نکات ایمنی خرید و فروش گوشی

لطفا قبل از انجام هر گونه معامله موارد زیر را به دقت مطالعه نمایید:

کاربران گرامی،

هنگام خرید از کاربران و فروشگاه ها، توصیه اکید ما به شما این است که معاملات خود را به صورت حضوری انجام دهید تا از دریافت کالا و نیز کیفیت و مطابقت آن با ادعای فروشنده مطمئن گردید. در صورتی که چنین معامله ای برایتان مقدور نیست و اصرار به انجام معامله دارید رعایت حداقل موارد زیر را به شما توصیه می کنیم که البته بازهم تضمین کننده یک معامله امن نیست و به دلیل اینکه کلیه معاملات در خارج از سایت صورت می گیرد در صورت بروز هرگونه مشکلی متاسفانه این سایت هیچگونه مسئولیتی را نمی تواند بپذیرد و کلیه مسئولیت ها بر عهده طرفین معامله است.

خریدار محترم٬ لطفاْ به این نکات دقت نمایید:

  • باز هم تأکید می کنیم معاملات را حتماً بصورت حضوری انجام دهید چرا که در معامله غیر حضوری ممکن است فروشنده، کالا را برایتان ارسال ننماید و یا اقدام به ارسال کالای معیوب یا تقلبی کند. اگر با وجود ریسک بالای معامله غیر حضوری اصرار به آن دارید حداقل نکات زیر را مد نظر بگیرید.
  • پیش از خرید، آدرس محل اقامت یا کار و یک شماره تلفن ثابت مرتبط با محل اقامت یا کار را از فروشنده دریافت نموده و با تماس با شماره تلفن ثابت دریافتی از صحت شماره اطمینان حاصل نمائید (حتماً خودتان تماس را برقرار کنید و به تماس از طرف فروشنده اکتفا نکنید.) همچنین تطابق پیش شماره مربوط به شماره تلفن ثابت دریافتی و آدرس را نیز بررسی نمایید.
  • از فروشنده درخواست نمائید تا عکسی از گوشی مورد نظر شما را در شرایطی خاص (مثلاً گرفتن آن در یک دست به نحوی خاص یا نوشتن نام خود بر روی یک روزنامه و قرار دادن گوشی بر روی روزنامه در کنار نام نوشته شده) تهیه کرده و برایتان ارسال نماید تا به وضعیت ظاهری گوشی پی برده و نسبت به مالکیت آن گوشی توسط فروشنده اطمینان نسبی پیدا کنید.
  • قبل از خرید حتماً از صفحه آگهی مورد نظرتان یک تصویر تهیه کنید (با عکس برداری از صفحه نمایش یا Screen Capture گرفتن از آن)
  • هنگام واریز وجه به حساب بانکی فروشنده از تطابق نام صاحب حساب و نام فروشنده اطمینان حاصل کرده و از واریز وجه به حساب شخصی دیگر خودداری نمائید. همچنین فیش واریز را نزد خود نگاه دارید چرا که در صورت شکایت قانونی از فروشنده این فیش می تواند اثبات کننده واریز وجه از سوی شما باشد.
  • در صورتی که تناقضی میان اطلاعات ارائه شده توسط فروشنده مشاهده می کنید و یا به دلیلی به وی شک دارید از هرگونه پرداخت قبل از دریافت گوشی خودداری نمائید و در صورت اطمینان نسبی از تخلف فروشنده مراتب را از طریق گزینه "گزارش تخلف" در صفحه آگهی مربوطه به سایت اعلام نمائید.
  • از یکسان بودن شماره سریال (Serial Number) و پارت نامبر (Part Number) کالای دریافتی و جعبه آن اطمینان حاصل کنید (مطمئن شوید جعبه متعلق به همین کالا است.)

فروشنده محترم٬ لطفاْ به این نکات دقت نمایید:

  • باز هم تأکید می کنیم معاملات را حتماً بصورت حضوری انجام دهید.
  • هنگام تحویل دادن کالا از هویت واقعی تحویل گیرنده اطمینان حاصل نمائید و اگر پول کالا را قبلاْ از طریق بانک دریافت کرده اید مطمئن شوید که شخص تحویل گیرنده همان شخصی است که پول را به حساب شما واریز کرده (با چک نمودن دقیق کارت ملی تحویل گیرنده کالا و اصل فیش واریزی.) چهره کامل دریافت کننده کالا را بدون عینک دودی حتماً ببینید و به یاد بسپارید. همچنین اگر کالا را توسط شخص دیگری -- نظیر راننده آژانس یا پیک -- ارسال می کنید این وظایف را بر عهده وی گذارید.
  • اگر به هر دلیل معامله برهم خورد، از بازپس دادن پول به صورت نقد جدداً خودداری کنید و تنها از طریق بانک٬ پول دریافتی را تنها به همان حسابی که پول از آن به حساب شما واریز شده عودت دهید. اگر کسی به هر بهانه ای اصرار به بازپس گیری پول به صورت نقدی و یا واریز به حسابی غیر از حساب اولیه نماید، به احتمال زیاد کلاهبردار است و پول واریز شده توسط شخص دیگری را می خواهد از شما دریافت نماید و شما را واسطه دریافت پول قرار داده است.
  • از ارسال کالا به مکان های عمومی (نظیر پایانه های مسافربری) خودداری نمائید.
با زدن دکمه پایین شما می پذیرید که موارد امنیتی گفته شده در بالا را مطالعه کرده و رعایت خواهید کرد و در صورت بروز هرگونه مشکل احتمالی این سایت هیچگونه مسئولیتی را نمی تواند بپذیرد و کلیه مسئولیت ها بر عهده طرفین معامله است.
خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا