عرضه آپدیت نوکیا بل برای تعدادی از گوشی های هوشمند نوکیا

نمایش خبر

تاریخ : 1390/11/18
برچسب‌ها : سیمبیان (سیمبین) Symbian ، سیمبیان بل (نوکیا بل) Symbian Belle (Nokia Belle) ، Nokia N8 ، Nokia E7 ، Nokia E6 ، Nokia X7-00 ، Nokia C6-01 ، Nokia C7 ، Nokia Oro ، Nokia 500 ، نوکیا Nokia

واحد خبر mobile.ir : نوکیا دیروز در تاریخ 7 فوریه 2012 (18 بهمن 1390) بعد از مدتها انتظار، آخرین نسخه از سیستم عامل سیمبیان با نام بل (Belle) را برای تعداد محدودی از آخرین گوشی های هوشمند خود عرضه کرد. این بروز رسانی که دومین بروز رسانی سیستم عامل Symbian^3 به شمار می رود، تغییرات بسیاری را با خود به همراه دارد که نه تنها ظاهر این سیستم عامل را زیباتر می کند، بلکه کارآیی آن را نیز افزایش داده و امکانات جدیدی را به آن اضافه می کند (لازم به ذکر است که دیگر به این سیستم عامل "سیمبیان بل" اطلاق نمی شود و نوکیا نام "نوکیا بل" را برای آن برگزیده است.)

طبق اعلام بلاگ نوکیا، مهمترین تغییرات اعمال شده در این بروز رسانی، مربوط به رابط کاربری آن است به طوری که اکنون کاربران می توانند 6 صفحه خانگی (Home Screen) را در صفحه اصلی خود داشته باشند که توسط کاربر قابل شخصی سازی هستند. همچنین در این بروز رسانی امکان اضافه کردن ویجت های بزرگتر و زیباتر به صفحات اصلی افزوده شده که همانند آندروید به صورت خودکار به روز شده و آخرین اطلاعات را نمایش می دهند.

تغییرات دیگر انجام شده در این بروز رسانی، مربوط به عملکرد مرورگر اینترنت این سیستم عامل است که اکنون با افزایش سرعت و پشتیبانی از فایل های ویدیویی، تجربه بسیار بهتری را در اختیار کاربران قرار می دهد. Notification Center نیز یکی دیگر از امکانات افزوده شده در این بروز رسانی است، که همانند Notification Center موجود در آندروید، از بالا به پایین باز شده و صفحه ای شامل آخرین هشدار ها را به همراه میانبر تنظیمات به کاربر نمایش می دهد.

Nokia Belle

نوکیا همچنین از انتشار Microsoft® Apps شامل Documents ،OneNote و PowerPoint خبر داد که به زودی در فروشگاه این سیستم عامل به صورت مجانی قرار خواهد گرفت.

لیست گوشی های هوشمند پشتیبانی شده برای این بروز رسانی عبارت است از:

  1. نوکیا N8
  2. نوکیا E7
  3. نوکیا E6
  4. نوکیا X7
  5. نوکیا C6-01
  6. نوکیا C7
  7. نوکیا Oro
  8. نوکیا 500 (عرضه برای این گوشی طی چند هفته آتی)

دارندگان این گوشی های هوشمند برای بروز رسانی می بایست حتما از طریق کامپیوتر و با استفاده از Nokia Suit (نسخه 3.3 به بعد)، اقدام به بروز رسانی نمایند و از آنجایی که این بروز رسانی دارای حجم نسبتا بالایی (<200Mb) می باشد، پیشنهاد می شود از اینترنت پر سرعت برای این بروزرسانی استفاده شود. همچنین کاربران می توانند در صورت بروز هرگونه مشکل از راهنمای قدم به قدم نوکیا استفاده کرده و یا از طریق سایت این شرکت، سوالات خود را مطرح نمایند.

منبع : Nokia Conversations


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا