مشخصات کاربر

 
  • نام کاربر : armin h
  • تاریخ عضویت : 1393/8/3
  • تعداد نظرهای داده شده : 6

نظرها

ترتیب:
جستجو:
موارد 1 تا 6 از مجموع 6 مورد

Sony Xperia ZR Sony Xperia ZR

1394/1/28 البته در تصحیح حرف دوستمون باید بگم درستش refurbished هست.
بدیهتاً وقتی نزدیک 2 سال از تاریخ عرضه گوشی میگذره احتمال ورود محصولات (به اصطلاح ما) رفرش زیادتر می شه. رفرش هم 2 نوع داره. یکی که توسط خود کارخونه انجام می شه که باز قابل اعتمادن تا حدی. نوع دوم اونایی هستند که third partyها انجام میدن که اونا خیلی قابل اعتماد نیستن. البته موظف هستن رو جعبه هاشون این موضوع رو مشخص کنن.

تعویض جعبه کار سختی نیست اما تعویض جعبه با حفظ سریال نامبر و کد IMEI هم کار راحتی نیست. شما یا باید بری خودت جعبه رو از نو درست کنی که اونم معلوم میشه از کیفیتش، یا باید یه تولیدی باشه که این جعبه ها رو تولید کنه که باز فکر نمیکنم چندان جذابیتی برای تولیدیا داشته باشه این کار.(بحث مالی و غیرمالیش رو خواستین همین جا در خدمتتون هستم)

بنابراین به جعبه دقت کنین که روش در مورد refurbished بودن چیزی نوشته نباشه، بعد کد IMEI و S/N رو که رو جعبه هست با اونی که روی بدنه گوشی و نرم افزار گوشی هست (Settings/About phone/Status) تطبیق بدین.

بعد هم با این کد *#*#7378423#*#* برین تو قسمت تست و همه اون تستایی که هست رو انجام بدین، چون گوشی اگه نو و غیر رفرش هم باشه باز ممکنه مشکلاتی داشته باشه. مخصوصا Battery Health test رو حتما انجام بدین. چون باطریش قابل تعویض هست به نظرم به این نکته باید خیلی توجه کنین. اگه چیزی غیر از Good, no need to replace it نوشته بود باطری مشکل داره و به احتمال قوی میخواد بهتون باطری تقلبی بندازه، کلا از مغازه بیاین بیرون D: من خودم هم می خواستم بخرم این برام خیلی مسئله بود و به نظرم فقط بعد از چند بار شارژ و دشارژ شدن باطری و مقایسه با بقیه کاربرا می شه نظر داد. به طور معمول برای من نزدیک 2 3 روز کار میکنه اما شهرستان که میرم 4 روز به راحتی جواب میده (فکر میکنم به خاطر آنتن دهی باشه که شهرستان اون جایی که هستم بهتره آنتن دهی و دستگاه دائم سرچ نمیکنه).

در ضمن موقعی که جعبه رو باز کرد توجه کنین روکش پلاستیکی پشت و رو گوشی صاف روش چسبیده باشه و حباب زیرش نباشه. اون روکشا اگه یک بار باز بشن دیگه مثل اول رو گوشی نمیچسبن، پس حواستون باشه اگه زیرش حباب داشت قبلا باز شده (البته اگه فقط یه گوشه حباب داشته باشه خیلی مهم نیست اما اگه پخش بود قطعا برداشته شده)

با استفاده از اپلیکیشن هایی مثل cpu-z هم می تونین از اصل بودن گوشی مطمئن بشین که از این گوشی چینیا نندازن بهتون.

برای اطمینان بیشتر از رفرش نبودن گوشی، می تونین از طریق چت با یکی از اوپراتور های سایت سونی و دادن کد IMEI بهشون، ببینین که گوشی توسط سونی refurbish شده یا خیر.

در مورد هندزفری و لوازم جانبی دیگه هم که تو یکی از پستا دوستمون اشاره کردن باید بگم که هیچ ربطی به رفرش بودن یا نبودن گوشی نداره. گاهی خود کمپانی در دو یا چندتا پک مختلف جنسش رو می فروشه (مثلا پک جام جهانی و Anniversary و و و) گاهی هم retailerها و نمایندگی ها میان پک مخصوص خودشون رو میدن که در اون صورت هم باز جعبه دستگاه رو عوض نمی کنن و میتونین چک کنین موارد بالا رو. پک عوض کردن با رفرش کردن فرق داره!

درسته که جنس رفرش احتمالا الآن تو بازار هست ولی نه به اون تعداد که بگیم همه دارن رفرش میفروشن. اگه به موارد بالا توجه کنین بعید میدونم بتونن گولتون بزنن. به حرفای مغازه دارا هم توجه نکنین چون همه خودشون رو پرفسور نشون میدن اما حرفاشون کمتر پایه ی علمی داره و فقط و فقط در راستای سود خودشونه، چه درست چه غلط، پس نمیشه بهشون اعتماد کرد.

Sony Xperia ZR Sony Xperia ZR

1393/10/7 به شدت با اون نکته ی آخر که گفتین موافقم. واقعاً اینایی رو که هی زاویه دید گوشی ها رو با هم مقایسه می کنن و گاهاً به خاطر همین دلیل نسبت به یه گوشی جبهه گیری می کنن، درک نمی کنم. به نظرم اینایی که این کار رو می کنن چیزی از گوشی نمی فهمن. آخه کی دلش می خواد وقتی داره با گوشیش تو مترو یا اتوبوس کار شخصی انجام می ده بقیه راحت ببینن چی کار داره می کنه؟ واسه من که صفحه نمایشش یه مثبت بزرگ بود. 2 ماهی میشه این گوشی رو خریدم، هنوز بازی سنگین نریختم روش ولی مطمئنم کم نمی یاره چون تحقیق کردم حسابی قبلش، سخت افزارش گویای همه چیز هست... یک بار هم ندیدم هنگ کنه یا مشکلی باهاش داشته باشم تو این مدت. کاملاً روون.

Sony Xperia Z Ultra Sony Xperia Z Ultra

1393/8/4 نه عزیز دل کجا ولش کردم، سفت چسبیدم بهش D: داشتم می گفتم که هوآوی نمی ارزه به نظرم. کلاً هم با خرید تو اون رینج قیمت خیلی حال نمی کنم. چیزی که بیشتر از همه برام ارزش داره اینه که نسبت ارزش چیزی که می خرم به پولی که می دم بالا باشه و پشیمون نشم چه لپ تاپ چه گوشی چه ماشین هر چی... تا حالا هم خدا رو شکر همیشه راضی بودم از انتخابام، فکر می کنم این دفعه هم زد اولترا اپتیمم باشه برام :)

Sony Xperia Z Ultra Sony Xperia Z Ultra

1393/8/4 درود نیما جان، ممنون که جواب دادی :)

نه اون hidden service menu منو بیشتر به درد این می خوره که گوشی رو تست کنی سخت افزارش درست کار کنه به نظرم.

RTN یه بخشه مخفیه که توش یه سری اطلاعات از پیشینه ی دستگاهت پیدا می کنی. برا من مهم اون قسمت RECONDITIONED STATUS هست که اگه خود SONY ریفربیش کرده باشه اون قسمت تاریخش رو می ذاره:

http://i.stack.imgur.com/8V53o.png

به جز اون کد ها یه راه دیگه هم هست ولی خوب دیگه به درد من نمی خوره موقع خرید (با این روش خیلی چیزای دیگه هم پیدا می کنین تو گوشیتون) :
http://www.groovypost.com/howto/howto/access-hidden-menu-android-phone/

البته ریفربیش ها هم اصلاً چیزای بدی نیستن مخصوصاً اگه خود سونی این کار رو انجام داده باشه. ولی خوب آدم اونجاش می سوزه چون معمولاً 30 ~ 20% قیمتشون پایین تره و منم دوست ندارم پول اضافی بدم وقتی ارزش واقعیش 800 تومن بیشتر نباید باشه (به خصوص ایران که نه پس می گیرن و نه حتی گارانتی داریم).

پ.ن در آخرین تلاشی که داشتم واسه پیدا کردن یه راه، با پشتیبانیش صحبت کردم و اون ایجنتی که جوابم رو داد یا اطلاعی از RTN نداشت یا نمی خواست بگه راهش رو. فقط گفت IMEI رو بدی می تونیم بگیم ریفربیش شده یا نه. فکر کنم آخرش مجبور شم همونجا تو مغازه چک کنم تلفنی :))

Sony Xperia Z Ultra Sony Xperia Z Ultra

1393/8/4 بسیار ممنونم از اینکه وقت گذاشتی و جواب دادی میلاد جان.

mate 7 همه چیزش خوبه الا GPU که به نظرم باعث می شه به قیمت 700 800 دلاریش نیرزه. طراحیشم خیلی بد نیست یعنی حداقل از سامسونگ برام قابل تحمل تره ولی بدبختی اینه که این سونی و طراحیه محشرش بدجوری رفته رو مخم. این که گوشی رو وقتی می گیرم دستم طراحیش برام قابل قبول باشه و احساس خوبی بهم بده، واسم یکی از مهمترین چیزاست تو انتخاب گوشی. به علاوه که کلا هیچ وقت پولای عجیب غریب پای گوشی یا در کل وسیله ای که می دونم زود قیمتش میفته خوشم نمی یاد بدم. فکر می کنم با بازار الان 1 میلیون تومن، لا اقل برای من، مرز بین معقول و نا معقول حساب می شه چه پولش باشه چه نباشه (اول نظرم رو zr بود).

بازم ممنون واسه جوابها و پیشنهادات دوستم :)

Sony Xperia Z Ultra Sony Xperia Z Ultra

1393/8/3 سلام عزیزان. من بعد از کلی تحقیق به این نتیجه رسیدم که بهترین گزینه برام احتمالاً همین گوشیه، فقط چند تا سوأل هنوز برام مونده:

1. اونایی که دارنش روش بر چسب محافظ صفحه گذاشتن یا نه؟ چون یکی از دلایل خریدم حساسیت بالای صفحه زد اولترا نسبت به بقیه هست. اگه گذاشتین تفاوتی هم احساس کردین؟

2. این کد #786## که ماله دسترسی به RTN هست برا این گوشی کار می کنه؟ (اگه اون کار نکرد این یکی رو امتحان کنید لطفاً *#*#786#*#* )

3. خیلی نمی خوام هزینه کنم، وسایل جانبی که به نظرتون خریدش همون اول ضروریه چیان؟ (قاب ژله ای یا هر نوع محافظ دیگه ای و و و...)

این رو خواستین جواب بدین، نخواستینم ندین فقط نظرسنجیه: بیرون می رین گوشیتون رو کجاتون می ذارین :دی
موارد 1 تا 6 از مجموع 6 مورد
خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا