مشخصات کاربر

 
  • نام کاربر : وحید ح
  • تاریخ عضویت : 1390/7/24
  • تعداد نظرهای داده شده : 8

نظرها

ترتیب:
جستجو:
موارد 1 تا 8 از مجموع 8 مورد

Sony Ericsson XPERIA X2 Sony Ericsson XPERIA X2

1391/12/4 دوست عزیز گوشیت رو هارد ریست کن
مشکلت حل میشه
هنگامی که گوشیت رو روشن میکنی وقتی صفحه روشن شد دکمه های ویندوز و W رو همزمان روی صفحه کلید نگه دار
وارد منو بوت میشه و از اونجا گوشیت رو ریست کن

Sony Ericsson XPERIA X2 Sony Ericsson XPERIA X2

1391/12/4 دوستان سلام
من قبلا هم توی پست های قبلی توضیحات کاملی راجع به این گوشی دادم
دوستانی که آک این گوشی رو توی رنج قیمت های زیر 300 خریدن توجه کنن !

به احتمال بسیار زیاد شما گوشی X2i خریدین عزیزان
زبان اولیه و اورجینال این گوشی ها زبان چینی هستش !
اگه موقع خرید دیدین که چینی نیست به احتمال زیاد آپدیت انگلیسی رو واسش فلش کردن
یادمه توی یکی از مغازه های تعمیراتی طبقات بالای علاءالدین یکی از فروشنده های همون پاساژ نزدیک 30 تا از این گوشی ها آورده بود تا واسش انگلیسی کنن
جنس پلاستیک گوشی انگار از پلاستیک بازیافت شده بود

گفتم بگم که سرتون کلاه نره
میتونید از بعضی از مغازه های تعمیراتی علاءلدین این قضیه رو بپرسین تا خودتون هم مطمئن بشید

ثانیا از لحاظ جنس پلاستیک بدنه و کیبورد با گوشی های اورجینال X2 تفاوت کاملا محسوسی داره

حالا از لحاظ سخت افزار داخلی من دیگه بررسیش نکردم

Sony Ericsson XPERIA X2 Sony Ericsson XPERIA X2

1391/11/23 ببینید دوستان این اختلاف رنگ تو شفافیت رنگ خودش رو نشون میده
ولی شدت نور صفحه این گوشی چون بالا هستش شفافیت رنگ رو تا حدودی جبران میکنه
توی تصاویر با اختلاف رنگ زیاد این اختلاف رنگ 16 میلیون و 65 هزار رو نمیتونید تشخیص بدید
توی فیلم ها هم اصلا قابل تشخیص نیست
تنها تو تصاویری که مثلا توی یک قسمت از تصویر رنگ از حالت تیره به روشن و بالعکس تغییر میکنه ( اصطلاحا رنگ Fade میشه ) این کمبود رنگ رو احساس میکنید
در کل میتونم بگم اصلا مشکل حادی نیست و کوچکترین آزرده خاطری رو واستون به همراه نخواهد داشت

وحید

Sony Ericsson XPERIA X2 Sony Ericsson XPERIA X2

1391/9/28 سلام دوستان
اول کاری بگم که من و عرفان عزیز اگه با هم بحث می کنیم از سر بیکاری نیست ، بلکه دوست داریم به کسایی که آشنایی کمتری با این گوشی دارن کمک کنیم و قدرت تصمیم گیری اون دسته از عزیزا رو بالاتر ببریم
مجددا خدمت دوست عزیزم عرفان جان سلام عرض میکنم
عرفان جان سعی میکنم مباحثی رو که مطرح کردی رو آیتم به آیتم توضیح بدم:
اول از همه من تو پست قبلیم ترجیح دادم به خاطر اینکه شاید بعضی از دوستان با اصطلاحات تخصصی مربوط به سیستم عامل ها مثل ، API ، Kernel ، Shell ، Multi Tasking و ... آشنا نباشن وارد جزئیات نشم و مزایا و احیانا معایب! ویندوز موبایل رو نسبت به سایر سیستم عامل ها توضیح ندادم و عرض کردم به دوستان برای آشنایی بهتر و درک بهتر این اختلافات اولا به تاریخ معرفی این سیستم عامل ها و ثانیا به نمونه های عملی اون ها که همون اپلیکیشن ها هستن مراجعه کنند
تازه اگه بخوام راجع به سفارشی کردن این گوشی بحث کنم ...
ولش کن خیلی طولانی میشه . فقط میتونم بگم خیلی خوبه !!!!

لازم میدونم همینجا به این نکته اشاره کنم که یکی از عمده دلایل فراگیر شدن اندروید نسبت به سیستم عامل ویندوز ، شباهت بیشتر این سیستم عامل به سایر سیستم عامل های قبل تر از خودش ، مخصوصا سیمبین بود که تا اون زمان خیلی فراگیر شده بود . و دلیل عدم استقبال عمومی از ویندوز موبایل دقیقا عکس این قضیه یعنی تفاوت های ظاهری مخصوصا اضافه شدن آیتم های بسیار بیشتر و بعضا سردرگم شدن کاربران بود ، که این مورد به نظر من به هیچ عنوان ضعف این سیستم عامل نبود !!

بگذریم ....

عرفان جان اطلاعات شما در مورد اصطلاحات عکاسی خوبه ولی کامل نیست
این مورد که شما میفرمایید ( یعنی تنظیم مقدار شدت نور در مکان های مختلف ) Exposure هست نه Iso .
که در این گوشی به صورت کامل گنجانده شده . منظورم از کامل اینه که در عین حال که به شما اجازه 19 درجه تنظیم دستی رو میده همزمان خودش به صورت اتوماتیک بهترین تنظیم رو انتخاب میکنه . که این قضیه Exposure کاملا سخت افزاریه دوست عزیز و نه نرم افزاری . حالا چرا سخت افزاری ؟؟؟!!!!

لنز (منظور لنز شیشه ای نیست ها !! ) هر دوربین دیجیتال از سنسورهای بسیار کوچکی که در الکترونیک به اونها فتوترانزیستور گفته میشه تشکیل شده که وظیفه تبدیل شدت نور دریافتی به ولتاژ خروجی رو دارند . مثلا فرض کن برای شدت نور 100 لومن خروجی 0.1 ولت از این سنسورها دریافت میشه .
حالا فرض کن اگه نور یه محیطی کم باشه یا زیاد ما باید Gain ولتاژ خروجی از این سنسورها رو طوری تنظیم کنیم که تصویرمون نه تاریک باشه و نه از نور زیاد به حالت اشباع بره و تصویر سفیدی ببینیم.
برای امتحان ... ( حتما امتحان کنید )
در منزل ، مکانی رو که تلویزیون قرار داره رو تاریک تاریک کنید . و تلویزیون رو روشن کنید . حالا سعی کنید از تصویر تلویزیون عکس بگیرید . چه اتفاقی می افته ؟
درسته تصویر به شدت به سفیدی میزنه و انگار از یه صفحه سفید عکس گرفتید . حالا برای اصلاح دو گزینه داریم ; گزینه نرم افزاری و گزینه سخت افزاری .
برای استفاده از گزینه نرم افزاری شما عکس خیلی روشن گرفته شده رو با یه نرم افزار ویرایش تصویر مثل فتوشاپ باز کنید و نور عکس رو کم کنید . آیا تفاوتی دیدین ؟!!!
مسلما خیر .
اما اگر از گزینه Exposure ( البته در گوشی هایی که از این سیستم پشتیبانی میکنن ) استفاده کنید و Gain اون رو پائین بیارید می بینید که محتویات تصویر تلویزیون بسیار واضح تو عکس نمایانه . ای کاش می تونستم تصویری این قضیه رو بیان کنم .

Sony Ericsson XPERIA X2 Sony Ericsson XPERIA X2

1391/9/28 اما ISO ...
عرفان جان Iso به سرعت شاتر مربوط میشه نه مقدار نور
حالا مثال عملی برای درک بهتر ...
اگه تو اتاقتون از لامپ مهتابی استفاده میکنید حتما انجام بدید .
یه گوشی رو که در اون گزینه ISO وجود نداره رو بردارید و در یک اتاق نسبتا کم نور زیر مهتابی از یه موضوع عکس بگیرید .
حالا تو گوشی و یا دوربینی که گزینه ISO رو داره از بخش تنظیمات این حالت رو ، روی بالاترین مقدار خودش ( مثلا 2000 تو Xperia X2 ) قرار بدید و از یه موضوع عکس بگیرید .
احتمالا تو عکس دومتون بخشی از تصویر تاریک و بخشی دیگر روشنه ، درسته ؟
اینجاست که انواع اقسام فحش و دری وری و نثار سونی اریکسون با این دوربین بی کیفیتش! که به قول آقا عرفان در حد 5 هم نیست !!!! میکنید ، درسته ؟
ولی باید بگم این قضیه عیب نیست بلکه یه حسن بسیار بزرگه !
احتمالا از دوره راهنمایی مدرسه می دونید برق شهر متناوبه ، واضحتر بگم لامپ مهتابی 50 بار در ثانیه خاموش و روشن میشه . خب که چی ؟!
آیا سرعت شاتر دوربین معمولی اینقدر بالا بود که بتونه این خاموش و روشن شدن سریع رو تشخیص بده و باعث تاریک و روشن شدن بخشی از تصویر بشه یا نه ؟ دیدید که نه
ولی اگر دوربین شما هم مثل X2 سرعت شاتر بالا ( یا بهتر بگم قابل تنظیم ) داشته باشه میتونید شما هم این تغییر رو احساس کنید .
شاید بگید به چه درد می خوره ؟
حالا دستتون رو جلوی لنز دوربین حرکت بدید و از حرکت دستتون با دو تا دوربین عکس بگیرید . احتمالا متوجه میشید که در X2 دست واضحتره و این بخاطر همین سرعت بالای شاتره .

اما در مورد فوکاس ...
عرفان جان راجع به فوکاس ، این دوربین از 4 حالت Macro (برای تصاویر نزدیک و یا متن ها ) - Auto (برای فوکاس اتوماتیک ) - Infinite ( برای تصاویر دور ) و Touch ( برای فوکاس موضعی) برخورداره که فکر نمیکنم جای بحثی راجع بهش بمونه !
دوستان فوکاس قابلیتی برای تنظیم وضوح تصویر با تغییر فاصله کانونی لنز دوربینه ، دقیقا مثل پیچ تنظیم دوربین شکاری اما به صورت الکترونیکی و با استفاده از یک موتور خطی . که باز هم برخلاف نظر دوستمون آقا عرفان این هم کاملا سخت افزاریه !!!
البته بماند که تشخیص اینکه این فاصله چقدر باشه با استفاده از الگوریتم های پردازش تصویر و توسط نرم افزار دوربین صورت می گیره .

اما راجع به اینکه آیا واقعا سنسور این دوربین 8.1 مگاپیکسله یا نه ، باید خودتون امتحان کنید .
مثلا با یه دوربین 8 مگا که از نظر خودتون واقعا 8 مگاپیکسله !! و همچنین دوربین این گوشی از یک شی در زوم برابر عکس بگیرید و تصاویر رو تو کامپیوتر با هم مقایسه کنید .
من انواع و اقسام امتحان ها رو روی دوربین X2 انجام دادم و مطمئن شدم که واقعا 8 مگاپیکسله !
تازه مگه این گوشی از این گوشی های بی نام و نشون چینیه که بیان الکی روش بزنن 8 مگاپیکسل !!!؟؟؟ و زیر ذره بین هیچ کارشناسی هم نره ؟؟!!!

راجع به اسپیکر ...
عرفان جان ، مهندسای شرکت معتبری مثل سونی خیلی بیشتر از من و شما به فکر آبروی شرکتشون هستن که بیان و 2 تا اسپیکر رو گوشی تعبیه کنن و در کمال تعجب خروجی این دو اسپیکر رو Mono قرار بدن !!! به نظر شما این کاری بیهوده نیست ؟!
در ضمن شما یه موزیک استریو با این گوشی play کن و گوشی رو بگیر روبروی صورتت ببین و مطمئن شو که صدای خارج شده از این دو اسپیکر با هم فرق دارن ، تا متوجه استریو بودن این گوشی میشی !

Sony Ericsson XPERIA X2 Sony Ericsson XPERIA X2

1391/9/28 اما راجع به GPS (موقعیت یاب جهانی ) ...
شما گفتی سونی جدیدا وقتش رو گذاشته رو تکنولوژی A-GPS ؟؟؟
مگه باید غیر از این باشه ؟!! D:

پس واجب شد راجع به تفاوت تکنولوژی GPS و A-GPS هم توضیح بدم ...!
دوستان ، نسل قدیم GPS ها تنها از طریق ارتباط با ماهواره هایی که دور زمین در حال چرخش بودن موقعیت رو تشخیص میدادن ، که با توجه به زمانگیر بودن ارتباط و انجام محاسبات ریاضی کمی وقتگیر بود .
نمیدونم این رو میدونید که امروزه هر دکل BTS (دکل های مخابراتی موبایل ها ) همراه رد و بدل کردن اطلاعات صوتی و دیتا ، طول و عرض جغرافیایی خودشون رو هم میتونن ارسال کنن ... و این یعنی خوشبختی !!
کار خیلی راحتتر میشه وقتی گوشی شما بدون ارتباط با ماهواره ها بتونه موقعیت جغرافیایی خودش تو کره زمین رو حدودا تا شعاع 1 کیلومتر تخمین بزنه و تنها با ارتباط با چند ماهواره با تعداد کمتر و به تبع آن بالاتر رفتن سرعت محاسبه موقعیت دقیق رو با سرعتی بیشتر از نسل های قدیمی تر تشخیص بده .

پس A-GPS عیب نیست و حسنه !
و صد البته نظر شما عرفان عزیز مبنی بر برتری نوکیا نسبت به سونی تو GPS ، با توجه به یکسان بودن گیرنده GPS در این دو برند رو قبول ندارم .

امیدوارم مطالب به دردتون خورده باشه .
باز اگه سوالی بود در خدمتم
وحید حسنعلی
www.facebook/vahid.hasanali
vahid001@gmail.com

Sony Ericsson XPERIA X2 Sony Ericsson XPERIA X2

1391/9/20 حالا میخوام راجع به ویندوز موبایل و خصوصیاتش یکم توضیح بدم :

خیلی سادست !
کافیه شما چند تا از برنامه های معروف و سنگین این سیستم عامل رو دست یکی ببینید تا مو به تنتون سیخ بشه !

تازه مو ها وقتی سیختر میشن وقتی بدونید این برنامه ها واسه 7 ، 8 سال پیش هستن ،که هنوز رو اندروید و iOS همچین برنامه هایی دیده نمیشن .

نیمدونم چند نفر از شما عزیزان تجربه کار با Registry ویندوز رو دارین ، ولی باید بگم واسه من بزرگترین مزیت ویندوز موبایل توانایی کار با Registry اونه !

کافیه شما نرم افزارهای Office رو که توسط شرکت SoftMaker واسه این سیستم عامل حدود 6 ، 7 سال پیش نوشتن رو ببینید ، تازه متوجه میشین باقی سیستم عامل ها در مقابل ویندوز موبایل مثل داس میمونن مقابل ویندوز سون !!!!

حالا به امکانات این گوشی ، کیبورد و Optical Joystick (کلیدهای جهت نمای لمسی) رو اضافه کنید و خودتون قضاوت کنید .

از لحاظ صوتی این گوشی 2 اسپیکر بسیار با کیفیت داره . من به عنوان یه ضبط بهش نگاه میکنم تا گوشی !!

ظاهر زیبا ( البته از نظر بنده ) ، پوشش پشتی فلزی و مقاوم از خصوصیات دیگه این گوشیه

همچنین باید اضافه کنم همونطور که میدونید شرکت های سونی و نوکیا از نظر کیفیت های ارتباطی ( به عنوان مثال آنتن دهی ) هیچ وقت کم نمیزارن

در آخر این نکته رو اضافه کنم ( هرچند الان اکثر گوشی ها مجهز هستن ) X2 از نسل سوم تلفن همراه ( 3G ) پشتیبانی میکنه . اونایی که اینکاره هستن میدونن منظورم چیه . یعنی شما هم مثل من یه سیمکارت رایتل با سرعت اینترنت 512 Kb بنداز توش ، اونوقت ببینم سراغ گوشی دیگه ای میری یا نه !

راستی یکی از نقاط مثبت دیگه این گوشی داشتن GPS (موقعیت یاب ماهواره ای ) هست .
وای دلم میخواد میدیدین من با این 4 ، 5 برنامه ای که روش نصب کردم و از این قابلیت استفاده میکنن چه حالی که نمیکنم ( البته این موضوع کاملا شخصیه ) D: !!

نتیجه گیری :

با توجه به توضیحاتی که توی این 2 تا پست دادم نتیجه گیری کلی با خودتونه !
هر چند اینا 30 درصد مزایای این گوشی هم نبود .
ولی خیلی دوست داشتم حداقل گوشی خودم رو میدیدین !

در آخر :
این گوشی با این امکانات حداقل 600 مایشه . واسم مهم نیست اگه بهم هم بخندین .
ولی یه نکته رو بگم و همتون هم میدونید و اون هم اینه که قیمت گوشی رو تو ایران امکانات مشخص نمیکنه ، بلکه سلیقه و جهل فوشنده های پاساژ علاالدین تعیین میکنه !!! ( روش فکر کنید )

درضمن هرکی راجع به این گوشی سوال و یا مشکلی داره ، خوشحال میشم بتونم کمکش کنم :
Vahid001@gmail.com




Sony Ericsson XPERIA X2 Sony Ericsson XPERIA X2

1391/9/20 سلام دوستان
همین اول صحبت هام یه توصیه به همه بکنم :
اگه تجربه کار با ویندوز موبایل رو ندارید ، به هیچ عنوان نه فقط سراغ X2 بلکه سراغ هیچ گوشی ویندوز موبایلی نرید .
من خودم 3 ماهه که دارم با ویندوز موبایل و X2 کار میکنم و تنها 1 مشکل با این گوشی دارم که هنوز حل نشده و اون هم Reject شدن رم این گوشی هست .
البته اگه حمل بر خودستایی نباشه ، من تسلط نسبتا کاملی به ویندوز و برنامه نویسی و کلا هر جور انگولک وسایل الکترونیکی دارم .

بله درسته :
1 - صفحه مقاومتیه و حساسسیت اون نسبت به خازنی کمتره ، ولی شما به این هم اشاره کن دوست عزیز که توی ویندوز موبایل با اون رزولیشن (وضوح تصویر) بسیار بالا و متون و آیکون های کوچک آیا میشه از صفحه خازنی که تفکیکپذیری لمسی بسیار پایینی داره استفاده کرد ؟!
( لپ کلام ، شما تو صفحه های خازنی نمیتونی به قلم های معمولی و نه مخصوص آیکونهای کوچک رو لمس کنی و یا حتی نقاشی کنی )

2 - بعضی ها میگن دوربین این گوشی 8.1 واقعی نیست !!
کاملا در اشتباهن !
این افراد اگه یه خورده عکاسی بلد باشن باید بدونن که :
Focus چیه ؟
Exposure چیه ؟
Iso speed چیه ؟
و ...
تو هیچ گوشی اندرویدی من این چیزها رو ندیدم
جالبه بدونید هنوز واسه X2 برنامه دوربینی کاملتر از برنامه اصلی خودش نیومده !

3 - گوشی هنگ میکنه .
درسته اولش که من این گوشی رو گرفته بودم هنگ میکرد ولی به خاطر کار کردن اشتباه من بود
وقتی 5 ، 6 تا برنامه همزمان باز باشن مشخصه که CPU و Ram گوشی یه ظرفیت محدودی داره و هنگ میکنه . شما اگه هر برنامه ای رو که باز میکنید بعد از استفاده ببندید ، دیگه گوشیتون هنگ نمیکنه

4 - این دوست عزیزمون آقا عرفان توصیه کرد که مموری تون رو پر از برنامه نکنید !
وقتی به گوشی خودم نگاه میکنم ، از حرف ایشون خندم میگیره !
مموری 4 گیگ من فقط و فقط 200 مگابایتش موزیکه و باقیش در کمال تعجب این دوستمون ، تماما برنامه ست . و جالبتر از اون اینه که همشون هم خیلی روان باز میشن و رو کارکرد گوشیم تاثیر نزاشتن .
البته اگر کسی کمی از اساس و پایه سخت افزار سر در بیاره ، دونستن این چیزا واسش عادیه !

و اما یه نکته خیلی مهم !!!
نمیدونم وقتی تو صفحه قبل داشتین به مشخصات این گوشی نگاه میکردین متوجه یه نکته شدین یا نه !
اون نکته همونطور که گفتم وضوح تصویر بسیار بالای این گوشیه
خیلی دوست دارم قبل از خریدن این گوشی (هرچند میدونم امکانش نیست ) یک هفته با این گوشی کار کنید . ( البته منظورم دیدن مداوم صفحه اونه )
بعد از یک هفته و یا شایدم کمتر ، به محض اینکه یه گوشیه دیگه دستتون میگیرید احساس سرگیجه و سردرد میکنید !
میدونید چرا ؟!
به خاطر پائین بودن وضوح تصویر پائین باقی گوشی ها ( البته مسلما منظورم اکثر گوشی هاست نه همشون ) و عادت کردن چشم شما به وضوح بالای تصویر ، شما تصاویر باقی گوشی ها رو به صورت تاری خفیفی میبینید . خیلی جالبه ، حتما امتحان کنید !
حالا اگه گفتین این یعنی چی ؟
یعنی اینکه لذتی که شما در مرور اینترنت و کار با متن ها در این گوشی تجربه میکنید ، قابل قیاس با بقیه گوشی ها نیست !

اگه بخوام از مزایای این گوشی بگم تا صبح هم بگم باز هم وقت کم میارم ...
موارد 1 تا 8 از مجموع 8 مورد
ایسام