتاژ بالا روانه باتری نمیکنن( بعد از تائید هم علامت خاصی در هر گوشی کنار نشانگر باتری نشون داده میشه که بنا به شرکت ها متفاوته).
مقالات و طرز کارکرد شارژر های معمولی، فست شارژ و نحوه کنترل ولتاژ بسیار زیاد هست.
من توصیه کردم دوستانی که مایلند از شارژر ۲ امپر استفاده کنن چون توان ورودی این گوشی بیشتر از شارژر ۱.۵ امپری هست و با مشاهده و لذت بردن از سرعت شارژش هم مشهوده و حتی بر فرض مثال اگه خلاف این هم باشه اتفاقی برای باتری نمیافته. و البته هر کسی هم مختاره هر طور دوست داره گوشیش رو شارژ کنه و کسی اجباری قرار نداده. اما چیزی که بسیار آزرده کننده هست، سخره گرفتن و بعضا تهمت در برابر حقایق و مستندات هست که البته از دیرباز هم وجود داشته. پاینده و پویا باشید

Samsung Galaxy A10s Samsung Galaxy A10s

1399/5/29 واقعا در عجبم از دوستانی که ساده ترین اطلاعات رو در بعضی مباحث ندارن و تنها صحبت علمیشون شون اینه که "شما از شرکت سازنده بیشتر بلدی؟ چرا خود شرکت این کار رو نکرده؟".
اقا لطفا به من فرصت بدید تا به سامسونگ ایمیل بزنم چرا در گلکسی a7 2017 که فست شارژ داشت برای من یک شارژر ۲ امپر معمولی توی جعبه گذاشته بود.
کمی فرصت بدید بررسی کنم چرا توی سونی xa1 ultra از شارژر uch 12 خبری نبود و یک شارژر ۱.۵ امپری معمولی توش بود.
بعدشم کمی مهلت بدید از شیائومی شکایت کنم چرا توی mi8 lite من خبری از شارژر با پشتیبانی فست ۳ نبود.
بزارید بپرسم چرا توی جعبه ردمی نوت ۷ شارژری که از quick 4 پشتیبانی کنه ندیدم.
از همه برندها نام بردم و بیشتر هم میتونم ببرم.
واقعا سخته متوجه شد که اقلام درون جعبه بر حسب توجیه اقتصادی توی جعبه قرار میگیرن نه حداکثر توان؟
دوست عزیز که به بنده کنایه میزنی شما حتما علمت از مهندس سامسونگ بیشتره، متن منو بخونید. من گفتم این گوشی از فست شارژ پشتیبانی میکنه؟ دقیقا کجا اینو گفتم که شما اینطور تصور کردید؟ یا اینکه احتمالا فکر میکنید شارژر ۲ امپر معمولی همون فست شارژه و فرق بین این دوتا موضوع رو متوجه نشدید.
حق با شماست دوستان عزیز. منتظر باشید شرکت ها بهترین شارژر و هندزفری رو با توان حداکثر قابل ساپورت توی جعبه براتون بزارن. از وسایل دیگه ای هم استفاده نکنید خطرناکه.فقط خواهشا بحث رو تمومش کنید که خیلی لوث شده.

Samsung Galaxy A11 Samsung Galaxy A11

1399/5/26 عزیز جان این گوشی از کتگوری ۴ و سرعت 150/50 استفاده میکنه و در تمام منابع هم ذکر شده.
راجع به اینکه چرا اینطوری هست هم با مثال توضیح دادم که دیگه فکر نکنم نیاز به تکرار باشه.
سرعت نت هم با a10s که جلو دستمه کاملا برابره و همین الان برای تست روی نرم افزار adm هردو ۴.۴ مگ با اپراتور یکسان و مکان یکسان گرفتن در حالی کهredmi note 7 همین الان با شرایط مشابه ۵.۶ ثبت کرد.
این مطلب تکراریه و من عذرمیخوام اگه دیگه پاسخ ندادم.

Samsung Galaxy A10s Samsung Galaxy A10s

1399/5/26 من از نظر علمی توضیح دادم و اگر کمی تحقیق در باره بفرمایید صحت مطالب برای شما مشخص میشه.
به هرحال بهتره اگر مخالفت دارید دلیل علمی بیان بفرمایید و جدا از اشتباه بودن یا نبودن صحبتتون به دیگران تهمت نزنید که از خراب شدن باتری دیگران خوشحال میشم.
من قصه گو نیستم که روی هوا حرف بزنم و داستان سرایی کنم که به دیگران ضرر برسونم. مطالبی که گفتم برایند دانسته های رشته و مطالبی که در این باره خوندم هست و شما هم با چند سرچ و کلیک ساده از منابع میتونید متوجه بشید چی حقیقته و چی حقیقت نیست. اگر اینکار رو بکنید خیلی بهتر از اینه بدون دلیل فقط پا فشاری کنید و تهمت هم نثار کنید. با احترام/برادر کوچک شما

Samsung Galaxy A11 Samsung Galaxy A11

1399/5/25 برای دوستانی که بین خرید این گوشی و A10s مردد هستن بنا به مشاهده خودم عرض میکنم:
صفحه نمایش a10s کمی روشن تر و با رنگهای غلیظ تر هست.(زیاد نه.کمی)
قاب پشت a10s زیباتر هست.
قیمت a10s مقدار کمی کمتر هست.
و اما:
در A11 جای دوربین در گوشه هست ( سلیقه ای هست اما به هر حال طرح جدیدتره)
A11 تایپ c هست(مزیت خاصی نیست اما جدیدتر هست و گوشیها دارن به این سمت میرن)
A11 دارای نسخه رم ۳ گیگ هم هست.
شارژر فابریک A11 از نوع ۱۵ وات و بهتر از شارژر فابریک a10s هست.

در دوربین ها نزدیک به هم هستن و هر کدوم مزایا و معایبی دارن. برای مثال دوربین a11 کمی روشن تر میندازه و عکس های پرتره بهتری هم میگیره و عمق تصاویرش مناسب تره اما a10s جزئیات بیشتری در گوشی عکس ثبت میکنه و رنج داینامیکی بهتری نسبت به a11 در عکسها داره. در کل هیچکدوم دوربین قوی ندارن و تقریبا در یک حد هستن.

باتری هر دو گوشی ۴۰۰۰ میلی امپری و با شارژ دهی نزدیک به هم هست( چیپست a11 اندازه ۲ دهم کلاک کمتری داره اما از طرفی a10s چیپستش ۱۲ نانومتری هست و ۲ دهم اینچ صفحه کوچکتری داره و شرایط دو گوشی تقریبا برابر هست).

پردازنده دو گوشی نزدیک به هم هست. چیپست a10s در انتوتو ورژن ۷ میانگین ۷۶ هزار و اسنپدراگون ۴۵۰ میانگین ۶۹۵۰۰ (به استناد سایت معتبر notebookcheck که بعد از چندبار تست گرفتن میانگین گرفته) رو ثبت کردن که اختلاف زیادی ندارن و بهینه سازی کمی بهتر اسنپدراگون در بازیها به نوعی شرایط رو برابر میکنه.
چیپست هردو گوشی کاملا خنکه(مگر در شرایط استفاده از حداکثر قدرت گوشی ها یا استفاده در زیر افتاب شدید).
در مورد افت سرعت مدیاتک بعد از مدتی هم باید بگم قبلا ۴ گوشی با مدیاتک helio p10 و helio x10 و helio x20 و helio p25 هم داشتم که هیچ موردی مشاهده نکردم و سرعت و کاراییشون تا حدود ۳ سال تغییری نکرده بود. تنها مسئله که واقعا حقیقت داره بهینه سازی کمی بهتر بازیها برای اجرا روی گوشی های اسنپدراگون هست که واقعا درسته اما در اینجا قدرت کمی بیشتر چیپست مدیاتک نمیزاره فاصله خاصی اتفاق بیفته و برای مثال توی بازی پابجی هم که با تنظیمات برابر تست کردم فریم های کاملا نزدیک به هم ثبت کردن.

در کل به نظرم دوتا گوشی تفاوت خاصی با هم ندارن.
اگر دوست دارید یک گوشی با طرح دوربین جدیدتر وبا درگاه تایپ سی که یک ورژن اپدیت اندروید بالاتر در اینده براتون میگیره داشته باشید A11 رو بخرید.
و اگر صفحه نمایش کمی بهتر با قاب پشت زیباتر با پول کمی کمتر رو ترجیح میدید a10s رو بخرید.
این به اولویت ها و سلیقه مشتری برمیگرده.
و با اینکه معمولا شیائومی و هواوی قیمت رقابتی تر و به صرفه تری دارن توی رنج قیمت زیر ۴ تومن به طور عجیبی محصول قوی ندارن و انتخاب از بین یکی از این دو گوشی خوبه.

موارد 1 تا 40 از مجموع 302 مورد
خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا