عرضه رسمی فیس بوک هوم و نظر اولیه نه چندان مناسب کاربران در مورد آن

نمایش خبر

تاریخ : 1392/1/24
برچسب‌ها : فیس بوک Facebook ، فیس بوک هوم Facebook Home ، اندروید Android ، گوگل پلی Google Play ، HTC First ، HTC One ، HTC One X ، HTC One X+ ، Samsung Galaxy Note II N7100 ، Samsung I9300 Galaxy S III ، Samsung I9500 Galaxy S4 ، سامسونگ Samsung ، اچ تی سی HTC

واحد خبر mobile.ir : کمپانی فیس بوک مطابق وعده ای که داده بود فیس بوک هوم را در روز 13 آوریل 2012 (23 فروردین 1392) رسماً منتشر نمود. فیس بوک هوم در اصل خانوده ای از برنامه ها است که گوشی [اندرویدی] کاربر را به یک گوشی فیس بوک محور تبدیل کرده و بنا به گفته کمپانی فیس بوک دوستان کاربر را در مرکز گوشی قرار می دهد (برای اطلاعات بیشتر در این مورد به معرفی فیس بوک هوم مراجعه نمائید.)

همزمان با عرضه رسمی فیس بوک هوم، گوشی HTC First نیز به عنوان نخستین گوشی که به صورت پیش فرض به فیس بوک هوم مجهز است با قیمت 99.99 دلار (مشروط به عقد قرار داد 2 ساله با اپراتور AT&T) به بازار آمریکا عرضه شد.

البته استفاده از فیس بوک هوم محدود به HTC First نیست و کاربران گوشی های One X ،One و +One X کمپانی اچ تی سی و گوشی های Galaxy S III و Note II کمپانی سامسونگ می توانند آنرا از طریق Google Play بر روی گوشی خود نصب نمایند. گوشی Galaxy S 4 سامسونگ نیز که به زودی به بازار عرضه می شود با Facebook Home سازگار خواهد بود و به زودی شاهد فراهم آمدن امکان استفاده از فیس بوک هوم برای گوشی های اندرویدی دیگر نیز خواهیم بود.

Facebook Home - فیس بوک هوم

لازم به ذکر است که هم اکنون نیز می توان نسخه پچ شده فیس بوک، مسنجر و هوم را بر روی گوشی های اندرویدی دیگر نصب کرد اما نمی توان انتظار کارکرد صحیح تمامی بخش ها را از آن داشت. گزارش های اولیه کاربرانی که چنین کاری نموده اند حاکی از آن است که بسیاری از قسمت ها درست کار می کند اما مشکلاتی در ارسال SMS از مسنجر و برخی مشکلات دیگر ممکن است به وجود آید.

همجنین لازم به ذکر است که بین فیس بوک هوم قرار گرفته بر روی HTC First و برنامه قابل نصب بر روی گوشی های مورد پشتیبانی تفاوت هایی -- منجمله در سیستم notification -- وجود دارد و سرویس های فیس بوک هوم در گوشی HTC First به صورت کامل تری ادغام شده است.

نظر نخستین کاربران در مورد فیس بوک هوم چگونه بوده است؟

ظاهراً برخی از کاربران اولیه فیس بوک هوم چندان از آن راضی نیستند. در زمان تهیه این مطلب 1,066 نفر در گوگل پلی به فیس بوک هوم امتیاز 1 ستاره داده اند، در حالی که تنها 473 نفر به آن امتیاز 5 ستاره داده اند و در کل با احتساب تمامی 2,434 رأی داده شده، امتیاز متوسطی در حدود 2.5 (از 5) برای فیس بوک هوم بدست آمده است.

Facebook Home Ratings

تصویر بالا: رأی نخستین کاربران به فیس بوک هوم در گوگل پلی

به نظر می رسد هرچند فیس بوک هوم برای افرادی که می خواهند در طول روز بارها و بارها به ارسال پست های فیس بوکی پرداخته و مرتباً از اوضاع و احوال دوستان فیس بوکی خود باخبر شوند ابزاری بسیار مناسب و تسهیل کننده است و به همین دلیل بسیاری از کاربران آنرا "بسیار دوست داشتنی" دانسته اند، اما عده ای نیز از میزان بالای دخالت فیس بوک هوم در جای جای گوشی خود و دشوار شدن برخی کارهای غیر فیس بوکی دل چندان خوشی ندارند. البته بدیهیست که این افراد در صورت پشیمان شدن از نصب فیس بوک هوم می توانند به سادگی با حذف آن، گوشی خود را به حالت اول بازگردانند.



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا