نتیجه تحقیقات در مورد آتش گرفتن یک گوشی گلکسی اس 3: گوشی در دستگاه مایکروویو گذاشته شده

نمایش خبر

تاریخ : 1391/4/18
برچسب‌ها : آتش Fire ، تحقیق Research ، Samsung I9300 Galaxy S III ، سامسونگ Samsung

واحد خبر mobile.ir : چندی پیش یکی از شهروندان شهر دوبلین -- پایتخت ایرلند -- مدعی شد که هنگام رانندگی، گوشی گلکسی اس 3 وی که بر روی داشبورد خودرو قرار داشته ناگهان با صدای بلند جرقه ای زده و دچار حریق گشته است. وی تصاویری را از گوشی آسیب دیده خود بر روی اینترنت منتشر نمود که موجب تردید برخی از افرادی که به دنبال خرید گوشی گلکسی اس 3 بودند شد.

کمپانی سامسونگ برای آنکه از علت اصلی این حادثه مطلع گردد از گروه تحقیقات آتش سوزی انگلستان (FIUK) -- که یک ارگان مستقل است -- درخواست نمود که در مورد علت صدمه دیدن گوشی یاد شده تحقیقاتی را انجام دهند. سامسونگ تعدادی گوشی دیگر را نیز همراه با گوشی آسیب دیده در اختیار FIUK قرار داد تا بتوانند آزمون های مختلف را بر روی آنها انجام دهند.

Damaged Samsung GalaxySIII

اما نتیجه تحقیق که توسط 5 کارشناس FIUK انجام پذیرفت حکایت از آن داشت که عاملی خارجی که احتمالاً یک دستگاه مایکروویو خانگی بوده است مسبب آسیب دیدگی گوشی یاد شده بوده است. در بخش هایی از نتایج تحقیق این کارشناسان چنین اظهار شده است:

«منبع انرژی عامل حرارت در خارج دستگاه قرار داشته ... مسئول آتش گرفتن، خود دستگاه نبوده است.»

«تنها راهی که می تواند موجب آسیبی مشابه با آسیب وارده به دستگاه یاد شده گردد قرار دادن دستگاه یا بخش هایی از آن در یک مایکروویو خانگی است.»

FIUK این نتیجه گیری را با توجه به آنکه بخش آسیب دیده در سطح خارجی گوشی -- ما بین آنتن و یکی از پیچ ها -- قرار داشته انجام داده و عنوان نموده که آنتن، یک وسیله الکترونیکی غیر فعال (Passive) است و خود نمی تواند مستقیماً به منبع الکتریکی متصل باشد، اما می تواند به خوبی انرژی مایکروویو را منتقل نماید. آزمایشات انجام شده توسط این گروه نیز صحت این نتیجه گیری را تأیید نموده.

سامسونگ همچنین پستی را در فروم Boards.ie یافته که ظاهراً توسط مالک گلکسی اس 3 آسیب دیده درج شده و در آن عنوان شده که علت آسیب دیدگی، تلاش برای بازیابی گوشی از آب بوده است. بدین ترتیب به نظر می رسد که گوشی یاد شده در آب افتاده یا به گونه ای دیگر خیس شده است و برای خشک شدن در اجاق مایکروویو قرار داده شده.

منبع : Samsung Tomorrow


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا