مشخصات کاربر

 
  • نام کاربر : فر ه
  • تاریخ عضویت : 1393/10/7
  • تعداد نظرهای داده شده : 1

نظرها

ترتیب:
جستجو:
موارد 1 تا 1 از مجموع 1 مورد

Samsung Galaxy Tab S 10.5 LTE Samsung Galaxy Tab S 10.5 LTE

1393/10/8 جدا از سوال شما داشتم نظرات دوستان رو میخوندم به نظرم اومد گفتن چند تا جمله شاید کمکی بکنه:
1. اول از تفاوت خود چیپست ها شروع می کنم: مصرف انرژی توی چیپست ها نسبت مستقیم با تولید گرمای اونها داره و به همین خاطرم مصرف انرژی رو در اونها با مقایسه گرمای اتلافیشون میسنجن. سری S800 یا همون 5-8974 کوالکام به طور متوسط 2.5 تا 3 وات گرما تلف میکنه و 5420 که در این تبلت استفاده شده بین 3 تا 4 وات که خوب مشخصا چیپ کوالکام در این بخش خیلی بهتر از چیپ سامسونگ عمل میکنه. از طرف دیگه پرفورمنس بر کلاک پالس بر هسته ی چیپ کوالکام از چیپ سامسونگ بالا تره و با توجه به اینکه کوالکام کلاک پالس بالاتری هم داره در مجموع با اختلاف فاحشی پرفورمنس بر هسته بالاتری داره و این بزرگترین برتری رو به این چیپ در مقابل رقیب سامسونگش میده. البته بحث راجع به این جمله آخر خیلی مفصله و میدونم که احتمالش خیلی زیاده که دوستان این مورد رو با خیلی چیزای دیگه اشتباه بگیرن و بخوان با نشون دادن بنچمارک و ... این مساله رو رد کنن؛ امیدوار یکم فرصت و حوصله پیدا کنم تا مفصل تر بگم چرا و چطوری شرکت های تولید چیپ و دستگاه های هوشمند چندین ساله که مردم رو گول میزنن و محصولاتی تولید میکنن که در واقعیت بسیار ضعیف تر از اعدادی که اعلام میشه هستن. البته به طور کل چیپ های کوالکام با بقیه شرکت های تفاوت های اصلی دیگه ای هم دارن که بعدا به طور کلی میگم.
2. در یکی دو سال گذشته به طور کلی روال سامسونگ بر این بود که تبلت های اصلی یا به قول خودش Flagship رو توی سه مدل WiFi و 3G و LTE به بازار میداد. که معمولا دو مدل اول با چیپست خونگی خود سامسونگ بیرون می اومدن و در مدل LTE از چیپ های کوالکام استفاده میشد. دلیل اصلی این مساله هم این بود که چیپ های Exynos استفاده شده مودم داخلی 4G نداشتن و از طرف دیگه استفاده از مودم off-chip هم به دلیل وجود خیلی از بخش های پروسسور به صورت تکراری روی مودم و همچنین نیاز به ارتباط تنگاتنگ و دائم بین پروسسور اصلی و مودم (که مسلما به صورت off-chip خیلی از نظر انرژی مصرفی هزینه بر تر هست) عملا تا حد زیادی مصرف باتری رو مخصوصا در حالت stand by بالا می برد. از طرف دیگه حتی مودم های Off-chip خیلی از شرکت ها هم برای کار کردن با پروسسور های ساخت خودشون بهینه سازی شده بودن و عملا توی محصولات سامسونگ استفاده از اونها منطقی به نظر نمی رسید.
2. اخیرا سامسونگ با همکاری اینتل و Broadcom مودم های 4G استفاده میکنه که با اینکه off-chip هستند با پروسسور های سری Exynos هماهنگی بالایی دارند و تا حدی مشکلات قبل رو از بین می برند ولی همچنان از نظر توان مصرفی قابل مقایسه با مودم های on-chip کوالکام نیستن. اما چی شده که سامسونگ بالاخره رضایت داده از این مودم ها استفاده کنه؟
دو دلیل عمده داره:
- اول اینکه سامسونگ از سال جدید میلادی داره چیپ های Exynos با مودم داخلی 4G تولید میکنه و قصد داره خودش رو کلا از کوالکام جدا کنه.
- دوم اینکه توی تبلت مصرف انرژی صفحه نمایش اینقدر بالاست که یه کمی پر مصرف تر بودن مودم اصلا به چشم نمیاد و فرصت خوبیه برای آماده کردن بازار برای محصولات بعدی صرفا بر پایه چیپ های سامسونگ که روندش از سال جدید میلادی شروع میشه و به مرور جلو میره تا به تمامی گوشی ها هم برسه و سامسونگ دیگه کلا ازچیپ های کوالکام استفاده نکنه.
3. و اما آخر بحث: خیلی راحت بگم فکر نمی کنم مدل کوالکامش رو بتونی به راحتی پیدا کنی چون فقط مال چند تا carrier انگشت شمار هست و مدل عمومی نداره.
موارد 1 تا 1 از مجموع 1 مورد
ایسام