MWC 2013: معرفی هواوی اسند پی 2 با صفحه نمایش 4.7 اینچی

نمایش خبر

تاریخ : 1391/12/7
برچسب‌ها : کنگره جهانی موبایل Mobile World Congress (MWC) ، Huawei Ascend P2 ، هواوی Huawei

واحد خبر mobile.ir : کمپانی چینی هواوی که با سرعتی شگفت آور در حال بدست آوردن سهم بیشتر از بازار گوشی های هوشمند است و توانست در سه ماهه چهارم سال 2012 پس از سامسونگ و اپل در مکان سوم رده بندی تولید کنندگان گوشی های هوشمند جهان قرار گیرد ()، کنگره جهانی موبایل 2013 (MWC 2013) را فرصتی مغتنم برای معرفی محصول جدید خود دانست.

مراسم معرفی اسمارت فون جدید هواوی -- با نام Ascend P2 -- یک روز پیش از آغاز رسمی MWC 2013 برگزار گردید. هواوی همچنین در کنگره جهانی موبایل 2013 از کمپین برندسازی خود -- با عنوان Make it Possible -- نیز رونمایی نمود.

Richard Yu مدیر عامل گروه تجاری بازار مصرفی هواوی در مورد گوشی Ascend P2 می گوید:

«Ascend P2 ترکیبی ایده آل از زیبایی و قدرت است و اثبات می کند که وقتی یک گوشی هوشمند تمام و کمال احتیاج دارید نیازی به کم گذاشتن از هیچ چیز نیست [مثلاً قربانی کردن زیبایی برای بدست آوردن قدرت بالا.] این گوشی نتیجه تعهد ما به مصرف کنندگان جهانی برای فراهم آوردن یک تجربه کاربری فوق العاده از گوشی هوشمند با فناوری بالا است.»

Huawei Ascend P2 - هواوی اسند پی 2

گوشی Ascend P2 تقریباً همانند نسل پیشین این گوشی -- یعنی Ascend P1 -- از بدنه ای باریک برخوردار است. البته ضخامت این گوشی قدری بیشتر است (8.4 میلی متر در مقابل 7.7 میلی متر) و به دلیل برخورداری از صفحه نمایش بزرگتر ابعاد بزرگتری دارد (برای مقایسه مشخصات این دو گوشی در قالب یک جدول به اینجا مراجعه نمائید.)

Huawei Ascend P2 - هواوی اسند پی 2

یکی از ویژگی های گوشی Ascend P2 که هواوی مانور تبلیغاتی گسترده ای بر روی آن می دهد قابلیت ارتباطی LTE Cat 4 با سرعت دانلود تا 150 مگابیت بر ثانیه است. در همین راستا Yves Maitre -- نائب رئیس بخش Mobile Multimedia & Devices اپراتور Orange فرانسه چنین اظهار داشته است:

«ما مفتخریم که دوباره با هواوی همکاری می کنیم تا برای مشتریانمان دسترسی سریعتر و راحت تری را به محتواهای مورد علاقه شان فراهم کنیم. ما تحت تأثیر طراحی این گوشی قرار گرفته ایم و منتظریم تا هر چه زودتر گوشی Ascend P2 را به دست مصرف کنندگان برسانیم.»

Huawei Ascend P2 - هواوی اسند پی 2

گوشی Ascend P2 به یک پردازنده 4 هسته ای 1.5 گیگاهرتزی مجهز بوده و از 1 گیگابایت RAM و 16 گیگابایت حافظه داخلی برخوردار است. متأسفانه امکان ارتقاء حافظه توسط کارت های حافظه برای این گوشی در نظر گرفته نشده است.

صفحه نمایش Ascend P2 از نوع LCD بوده و قطری برابر 4.7 اینج و رزولوشنی برابر 1280x720 پیکسل (HD) دارد. بدین ترتیب دانسیته پیکسل ها در این صفحه نمایش حدوداً 312 پیکسل بر اینچ خواهد بود (قدری بیشتر از دانسیته پیکسل های صفحه نمایش Galaxy S III که رزولوشنی مشابه اما قطری 4.8 اینچی دارد.) صفحه نمایش Ascend P2 با نسل دوم Gorilla Glass پوشیده شده و بدین ترتیب در مقابل آسیب و خراشیدگی مقاومت بالایی دارد.

Huawei Ascend P2 - هواوی اسند پی 2

بنا به گفته هواوی فناوری لمس جادویی (Magic Touch) که در Ascend P2 به کار رفته حساسیت بالاتر و پاسخگویی سریعتری را برای صفحه نمایش این گوشی به ارمغان می آورد و حتی می توان با دستکش نیز با صفحه نمایش آن کار کرد. این گوشی قادر است که به طور خودکار شدت روشنایی صفحه نمایش خود را با نور محیط تطبیق دهد تا در شرایط نوری گوناگون کاربران بتوانند به راحتی با گوشی کار کنند.

گوشی Ascend P2 به یک دوربین 13 مگاپیکسلی BSI با قابلیت تصویر برداری HDR و فوکوس خودکار، دارای فلش LED و امکان فیلمبرداری 1080p HDR با سرعت 30 فریم بر ثانیه مجهز است. دوربین ثانویه این گوشی نیز 1.3 مگاپیکسلی بوده که مکالمه تصویری و فیلمبرداری 720p با سرعت 30 فریم بر ثانیه را میسر می سازد. هواوی مدعی است که به با کار گیری الگوریتم های پیچیده برای دوربین، قابلیت تصویربرداری HD مناسب را حتی در شرایط وجود نور پس زمینه فراهم آورده است.

Huawei Ascend P2 - هواوی اسند پی 2

همچنین وجود کلید فیزیکی اختصاصی برای دوربین که در کناره گوشی قرار گرفته امکان دسترسی سریع برای عکس برداری را برای کاربر فراهم می آورد. با یک بار کلیک نمودن دوربین فعال می شود و با کلیک دوم عکس گرفته می شود.

Huawei Ascend P2 - هواوی اسند پی 2

قابلیت های ارتباطی گوناگونی نظیر وای-فای، بلوتوث 4.0 + EDR و میکرو یو اس بی برای گوشی Ascend P2 درنظر گرفته شده است. قابلیت ارتباطات نزدیک برد (NFC) نیز -- که البته تنها برای برخی بازارها ارائه می شود -- امکان استفاده از این گوشی به عنوان بلیط الکترونیکی را فراهم کرده و پرداخت از طریق گوشی و ارتباط با وسایل مجهز به فناوری NFC را میسر می سازد.

Huawei Ascend P2 - هواوی اسند پی 2

باطری گوشی Ascend P2 ظرفیتی برابر 2,420 میلی آمپر ساعت دارد و طبق گفته هواوی فناوری های اختصاصی Quick Power Control (یا QPC) و Automatic Discontinous Reception (یا ADRX) موجب می شود تا این گوشی در مقایسه با اسمارت فون های مشابه تا 25 درصد مصرف توان کمتری داشته و در نتیجه طول عمر باطری آن افزایش یابد.

گوشی Ascend P2 به نسخه 4.1 سیستم عامل اندروید گوگل -- ملقب به جلی بین -- مجهز است و هواوی از واسط کاربر اختصاصی خود با نام Huawei Emotion UI بر روی اندروید 4.1 استفاده نموده. در این واسط کاربر UniHome پنل های Home را با منوی اصلی ترکیب نموده است. کاربر می تواند با استفاده از Me Widget (که هواوی درخواست حق اختراع آن را نیز ثبت نموده) اطلاعات مورد نیاز خود را در یک ویجت تکی دارای قابلیت سفارشی سازی ترکیب نماید.

بر روی واسط کاربر Emotion UI هواوی برنامه هایی برای پیگیری مصرف ترافیک بصورت بلادرنگ، پاکسازی دوره ای سیستم، خاتمه دادن سریع به برنامه های بلااستفاده، پاک سازی Cache، ضد ویروس، ذخیره سازی انرژی، مدیریت نرم افزاری و ... به صورت پیش فرض نصب شده است.

Huawei Ascend P2 - هواوی اسند پی 2

گوشی Ascend P2 قرار است که در سه ماهه دوم سال 2013 به بازار عرضه شود و احتمالاً قیمتی در حدود 400 یورو خواهد داشت.


به روزرسانی - قیمت هواوی اسند پی 2 در بازار ایران

گوشی هواوی Ascend P2 به بازار ایران راه یافته.

شما می توانید با مراجعه به صفحه فروشندگان و قیمت گوشی هواوی Ascend P2 از قیمت عرضه این گوشی در فروشگاه های گوناگون مطلع شوید.

منبع : Huawei Device


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا