مشخصات کاربر

 
  • نام کاربر : مهبد ن
  • تاریخ عضویت : 1393/7/26
  • تعداد نظرهای داده شده : 1

نظرها

ترتیب:
جستجو:
موارد 1 تا 1 از مجموع 1 مورد

BlackBerry Passport BlackBerry Passport

1393/10/4 سلام به تمام دوستان.
من مدت هاست اين گوشى رو زير نظر دارم، چون يكى از انتخاب هاى خودم بوده.
دلايل براى اينكه اين گوشى رو هنوز نخريدم زياد دارم.
من نميگم يه آدم فوق العاده با اطلاع هستم، ولى تجربيات زيادى در زمينه ى گوشى هاى موبايل دارم.
در حال حاضر يك htc one دارم و هم iPad، يعنى تسلط كامل به روى هر دو سيستم android و هم iOS دارم. ( لازم به ذكر هست كه بنده مدير انجمن اندرويد ايران بودم و رام هم دولپ كردم).
در زمينه ى بررسي خود گوشى بايد نكات زير رو بگم:
- طراحى متفاوت و خاص، در نتيجه جلب توجه كننده
- كيفيت ساخت بسيار خوب
- امنيت بالاى اطلاعات
- سخت افزار مناسب براى اجراى سيستم عامل Berry OS كه بر پايه ى سيستم QNX طراحى شده و البته بايد اين رو هم گفت كه اين سيستم عامل ( QNX ) در سال ٢٠١٠ توسط شركت بلك برى خريدارى شده، و مورد اصلى استفاده ى اين سيستم عامل در كامپيوتر خودروها هست.
حالا اينها نكات مثبت اين گوشى بود، لازم ميدونم مقايسه ى اين گوشى و سيستم عاملش رو با سيستم عامل ها و توليدات شركت هاى ديگه بررسي كنم.
- اين سيستم عامل مداوم به روزرساني ميشه، اما براى كاربر ايرانى آپديت كردنش اينقدر دردسر داره كه از خيرش بايد گذشت ( ممكنه كلا در حين آپديت گوشيتون لاك بشه و تمام، چون در ايران هستين)، ولي گوشيهاى مبتني بر اندرويد و iOS به راحتى يك كليك بر روى دكمه ى آپديت بدون نياز به اتصال به v پى n و به كامپيوتر به روزرسانى ميشن.
- نرم افزار: درسته كه در سيستم ١٠.٣ اين سيستم عامل قابليت استفاده از نرم افزارهاى اندرويد و در ١٠.٣.٣ (كه هنوز نيمده) قابليت استفاده از نرم افزارهاى اپل هست، اما لطفا قبل از خريد حتما نحوه ى نصب نرم افزارها و اينكه چه نرم افزارهايى رو ميتىنين روى گوشى نصب كنين يك بررسى بفرمايين، اون زمان هست كه در مقايسه با فروشگاه گوگل پلى و Apple App Store كه به روى ايران باز هستند ترجيح ميدين از اندرويد و يا اپل استفاده كنين.
ضمنا بايد اين رو هم اضافه كنم كه فروشگاه هاى ايرانى بسيار زيادى هم براى دو سيستم عامل اندرويد و iOS موجود هست كه ميتونين از بيش از ٩٠٪ از نرم افزارهاى موجود در فروشگاه هاى اصلى به راحتى استفاده كنيد.
- مقايسه ى سخت افزارى گوشى فوق به هيچ عنوان با گوشى هاى با سيستم عامل ديگه درست نيست مگر تحت يك سري تست هاى معيين و مشترك،
اما اگر قطعات را مقايسه كنيد، در برابر گوشى هاى اندرويدى با قيمت مشابه به هيچ عنوان حرفى براى گفتن ندارد، زيرا قطعات سخت افزارى استفاده شده در اين گوشى، در برابر مدل هاى هم قيمت و حتى تا ٣٠٠ و يا ٤٠٠ هزار تومان ارزانتر از خودش حرفى براى گفتن ندارد.

اين گوشى مناسب افرادى هست كه يك گوشى خاص با امكانات خوب و مناسب در كنار امنيت مى خوان ولى نبايد انتظار زيادى در مورد نرم افزار ها داشته باشند.
ضمن اينكه دردسرهاى به روزرسانى و نبود خدمات مناسب در كشور رو هم بايد مد نظر قرار داد.
موارد 1 تا 1 از مجموع 1 مورد

تبلیغات

تبلیغات

خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا