مشخصات کاربر

 
  • نام کاربر : کیانوش ق
  • تاریخ عضویت : 1393/2/3
  • تعداد نظرهای داده شده : 219

نظرها

ترتیب:
جستجو:
موارد 1 تا 40 از مجموع 219 مورد

Xiaomi 12X Xiaomi 12X

1401/6/28 این دیگه ازون کامنتا بود. رام گوشی چرا باید قاطی کنه؟ Aeroplane مترادف airplane توی انگلیسی بریتیش هست. زبان یا ریحن گوشیت روی Enlgish UK تنظیم شده.

Xiaomi 12X Xiaomi 12X

1401/6/11 دوستان من یک گلس red label و همینطور یک گلس پلیمری از سایت فارسکالا خریدم گفتم بیام تجربم رو بگم بقیه هم شاید بخوان بدونن
گلس red label توی جعبه متفرقه ارسال شده بود و فکر میکنم کلا همچین برندی نداریم اما در هر حال جنسش گلس و شیشه ای هست و تمام چسب هم هست. رو گوشی نصبش کردم و با اینکه اولش یک مقدار حباب زیرش بود یا یک مقدار وقت کذاشتن حباب ها خارج شد الان خیلی خوب نصب شده روی صفحه. تنها موردش این هست که حاشیه مشکی دورش یک مقدار زیاده (هنوز نفهمیدم کی اولین بار این حاشیه مشکی مسخره رو باب کرد)
راستی این نکته رو هم بدونید که اگر حباب زیر گلس باشه معمولا بعد از ده ساعت از بین میره خود به خود

از دو طرف یک مقدار خیلی خیلی کمی بالاتر از گوشی هست اما اگر با قاب ژله ای خود گوشی استفاده بشه هم لبه های دو طرفش احساس نمیشه و هم قاب بهش فشاری نمیاره اگر دقیق نصبش کنید.
خلاصه بعید میدونم از این بهتر موردی واسه این گوشی بیاد هم خمیده هست هم تمام چسب و هم تمام صفحه رو کامل پوشش میده.

گلس پلیمری هم چون قیمتش خوب بود یکی گرفتم. جنسش نرم و منعطف هست با لبه های خمیده. به نظر جنس مرغوبی میاد. البته احتمالا نصب گلس های منعطف یک مقدار سخت باشه.
هر دو مورد کیفیت خوبی دارن.

Samsung Galaxy A32 Samsung Galaxy A32

1401/5/19 شرمنده من بقیه پیام ها رو ندیدم اما داشتم در مورد این گوشی سرچ میکردم و کامنت شما رو دیدم خواستم بگم صرف اینکه تعداد زیادی ادم یه کاری رو بکنن دلیل بر درست بودش نیست. اکثر‌ مردم دنبال یک سری موارد کلی هستن و به جزییات هیچ کاری ندارن. اکثرا فرق بین oled و lcd رو تضخیص نمیدن صرفا میبینن صفحه شفاف تره و خوششون میاد. باتری گوشی زیاد باشه مارکش سامسونگ باشه و مموری بخوره یا پورت هندزفری داشته باشه. مردم معیاراشون همین چیزاس. اگر دنبال همین کلیات ساده هستید عملا تمام گوشی های این رنج قیمت همین امکانات رو دارن حالا یکی ده درصد کمتر یکی بیشتر.

اما اگر جزییات واستون مهمه هیچوقت سمت سامسونگ نباید برید مخصوصا توی میان رده ها. چون سامسونگ تبدیل شده به برند شماره یک اندروید و و نیازی نمیبینه میانرده هاش رو رقابتی بسازه و قشنگ چند ساله داره درجا میزنه یا حتی پسرفت میکنه. (سه سال پیش یه a40 زد هنوز مثلش پیدا نمیشه!)

من به شخصه از هر برندی که فکر کنید انواع و اقسام گوشی ها رو تجربه کردم توی هفت هشت سال اخیر و اصلا کسی نیستم که برند گرا باشه. در حال حاضر توی بازار ایران شیاومی بهترین میانرده ها رو داره تولید میکنه. من تقریبا دو سال پیش با بیمیلی و صرفا بخاطر مشخصات روی کاغد پوکو x3 خریدم و به عنوان یک میانرده واقعا هیچ چیزی کم نداشت و پنل lcdش بهترین lcd بود که استفاده کرده بودم. هفت هشت ماه بعد پوکو f3 گرفتم که اگر کار با دوربین اولویت اول نباشه از نظر طراحی و پردازنده و اسپیکر و پنل oled (مدل E4 ساخت سامسونگ) واقعا عالی بود و حداقل چهار پنج ملیون بالاتر از قیمتش بهتون قابلیت میداد

سرتون رو درد نیارم. هفته پیش یک poco x3 pro برای خانمم گرفتم کارکرده در حد اک واقعی به 5 تومن. شما با پنج شش تومن یا اصن هفت تومن یک گوشی مثال بزن که پردازندش از نظر قدرت و به روز بودن هسته ها حتی نزدیک یاشه به این گوشی. تازه با همین حال باترش به شدت عالیه.

بماند که سامسونگ هیچ ساپورت درست حسابی از دولوپر‌ها نداره و پردازنده های مدیاتک هم که کلا ساپورت نمیشن اما برید ببینید برای یه گوشی مثل f3 چه تعداد رام و کرنل ساخته شده.

تمام این صحبتم هدفش این بود که بگم گوشی رو صرف اینکه برندش جا افتاده یا همه میخرن نرید سمتش یکم مشخصاتشو سبک سنگین کنید. من به شخصه به هیچ وجه حاضر نیستم 6 تومن پول گوشیی بدم که پردازندش مدیاتک هست و همچین حاشیه‌های درشتی دور صفحه داره مخصوصا وقتی میدونم گوشیایی مثل poco f3 یا x3 pro رو میشه با همین قیمتا پیدا کرد.

همین شیاومی هم توی این نوت 11 هایی که جدیدا زده اومده رفته سمت نظر عامه مردم. پنل اولد و طراحی جمع و جور و 5g و این داستانا در حالی که اگر پردازندش رو ببینید با اینکه اسنپدرگون هست و جدید هم هست اما هسته های بسیار قدیمی داره و پردازنده داغونی هست. اینم گفتم که فکر نکنید میگم شیاومی همیشه کارش درسته.

Xiaomi 12X Xiaomi 12X

1401/5/14 با اینکه پردازنده این گوشی با poco f3 یکیه و از نظر رام ساختم باید خیلی شبیه اون باشه اما برخلاف پوکو تقریبا هیچ رام کاستومی واسش نیومده جز رام xiaomi.eu که من همون اول روش ریختم ولی مثل همیشه خیلی روون و خوب هست. البته من چون طرفدار miui هستم اینو میگم وگرنه خیلی ها ترجیح میدن کلا رام اندروید خام بریزن که واقعا گوشی رو روونتر هم میکنه چون miui رابط کاربریه نسبتا سنگین و باتری خوری هست

در مورد رام زدن هم بگم که باید بوتلودر گوشی انلاک بشه و گارانتیش میپره (که البته توی ایران گارانتی معنی نداره تا جایی من تجربه کردم) و اینکه برای باز کردن بوتلودر باید با نرم افزار شیاومی در کامپیوتر درخواست باز کردن رو بزنید و‌ هفت روز بعد مجدد بیایید و‌ درخواست رو بزنید تا باز بشه. و حتی اگر ده دقیقه قبل از هفت روز کامل مجدد توی‌ نرم افزار درخواست بدید دوباره تایمرش ریست میشه.

Xiaomi 12X Xiaomi 12X

1401/5/8 مدل ژله ای به مرور زمان زرد میشه مثل قاب های شفاف هست من قبلا روی چندین تا گوشی که شیشه های خمیده داشتن برچسب های ژله ای تست کردم حتی برای Sony X compact که صفحش تخت بود اما شیشش خمیده بود از آمازون از طریق مالتینا یک پک کامل گرفتم که برای کل بدنه برچسب ژله ای داشت و خیلی زود قسمتی که روی صفحه بود اول دورش گرد و خاک چسبید و بعد که دیدم زرد شده کندمش اما برای پشت گوشی مناسب بود چون زرد شدنش مهم نبود واسم.

باید ببینیم گلس سرامیکی مناسبی میاد واسش یا خیر.

Xiaomi 12X Xiaomi 12X

1401/5/3 نگران نباش عزیز داغ شدن گوشی موقع فست شارژ طبیعیه کلا بخاطز همینه که میگن فست شارژ رو زیاد استفاده نکنیم چون بدترین چیز توی عمر باتری دمای بالا هست.
توی عملکرد عادی هم گوشی گرم میشه البته جایی که من هستم کولر نیست و هوا هم گرمه و بازم طبیعیه وقتی ضخامت کم گوشی رو در نظر بگیریم و اینکه سیستم انتقال گرما کلا کارش همینه که گرما رو به بیرون منتقل کنه. نگران چیزی نباش.

Xiaomi 12X Xiaomi 12X

1401/5/2 اول اینکه انفاقا دقیقا به خاطز همین صفحه اج حاشیه های گوشی به حداقل رسیده و گوشی ظاهر متفاوتی به خودش گرفته. دقیقا یه موضوع سلیقه ای هست و من به شخصه صفحه خمیده مخصوصا که خمیدگی هاش خیلی کم باشه رو به صفحه تخت ترجیح میدم.

البته قبول دارم که خمیدگی هم اسیب پذیر تره و هم نگهداریش سخت تره چون گلس درست درمون پیدا نمیشه.

ضمنا من حتی یک بار هم توی مدت یک ماهی که گوشی دستم بوده مشکل تاچ اتفاقی نداشتم شاید دلیل طرز دست گرفتنتون باشه یا اینکه حساسیتش رو توی تنظیمات کم کردید که میشه زیاد کرد مال من روی دیفالت هست.
----------------------
ضمنا دوستان کسی گلس 9h که سایت فارسکالا از برند mietubl گذاشته رو تست کرده؟ )سایت خود میتوبل چیزی برای 12/12x نذاشته یا شایدم من پیدا نکردم)

Xiaomi 12 Lite Xiaomi 12 Lite

1401/4/31 دوستان این گوشی هم مثل بقیه اعضای خانواده 12 از پنل 12 بیتی استفاده میکنه و اگر اشتباه نکنم تنها عضوی هست که پنلش خمیده نیست و فلت هست. اون 68B رنگ که میبینید نوشته منظورش همون 12 بیت هست که اگر اشتباه نکنم اولی سری از گوشی های هوشمند هست که این قابلیت رو دارن بین همرده های برند های مشابه

اما از نظر کاربردی اگر بخوام بهتون بگم در عمل هیچ تفاوتی با گوشی های 10 بیت که یک میلیارد رنگ هستن و حتی غیر ده بیت احساس نمیکنید جز زمانی که باهاش فیلم های 10 یا 12 بیت ببینید و با نور صفحه بالای هفتاد هشتاد درصد چون پنل اولد برای اینکه ترکیب نورش با استاندارد اعلام شده همخونی داشته باشه باید نور صفحه زیاد باشه. بیشتر به درد اونور ابی ها میخوره که همش مشغول تماشای سرویس های استریم فیلم و سریال هستن وگرنه من به شخصه ترجیح میدم فیلم با کیفیت رو روی تلوزیون بزرگ ببینم تا گوشی.

من الان 12x دارم و قبلش f3 داشتم که یکیش 12 بیته اون یکی 10 بیت هم نیست. به عنوان کسی که واقعا روی کیفیت پنل حساسه میگم در استفاده روزمره پوکو f3 بهتر بود تا این. هم ماکسیموم نورش بیشتر‌ بود هم در نور خیلی کم تغییر رنگ و تینت توی صفحه ایجاد نمیشد (که معمولا توی اولد رایج هست) اما الان 12x توی نور خیلی پایین یه تینت قرمز رنگی داره که توی اتاق خیلی تاریک معلوم میشه مخصوصا روی رنگ خاکستری.

از همین جهت نیازی نیست خیلی روی مشخصات روی کاغذ پنل ها بحث کنیم در همین حد بدونید که یکی از اصلی ترین ویژگی های 12 lite پنلش هست و جدیدترین استاندارد ها رو ساپورت میکنه. با اینکه به نظرم میتونست پنجاه دلار ارزونتر باشه اما با همین قیمت هم از اکثر میانرده های هم قیمت بهتره به طور کلی و یک میانرده قوی به حساب میاد. هرچند من به شخصه بین این و پوکو F3 پوکو رو انتخاب میکنم صرفا بخاطر پردازنده قویتر و قیمت خیلی پایین ترش و صفحه E4 خیلی با کیفیتی که داره

Xiaomi 12X Xiaomi 12X

1401/4/26 عزیز مغازه دار که نمیاد با توجه به قابلیت های کوشی برای شما قیمت بذاره که میگی با این مشخضات باید ۱۲ تومن باشه. قیمت گوشی رو شیاومی تعیین کرده و فرستاده توی بازارهای جهانی مثل اروپا و اسیا و غیره. واردکننده های ایران هم معمولا میگردن بین این بازارا ببین کجا به صرفه تر میده خرید کلی میکنن میارن داخل ایران. قیمت داخل ایران هم فقط در صورتی میتونی بگی حباب داره که با قیمت دلاریش محاسبه کنی و ببینی خیلی بیشتره. این گوشی الان توی اروپا حدودا ۵۰۰ یرو هست تا جایی که من چک کردم و یع ضرب و تقسیم کنی به نرخ روز میبینی از چیزی که الان توی بازار دارن میدن گرونتر میشه پس واردکننده ها احتمالا از جای به صرفه تر و با نرخ ارز پایینری وارد کردن.
ممکنه بتونی بگی قیمت گوشی به صرفه نیست اما حبابی نداره فعلا و قیمتش همینه. نرخ ارز بالاس

Xiaomi 12X Xiaomi 12X

1401/4/1 در جواب دوستانی که در مورد mi 11 lite 5g و یا NE صحبت کردن یه نکته رو بگم. این گوشی پنلش رو دوتا تامین کننده تامین کردن که یکیشون خیلی‌ قوی تر هست پنلی که تولید کننده Huaxing زده و میفیت خیلی خوبی داره زیاد توی ایران پیدا نمیشه و اکثر مواردی که اومده ایران پنل tianma هست که واقعا داغونه واسه همین خیلیا گرفتن دستشون و فکر میکنن شیاومی اولد های بیکیفیتی داره در حالی که اصلا اینطور نیست. سری ۱۲ به شدت پنل های با کیفیتی داره تامین کنندشون هم اگر اشتباه نکنم سامسونگ و هواکسینگ هست. من سر همین مسئله پنل ها سمت ۱۱ لایت ne نرفتم و پوکو f3 گرفتم که یه پنل پر فروش داره سامسونگ E4 و از کیفیت پنل و نور خیلی خیلی بالایی که داره راضیم اما 12x کاملا در یه سطح ویژه قرار میگیره از نظر پنل. مشکل اینجاست که قیمتش اونقدری مناسب نیست که من بخاطرش f3 رو بفروشم وگرنه قطعا جزو گزینه های ایده ال هست برای کسانی که دنبال صفحه با کیفیت هستن.

Xiaomi Poco F3 Xiaomi Poco F3

1400/7/26 دوستان یک موردی رو من توی گوشی دیدم که کسی صحبتی ازش نمیکنه شاید مشکل از گوشی من باشه. هرچند من گشتم و نسخه ریپک نشده خریدم. وقتی از تم سفید استفاده میکنم زیر حروف و کلمات مشکی یک سایه خیلی خفیف سفید رنگ دیده میشه. عجیب اینکه فقط زیر کلمات هست نه دورشون و اینکه این سایه یک مقدار با سفیدی پس زمینه فرق میکنه برای همین به چشم میاد. هرچی کلمات بولد تر و بزرگتر باشن این سایه بیشتر به چشم میاد.
کسی به این موضوع برخورد نکرده؟
غیر از این پنل هیچ موردی نداره همه چیش میزون هست در حدی که ازش انتظار میره.

Xiaomi Poco X3 NFC Xiaomi Poco X3 NFC

1400/6/1 دوستان نمیدونم قبلا اینجا مطرح شده یا خیر اما این گوشی هم مثل mi 11 lite 5g و بعضی گوشی های ردمی پنلش رو دوتا تامین کننده هاکسینگ و تیانما میسازن. راه تشخیصش هم گرفتن باگ ریپورت از طریق ستینگ هست. میتونید توی فروم های xda بخونید در این مورد. البته چون پنل lcd هست مشکلات oled مثل بلک کراش رو نداره اما اگر نسخه تیانما داشته باشید مشکلاتی مثل کم نور تر بودن یا هاله زرد رنگ یا پرش و نویز در صفحه یا image retention داره.
برای تشخیص مدل صفه برید تنظیمات قسمت my device قسمت all specs و روی مدل پردازنده چند بار بزنید تا باگ ریپورت گرفته بشه بعد داخل فایل منیجیر برید و فایل ریپورت رو باز کنید و داخل فایل متنی بگردید ببنید نوشته huaxing یا tianma

اطلاعات بیشتر در این لینک هست:
https://forum.xda-developers.com/t/what-is-the-poco-x3-display-brand.4175865/post-83705809

Xiaomi Poco F3 Xiaomi Poco F3

1400/6/1 دوستان اگر امکانش هست موضوع ریپک رو توضیح بدید بنده قصد خرید این گوشی رو دارم و توی کامنتها دوستان میگن گوشی ریپک هست منظورتون چی هست؟ ینی‌ گوشی دست دوم رو به اسم نو میدن؟ چطور میشه قبل از خرید چک کرد و کلا بحث ریپک بودن چی هست. ممنونم.

Xiaomi Mi 11 Lite 5G Xiaomi Mi 11 Lite 5G

1400/5/28 عزیز پنل تیانما اینطوری نیست که بعدا مشکل دار بشه موضوع این هست که اول تیانما کلا پنل های بیکیفیتی میسازه و کیفیت کارش از هاکسینگ کمتره (هاکسینگ هم خیلی فوق العاده نیست البته) و مشکل بلک کراش که دوستان میگن توی هر پنل اولدی ممکنه باشه و توی تیانما بیشتر از هاکسینگ هست. اما موضوع اصلی در مورد تیانما روی این گوشی این هست که از ترکیب RGB Delta برای شکل قرارگیری ریزپیکسل ها استفاده کرده و این باعث میشه دانسیته پیکس ها هم بشه در نتیجه شما یک پنل با ppi کمتر از 300 دارید که قطعا همه چیز درش تار به نظر میاد. اما پنل هاکسینگ ترکیب ریزپیکسل هاش PenTile یا لوزیگونه هست که در اکثر پنل های اولد استفاده میشه و وضوع متن و کلا ppi درست هست و تار نیست.

خلاصه کلام اینکه انتظار میرفت برای یک مدل گوشی حتی اگر چند تامین کننده مختلف وجود داره دست کم با یک مشخصات و یک تکنولوژی یکسان پنل ها ساخته باشه و نهایتا بگیم تیانما کیفیتش کمتره نه اینکه تیانما هم کیفیتش کمتر باشه هم کلا ساختارش و مشخصاتش متفاوت باشه!!!!

دیجیکالا هم نسخه 5g رو کلا ناموجود کرده

Xiaomi Mi 11 Lite 5G Xiaomi Mi 11 Lite 5G

1400/5/16 دوستان لطفا راهنمایی بفرمایید از کجا میتونم این گوشی رو تهیه کنم که صفحش هاکسینگ باشه و اگر نبود بشه مرجوع کرد. (ایا اصلا فروشنده ای هست که گوشی رو بعد از اینکه از جعبه درومد پس بگیره؟)
مورد دوم اینکه توی کامنت های poco f3 راجع به ریپک بودن و این مسائل شنیدم میخواستم ببینم این موضوع برای این مدل هم هست یا خیر؟ و چطور باید چک کرد.
مورد اخر اینکه کیفیت صفحه نمایش هاکسینگ چطور هست؟ به خوبی سامسونگ هست یا نه چون من تا الان هر پنل oled که استفاده کردم جز سامسونگ مشکلات زیادی داشته مخصوصا یکدست نبودن صفحه - بلک کراش - burn-in شدید یا retention داشته که برای افراد وسواسی مثل من زجر اور هست و همین هم باعث شده فعلا poco x3 nfc که lcd با کیفیتی داره استفاده کنم. (هرچند همین x3 هم همین دو تامین کننده هاکسینگ و تیانما رو داشت و من خوشبختانه هاکسینگ واسم درومد و ازش راضیم جز اینکه میخوام گوشی خوشدست تر و شیک تری داشته باشم)

Xiaomi Poco F3 Xiaomi Poco F3

1400/5/16 دوستان سلام. من بین این گوشی و mi 11 lite 5g یکی رو میخوام خریداری کنم و نظرم روی دومی هست فقط و فقط به خاطر زیباتر و ظریفتر بودن که اولویت من هست. اما متاسفانه Mi 11 lite 5g دو تامین کننده صفه نمایش داره مثل بعضی از گوشی های قبلی شیاومی و یکیشون پنل داغونی میزنه و خلاصه اینکه شانسی هست که موقع خرید پنل خوب هاکسینگ از اب در بیاد یا پنل داغون تیانما. از همین جهت نظرم رو گذاشتم روی f3
سوالی که دارم اینه که موضوع ریپک چی هست چون توی بعضی پیاما دیدم راجع بهش صحبت شده و سوال دوم اینکه پنل این گوشی رو هم دوتا تامین کننده میسازن یا خیر؟ مشکلی باگی یا چیزی ازش ندیدید؟ من تا به حال هر oled غیر از سامسونگ استفاده کردم مشکل بلک کراش، burn-in شدید یا یکدست نبودن توی رنگ سفید و خاکستری داشته. نظر موشکافانه راجع به پنل این گوشی بدید ممنون میشم.

Sony Xperia 1 II Sony Xperia 1 II

1399/8/7 واقعا گل گفتی. من تقریبا از تمام برند ها گوشی داشتم بعضیا میان رده بعضیا بالارده ولی واقعا وقتی که سونی روی گوشی هاش میذاره به شعور کاربر احترام میذاره. یه نمونه فقط بگم که من یه گوشی X compact سونی دارم که الان دیگه زیاد استفاده نمیکنم و گوشی زاپاسمه سال 2016 موقه عرضه شدنش خریدم 1500
یک گوشی p30 lite هواوی و یک a40 سامسونگ هم الان توی خونه داره استفاده میشه.
به جرعت میتونم بگم x compact از نظر خوش دستی و کیفیت صفحه نمایش و روون بودن اصلا کم نمیاره. بماند که صفحش رزولوشن 720p هست و رمش 3
جالبتر اینکه دوتا اسپیکر استریو داره بالا و پایین صفحه که این دو گوشی جدید ندارن و فقط یک مونو دارن.
حرفم اینه که مردم عادی برند رو نگاه میکنن و اصلا به جزییات نگا نمیکنن و اگر سازنده وجدان نداشته باشه خیلی راحت میتونه کم فروشی کنه.
چرا سونی باید سال 2016 اسپیکر استریو استفاده کنه وقتی هنوز سال 2020 برند ها فقط روی بالارده هاشون این کار رو میکنن! چون وجدان داره میگه یک دونه بفروشم ولی مشتری بی نیاز باشه
حیف که تبلیغات و عرضه به موقع نداره و از رقبا بخاطر همین چیزا عقب افتاده

Lenovo Legion Duel Lenovo Legion Duel

1399/5/10 عزیز جان سوپر امولد فقط یک اسم هستش که ساسمونگ روی صفحه گوشیاش میذاره وگرنه همه گوشی های رده بالا صفحشون oled هست و تکنولوژیشون یکیه
ضمنا در کل صفحه oled جز شفافیت بالای رنگ ها و توانایی خاموش کردن پیکسل ها در رنگ مشکلی نکته مثبت دیگه ای نداره و فقط کاربر های ساده رو به شوق میاره
در مقابل برای یک گوشی گیمینگ هیچ چیز مهمتر از داشتن صفحه LCD به جای oled نیست و هنوز هیچ کمپانیی به این فکر نیفتاده که این کار رو بکنه
LCD علاوه بر ارزون بودن و توانایی نشون دادن رنگ های بسیار طبیعی مشکلات ناجور oled رو هم نداره و دوام رنگش اگر ضربه نبینه میشه گفت بالای ده سال هست.
ولی oled یک ایراد فاجعه داره که بهش میگن burn-in و به زبون ساده بخوام توضیح بدم هر پیکسلی از سه ریزپیکسل قرمز-سبز-آبی ساخته شده در LCD و Oled
در LCD این پیکسل ها خاموشن (مثل یک تلق ابی یا سبز یا قرمز و یک صفحه نور سفید پشت این پیکسل ها هست که روشنه و پیکسل ها رو نورانی میکنه و برای همینه که حتی رنگ مشکلی هم کاملا خاموش نیست چون بلخره صفحه سفید پشتش روشنه فقط خود پیکسل ها دارن نور رو فیلتر میکنن)
اما در Oled هر ریزپیکسل خودش یک لامپ led هست که از خودش نور داره و در هر لحظه میتونه روشن یا خاموش بشه و این ریزپیکسل ها یه سوخت مشخصی دارن
به این معنی که مثل اگر یک قسمت از صفحه همیشه قرمز باشه سوخت قرمز پیکسل ها به مرور کم میشه و کم رنگ و در نهایت خاموش میشن
حالا باز سوخت ریز پیکسلا با هم فرق میکنه مثلا ابی زودتر از همه مصرف میشه
و هرچی هم نور صفحه رو بیشتر کنی زودتر این موضوع اتفاق میفته
کلا همین مسعله باعث میشه مثلا شما یک بازی رو هر روز بازی کنی اون قسمتایی از بازی که همیشه ثابتن به مرور زمان همون قسمت صفحه کم رنگ میشه و وقتی داری با گوشی کار میکنی اون قسمتا انگار یک حاله ای داره و همیشه تو چشمه
شما بری تو بازار گوشی های سامسونگی که همیشه رو میزن رو نگاه کنی اکثرا اینجورین و مغازه دارا میگن قرمزیه صفه اون قرمزی نیست در اصل کل صفحه ریزپیکس ابیش کم نور شده و صفحه به قرمزی میزنه
گوشی خود من rog 2 هستش از بس cod mobile بازی کردم گوشه بالای صفحه که اسم چهار هم تیمی رو نشون میده چهار خط کم نور شده!!
کلا oled برای کسیه که استفاده روزمره میکنه نه برای کسی که بازی میکنه.

Asus ROG Phone II Asus ROG Phone II

1398/9/17 دوستان بنده يك ماهى هست كه گوشى دستمه تجربم ازش اين بوده
گوشي شديدا روونه به لطف داشتنه يك پردازنده اور كلاك شده و صد البته صفحه ١٢٠ هرتزى، اين گوشى به طرز باورنكردنى روون و سريع هستش واقعا تا وقتى يك صفحه نمايش فركانس بالا رو كنار يك صفحه ٦٠ هرتزى مقايسه نكنيد متوجه منظورم نميشيد، اسكرول كردن ها خيلى لذت بخشه

صفحه گوشى كيفيت خيلي خوبى داره اما بخاطر فركانس بالا توى روشنايى كمتر از ٥٠ درصد رنگ خاكسترى به قرمزى ميزنه و هرچى نور رو كمتر كنيد شديدتر مبشه ولى اين ايراد رو يك كاربر عادى شايد اصلا احساس نكنه

باترى گوشى اگر باهاش بازى نكنيد روزى ٣٠ درصد كم ميشه با استفاده روزمره مثل تلگرام و وبگردى و موزيك اما با ٦ ساعت بازى سنگين باتريش خالى ميشه
ولي سرعت شارژش خيلى قابل قبوله من با شارژر ١٨ واتى طى يك ساعت و خورده اي از ٥٠ درصد فولش ميكنم

دوربين چندان جاى تعريف نداره ولى اگر يكى از پورت هاى gcam رو بريزيد روش به طور قابل توجهى خوب ميشه من چندان عكسى نميگيرم اما كيفيت دوربينش كاملا راضى كننده هست و اگر كاستي داشته باشه نرم افزارى هستش

يكى از بهترين ويژگى هاش اسپيكر ها هستش كه كاملا بلند و باكيفيته هيچ ايرادى نميتونم ازش بگيرم

درمجموع گوشى صددرصد بنده رو راضى كرده ضمنا اينم بگم كه رم ٨ گيگ براى سنگينترين كارها هم زياده
تنها ايرادى ك ميتونم ازش بگيرم ساپورت نكردن ممورى كارت و حافظه كمش هستش كه ١٢٨ هست

Asus ROG Phone II Asus ROG Phone II

1398/8/12 من نسخه تسنت 8/128 رو سفارش دادم از بنگ گود و احتمالا همین روزا دستم برسه
با فن خنک کننده قیمتش 7 تومن درومد
به توجه به قیمتش این نسخه خیلی به صرفه تره از نسخه 12 گیگ رم چون تنها فرقشون رم و حافظه داخلیه اما قیمتشون 5 تومن فرق داره و از طرفی اگر رم 12 بخواید گوشیای دیگه ای مثل red magic 3s و black shark2 pro با قیمتای خیلی پایینتر پیدا میشن

در مورد رام گوشی بگم که اگر کمی راجب فلش زدن رام و انلاک کردن بوتلودر اطلاعات داشته باشید خیلی راحت میتونید گوشی رو از نسخه چین تبدیل به نسخه اروپا کنید، اما اینم بگم که حتی رو نسخه چین این گوشی هم خیلی برنامه های اضافی نداره و اگر برید رو زبان انگلیسی عملا تفاوتی با نسخه اروپا نداره رامش

وقتی گوشی برسه دستم از تجربه و تست باتریش میگم و و سوالی باشه درخدمتم

ضمنا قصد دارم از سایت آمازون از طریق مالتینا یک گارد هم واسش سفارش بدم چون اینطور که شنیدم قابی که داخل جعبه هست حالت تلقی و شکننده داره

ضمنا اگر خواستید این گوشی رو بگیرید سه تا نکته رو حواستون باشه:
1.گوشی به هیچ وجه ضد آب نیست مخصوصا چون پشتش یک دریچه هم داره عملا با کوچکترین ابخوردگیی یا میسوزه یا کلیداش ممکنه از کار بیفته یا داخل قاب و فضای دوربین بخار آب جمع بشه

2.ترجیحا همون اول یک چسب روی دریچه نارنجی رنگ پشتش بچسبونید تا گرد و خاک توش نره

3.کلا پنل های oled اگر فرکانسشون زیاد بشه توی نور کم یک تینت بنفش یا قرمزی به خودشون میگیرن که توی تمام گوشی های فرانس بالا مثل op7 یا pixel4 و rog 2 دیده شده وقتی نور صفحه رو کمتر از 50 درصد کنید صفحه کمی به قرمزی میزنه که توی رنگ خاکستری بیشتر به چشم میاد
چون روگ2 تا 120هرتز فرکانسش بالا میره این موضوع بیشترم به چشم میاد اما توی فرکانس 60 مشکلی نیست

Asus ROG Phone II Asus ROG Phone II

1398/7/18 آقا محمد لطفا بفرمایید هزینه گمرکش چقدر در میاد. خود گوشی که 6500 قیمتشه میخوام ببینم در نهایت چقدر تموم میشه. بنده هم تصمیم خرید دارم.
ضمنا اگر دستتون رسید نظرتونم راجب گوشی بگید لطفا

Sony Xperia 1 Sony Xperia 1

1398/3/18 آخه تازه مشکل مالتینا اینه که قیمت حدودی میده و عموما هزینه های گمرک و حملش بیشتر میشه که بعد از سفارش بهتون اعلام میکنن
من چند سال پیش که دلار همون 3700 بود یک محافظ فول بادی برای گوشیم x compact ازش سفارش دادم که قبل سفارش شد 90 تومن و بعد از سفارش چند روز بعد پیام اومد ک شده 120 تومن و گزینه کنسل هم نداشت (البته مبلغ خاصی نبود ولی خب در مبالغ بالا مهم هست)
شاید هم کنسل کردن سفارش توی اینجور موارد رو قبول کنن ولی من اون موقع چیزی به چشمم نخورد و سفارشم رو دادم.
-------
هرچند با همه این اوصاف ریسک اینکه گوشی شکسته برسه دستتون هم هست و صد البته بحث قیمت که 20 ملیون تومن واقعا برای یک گوشی بسیار زیاده!!
-------
اینم توی ذهنتون داشته باشید که 5g در راهه و اگر الان گوشیی بگیری شاید به زودی بخواید عوضش کنید.
ایرانم ممکنه بتونه سریعا شبکه های 5g و ایجاد کنه با صحبتایی ک وزیر فعلی داشته

Sony Xperia 1 Sony Xperia 1

1398/2/15 دوستان یه سری توضیحات کلی به زبون خیلی ساده بدم خدمتتون مخصوصا برای کسانی که از درازیه گوشی صحبت میکنن.
این گوشی اولین گوشی هست که نسبت صفحه 21:9 رو به کار برده.حالا دلیلش چیه؟ این نسبت الان مدتی هست به عنوان نسبت استاندارد فیلم های سینمایی و تازگی بازی های ویدیویی به کار برده میشه به این معنی که اگر با این گوشی فیلم ببینید هیچ قسمتی از صفحه مشکی نمیشه و در مورد بازی هم به عنوان مثال pubg میدان دید بیشتر میشه
ضمنا این گوشی از استاندارد HDR10 در ترکیب رنگ صفحه نمایش استفاده میکنه به زبون ساده بیشترین طیف رنگی ممکن رو میتونید ببینید (البته در واقع HDR8+2 هست که حالت نرم افزاری HDR10 هست و در عمل از نظر چشم ما هیچ تفاوتی احساس نمیشه نسبت به سخت افزار HDR10 اما درعوض قیمتش خیلی کمتر میشه.) به عبارتی شما یک تلویزیون تمام عیار و بسیار با کیفیت رو در جیبتون دارید و فیلمها رو دقیقا طوری میبینید که باید دیده بشه.
اینکه چرا سونی برخلاف سایر برند ها سراغ ناچ نرفته و حتی صفحه رو خمیده نکرده کاملا مشخص هست...این قبیل موارد جز اضافه کردن زیبایی که اونم سلیقه ای هست کاربرد دیگه ای ندارن و هممون میدونیم که دیدن فیلم و حتی بازی کردن در قسمت خمیده زیاد جالب به نظر نمیاد.(هرچند خود من شخصه ظاهر خمیدگی s9 رو دوس دارم)
و البته مزیت دیگه این صفحه نمایش این هست که بخاطر عرض کمش میتونید با یک دست به راحتی باهاش کار کنید(البته درحالت تک دست) اما مهمتر از اون اینه که همه ما ترجیح میدیم از گوشی در حالت عمودی استفاده کنیم و کمتر کسی گوشی رو به صورت افقی استفاده میکنه، خب به لطف طول این صفحه ما میتونیم به خوبی دو برنامه رو در زیر هم باز کنیم و یا موقع چت کردن یا مرور وب متن بیشتری قابل دیده شدن و خوندن هست
و در نهایت اینکه این گوشی اولین گوشی دنیا هست که از رزولوشن 4k به طور دائم استفاده میکنه درحالی که گوشی های قبل مثل xz Premium فقط موقع پخش فیلم یا دیدن عکس 4k بودن و در بقیه موارد از رزولوشن 1080p استفاده میکردن و به همین دلیل محتوی صفه در کاربرد روزانه کمی تار به نظر میومد(به علت کشیده شدن محتوی 1080 بر روی صفحه 4k)

از طرفی این گوشی اولین گوشی سونی و شاید اولین گوشیی هست که تنظیمات دستی دوربینش بسیار بسیار حرفه ای شده و همینطور در زمینه فیلم برداری که تنظیمات به حدی حرفه ای و نزدیک به تنظیمات مورد استفاده برای تهیه کننده های فیلم های سینمایی هست که سونی ادعا کرده با داشتن این گوشی میتونید حسی نزدیک به استیون اسپیلبرگ داشته باشید!! در کنار این موارد باید لرزشگیر اوپتیکال و فوکس چشمی رو هم اضافه کنیم که این گوشی میتونه روی چشم افراد در حال حرکت فوکس بگیره.

و در آخر تجرفه فوق العاده گوش دادن به موزیک با گوشی های سونی رو که همیشه زبانزد بوده رو اضافه کنید که من شخصا از طرفدارای پروپاقرصش هستم.

الان تنها سوال اینه که این گوشی در بنچماک های گرفیکی و دوام باتری چطور جواب میده به دلیل استفاده دائم از 4k

Samsung Galaxy Note9 Samsung Galaxy Note9

1397/6/17 البته احتمالا بیشتر منظورشون از نخریدن برای پایین اومدن دلار باشه تا گوشی چون تا دلار کم نشه چیزی تغییر نمیکنه
و الان واقعا دلار دگیر یک حباب شدید هست که فروشنده ها رو هم داره بدبخت میکنه چه برسه به خریدار
احتمال اینکه جو بخوابه و دلار بیاد پایین وجود داره اما خیلی بعیده قیمتش به زیر 10 یا 8 تومن برسه 0مثل چیزی که برای بیتکوین در سطح جهان اتفاق افتاد البته قابل قیاس نیست چون شرایطش متفاوت بود اما از نظر حباب بودنش خیلی هم قیاسش بیراه نیست)

Samsung Galaxy Note9 Samsung Galaxy Note9

1397/6/11 سال های قبل تا یک گوشی سامسونگ معرفی میشد انجا ۲۰۰ تا کامنت همون روز اول پر بود حالا دیگه مردم حتی رمق کامنت گذاشتن هم ندارن با این قیمت ها
به قول یه بنده خدایی دو سال پیش که گوشی خریدم نمیدونستم اخرین گوشیه عمرمه!

Sony Xperia XZ3 Sony Xperia XZ3

1397/6/11 دوستان خداوکیلی اگر کسی با حقوق ۲ تومنی (که همینم ارزوی خیلیاس) تصمیم به خربد این گوشی یا مدل های مشابه مثل note9 داره لطفا منطق و تفکر پست این تصمیمش رو برای ما شرح بده.
خداییش با ۱۵ تومن 206 sd میگرفتن مردم همین ۷ سال پیش...

Asus Zenfone 5z ZS620KL Asus Zenfone 5z ZS620KL

1397/3/17 سلام دوست عزیز اینطور که کامنت ها رو خوندم مثل اینکه شما نماینده این برند هستید
لطفا راهنمایی کنید که این مدل گوشی حدودا با چه قیمتی وارد بازار میشه که ببینیم ارزش داره صبر کنیم واسش یا خیر
---------------------------
ضمنا یک سوال دیگه هم دارم اینکه گوشی Rog phone که تازگی معرفی شده رو هم شما برای وارد کردنش پیگیری میکنید یا نمایندگیه دیگه ای داره در ایران؟

و اینکه در کل برای برند ایسوز از کجا باید پیگیر باشیم؟؟

تشکر

Sony Xperia XZ2 Compact Sony Xperia XZ2 Compact

1397/1/27 من x compact رو همون اول که اومد خریدمش
از اکثر برند ها گوشی ها مختلفی داشتم خیلی هم تنوع طلبم توی این زمینه ولی اکس کامپکت اینقدر گوشی خوبی بوده که همچنان قصد ندارم با هیچ گوشیی عوضش کنم مخصوصا با قیمت مناسبی که اومد توی بازار
---
امیدوارم سال دیگه سونی یک کامپکت به معنای واقعی بزنه چون این xz2 compact به نظرم یکمی بزرگه برای طرفدارای کامپکت هرچند که نظرات نشون داده خیلی خوشدست هست اما به قول اون دوستون ایسوز 5z خیلی خفنه از همه نظر با قیمت کمتر!!!!!

Nokia 6.1 Nokia 6.1

1396/10/30 البته نوکیا فقط توی گوشی های سیمبینش خیلی خوب عمل میکرد اما گوشی های سوی 40 که فقط جاوا بودن رو واقعا سمبل میکرد...برنامه بالای 1 مگ روشون نصب نمیشد لگ میزدن تازه همونایی هم که نصب میشد وسطش میپرید بیرون!

اما باز سونی اریکسون با اینکه اکثر گوشیاش سیستم عامل نداشت و فقط جاوا بود اما تقریبا بهرین تجربه جاوا در تمام گوشی های اون دوره بود چون حافضه هیپ جاوا رو بالا در نظر میگرفت همه چی روشون روون و عالی نصب میشد

یادش بخیر عجب دورانی بود...

Asus Zenfone 3 ZE520KL Asus Zenfone 3 ZE520KL

1396/10/30 بستگی داره چی واست مهم باشه دوست عزیز
اما من شخصا با xperia x کار کردم
اولا بگم که پردازندش خیلی خیلی قویتره و هسته های a72 خیلی قوی هستن شما رو توی هیچ کاری لنگ نمیذارع
دوما ساپورت نرم افزاریش عالی بود و میشه گفت بهترین ساپورت نرم افزاری سونی رو داشت که اندروید 8 هم میاد واسش اما دیگه شک دارم بیشتر از این آپدیت بیاد
دوربین خیلی قویتر هست
و lcd هم اینطور که مقایسه کردم جزو باکیفیت ترین پنل های lcd هستش

تنها مشکلی که میشه گرفت سایز صفحش هست ک ممکنه خیلی ها بزرگتر بپسندن اما من کاملا راضی بودم ازش
و البته نداشتن usb type-c port

Sony Xperia XZ1 Compact Sony Xperia XZ1 Compact

1396/9/1 اول در جواب سایر دوستان بگم که این گوشی ایران نمیاد مگر از مجاری غیر قانونی و با قیمت نجومی و از نظر عملکرد هیچ فرقی با x compact نداره جز قیمت خیلی بالاتر - حتما ویدیو های مقایسشون رو تو یوتیوب ببینید.
----------
در جواب شما هم بگم که شاید تا به حال با گوشی های سونی باز سری x به بعد کار نکرده باشید چون گوشی هایی به شدت با کیفیت و با رابط کاربری بسیار سبک و روون هستن - از بهترین تکنولوژی صفحه نمایش روشون استفاده شده که علاوه بر کیفیت خیلی عالی مشکلات صفحات آمولد مثل burn-in رو هم ندارن (راجبش سرچ کنید). - درضمن سونی سریعترین کمپانی توی اراعه آپدیت هست و قوی ترین برای نمونه گوشی xperia x با اندروید 6 ک تازه اومده بود اومد و بعد به 7.0 و بعدش هم 7.1.1 و در آینده هم به 8.0 آپدیت میشه تازه یک گوشی میان رده هست!

در مورد حاشیه هم بگم که سلیقه ای هست و خود من هم طرفدار حاشیه کمتر هستم اما توی تستی که از s8 داشتن خیلی از برنامه ها و بازی ها توی همون نسبت 16:9 اجرا میشدن که خیلی ظاهر بدی به صفحه میداد در نتیجه الان هنوز زوده برای نسبت 18:9 و خیالتون راحت باشه سونی همیشه به وقتش استفاد میکنه (نمونش همون سنسور اثر انگشت که سامسونگ واردش شد اما چون خود اندروید ساپرد نمیکرد عملا کاربرد خاصی نداشت و تازه برای استفاده باید انگشتت رو میکشیدی ولی سونی وقتی استفاده کرد که اندروید کاملا پشتیبانی میکرد و میشد برای کلی برنامه های مختلف و حتی سیستمی ازش استفاده کرد و تازه عملکردش از اپل هم سریعتر بود)

گلا قبول دارم سونی یکمی برای قشر بالا 25 30 سال هست چون از یک سال تا سال بعد نمیره کلا همه چی رو دگرگون کنه و صبر میکنه به گوشی از درون همه چی تموم مید تا اینکه فقط ظاهر رو جلا بده!

Apple iPhone 10 (X) Apple iPhone 10 (X)

1396/7/6 قابل توجه دوستانی که میگن اندروید از ios آزادیش بیشتره یا برعکس
در اینکه اندروید آزادی عملش بسیار بیشتره اصلا شکی نیست! و این امر خیلی خیلی طبیعیه به این دلیل که اپل اومده سیستم عاملش رو مخصوص کاربرای اپل و قشر متوسط ساخته ینی یک آدم معمولی که خیلی نمیخواد کخ برزه به سیستم عامل و کلا هم از محصولات اپل استفاده میکنه مثل تلویزیون و لپتاپ و ساعت و گوشی، میتونه خیلی خوب از ios بهره ببره چون همه این ابزار ها به خوبی با هم مچ هستن.

اما در مقابلش اندروید هستش که در واقع برای دامنه بیشتری از کاربرا با هر سلیقه ای طراحی شده که همین موضوع باعث میشه اندروید بسیار پر امکانات تر اما در عین حال پیچیده تر و نیازمند سخت افزار قوی تری باشه!
ینی کسایی که میگن اندروید کنده باید توجه کنن که اندروید بخاطر سنگینی و سطح دسترسی که به کاربر میده و open source بودنش نیازمند یک سخت افزار قوی برای روان اجرا شدن هستش

مثالش هم همین ویندوز جون خودمون هستش در مقایسه با یک کنسول بازی، کنسول بازی برای گیمر ها هست و با یک سخت افزار مشخص بازی ها رو کاملا روون اجرا میکنه اما در مقابلش ویندوز برای قشر بیشتری هست از کسی که میخواد یک متن بنویسه تا کسی که میخوان یک بازی رو بسازه یا نیرگاه اتمی طراحی کنه اما در عوض عموما برای اجرا همون بازی ها نیازمند سخت افزار خیلی قویتری نسبت به کنسول هستش

تنها مشکل ما قیمت نجومی اپل توی ایرانه وگرنه باید عموم افراد اپل میداشتن جز یه عده که میخواستن خیلی دل و روده سیستم عاملو در بیارن و عده که با یک گوشی 100 تومنی هم کارشون راه میفته

امیدوارم مفهوم رو خوب رسونده باشم

Sony Xperia XZ1 Compact Sony Xperia XZ1 Compact

1396/6/26 افتضاح بود؟!؟!؟؟!
من x compact دارم داداش
اولا که با قیمت 1500 اومد درحالی که z5c با قیمت 2 تومن اومد سال قبلش
دوما قیمتش توی ردش بهترین بود چون با همین قیمت galaxy a5 2017 بود که خب خیلی سخت افزارش ضعیقتره!!
سوما صفحه نمایش فوق العاده عالی - دوبین عالی- باتری عالی - عملکرد بسیار بهینه که من بعد از یک سال استفاده کوچکترین لگی درحد میلی ثانیه هم ازش ندیدم نه توی هیچ بازیی و نه توی اپ ها! (جز dialer سونی که خودش لگه!)
تنها مشکلش دوربین جلوشه که 5 هست
ضمنا ضدآب هم هست و شخصا تستش کردم و درگاه سیمکارتم واشر داره که مشخص میکنه این موضوع رو

الان این xz1c قول میدم بهتون با یک قیمت نوجومی بیاد با اینکه عملا فرق اساسیی نداره با xc جز دوبین جلو و پردازنده که مطمعنم اونم جز توی بنچمارک ها که میترکونه حتما توی استفاده معمولی هیچ تفاوتی دیده نشه و فقط قیمت رو بکشه بالا

دوستانی که توی فکر کامپکت هست تا سال دیگه صبر کنن که سونی احتمال زیاد طراحی ظاهریش رو به کلی تغییر بده...

Apple iPhone 10 (X) Apple iPhone 10 (X)

1396/6/24 من خودم طرفدار سامسونگ نیستم اصلا ولی خداوکیلی طراحی s8 خیلی قشنگ تره
این پشتش شبیه s6 هستش صفحشم قطعا زشت نیست مخصوصا اون قسمت بالاش جالبه اما خب خیلی هم جذاب نیست به نظرم
اما ضخامتش یکمی زیاده نمیدونم چرا

Apple iPhone 10 (X) Apple iPhone 10 (X)

1396/6/22 شکل و شمایل صفحشو خوب دراوردن ولی خدااا هم نیست دیگه! قطرش نزدیک 8 میلیمتره پشتشم که شیش ینی تازه رسیده جایی که s6 بود! یک ضربه به زمین و تمام!
کلا با محدودیت هایی که ios داره هرچقدر هم که گوشیو ببره جلو بازم همون قشر اپل باز میرن سمتش
اگر اندروید بود توی خریدش شک نمیکردم!

Sony Xperia X Compact Sony Xperia X Compact

1396/6/2 دوست عزیز این دو مدلی که شما میگی خیلی با هم فرق دارن!
قیمت xc در واقع به خاطر پردازنده و دوربینش هست که واقعا عالی عمل میکنن!
هیچکدوم از سری a سامسونگ رو نمیتونی با x compact مقایسه کنی در این زمینه
-------
با توجه به اینکه توی این دسته بخصوص(سایز کوچک و سخت افزار قوی) رقابت خیلی زیاد نیست به نظرم قیمتش قابل توجیه هستش
الان توی همین قیمت a5 17 هستش که پردازندش اصلا در حد xc نیست پس نمیشه xc رو پایینتر قیمت گذاری کرد.
------
در پاسخ به MH G هم بگم که توی این سایز واقعا انتخاب این پردازنده خیلی هوشمندانه تره به نسبت 820 (قیمتی و کاربردی) چرا که کاربرد گوشی در حد بازی های ساده و وبگردی و شبکه های اجتماعی هست بیشتر و پردازنده 650 واقعا از پس تمام کار های بسیار سنگین تر از این موارد هم بر میاد!

ضمنا گوشی ضدآب هست فقط گواهی نامه رو نگرفتن واسش که باز بخاطر کم شدن قیمتش هست.(اگر یادتون باشه z5c با قیمت نزدیک به 2 تومن اومد اما xc همون اول با قیمت 1570 اومد)
بنده شخصا ضد آب بودن رو تست کردم ضمن اینکه واشر دور درگاه سیمکارت نشون دهنده این موضوع هستش و علاوه بر این، مدل ضدآب این گوشی که توی ژاپن فروخته میشه هیچ فرقی از نظر سایز و وزن با مدل جهانی نداره.

Sony Xperia X Compact Sony Xperia X Compact

1396/5/3 موضوع داغ کردن به سونی بودنش ربطی نداره داداش به این ربط داره که پردازنده چه مدلی باشه
اگر بخوام کلی بهت بگم این گوشی نسبت به a5 2017 این مزایا رو داره:
دوربین پشت قویتر
پردازنده بسیار قویتر
پشتیبانی نرم افزاری عالی(از نظر آپدیت) - که با اندروید 6 اومد و بعد به 7 و الان 7.1.1 آپدیت شده هر ماه هم پچ امنیتی جدید میاد واسش
-----------
بقیه موارد هم با اختلاف خیلی کمی عقب تر از a5 قرار میگیره مثل باتری و صفحه نمایش که جفتشون عالین اما به نظر a5 بهتره هرچند لازمه بدونید عمر پیکسل های led از پیکسل های کوانتوم دات lcd کمتر هست
---------------
دوربین جلوی گوشی چندان تعریفی نداره در حد همون 5 مگاپیکسل هستش

Sony Xperia X Compact Sony Xperia X Compact

1396/4/12 توی اندروید کلا نشدن نداریم اما این قابلیتی که میگی توی تنظیمات فابریک نیستش و باید یک سری تغییراتی ایجاد کنی
هرچند هیچکس این کار رو نمیکنه چون باعث میشه سنسور اثر انگشت همیشه روشن باشه که بهش آسیب میزنه

Sony Xperia X Compact Sony Xperia X Compact

1396/3/8 تولیدش که متوقف نشده عزیز ولی کلا این مدل توی بازار کمه
بهت پیشنهاد میکنم تا تموم نشده از سایت تکنولایف که تازگی کاهش قیمتش داده بگیری
نماینده سونی همونه همیشه اول از همه جا موجود میکنه

Sony Xperia X Compact Sony Xperia X Compact

1396/2/11 تفاوت اصلی این دو مدلی که گفتید توی سایز صفحه و دوربین هست
اگر سایز کوچیک واستون مناسبه این گوشی خیلی عالی هست از اونجایی که دوربین قویتری هم داره(این رو هم بگم که کیفیت صفحه نمایش حتما راضیتون میکنه)
و البته اگر اهل نصب و تغییر رام گوشی باشید سونی پشتیبانی کامی داره از این جهت اما سامسونگ این اجازه رو نمیده

درغیر این صورت سامسونگ a8 6 هم مشخصات قابل قبولی داره
موارد 1 تا 40 از مجموع 219 مورد
خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا