مشخصات کاربر

 
  • نام کاربر : جلیل س
  • تاریخ عضویت : 1394/6/29
  • تعداد نظرهای داده شده : 1079

نظرها

ترتیب:
جستجو:
موارد 1 تا 40 از مجموع 1079 مورد

Xiaomi Poco F3 Xiaomi Poco F3

1400/4/14 پاسخ به نظر رضا ر

تاحالا هیچکدام از گوشی‌های شیائومی که داشتم و برای بقیه گرفتم، زیر لنزشون گرد وخاک نرفته. هیچ کدام هم IP53 نداشتند.

Xiaomi Poco F3 Xiaomi Poco F3

1400/4/14 پاسخ به نظر Ehsan A

یکی از این گوشی‌هایی را که گفتی اصلا تا حالا از نزدیک دیدی؟
اصلا تا حالا باهاشون کار کردی؟
...
فقط یوتیوب میبینی؟ اونم چیزهایی که با سلیقت جوره و مثل خودت واقعیت را نگه؟

یکبار توی عمرت هم گوشی سامسونگ بگیر هم شیائومی، بشین باهاشون یه مدت طولانی، نزدیک یکسال کار کن. اونوقت بیا در مورد سامسونگ و شیائومی حرف بزن.

Xiaomi Poco F3 Xiaomi Poco F3

1400/4/14 پاسخ به نظر mojtaba k

اشکال کار شما اینجاست، که نمیدونید سایه انداختن یعنی چی؟
این چیزی که شبیه سایه روی برخی LCDها ایجاد میشود، برمیگردد به چیپ صفحه نمایش، که clear نمیکنه. اما سایه انداختن روی LEDها متفاوت هست، خود صفحه نمایش مشکلدار میشود.
ردمی نوت ۷ را دوسال هست برای نزدیکترین اقوام گرفتم. و همین اشکال شبه سایه را تاکنون نداشتند. چرا؟ چون بهشون گفتم به هیچ وجه گوشی را آپدیت نکن، و تنها از طریق MiFlash آپدیت جدید که همان رام ورژن جدید هست را نصب کن.
این اشکالات شما به این خاطر ایجاد میشود. و اکثر مشکلاتی که اینجا میخوانید، بخاطر رعایت نکردن همین موضوع است.

موفق باشید.

Xiaomi Poco F3 Xiaomi Poco F3

1400/4/12 پاسخ به نظر AMIR-H R

وقتی گوشی سامسونگ با چیپست اگزینوس داشته باشه، یک اینستاگرام ساده را هم با لگ اجرا میکنه. مصرف باتری را بالا میبره، گرمای زیادی هم تولید میکنه و برای همین معمولا باتری این نوع گوشی‌ها بین ۲ تا ۳ سال خراب میشند و باید تعویضش کنند.

Xiaomi Poco F3 Xiaomi Poco F3

1400/4/11 پاسخ به نظر Rick S

دو سال پیش یک گوشی میخواستم بخرم ابتدا قیمتش 4200 بود، و بعد شد 3800، پیش خودم گفتم شاید تا 3500 پایین بیاد. اما دوباره شده 4200 و منم خریدمش، بعد شد 5000 تومن، بعد 7000 تومن و آخرم شد 8900.

توی ایران چیزی بنام قیمت واقعی وجود نداره. پس برای خودتون رویا نبافید.
هیچ موقع هم با اطمینان حرفی را نزنید.
هر موقع هم هر چیزی را که نیاز داشتید و پولتون میرسید، بخرید، دست دست نکنید. برای خودتون استرس درست نکنید.
همیشه توی این کشور این قضیه حاکم بوده: «امروز گرون میخریم، یه مدت بعدش میبینیم نه مثل اینکه خوب خریدیم، چندماه بعد میبینیم نه مثل اینکه مفت خریدیم.

موفق باشید.

Xiaomi Poco F3 Xiaomi Poco F3

1400/4/11 پاسخ به نظر Mahdi H

این نظرهای عجیب و غریب را معمولا یا سودجوها میگذارند، یا متعصبین.
و معمولا سود فروش یک گوشی سامسونگ از بقیه گوشی‌ها بیشتر هست. برای همین تقریبا عیب‌های عجیب و غریبی برخی غرضدارها روی گوشی‌های غیر سامسونگی میگذارند. که سود ببرند.

مثلا همین مثال Redmi Note 8 که زدید، سایه انداختن روی LEDها اتفاق میافتند نه روی LCDها. و صفحه نمایش Redmi Note 8 جز LCDهاست.
پس ببینید اینها چگونه از بیسوادی ملت سود میبرند. حتی کسی هم که بدونه به شک میاندازند و قضیه مثل شما اتفاق میافته که مجبور شدید ۳۰۰تومن بیشتر بدید. الان هم دیدند دیگه نمیتونند از لحاظ سخت افزاری روی گوشی‌هایی مثل شیائومی انگ بذارند و چرت بگند، و سود ببرند، اومدند و دارند میگند MIUI پر از باگه و بیچاره میشید اگر بخرید. مثل قضیه سایه انداختن روی Redmi note 8.

Xiaomi Poco F3 Xiaomi Poco F3

1400/4/11 پاسخ به نظر سامان ع

اگر برات باتری مهم هست برو همون M51 را بخر. چیپستشم تا ۳سال دیگه برات مشکل ایجاد نمیکنه. چون چیپستش اسنپدراگون هست و اگزینوس خود سامسونگ نیست که سرویس‌تون کنه.
هرچند که باتری poco F3 جز خیلی خوبها دسته بندی میشه، و در استفاده سنگین بین یک تا ۱.۵ روز همراهی میکنه، M51 هم تا ۲ روز.

ولی این نکته را هم بخاطر بسپار که، M51 با باتری 7000mah عمر باتریش تقریبا برابر هست با poco M3 با باتری 6000mah، یعنی با تمام بدی‌هایی که برخی غرضدارها از MIUI شیائومی میگند، همچنان مدیریت باتری MIUI از ONE UI بهتر هست. که این مدیریت بهتر باتری نشان دهنده خیلی چیزها ست.

فقیر و فقرا هم گوشی را دو یا سه سال یک دفعه با این اوضاع نمیتونند عوض کنند، بالای ۵ سال شاید بتونند. الان هم نمیتونند یه گوشی ۸ تا ۱۱ تومن بگیرند، توی گوشی ۳ تا ۵ تومنش هم ماندند.
گوشی شیائومی poco M3 یا Redmi 9T بگیرید، چون عمر باتریشون تقریبا برابر با M51 هست، چیپستشونم برای اینستاگرام تا 3 سال مشکلی نداره، و قیمتش هم نصف قیمت M51 هست. و نصف دیگه پولتون را میتونید بصورت غیر ریالی پس انداز کنید و ۳ سال دیگه یک گوشی دیگر و بروزتر بخرید.

موفق باشید.

Xiaomi Poco F3 Xiaomi Poco F3

1400/4/3 پاسخ به نظر Javad Z

در سری گوشی‌های اپل iPhone 12 چنین گزارشاتی از صفحه نمایشش وجود داشته.
در گوشی OnePlus 8 Pro هم گزارش شده
اخیرا هم در گوشی Redmi Note 10 Pro چنین چیزی گزارش شده.

Xiaomi Poco F3 Xiaomi Poco F3

1400/4/3 پاسخ به نظر رضا ر

این جمله شما «وقتی فهمیدم صفحه هاشو سامسونگ میزنه یکم دل چرکی شدم چون شیا رقیب سر سختیه برا سام و شاید از رو سیاست از هر چند تا یکی از صفحه هارو مشکل دار بده به شیا» خیلی بدبینانه است.
از طرفی حدود 3ماه هست که از Redmi K40 میگذره
و از طرفی گوشی‌های +Redmi K40/pro/pro و poco F3 و Mi 11i و Mi 11X/pro همگی همین نوع صفحه نمایش روشون هست. و حالا اگر بخواهد این صفحه نمایش مشکل داشته باشد، خوب خود شیائومی متوجه میشود و حداقل گوشی‌های بعدی مثل Poco F3 و Mi 11X و Mi 11i را با این صفحه نمیسازد.

البته این اشکال green tint در برخی گوشی‌های نام بردم، وجود داشته، که گفتند اگر نور صفحه نمایش را تا آخر کم کنیم، تنها در رنگ خاکستری ظاهر میشود. یعنی در حالت عادی وجود ندارد.
از طرفی تیم ساپورت Mi هند این توییت را زدند، عکسش را میگذارم
https://www.uplooder.net/img/image/70/9b8152fe47733d1e8d32e101e660e4ea/mi-11x-display-tint.png

و گفتند در آپدیت بعدی این اشکال را رفع میشود. که یعنی میتونه این اشکال نرم افزاری باشه، و احتمالا رفع میشود (میتونه هم این پیام برای پاک کردن مسأله باشه و آرام کردن خریدار باشه و اینکه به فروش آسیبی نرسه. تا ورژن بعدی یعنی Redmi K50 بیادش)

پس زیاد روی این قضیه حساس نباشید، و خودتان را اذیت نکنید، چون شما این green tint را یا ندارید، یا دارید ولی تا ۹۹درصد مواقع آن را مشاهده نمیکنید.

در کل Amoledها و کلا LEDها با تمام مزایایی که دارند، عیب‌های اینچنینی و سایه انداختن و غیره هم دارند. شاید صفحه نمایش Mini-LEDها بتوانند ضعف‌های LEDها و LCDها را پوشش دهند. و در آینده بیشتر مورد توجه قرار گیرند.

موفق باشید.

Xiaomi Redmi Note 10 Pro Xiaomi Redmi Note 10 Pro

1400/3/27 پاسخ به نظر روح الله ر

جدیدا هم به دلیل اینکه اون دوتا اسم که نام بردید، برای همه شناخته شده است
این اسم GholamReza H را مشاهده خواهیم کرد.

Xiaomi Redmi Note 10 Pro Xiaomi Redmi Note 10 Pro

1400/3/23 پاسخ به نظر رضا ف

نوشتم «شیائومی در رام MIUI 12.5 اعلام کرد که از این به بعد دیگر گوشیهایش به غیر از گوشیهایی با چیپست اسنپدراگون سری 800، نمیتوانند روی رام چین گوگل پلی را نصب کنند.»

شما چه تعمییرکار موبایلی هستید که نمیدانید Mi 11 چیپستش 888 است یعنی اسنپدراگون سری 800.

آقای تعمیرکار موبایل اصلا میدانی چیپست چی هست؟ حالا کاربردش چی هست و جاش کجاست پیش کش

بعد اون دوستت «پیمان م» میگه «ما نیومدیم اینجا باکسی کل کل کنیم اومدیم که مشکلات تجربه های از گوشی داریم اشتراک بزاریم»

الان شما و دوستتون پیمان م نمیدونید چیپست چی هست، اومدید اینجا از تجربیاتتون به اشتراک بگذارید؟ حتی یه سرچ ساده نمیتونید انجام بدید و صحت و سقم این خبری را که دادم دربیارید، اونوقت اومدید فقط حرف‌های بی اساس تحویل میدید و با اون دوستت پیمان م در مقابل واقعیت موضع میگیرید، پس نشان میدهد دنبال کل کل هستید. نه چیز دیگری.

Xiaomi Mi 10S Xiaomi Mi 10S

1400/3/23 گوشی Mi 10S در ایران نیست و بعید میدانم وارد کنند به خاطر اینکه رام گلوبال ندارد و رام چین هست وارد کند. شاید در آینده شیائومی این گوشی را با نام دیگری برای گلوبال عرضه کند.

پس این متن را مینویسم برای کسی که میخواهد Mi 10S را بخرد اما در مورد رام چین و گوشی چین اطلاعات کافی ندارد.

رام چین، زبان فارسی ساپورت میکند و هیچ مشکلی با فارسی ندارد. اما منوها به زبان انگلیسی هستند. و برخی جاهای غیر مهم زبان چینی هم میبینید، مثل داخل قسمت انتخاب تم آنلاین
با شبکه موبایل ایران هم مشکلی نداره.

اما مشکلی که رام چین داره، این هست که گوگل پلی و در ادامه خدمات گوگل ندارد. که از MIUI 12.5 به بعد شیائومی این مشکل را در گوشیهای دارای چیپست اسنپدراگون سری 800 حل کرده است (گوشی Mi 10S هم جز سری 800 هست).

کافیه کار زیر را انجام دهید تا گوگل پلی هم داشته باشید:
1- وارد Settings قسمت Account & Sync شوید.
2- کلیک کنید روی Basic Google services و فعالش کنید.
3- برگردید و اکانت گوگل(جیمیل) خود را فعال کنید.
4- حالا گوگل پلی روی صفحه اصلی ظاهر میشود، روش کلیک کنید و فعالش کنید.
5- نرم افزارهای لازم را توسط گوگل پلی نصب کنید.

یا میتوند گوشی را آنلاک کنید و TWRP نصب کنید و رام کاستوم "شیائومی اروپا" را نصب کنید. که منوهای فارسی داره و بهینه شده برای گلوبال است. و گوگل پلی در پیش فرض نصب است.

لینک رام شیائومی اروپا بر پایه رام چین استیبل MIUI 12.5.1 برای گوشی Mi 10S
https://androidfilehost.com/?fid=2188818919693805666

موفق باشید.

Xiaomi Redmi Note 10 Pro Xiaomi Redmi Note 10 Pro

1400/3/21 پاسخ به نظر Morteza A

همه رام‌های گلوبال مثل هم هستند، فقط توی برخی نرم افزارها با هم تفاوت دارند. پس زیاد روی رامهای گلوبال حساس نباشید.
اما رام های اسیبل گلوبال زیادی را در گوشی‌های مختلف شیائومی امتحان کردم، به این نتیجه رسیدم که رام‌ گلوبال اروپا و رام گلوبال اندونزی(توی ایران نیست و فقط برای اندونزی‌هاست) بهتر بنظر میرسند.

Xiaomi Redmi Note 10 Pro Xiaomi Redmi Note 10 Pro

1400/3/21 پاسخ به نظر Ehsan A

یه شخصی در خیابان رد میشود، ماشین جدیدی را میبیند، و بهش دست میکشد، حتی صاحب ماشین اجازه میدهد داخل ماشین بنشیند.
اون شخص از آن به بعد هر جا که میرود میگوید «این ماشین رو دیدم و با دست هام لمس کردم و کار کردم که میگم تجربه دارم.»

امثال این طرز فکر شما در این مملکت زیاد هست. و در هر زمینه با ادعای تجربه بالا صحبت و بحث میکنند. وضعیت این تجربه زیاد امثال خودتان را هم میتوانید از این اوضاع مملکت بفهمید. فکر نکن کم هستید.

و از طرفی شما ظاهرا اولین گوشیتون همین M51 سامسونگ است. برای همین دوست دارید همه جا اذعان کنید که گوشیتون بهترین گوشی هست. و چون نمیتوانید خودتان را در قسمت نظرات گوشی‌های سامسونگ ارضا کنید، در گوشی‌های شیائومی میروید و این حرف ها را میزنید تا کمی حالتان خوب شود.

موفق باشید.

این جمله را هم برای شما نمیگویم، برای کسانی میگویم که تازه میخواند شیائومی بخرند و از بابت کیفیت و طول عمر گوشی مطمئن نیستند: «در مورد عمر گوشی‌ همه چیز و ۱۰۰درصد به خود گوشی ربط ندارد، بستگی به شخص هم داره. اما گوشی Redmi Note 1(3G) که در سال ۱۳۹۳ از علی اکسپرس خریدم همچنان دارد کار میکند. اما ورژن اندروید و سخت افزارش مثل حافظه داخلیش جوابگوی نیازهای امروز نیست. فقط زنگ و پیام و عکس و یه چندتا نرم افزار ساده»

Xiaomi Redmi Note 10 Pro Xiaomi Redmi Note 10 Pro

1400/3/21 پاسخ به نظر پیمان م

به قول شما نوشته‌هام شبیه متن‌ کتاب یا روزنامه است. یعنی فارسی سلیس
اون وقت نمیدونم کجای متن نوشته شده این جمله گفته شده «قرار نیست که شما با زدن رام روت کنین...»

در صورتیکه در این متن در مورد چگونگی نصب رام و اینکه برای نصب رام باید روت کنیم حرفی زده نشده. در مورد چگونگی نصب گوگل پلی بر روی رام کارخانه‌ای چین MIUI 12.5 به بعد توضیح دادم.

نشان میدهد مشکلتون از جایی دیگه‌ است.

موفق باشید.

Xiaomi Redmi Note 10 Pro Xiaomi Redmi Note 10 Pro

1400/3/19 پاسخ به نظر Ehsan A

تجربه ی ... صادق نبودن و سیاه نمایی؟ نه تجربه ی دانش؟

Xiaomi Redmi Note 10 Pro Xiaomi Redmi Note 10 Pro

1400/3/19 پاسخ به نظر پیمان م

دوست عزیز شیائومی در رام MIUI 12.5 اعلام کرد که از این به بعد دیگر گوشیهایش به غیر از گوشیهایی با چیپست اسنپدراگون سری 800، نمیتوانند روی رام چین گوگل پلی را نصب کنند.

راه حل این مشکل روت کردن گوشی است. که روت کردن امنیت گوشی را پایین میاورد. و کسی که کیف پول و یا موبایل بانک روی گوشیش دارد یا اطلاعات شخصیش برایش مهم است، خود را در معرض خطر قرار داده است.

پس بهتر است، بعد از MIUI 12.5 کسی را تشویق به نصب رام چین نکنیم. مگر اینکه طرف خدمات گوگل نخواهد یا با خطرات روت آشنا باشد.

موفق باشید.

Xiaomi Redmi Note 10 Pro Xiaomi Redmi Note 10 Pro

1400/3/19 پاسخ به نظر Dr J

برخی مشکلات حتی با تغییر رام به رام دیگر حل نمیشود. چون ممکن است این اشکال کرنلی باشد، یا رام دارای باگ باشد. حال شما مثلا از MIUI 12.5.1 گلوبال به MIUI 12.5.1 اروپا مهاجرت کنید بخاطر رفع مشکل اشتباه است.
و اینکه شما و برخی افراد مثلا مشکل باتری درین براشون پیدا شده، اما برای برخی نه، این نشان دهنده این است که رام مشکل نداشته بلکه بعد نصب آپدیت، رام جدید با رام قبلی تداخل دارد و راه حل این مشکل در 90 درصد مواقع یا بیشتر با یک ریست فاکتوری ساده حل میشود. و در 10 درصد مواقع یا حتی کمتر به علت بهم ریختگی رام و درست نشدن بعد ار ریست فاکتوری شخص مجبور به فلش کردن گوشی میشود، تا همه چیز از اول بازنوشته شوند.

پس هر گوشی از هر برندی که دارید، این نکته را رعایت کنید: "قبل از هر آپدیت از اطلاعاتتان بک آپ تهیه کنید. و بعد از آپدیت یک ریست فاکتوری انجام دهید."
اگر مشکلاتان حل نشد. و مشکل همه بود:
1- به رام قبلی فلش کنید
یا
2- منتظر آپدیت جدید باشید.

اما اگر مشکل برخی بود نه همه، و با ریست فاکتوری حل نشد باید رام جدید را فلش زد.

این اشکال انقدر اتفاق افتاده، که حتی گوگل در فکر این بود که دو فضای حافظه برای رام ایجاد کند، تا کاربر مجبور نباشد بعد از آپدیت ریست فاکتوری انجام دهد یا حتی گوشی را فلش کند، و که آپدیت جدید در فضای دوم نصب شود، و فضای اول پاک شود برای آپدیت بعدی، اما بخاطر اینکه اینکار باعث میشود از یک حافظه 128 گیگ تنها مثلا 70 گیگش در اختیار کاربر قرار گیرد، عملی نشده است.تا راه حل این مشکل پیدا شود.

پس برای رفع مشکلتان مراحل بالا را پیش بروید.

موفق باشید.

Xiaomi Redmi Note 10 Pro Xiaomi Redmi Note 10 Pro

1400/3/19 پاسخ به نظر پیمان م

اشتباه برداشت کردید. منظورم رام دوولوپر(هفتگی) بوده است. نه استیبل.
این کلمه "دوولوپر(هفتگی)" را درمتن جا افتاده و فراموش شده است.

و شما ظاهرا دنبال رام هفتگی میگشتید بخاطر اینکه این جمله را نوشته بودید "رام چین MIUI CN 21.5.31 For Sweet هست" که CN یعنی چین و 21.5.31 یعنی آپدیت هفتگی
که بهتون گفتم این رام برای چین هست و گوشی redmi note 10 pro برای چین نیست و در نتیجه رام شیائومی اروپا هم چنین رامی برای این گوشی ندارد.

و میتونید ببنید که در نظرات قبلی رام و طریقه نصب رام استیبل شیائومی اروپا را برای این گوشی گذاشتم و اگر دوست داشتید استفاده کنید.

موفق باشید.

Xiaomi Redmi Note 10 Pro Xiaomi Redmi Note 10 Pro

1400/3/19 پاسخ به نظر محمد ا

اشتباه برداشت کردید. منظورم رام دوولوپر(هفتگی) بوده است. نه استیبل.
این کلمه "دوولوپر(هفتگی)" را درمتن جا افتاده و فراموش شده است.

و یکی از دوستان دنبال رام هفتگی میگشتند بخاطر اینکه این جمله را نوشته بودند "رام چین MIUI CN 21.5.31 For Sweet هست" که CN یعنی چین و 21.5.31 یعنی آپدیت هفتگی
که بهشون گفتم این رام برای چین هست و گوشی redmi note 10 pro برای چین نیست و در نتیجه رام شیائومی اروپا هم چنین رامی برای این گوشی ندارد.

و میتونید ببنید که در نظرات قبلی رام و طریقه نصب رام استیبل شیائومی اروپا را برای این گوشی گذاشتم و اگر دوست داشتید استفاده کنید.

موفق باشید.

Xiaomi Mi 9 Lite Xiaomi Mi 9 Lite

1400/3/19 پاسخ به نظر Ebdahim H

ظاهرا شما گوشیتون را آنلاک کردید.
چون اگر آنلاک نکنید نمیتوانید اصلا از MiFlash استفاده کنید. مکر به حالت EDL گوشی را برد. که این کار ملزم به باز کردن قاب پشت گوشی هست.

امیدوار گوشیتون همچنان آنلاک باشد.
در چند نظر قبلی، رامی را قرار دادم بنام «شیائومی اروپا» نصب کنید، مشکلاتتان حل میشود.

توضیحاتتون کامل نیست. باید دقیق توضیح دهید که چکار کردید و چه رامی را نصب کردید. و ...

Xiaomi Mi 9 Lite Xiaomi Mi 9 Lite

1400/3/19 روش نصب این ماژول اینگونه هست(تصاویر به ترتیب)

https://s18.picofile.com/file/8435960718/41qPVEz3kZL_AC_SY780_.jpg

https://s19.picofile.com/file/8435960534/41tcQhk2SHL_AC_SY780_.jpg

https://s19.picofile.com/file/8435960584/31iYO8rc3TL_AC_SY780_.jpg

https://s19.picofile.com/file/8435960600/41EeVLp3mbL_AC_SY780_.jpg

https://s19.picofile.com/file/8435960618/31ANJkVoMsL_AC_SY780_.jpg

https://s18.picofile.com/file/8435960626/41atZBCilKL_AC_SY780_.jpg

البته میتوان با حرارت دادن به خود سیم کارت، برد آن را پوکه سیم کارت جدا کرد و برد را روی کارت حافظه چسباند و در گوشی قرار داد. و هر دو همزمان کار میکنند.

موفق باشید.

Xiaomi Mi 9 Lite Xiaomi Mi 9 Lite

1400/3/19 رام زیر را حدود یک ماهی هست، نصب کردم. مشکل خاصی نداشته، برای کسانی میگذارم که مایل هستند نصب کنند.

این رام «شیائومی اروپا» هست که برپایه رام چین هست با اندروید 11 و MIUI 12.5.1
تفاوت این رام با رام‌های گلوبال
-تلفن و مسیجر شیائومی است نه گوگل و قابلیت ضبط مکالمه تلفنی را دارد
-از 98درصد نرم‌افزارهای گوشی و تنظیماتشان و اطلاعاتشان بدون روت کردن میتوان بک آپ گرفت.
-به علت نصب نبودن برخی از نرم‌افزارهای گوگل و شیائومی سبکتر هست و اگر لازم دونستید خودتون باید از طریق گوگل پلی نصب کنید.
-و...

طریقه نصب رام
۱-بوتلودر گوشی را باید آنلاک کرد
۲-ریکاوری TWRP زیر را نصب کرد
https://dl.twrp.me/pyxis/twrp-3.5.2_9-0-pyxis.img.html

۳-از طریق ریکاوری نصب شده DATA را وایپ کرد
۴-رام زیر را دانلود و از طریق TWRP نصب کرد
https://androidfilehost.com/?fid=2188818919693791641

موفق باشید.

Xiaomi Mi 9 Lite Xiaomi Mi 9 Lite

1400/3/19 پاسخ به نظر Ali H

برای رام چین حدود 40روز است که اندروید 11 به همراه MIUI 12.5.1 بصورت استیبل عرضه شده است. احتمالا به زودی برای رامهای گلوبال هم عرضه میشود.

Xiaomi Redmi Note 10 Pro Xiaomi Redmi Note 10 Pro

1400/3/17 این متن را برای کسانی که این گوشی Redmi Note 10 Pro را دارند و مایل هستند رام کاستوم استیبل شیائومی اروپا را نصب کنند، قرار میدهم.

**تفاوت رام شیائومی اروپا با سایر رام‌ها، تلفن و مسیجر آن شیائومی است نه گوگل، سبکتر است زیرا برخی از نرم افزارهای گوگل و شیائومی پاک شده و اگر مایل بودید خودتان از طریق گوگل پلی باید نصب کنید، به راحتی میتوان از 99درصد برنامه‌ها و تنظیمات کاملشون بدون روت کردن گوشی بک آپ تهیه کرد و ...

۱-ابتدا گوشی را آنلاک کنید(مجوزش ۷روز به بالا صادر میشود)
۲-ریکاوری TWRP را از لینک زیر دانلود و نصب کنید
https://www.mediafire.com/file/1zticcwtu12mhdt/3.5.1-sweet-Note_10_Pro.rar/file

۳-Data را وایپ کنید
۴-رام زیر را دانلود و از طریق TWRP نصب کنید.
*این رام براساس رام گلوبال ورژن V12.5.1.0.RKFMIXM است
https://androidfilehost.com/?fid=2188818919693806924

**منتظر رام با آپدیت هفتگی برای این گوشی توسط شیائومی اروپا نباشید. زیرا این گوشی رام چین ندارد.

موفق باشید.

Xiaomi Redmi Note 10 Pro Xiaomi Redmi Note 10 Pro

1400/3/17 پاسخ به نظر Matin R

خداییش این هندیه با یک فشار کوچولو نمیشکندش

اول کلی از بلندی میندازتش، بعد که محافظ صفحه حسابی خورد شد، که دیگه مقاومتی چنین صفحه‌ای ندارد،(اسکلت گوشی هم که پلاستیکی و نازکم هست) با فشار میشکندش.

که چنین اتفاقی مسلما برای هیچکس نمیافته، مگر عمدا مثل همین هندیه این کار را انجام دهد.

Xiaomi Redmi Note 10 Pro Xiaomi Redmi Note 10 Pro

1400/3/17 پاسخ به نظر زهرا ر

گرم شدن در هنگام بازی و شارژ شدن طبیعی هست. اما داغ شدن نه.
اگر در هنگام کار کردن ساده هم داغ میکند، کلا غیر طبیعی هست.

راه حلش هم باید نرم افزار خاطی را پیدا کنید و محدود یا حذفش کنید.
یا گوشی را یک‌ ریست فاکتوری کنید. و باهاش چند ساعتی بدون نصب هیچ نرم افزاری کار کنید و اگر داغ نکرد، شروع به نصب نرم افزارهایتان کنید.

چندسالی هست که شیائومی شروع به حذف چراغ اعلان یا نوتیفیکیشن در بسیاری از گوشی‌هاش کرده. به قول مدیر شرکت، این چراغ کاربردی ندارد(یه حرف بیخود و چرات و یه جورایی هم احترام نذاشتن به سلیقه یا خواسته برخی کاربران)
با فعال کردن always on display و گذاشتنش روی ۱۰ ثانیه، میتوانید کمبود این چراغ را تاحدودی جبران کنید.

موفق باشید.

Xiaomi Redmi Note 10 Pro Xiaomi Redmi Note 10 Pro

1400/3/16 پاسخ به نظر پیمان م

رام کاستوم Xiaomi Europe تنها برای گوشی‌هایی که در چین معرفی میشوند، ساخته میشود. زیرا این رام اساسش رم چین هست. و اصلا کاری به رام‌های گلوبال از جمله هند ندارد.

پس برای گوشی Redmi note 10 pro رام کاستوم شیائومی اروپا نمیاید و وجود ندارد. زیرا این گوشی تنها برای خارج از چین هست، مگر اینکه در آینده این گوشی با یک نامی در چین معرفی شود، و رام چین برایش عرضه شود، تا رام شیائومی اروپا برایش بیاید.

مواظب باشید رام اشتباهی را دانلود و نصب نکنید. مثلا رام Redmi note 10 pro china

موفق باشید‌.

Xiaomi Redmi Note 10 Pro Xiaomi Redmi Note 10 Pro

1400/3/15 پاسخ به نظر Dr J

بهتر است یکی دو هفته صبر نکنید، چون آپدیت فیکسی براش در این مدت ارائه نمیشود.و دلیلش هم این است که خود رام ظاهرا مشکلی ندارد، این اشکال در هنگام آپدیت و تداخل ایجاد شده است.

این نکته زیر را حتما همیشه رعایت کنید تا مشکلی برایتان پیش نیاید

قبل از هر آپدیت باید از اطلاعاتتان بک آپ بگیرید و بعد از هر آپدیت باید یک ریست فاکتوری انجام دهید. تا اشکال حادی برایتان ایجاد نشود.

الان هم توصیه میکنم بک آپ بگیرید و یک ریست فاکتوری انجام دهید، تا مشکلاتان حل شود.

اگر گوشی شما ساخت هند است رام eu برایش عرضه نمیشود، شما میتوانید از رام eu در گوشی گلوبال Redmi note 10 pro استفاده کنید.(هرگز گوشی شیائومی ساخت هند نخرید)

موفق باشید.

Xiaomi Redmi Note 10 Pro Xiaomi Redmi Note 10 Pro

1400/3/15 پاسخ به نظر Ehsan A

یعنی تا حالا سامسونگ چنین چیزی براش پیش نیومده و به قول شما ریسک ندارد؟
آپدیت گلگسی A70 گوشی را بریک یا از کار میانداخت.

واقعا هدفتان از اینکه توی برندهای مختلف میروید و یک نفری که مشکلی براش پیش اومده، شبیه این جمله «سامسونگ بخر پول بیشتر بدت تا اینطوری به آخ و اوخ نیفتی» را میگویید چیست؟
از روی تعصب است؟ یا از روی بدست آوردن سود است؟ یا همینجوری از روی بی‌دانشی این جمله را تکرار میکنید؟ یا کزینه ۱ و ۳؟

Xiaomi Redmi Note 10 Pro Xiaomi Redmi Note 10 Pro

1400/3/15 پاسخ به نظر Reza D

هر دو گوشی، گوشی خوبی هستند اما همانطر که گفتید Redmi note 10 pro دارای صفحه نمایش بهتر ، شارژ سریع تر ، ظاهر شیک تر و اسپیکر استریو و ...

اگر مشکل شما این هست که مثلا گوشی شیائومی سریع از بین برود. باید بگویم که کیفیت ساخت و نظارت بر ساخت گوشی‌های شیائومی بسیار بالاست. (گوشی Redmi note 1(3G) که حدود 7 سال پیش گرفتم، همچنان دارد کار میکند.) پس اگر گوشی را در آب نیندازید یا از بلندی پرتاب نکنید، مشکل سخت افزاری پیدا نمیکند.

مقاومت بدنه و نگهداری از گوشی به شخص بستگی داره. معمولا گوشی‌هایی که فریم(اسکلت) آنها پلاستیکی است از جمله همین Redmi note 10 pro، نیاز به مواظبت بیشتر دارند.
جیب عقب که هیچ گوشی را نمیشود گذاشت. اما در جیب بغل هم باید برای پوشیدن کفش و نشستن روی زمین احتیاط به خرج داد(حتی اگر گوشی محکمی باشد و در تست خمش هم اتفاقی برایش نیافتد، ممکن است به صفحه نمایش فشار وارد شود و به مرور آسیب ببیند).

موفق باشید.

Xiaomi Redmi Note 10 Pro Xiaomi Redmi Note 10 Pro

1400/3/14 پاسخ به نظر Farzad S

دوتا جمله نوشته بودید و من بر اساس این دو جمله شما متن قبلی را نوشتم و لیست کردم
۱-[شیائومی] از نظر نرم افزاری متاسفانه ضعیفن، آپدیت دیر به دیر و در میانرده ها نهایت یک نسل آپدیت براشون میاد.
۲-مسئله از یک سال بعدش شروع میشه که دیگه خبری از آپدیت نمیشه

حالا در این متن جدیدتان خودتان به این جمله دقت کنید «آپدیت برای سامسونگ تا سه نسل اندروید»
سامسونگ گفته ۴سال ساپورت نرم افزاری انجام میدهم، که دو یا سه نسل اندروید آپدیت میکنم. که یعنی دو نسل برای میانرده و پایین رده، ۳نسل برای بالارده

به این جمله هم دقت کنید «آپدیت برای شیامی تا 1 نسل آندروید»
در صورتیکه شیائومی برای پایین رده و میانرده یک نسل اندروید و برای میانرده و بالارده دونسل اندروید اپدیت میکند که ۲ الی ۳ سال ساپورت نرم افزاری انجام میدهد.

دست بالای سامسونگ را در مقایسه با دست پایین شیائومی بیان میکنید.
حال در مجموع آیا شما فردی هستید که تعصب روی برند دارید
دومی آیا فردی که ذی نفع هستید
سومی آیا فردی که اطلاعی ندارید

از طرفی هم اپل پارسال اعلام کرد که محصولاتش را ۷ سال ساپورت نرم افزاری میکند. ولی به چه دردی میخورد؟ با این رشد نرم افزارها و بازیها، سخت افزار بسته به پایین رده تا بالارده بین ۱ سال تا ۴ سال قدیمی میشوند. و شخص معمولا بعد از گذشت ۲ الی ۳ سال از گوشی خسته میشود، و معمولا کسایی گوشی را بالای ۴ الی ۵ سال نگه میدارند که ۱-کار خاصی با گوشی ندارند در حد یک زنگ و پیام دادن ۲-پول نداشته باشند
پس این حرف اپل (درست است که واقعا دارد و میخواهد ۷ سال گوشی‌ها ساپورت نرم افزاری کند) بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد، چون خودش هم میداند که وقتی سخت افزار قدیمی شود، کاربر مجبور است گوشی را عوض کند. (حتی میتواند با این ساپورتهای نرم افزاری کاربر را مجبور کند زودتر گوشی را عوض کند.) حالا بیاد ۹۹سال ساپورت نرم افزاری روش بذارد. چه فایده؟

از طرفی وقتی شیائومی میخرید باید آگاهانه بخرید. شیائومی وقتی برای یک گوشی امکاناتی را در نظر می‌گیرد، این امکانات نه کم میشود و نه زیاد. همانطور که مثلا چیپست کم و زیاد نمیشود، یا دوربین کم و زیاد نمیشود، یا ابعاد صفحه نمایش کوچک و بزرگ نمیشود. در مورد امکانات نرم افزاری هم همینگونه است. فقط اشکالات کرنلی و اشکالات هسته رابط کاربری و ظاهر رابط کاربری در آپدیت‌های مختلف رفع و تغییر میکند. و سعی دارد همان امکانات را به کمال خود در مدت 2 الی 3 سال برساند. اگر فرض کنید 100 ورژن اندروید روی مثلا MIUI 12 بیاید. انگار نه انگار که اندروید ارتقا پیدا کرده است. اما اگر به 13 MIUI تغییر کند، تغییراتی را چه اندرویدی چه رابط کاربری حس میکنید.
پس آگاهانه خرید کنید. بدانید که چه چیزی دارید میخرید، تا بعد برای خودتان داستان درست نکنید.

موفق باشید.

Xiaomi Redmi Note 10 Pro Xiaomi Redmi Note 10 Pro

1400/3/13 پاسخ به نظر محمدرضا ز

شما فکر میکنید وارد کننده کیه؟

حتما فکر میکنید وارد کننده مردم هستند!
شما هم جز مردم هستید، چرا این گوشی را وارد نمیکنید و به قیمت مناسب به دست دیگران نمیرسانید؟

Xiaomi Redmi Note 10 Pro Xiaomi Redmi Note 10 Pro

1400/3/13 پاسخ به نظر  Farzad S

شما مطمئنید که گوشی Redmi Note 5 را دارید؟

گوشی های Redmi Note معمولا 2ورژن MIUI و 1 ورژن اندروید آپدیت میگیرند، که حدود ۲سال طول میکشد.(برخی مواقع بیشتر از این مدت هم آپدیت میگیرند حدود ۳سال و تا 3 ورژن MIUI آپدیت میگیرند.)

گوشی Redmi Note 5 این آپدیت‌ها زیر را گرفته
V12.0.2.0.PEIMIXM
V11.0.5.0.PEIMIXM
V11.0.3.0.PEIMIXM
V10.3.2.0.PEIMIXM
V10.3.1.0.PEIMIXM
V10.3.1.0.OEIMIXM
V10.2.2.0.OEIMIXM
V10.2.1.0.OEIMIXM
V10.0.6.0.OEIMIFH
V10.0.4.0.OEIMIFH
V10.0.2.0.OEIMIFH
V10.0.1.0.OEIMIFH
V9.6.4.0.OEIMIFD

اندروید 8.1 بوده، به اندروید 9 ارتقا پیدا کرده
و MIUI 9 بوده به MIUI 12 ارتقا پیدا کرده است
یعنی 1ورژن اندروید و 3 ورژن MIUI آپدیت گرفته است.(بیشتر از حد گفته شده)

این گوشی 2018-03 به بازار عرضه شده و
12 آپدیت در طول این مدت گرفته، و آخرین آپدیت را در تاریخ 2020-12 گرفته. یعنی 33ماه نزدیک 3سال آپدیت گرفته(باز هم بیشتر از مقدار گفته شده)

بنظر شما اگر 33ماه را تقسیم بر 12 آپدیت کنیم، چقدر میشود؟ یعنی هر 3 ماه یک آپدیت گرفته است

پس این گفته شما «آپدیت دیر به دیر و در میانرده ها نهایت یک نسل آپدیت براشون میاد.» بنظرتون درسته؟
قصد شما از این جملات به اصطلاح خودتان حقیقت چی هست؟

بعد هم راحت این جمله را میگویید «ولی اینا حقیقته و یه عده تعصب برند میان اطلاعات غلط میدن و باعث میشن کسانی که اطلاعات کمی دارن توی خریدشون دچار مشکل بشن.»
واقعا زبان قاصر می‌ماند که به برخی باید چه بگوید!!!
یا شما گوشی Redmi note 5 را ندارید، و یا دارید ولی نمیدونید چگونه باید آپدیتش کرد و کلا نمیدانید از گوشی چگونه باید استفاده کرد!!!

اینم لینک دانلود آخرین رام فست بوتی، که تاریخ 20201224 عرضه آن در لینک قید شده
https://bigota.d.miui.com/V12.0.2.0.PEIMIXM/whyred_global_images_V12.0.2.0.PEIMIXM_20201224.0000.00_9.0_global_561698251e.tgz

اینم لینک آخرین رام برای ریکاوری
https://bigota.d.miui.com/V12.0.2.0.PEIMIXM/miui_HMNote5Global_V12.0.2.0.PEIMIXM_e714180088_9.0.zip

اگر شما واقعا این گوشی را دارید، بهتر است از طریق fastboot رام را نصب کنید.

موفق باشید.

Xiaomi Redmi Note 10 Pro Xiaomi Redmi Note 10 Pro

1400/3/11 پاسخ به نظر m.sh s

درست است، Redmi 7 تنها 10 بار آپدیت‌ برای رام گلوبال دریافت کرده است که با رام V10.2.4.0.PFLMIXM در تاریخ 2019-03 گوشی به بازار عرضه شده است. و آپدیت اول در تاریخ 2019-06-05 با رام V10.3.1.0.PFLMIXM دریافت کرده و آخرین آپدیت را هم 2021-03-10 با رام V11.0.2.0.QFLMIXM کرده است.
یعنی دقیقا 2 سال آپدیت برایش آمده است. اما برای چین MIUI 12 هم آپدیت شده که برای سایر مناطق عرضه نشده و دیگر هم آپدیتی ظاهرا ارائه نمیشود. و اندروید اولیه ورژن 9 بوده و تنها به یک اندروید یعنی ورژن 10 آپدیت شده است.

اما خود شیائومی رام چین را در نظر گرفته و چون چنین ادعایی کرده
redmi 7: from Android 9 to Android 10 * from MIUI 10 to MIUI 12
یعنی در عرض 2سال، 2 ورژن آپدیت رابط کاربری و 1 ورژن آپدیت اندروید دریافت کرده.

پس یعنی شیائومی برای پایین رده و میانرده خود مثل خانواده Redmi و Redmi Note دو2 ورژن رابط کاربری و 1ورژن اندروید آپدیت میکند. که 2 سال ساپورت نرم افزاری میشود.

و برای گوشی‌های بالارده و میانرده های خانواده Mi سه3 ورژن رابط کابری و 2 ورژن اندروید ارائه میدهد، که 3 سال ساپورت نرم افزاری میشود.

و در این مدت 2 الی 3 سال ساپورت نرم افزاری، هر 2 الی 3 ماه یک دفعه یک آپدیت استیبل به همراه پچ امنیتی ارائه میدهد.

که البته استثنائاتی هم وجود دارد مثل همین گوشی Redmi 7 که مثال زدید که در رام گلوبال تنها یک ورژن رابط کاربری آپدیت گرفته، که میتواند ناشی از برخی از سهل انگاری‌ها باشد.

و از طرفی سامسونگ اعلام کرده که 4 سال گوشی‌ها و تبلت‌هایش را از لحاظ نرم افزاری بصورت برنامه ریزی شده ساپورت میکند. که 2 یا 3 ورژن اندروید به همراه پچ امنیتی میگیرند.

که این خبر و رویه باعث میشود شرکت‌های گوشی ساز دیگر برای رقابت با سامسونگ یا حاشیه سود خود را کم کنند و گوشی ارزانتری در اختیار مصرف کننده قرار دهند یا تغییری در رویه آپدیت خود بدهند. و همه چیز دارد به نفع مصرف کننده و کاربر پیش میرود.

موفق باشید.

Xiaomi Redmi Note 10 Pro Xiaomi Redmi Note 10 Pro

1400/3/10 پاسخ به نظر رضا ف

شما فکر کردید که شیائومی قطعه ساز هست؟!!! شیائومی تنها چیزی که ساخته و داره همون رابط کاربری MIUI است. حتی تا دو یا سه سال پیش هم کارخانه منتاژ نداشت.

دوربین اصلی گوشی های شیائومی را یا سامسونگ میسازد یا سونی.

مثلا همین گوشی Redmi note 10 Pro دوربین اصلی ۱۰۸ مکاپیکسلیش توسط سامسونگ ساخته شده است.

الان شما با این حرفتون گل به خودی زدید.

Xiaomi Redmi Note 10 Pro Xiaomi Redmi Note 10 Pro

1400/3/9 پاسخ به نظر بهنام م

عجیب نیست که سایت Dxomark که تخصص اصلیش در بررسی دوربین و لنز هست، امتیاز دوربین گوشی Redmi note 10 Pro را 106 اعلام کرده اما امتیاز One plus 6T را 98!!!

Xiaomi Redmi Note 10 Pro Xiaomi Redmi Note 10 Pro

1400/3/8 پاسخ به نظر داود س

سامسونگ در سال ۲۰۱۰ رابط TouchWiz را روی اندروید آورد.
شیائومی رابط کاربری MIUI خود را سال ۲۰۱۰ بر روی اندروید ساخت.
پس تجربه هر دو شرکت در زمینه رابط کاربری در اندروید هم اندازه است.

در آن زمان چون نوکیا حذف شده بود و Htc هم مشغول مسخره بازی خودش بود و سونی هم از اریکسون جدا شده بود، رقیبی برای سامسونگ وجود نداشت، و سامسونگ رابط ناکارآمد TouchWiz را تا سال ۲۰۱۷ به خورد مردم داد. اما زمانی که بازار هواوی و شیائومی و اپو رشد کردند، و رابط کاربری آنها خیلی بهتر از سامسونگ بودند، سامسونگ از ترس حذف شدن از این بازار، TouchWiz را حذف و OneUI را آورد. (اگر هیچکدام از این شرکت‌ها رشد نمیکردند، سامسونگ همچنان داشت رابط داغون خود را به خورد ملت میداد و نه احترامی و نه حق و حقوق مصرف کننده‌ای)

Xiaomi Redmi Note 10 Pro Xiaomi Redmi Note 10 Pro

1400/3/8 پاسخ به نظر m.sh s

میشه اسم گوشی میانرده‌ای را که خریدید و نسخه اولیه‌اش MIUI 10 بوده و تنها یک آپدیت برایش آمده را ذکر کنید، تا بتوان به حرفتان استناد کرد. در غیر اینصورت نمیتوان به آن استناد کرد ...

Xiaomi Redmi 9T Xiaomi Redmi 9T

1400/3/8 پاسخ به نظر مهدی ا

احیانا این کسایی که دل شما را خالی کردند، مغازه دار نبودند؟!!!

آنتن دهیش را در جاهای دور از شهر مثل کوه و کمر و صحرا نمیدونم چجوری هست، اما در داخل شهرها و جاد‌ه‌ها عادی هست. توی این جمعی که این گوشی را داشته اند یک نفر گفته بود که گوشیم مشکل مثلا آنتن‌دهی داره، که چند روز بعدش گفتند مشکل از گوشی نبوده، از اختلال شبکه بوده است. پس این پرش آنتن صحت ندارد.

سرعت نتش هم یه تست دانلودی با IDM انجام دادم و در پست‌های قبلی گذاشتم. که در حالت 3G حدود 3MB/s است و در حالت 4G حدود 5MB/s است.

در کل وقتی گوشی را آپدیت میکنید یا تازه خریدید، این نکته را باید رعایت کنید، که از اطلاعاتتان بک آپ تهیه کنید و گوشی را حتما ریست فاکتوری کنید. تا چنین اختلالات و اشکالاتی در گوشی ایجاد نشود.

موفق باشید.

موارد 1 تا 40 از مجموع 1079 مورد
خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا