Omdia: رشد سالانه 13 درصدی عرضه بندهای پوشیدنی در فصل دوم 2025، بازار در آستانه 40 میلیاردی شدن
نمایش خبر
تاریخ : 1404/7/8 نویسنده: مریم رشنو | ||
برچسبها : | آمار Statistics ، کانالیز Canalys ، پوشیدنی Wearable ، ساعت هوشمند Smartwatch ، دستبند هوشمند Smart Band ، سامسونگ Samsung ، اپل Apple ، هواوی Huawei ، شیائومی Xiaomi |


از نگاه جک لیتم (Jack Leathem)، یکی از تحلیلگران Omdia، علاقه به بندهای پوشیدنی بهسرعت در حال افزایش بوده و این موضوع حاصل تمرکز روزافزون مصرفکنندگان بر تندرستی، تناسب اندام و فعالیتهای ورزشی است. او در ادامه میافزاید: «این دستگاهها به رابط اصلی اپلیکیشنهای تندرستی، تناسب اندام و سلامتی تبدیل شدهاند؛ چراکه مصرفکنندگان بیش از پیش تناسب اندام و سلامت شخصی خود را در اولویت قرار دادهاند. این روند رشد همچنان ادامه خواهد داشت، به ویژه با ورود نوآوریهایی که امکان ورود به بازارهای پزشکی و بالینی را نیز فراهم میکنند.» لیتم ساعتهای هوشمند را موتور محرکه اصلی رشد بازار پوشیدنیها میداند و پیشبینی میکند مدلهای ساده این ساعتها میتوانند طیف وسیعی از خریداران تازهوارد را جذب کنند.

این تحلیلگر Omdia، یافتن کاربردهای جدید برای این بندهای پوشیدنی را عاملی مهم نه تنها در جذب کاربران جدید میداند، بلکه آن را برای تحول مدلهای کسبوکار شرکتها نیز ضروری عنوان میکند. بهگفته لیتم «دستگاههای دارای قابلیت سلولار از کاربران با ردههای سنی مختلف که به ایمنی اهمیت میدهد، پشتیبانی میکند و [همچنین] موجب افزایش پذیرش [محصولات هوشمند] پوشیدنیِ [مخصوصِ] کودکان در بازارهای منتخب میشود. ساعتهای هوشمند مجهز به فناوری 5G مانند جدیدترین مدلهای اپل واچ، برای کاربرانی جذاب است که به دنبال اتصال فوری بهتر و عملکرد مستقل از گوشی هستند و ممکن است تمایل بیشتری به ارتقاء [دستگاه خود] داشته باشند. علاوه بر این، iPhone Air اپل با سادهسازی خرید دیجیتال و سرویسهای اشتراک، نقطه عطف مهمی در حرکت بهسوی [محصولاتی است] که تنها از eSIM پشتیبانی میکنند.»

مطابق این گزارش در سهماهه دوم 2025، شیائومی با عرضه 9.5 میلیون بند پوشیدنی و سهم بازار 18.9 درصدی برترین تولیدکننده بازار بوده است. در جایگاه دوم و سوم این فهرست نام هواوی و اپل به چشم میخورد که به ترتیب 8.8 و 7.6 میلیون بند پوشیدنی را به بازار عرضه کردهاند. چهارمین تولیدکننده این مجموعه، سامسونگ بوده که در بازه زمانی آوریل تا ژوئن 2025، موفق به ارائه 4.3 میلیون بند پوشیدنی و کسب 8.6 درصد از سهم بازار شده است و در نهایت نام شرکت هندی Noise به عنوان پنجمین شرکت برتر این فهرست دیده میشود که با عرضه 2 میلیون دستگاه، 4 درصد از سهم بازار را از آنِ خود ساخته است.
سینتیا چن (Cynthia Chen)، یکی از مدیران پژوهشی Omdia نیز ضمن اشاره به ارزش 36.6 میلیارد دلاری بازار بندهای پوشیدنی در سال 2024، پیشبینی کرده است که ارزش این بازار تا پایان سال 2025 میلادی برای نخستین بار از مرز 40 میلیارد دلار عبور کند. به گفته او، فروشندگان در بحبوحه رقابت شدید و چرخههای غیر قابل پیشبینی ارتقاء، در حال گسترش سبد محصولات خود هستند تا بتوانند رشد سودآوری و درآمد را حفظ کنند.

خانم چن در ادامه میگوید «با آنکه تنها 32 درصد از کل عرضه در نیمه دوم سال 2025 از آنِ ساعتهای هوشمند بوده است، [این گروه از محصولات پوشیدنی] 69 درصد از ارزش بازار را به خود اختصاص دادهاند. [در این میان] یافتن راههای موثر برای تشویق مصرفکنندگان به ارتقاء و جایگزینی محصولات قدیمیتر امری حیاتی برای فروشندگان خواهد بود. علاوه بر این، بهره گرفتن از درآمدهای حاصل از حق اشتراک از طریق سرویسهای ارزش افزوده، حق اشتراک اتصال و مشارکتهایی از حدود 500 میلیون کاربر فعال دستگاههای فعال، در دستور کار فروشندگان قرار خواهد گرفت.» او در نهایت شناخت درست محرکهای رفتاری کاربران در استفاده از دستگاههای پوشیدنی مانند جذابیت معیارهای تفسیر آسان و ویژگیهای اجتماعی را برای بهرهبرداری از فرصتهای فروش بیشتر و فروش متقابل کلیدی میداند.
-
معرفی ISOCELL HP5 حسگر دوربین 200 مگاپیکسلی جدید سامسونگ با پیکسلهای کوچک نیم میکرونی
-
معرفی UFS 5.0؛ نسل جدید حافظههای پر سرعت با سرعتی فراتر از 10GB/s
-
چالشهای پیش روی OpenAI و جانی آیو در تولید یک گجت هوش مصنوعی جدید
-
معرفی HMD Touch 4G با صفحهنمایش 3.2 اینچی و اپهای ابری - تولد دوباره Nokia Asha با فقط 45 دلار!
-
این شیائومیها دیگر آپدیت نمیشوند! (همراه با لیست گوشیهای دریافتکننده HyperOS 3 و زمان آپدیت)
-
معرفی Honor X5c و X5c Plus ارزانقیمتهای پایین رده با باتریهای 5,260mAh و پنل 90 هرتزی
-
تغییر راهبرد اپل: گزارش بلومبرگ از تمرکز اپل بر توسعه عینکهای هوشمند و تعلیق پروژه Vision Pro