مشخصات کاربر

 
  • نام کاربر : ابراهیم ه
  • تاریخ عضویت : 1394/4/19
  • تعداد نظرهای داده شده : 1

نظرها

ترتیب:
جستجو:
موارد 1 تا 1 از مجموع 1 مورد

Nokia Lumia 1020 Nokia Lumia 1020

1394/4/19 سلام.
من پارسال خیلی دنبال این گوشی بودم و از اونجا که می دونستم اصلش ایران گیر نمیاد به عموم گفته بودم از استرالیا، فنلاندی این گوشی رو واسم بفرسته. درست زمانی که اون این گوشی رو می خواست واسم بخره و عکسش رو با بارکد فنلاند واسم فرستاده بود، توی شیراز بودم و آهر ملاصدرا توی ویترینه یه مغازه روبروی کتابخونه ی خوارزمی، خانمم 2تا از این گوشی رو دید. رفتیم داخل و جویای احوال شدیم و فهمیدم دست دومه ولی نو و کار نکرده به دو رنگ مشکی و زرد. مشکیه زمین خورده بود و فروشنده بهم گفت. ولی زرده هنوز زبانش روسی بود. با توجه به بارکدش فهمیدم که فنلاندیه اصله و رام گوشی واسه کشور قزاقستان بود. خلاصه که واسه خانمم زردش رو خریدم و با Camera Grip هم همراه بود. زبانشو کردم انگلیسی و خیلی هم عالیه. آپدیت دنیم هم واسس اومده هر چند دیرتر از رام بقیه ی کشورا اومد. .ولی کلا ویندوز عالیه و خیلی روون.
Camera Grip در تکمیل حرف دوستمون در ذیل، باید بگم که علاوه بر اینکه یه قاب محافظ و خوش دست برای بهتر گرفتن گوشی در دست هست، یه باتری 1020 میلی آمپری داخلش داره و دکمه ی Shutter واسه عکاسی داره و جای پیچ برای وصل شدن به "سه پایه ی عکاسی" رو هم داره. ولی ضعف هایی هم داره که عرض می کنم. اولا خیلی سوکت شارژش (همونجایی که کابل شارژ بهش وصل می کنی) حساسه و باید احتیاط کرد بهش فشار نیاد. واسه ما که چنین شده بود و فشار بهش اومده بود و شل شده بود و شارژ نمی کرد. به سختی بازش کردم و همون فسمت رو دادم لحیم کردن ولی بازم خانمم بی دقتی کرده و خرابش کرده. ضمنا خیلی صول میکشه شارژ شه، نسبت به خود گوشی. وزنش هم واسه دست جنش مونث زیاده و دستت خسته می شه.
برای بهبود باتری باید یه قاب شارژ وایرلس (باعث می شه بتونی گوشیتو بدون سیم شارژ کنی) و یه باتری مربوطه بخری، یا اینکه یه "پاور بانک" (یه دستگاه کوچیک مثل هارد اکسترناله که بر اساس ظرفیتش که روش نوشته شارژ نگه میداره مثلا 20 هزار میلی آمپر معادل 10 بار شارژ کامل موبایلت) بخری تا همه جا شارژ داشته باشی،در این گوشی مشکلMemory Defects برطرف شده ودیگه لازم نیست نگران خالی شدن کامل شارژ و یا شارژ بیش از حد گوشیت باشی.می‌توانی با هر میزان شارژ، گوشیتو دوباره به برق وصل کنی و شارژش رو کامل کنی. البته روند شارژ در این باتری‌ها تا 80 سریعه اما از 80 تا 100 به حدود 1ساعت طول داره
دوربینش اگرچه 41MP هست ولی در یا یه jpg با 5 مگ، یا دو jpg با 5مگ و 34 مگ، یا دو فایل دیگه یکی با فرمت jpg و 5 مگ و یکی با فرمت DNG و 34 مگ تولید میکنه. کلا رو همون حالت یه فایل jpg با 5 مگ قدرت بزاری کافیه. اون 2 حالت دیگه واسه حرفه ای ها هست که فتوشاپ بلدن، مخصوصا فرمت DNG که فقط با فتوشاپ باز میشه. ضمنا نمیدونم چرا، ولی لنز دوربین به شکلی هست که اندکی لبه های عکس گرفته شده از مرکز عکس کشیده میشه گویی داری عکس دایره ای می گیری.
این شماره ی آقای بردباره، صاحب مغازه آخر ملاصدرا:
09177113024
بهش زنگ بزن و بگو چی می خوای، واست گیر میاره.
من خودم ازش ضد خش گرفتم. 5تا داشت. 3تا گرفتم. البته لبه های صفحه نمایش گوشی انحنا داره (اکثر گوشی های جدید اینجورین)، و ضد خشه کمی زیر لبه هاش فاصله می افته ولی بودنش خوبه. اگه خواستی بخری 2 یا 3 تا بخر که اگه یکیش خراب شد جایگزین کنی و نخوای دوباره دنبالش بگردی.
راجع به برنامه ها ی خوب و کاربردی و رایگان و خرید برنامه ای که خوب باشه و رایگان نباشه و غیره، اگه مشکلی داشتید، اطلاع بدید.
ebi_always_ready@yahoo.com
موارد 1 تا 1 از مجموع 1 مورد
ایسام